Komunikaty PR

Pepco laureatem konkursu „Dobroczyńca Roku 2024”

2024-06-10  |  12:45
Biuro prasowe

Pepco zostało uhonorowane tytułem „Dobroczyńca Roku 2024” w kategorii Pomoc Społeczna i Charytatywna. To prestiżowe wyróżnienie, przyznane przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, jest potwierdzeniem efektywnego zaangażowania firmy w pomoc najbardziej potrzebującym. Pepco doceniła i nominowała w tym roku Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – za wsparcie działania telefonu zaufania 116 111 dla dzieci i młodzieży. Dzięki pomocy odebrano około 8,5 tysiąca połączeń od dzieci i młodzieży potrzebujących wsparcia.

Uroczystość wręczenia wyróżnień

Oficjalne ogłoszenie laureatów konkursu „Dobroczyńca Roku 2024” oraz wręczenie statuetek i dyplomów odbyło się 6 czerwca 2024 roku w Hotelu Marriott w Warszawie.

Nagroda „Dobroczyńca Roku 2024” jest dla nas ogromnym zaszczytem. Jesteśmy dumni ze współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę i wsparcia tak ważnej inicjatywy, jaką jest telefon zaufania dla dzieci i młodzieży. To wyróżnienie jest dowodem na to, że nasze działania mają realny wpływ na życie młodych ludzi w Polsce. Bardzo cieszy nas fakt, że Pepco kojarzone jest nie tylko jako sklep dla rodzin, z ofertą niedrogich produktów, ale również jako partner oferujący pomoc na rzecz funkcjonowania społeczności lokalnych, doceniany w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu – podkreśliła Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu Pepco.

Współpraca Pepco z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę

Pepco rozpoczęło współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę w 2021 roku, zobowiązując się do finansowego wsparcia telefonu zaufania 116 111. Jest to anonimowy telefon ogólnopolski, który działa 24 godziny na dobę. Konsultanci telefonu świadczą bezpłatną pomoc dzieciom i młodzieży potrzebującym wsparcia. Najczęściej poruszane tematy związane są z szeroko pojętym zdrowiem psychicznym, relacjami rówieśniczymi czy rodzinnymi. Po sukcesach pierwszego roku współpracy, firma zdecydowała o kontynuacji wsparcia w kolejnych latach. Łącznie do tej pory Pepco przekazało na działalność linii 116 111 ponad 1,5 mln złotych.

W tym przypadku odbiorcami pomocy przekazanej przez Pepco byli młodzi ludzie, którzy zwrócili się o pomoc, kontaktując się ze specjalistami telefonicznie lub online.

Dzieci dzwonią do nas z różnymi sprawami – od typowych problemów związanych z okresem dojrzewania po ważniejsze kwestie, takie jak przemoc i kryzys zdrowia psychicznego. W ubiegłym roku dzięki wsparciu finansowemu otrzymanemu od Pepco udało się opłacić ponad 6 tysięcy godzin pracy konsultantów oraz ponad 700 godzin pracy osób zarządzających projektem w okresie od stycznia do września. Środki te pozwoliły również na przeprowadzenie ponad 40 godzin warsztatów dla konsultantów, co zwiększyło ich kompetencje w niesieniu pomocy. W efekcie odebrano około 8,5 tysiąca połączeń oraz odpowiedziano na około tysiąc wiadomości od dzieci i młodzieży. Konsultanci podjęli również około 110 interwencji w sytuacjach, gdy zdrowie lub życie dziecka było zagrożone. Wsparcie firmy Pepco pozwoliło nam znacząco rozszerzyć naszą działalność i wspierać dzieci w najtrudniejszych chwilach. Jesteśmy niezwykle wdzięczni Pepco za zaangażowanie i pomoc oraz za to, że razem z nami dają dzieciom siłę – komentuje Maciej Piekarz, koordynator zespołu fundraisingu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

25 lat promowania dobroczynności

Konkurs „Dobroczyńca Roku” powstał z inicjatywy Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Jego celem jest promowanie prospołecznych działań firm i organizacji. Konkurs ten jest największym i najdłużej działającym tego typu wydarzeniem w kraju, które w 2022 roku obchodziło swoje 25-lecie. Konkurs pokazuje i zbiera dobre praktyki zarówno dużych korporacji, jak i małych i średnich firm, które angażują się społecznie. Dzięki różnym kategoriom, konkurs ukazuje szeroki zakres społecznego zaangażowania firm – od działań na rzecz społeczności lokalnych, przez edukację, kulturę, promocję zdrowia, po pomoc osobom najbardziej potrzebującym oraz programy wolontariatu pracowniczego.

***

Grupa Pepco

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4800 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.

Pepco

Pepco, tak zwany value retailer, to jedna z największych w Europie sieci handlowych, oferujących odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie około 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3700 sklepów. W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, firma współpracuje z ponad 50 europejskimi organizacjami pomagając dzieciom i młodzieży, chronić ich prawa, wspierać rozwój, czy ułatwiać dostęp do edukacji.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę od 1991 roku chroni dzieci przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym. Zapewnia dzieciom i ich opiekunom wsparcie oraz kompleksową pomoc – psychologiczną, medyczną i prawną. Organizacja uczy dorosłych, jak mądrze i skutecznie reagować na przemoc wobec dzieci, prowadzi ogólnopolskie kampanie społeczne, uczula na niebezpieczeństwa czyhające w Internecie. Wspiera i angażuje rodziców, by wychowywali dzieci z miłością i szacunkiem. Wpływa na polskie prawo, by jak najlepiej chroniło interes dziecka, bo każde dziecko zasługuje na dzieciństwo wolne od przemocy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.