Pandemia wirusa przyspieszy proces digitalizacji w marketingu i reklamie

Eksperci z IMEN WARSAW wskazują, iż koronawirus spowodował wstrzymanie procesów produkcji w branży eventowej, BTL, OOH i filmowej a zamrożone budżety marketerów finalnie przerzucono na media cyfrowe. Domy mediowe i niektóre agencje digitalowe dość szybko odczuły wzrost przychodów i zwiększenie aktywności swoich klientów w mediach, które w dobie pandemii stały się jedynym kanałem komunikacji z konsumentem.
Proces cyfryzacji w reklamie obserwujemy już wielu lat i nie jest to żadne novum. Podział budżetów w ostatnich latach, choć w znacznej większości obejmował już media cyfrowe, nie pomijał jednak tradycyjnych kanałów dotarcia. Pandemia wstrząsnęła jednak obecnym porządkiem na świecie
i wymusiła na marketerach kluczowe zmiany i transfer budżetów do mediów, które jako jedyne gwarantują w dzisiejszej dobie komunikacje z grupą docelową. Zwiastuje to nowe trendy i wzrost
w kanałach cyfrowych. Już dziś możemy zaobserwować na rynku nowe propozycje od wiodących spółek technologicznych. Z każdego chaosu rodzi się coś nowego. Najbliższe miesiące, to szansa dla tych spółek i podmiotów, które jako pierwsze wyjdą na przeciw nowym potrzebom rynku
i najszybciej będą w stanie zaadaptować się do zmian, które są nieuniknione- mówi Marek Kaczmar, Prezes Zarządu IMEN WARSAW.
Przedstawiciele Spółki zwracają uwagę, że od lat branża reklamowa czeka na nadchodzący „rok mobile’u”. Wprawdzie notowane są sukcesywne wzrosty jego udziały w rynku, jego dynamika nie równa się jednak dynamice i fali mediów społecznościowych, którą obserwowano na początku ubiegłej dekady. Zdaniem ekspertów rok 2020 może być jednak znaczący dla agencji oferujących realizację kampanii mobile. Wskazują, że obecnie ruch w Internecie w ponad 70% pochodzi z „urządzeń mobilnych”, z czego w znaczącym stopniu ze smartfonów. Współczynnik ten stale rośnie, a wzrost zakupów w m-commerce, to już ponad 20%. Trend ten będzie kontynuowany również w kolejnych latach. W dobie wstrzymanych produkcji BTL i OOH oraz zamkniętych galeriach handlowych i ograniczeniach nałożonych na przedsiębiorców, mobile stał się jednym z kluczowych kanałów dotarcia.
Obecne możliwości geolokalizacji konsumenta w czasie rzeczywistym, opcje precyzyjnego targetowania behawioralnego, możliwość określenia zainteresowań i tendencji zakupowych konsumentów oraz analiza danych zapewnia dotarcie komunikatu do ściśle określonej grupy docelowej zarówno w domach, jak i w każdym, dowolnie wybranym miejscu. Wszędzie tam, gdzie znajduje się konsument z grupy docelowej dla konkretnego marketera – mówi Marek Kaczmar, Prezes Zarządu IMEN WARSAW.
Marketerzy z IMEN WARSAW wskazują, że klasyczne kampanie display w online od kilku lat notują jedynie spadki klikalności w kreacje. Głównym powodem tego stanu rzeczy jest blisko 50% ad bloków u polskich użytkowników Internetu oraz znana już od lat tzw. ślepota bannerowa. W rezultacie agencje raportują klientom klikalność na poziomie zaledwie 0,04%, gdzie dla porównania wyniki realizacji kampanii mobile sięgają lub przekraczają nawet 10%. To gigantyczna różnica i przewaga na rynku.
Pandemia, to nie tylko czas na wzrost w mediach cyfrowych. To przede wszystkim czas dla marketerów, aby wyselekcjonować te kanały komunikacji, które w największym stopniu wpłyną na budowę świadomości marki, skierują ruch do sklepów internetowych i wesprą działania sprzedażowe. Rozwój w obszarze mobile marketingu, to obecnie główny kierunek, w którym upatrujemy swoje szanse wspierając domy mediowe i marketerów w działaniach, które bez wątpienia zapewniają skuteczność, mają obecnie największy potencjał rozwoju i gwarantują dotarcie do konsumenta bez znaczenia na bariery wykreowane w czasach pandemii- mówi Marek Kaczmar, Prezes Zarządu IMMEN WARSAW.
_______________
IMEN WARSAW – agencja marketingowa specjalizująca się w komunikacji w mediach cyfrowych. Jednym z głównych obszarów działalności agencji jest realizacja geolokalizowanych w czasie rzeczywistym kampanii na smartfony z wykorzystaniem danych analitycznych grup docelowych.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.