Komunikaty PR

Pepco laureatem konkursu „Dobroczyńca Roku 2024”

2024-06-10  |  12:45
Biuro prasowe

Pepco zostało uhonorowane tytułem „Dobroczyńca Roku 2024” w kategorii Pomoc Społeczna i Charytatywna. To prestiżowe wyróżnienie, przyznane przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, jest potwierdzeniem efektywnego zaangażowania firmy w pomoc najbardziej potrzebującym. Pepco doceniła i nominowała w tym roku Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – za wsparcie działania telefonu zaufania 116 111 dla dzieci i młodzieży. Dzięki pomocy odebrano około 8,5 tysiąca połączeń od dzieci i młodzieży potrzebujących wsparcia.

Uroczystość wręczenia wyróżnień

Oficjalne ogłoszenie laureatów konkursu „Dobroczyńca Roku 2024” oraz wręczenie statuetek i dyplomów odbyło się 6 czerwca 2024 roku w Hotelu Marriott w Warszawie.

Nagroda „Dobroczyńca Roku 2024” jest dla nas ogromnym zaszczytem. Jesteśmy dumni ze współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę i wsparcia tak ważnej inicjatywy, jaką jest telefon zaufania dla dzieci i młodzieży. To wyróżnienie jest dowodem na to, że nasze działania mają realny wpływ na życie młodych ludzi w Polsce. Bardzo cieszy nas fakt, że Pepco kojarzone jest nie tylko jako sklep dla rodzin, z ofertą niedrogich produktów, ale również jako partner oferujący pomoc na rzecz funkcjonowania społeczności lokalnych, doceniany w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu – podkreśliła Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu Pepco.

Współpraca Pepco z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę

Pepco rozpoczęło współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę w 2021 roku, zobowiązując się do finansowego wsparcia telefonu zaufania 116 111. Jest to anonimowy telefon ogólnopolski, który działa 24 godziny na dobę. Konsultanci telefonu świadczą bezpłatną pomoc dzieciom i młodzieży potrzebującym wsparcia. Najczęściej poruszane tematy związane są z szeroko pojętym zdrowiem psychicznym, relacjami rówieśniczymi czy rodzinnymi. Po sukcesach pierwszego roku współpracy, firma zdecydowała o kontynuacji wsparcia w kolejnych latach. Łącznie do tej pory Pepco przekazało na działalność linii 116 111 ponad 1,5 mln złotych.

W tym przypadku odbiorcami pomocy przekazanej przez Pepco byli młodzi ludzie, którzy zwrócili się o pomoc, kontaktując się ze specjalistami telefonicznie lub online.

Dzieci dzwonią do nas z różnymi sprawami – od typowych problemów związanych z okresem dojrzewania po ważniejsze kwestie, takie jak przemoc i kryzys zdrowia psychicznego. W ubiegłym roku dzięki wsparciu finansowemu otrzymanemu od Pepco udało się opłacić ponad 6 tysięcy godzin pracy konsultantów oraz ponad 700 godzin pracy osób zarządzających projektem w okresie od stycznia do września. Środki te pozwoliły również na przeprowadzenie ponad 40 godzin warsztatów dla konsultantów, co zwiększyło ich kompetencje w niesieniu pomocy. W efekcie odebrano około 8,5 tysiąca połączeń oraz odpowiedziano na około tysiąc wiadomości od dzieci i młodzieży. Konsultanci podjęli również około 110 interwencji w sytuacjach, gdy zdrowie lub życie dziecka było zagrożone. Wsparcie firmy Pepco pozwoliło nam znacząco rozszerzyć naszą działalność i wspierać dzieci w najtrudniejszych chwilach. Jesteśmy niezwykle wdzięczni Pepco za zaangażowanie i pomoc oraz za to, że razem z nami dają dzieciom siłę – komentuje Maciej Piekarz, koordynator zespołu fundraisingu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

25 lat promowania dobroczynności

Konkurs „Dobroczyńca Roku” powstał z inicjatywy Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Jego celem jest promowanie prospołecznych działań firm i organizacji. Konkurs ten jest największym i najdłużej działającym tego typu wydarzeniem w kraju, które w 2022 roku obchodziło swoje 25-lecie. Konkurs pokazuje i zbiera dobre praktyki zarówno dużych korporacji, jak i małych i średnich firm, które angażują się społecznie. Dzięki różnym kategoriom, konkurs ukazuje szeroki zakres społecznego zaangażowania firm – od działań na rzecz społeczności lokalnych, przez edukację, kulturę, promocję zdrowia, po pomoc osobom najbardziej potrzebującym oraz programy wolontariatu pracowniczego.

***

Grupa Pepco

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4800 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.

Pepco

Pepco, tak zwany value retailer, to jedna z największych w Europie sieci handlowych, oferujących odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie około 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3700 sklepów. W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, firma współpracuje z ponad 50 europejskimi organizacjami pomagając dzieciom i młodzieży, chronić ich prawa, wspierać rozwój, czy ułatwiać dostęp do edukacji.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę od 1991 roku chroni dzieci przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym. Zapewnia dzieciom i ich opiekunom wsparcie oraz kompleksową pomoc – psychologiczną, medyczną i prawną. Organizacja uczy dorosłych, jak mądrze i skutecznie reagować na przemoc wobec dzieci, prowadzi ogólnopolskie kampanie społeczne, uczula na niebezpieczeństwa czyhające w Internecie. Wspiera i angażuje rodziców, by wychowywali dzieci z miłością i szacunkiem. Wpływa na polskie prawo, by jak najlepiej chroniło interes dziecka, bo każde dziecko zasługuje na dzieciństwo wolne od przemocy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!” Biuro prasowe
2024-12-03 | 10:30

Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”

Z końcem listopada Oranżada Hellena Party rozpoczęła kampanię reklamową pod hasłem „Jest okazja? Jest Party!”, w ramach której marka zachęca konsumentów do
Media i PR Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
2024-12-03 | 10:00

Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl

Property Group, właściciel popularnych portali RynekPierwotny.pl oraz Gethome.pl, zapowiada kolejne istotne kroki w rozwoju spółki. Po niedawnych zmianach w strukturze zarządu oraz
Media i PR WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
2024-11-28 | 15:20

WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!

Superbrands wyłoniło najsilniejsze marki na polskim rynku już po raz 18. Pośród znanych brandów takich jak: Rossmann, Onet, Apart, Thermomix czy Velvet znalazła się marka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.