Komunikaty PR

Pandemia wirusa przyspieszy proces digitalizacji w marketingu i reklamie

2020-05-15  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania 05 ( 2.92 MB )

Eksperci z IMEN WARSAW wskazują, iż koronawirus spowodował wstrzymanie procesów produkcji w branży eventowej,  BTL, OOH i filmowej a zamrożone budżety marketerów finalnie przerzucono na media cyfrowe. Domy mediowe i niektóre agencje digitalowe dość szybko odczuły wzrost przychodów i zwiększenie aktywności swoich klientów w mediach, które w dobie pandemii stały się jedynym kanałem komunikacji z konsumentem.


Proces cyfryzacji w reklamie obserwujemy już wielu lat i nie jest to żadne novum. Podział budżetów w ostatnich latach, choć w znacznej większości obejmował już media cyfrowe, nie pomijał jednak tradycyjnych kanałów dotarcia. Pandemia wstrząsnęła jednak obecnym porządkiem na świecie
i wymusiła na marketerach kluczowe zmiany i transfer budżetów do mediów, które jako jedyne gwarantują w dzisiejszej dobie komunikacje z grupą docelową. Zwiastuje to nowe trendy i wzrost
w kanałach cyfrowych. Już dziś możemy zaobserwować na rynku nowe propozycje od wiodących spółek technologicznych. Z każdego chaosu rodzi się coś nowego. Najbliższe miesiące, to szansa dla tych spółek i podmiotów, które jako pierwsze wyjdą na przeciw nowym potrzebom rynku
i najszybciej będą w stanie zaadaptować się do zmian, które są nieuniknione-
mówi Marek Kaczmar, Prezes Zarządu IMEN WARSAW.


Przedstawiciele Spółki zwracają uwagę, że od lat branża reklamowa czeka na nadchodzący „rok mobile’u”. Wprawdzie notowane są sukcesywne wzrosty jego udziały w rynku, jego dynamika nie równa się jednak dynamice i fali mediów społecznościowych, którą obserwowano na początku ubiegłej dekady. Zdaniem ekspertów rok 2020 może być jednak znaczący dla agencji oferujących realizację kampanii mobile. Wskazują, że obecnie ruch w Internecie w ponad 70% pochodzi z „urządzeń mobilnych”, z czego w znaczącym stopniu ze smartfonów. Współczynnik ten stale rośnie, a wzrost zakupów w m-commerce, to już ponad 20%. Trend ten będzie kontynuowany również w kolejnych latach. W dobie wstrzymanych produkcji BTL i OOH oraz zamkniętych galeriach handlowych i ograniczeniach nałożonych na przedsiębiorców, mobile stał się jednym z kluczowych kanałów dotarcia.

 

Obecne możliwości geolokalizacji konsumenta w czasie rzeczywistym, opcje precyzyjnego targetowania behawioralnego, możliwość określenia zainteresowań i tendencji zakupowych konsumentów oraz analiza danych zapewnia dotarcie komunikatu do ściśle określonej grupy docelowej zarówno w domach, jak i w każdym, dowolnie wybranym miejscu. Wszędzie tam, gdzie znajduje się konsument z grupy docelowej dla konkretnego marketera – mówi Marek Kaczmar, Prezes Zarządu IMEN WARSAW.

 

Marketerzy z IMEN WARSAW wskazują, że klasyczne kampanie display w online od kilku lat notują jedynie spadki klikalności w kreacje. Głównym powodem tego stanu rzeczy jest blisko 50% ad bloków u polskich użytkowników Internetu oraz znana już od lat tzw. ślepota bannerowa. W rezultacie agencje raportują klientom klikalność na poziomie zaledwie 0,04%, gdzie dla porównania wyniki realizacji kampanii mobile sięgają lub przekraczają nawet 10%. To gigantyczna różnica i przewaga na rynku.


Pandemia, to nie tylko czas na wzrost w mediach cyfrowych. To przede wszystkim czas dla marketerów, aby wyselekcjonować te kanały komunikacji, które w największym stopniu wpłyną na budowę świadomości marki, skierują ruch do sklepów internetowych i wesprą działania sprzedażowe. Rozwój w obszarze mobile marketingu, to obecnie główny kierunek, w którym upatrujemy swoje szanse wspierając domy mediowe i marketerów w działaniach, które bez wątpienia zapewniają skuteczność, mają obecnie największy potencjał rozwoju i gwarantują dotarcie do konsumenta bez znaczenia na bariery wykreowane w czasach pandemii- mówi Marek Kaczmar, Prezes Zarządu IMMEN WARSAW.

 



_______________

IMEN WARSAW – agencja marketingowa specjalizująca się w komunikacji w mediach cyfrowych. Jednym z głównych obszarów działalności agencji jest realizacja geolokalizowanych w czasie rzeczywistym kampanii na smartfony z wykorzystaniem danych analitycznych grup docelowych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.