Pepco laureatem konkursu „Dobroczyńca Roku 2024”
Pepco zostało uhonorowane tytułem „Dobroczyńca Roku 2024” w kategorii Pomoc Społeczna i Charytatywna. To prestiżowe wyróżnienie, przyznane przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, jest potwierdzeniem efektywnego zaangażowania firmy w pomoc najbardziej potrzebującym. Pepco doceniła i nominowała w tym roku Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – za wsparcie działania telefonu zaufania 116 111 dla dzieci i młodzieży. Dzięki pomocy odebrano około 8,5 tysiąca połączeń od dzieci i młodzieży potrzebujących wsparcia.
Uroczystość wręczenia wyróżnień
Oficjalne ogłoszenie laureatów konkursu „Dobroczyńca Roku 2024” oraz wręczenie statuetek i dyplomów odbyło się 6 czerwca 2024 roku w Hotelu Marriott w Warszawie.
– Nagroda „Dobroczyńca Roku 2024” jest dla nas ogromnym zaszczytem. Jesteśmy dumni ze współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę i wsparcia tak ważnej inicjatywy, jaką jest telefon zaufania dla dzieci i młodzieży. To wyróżnienie jest dowodem na to, że nasze działania mają realny wpływ na życie młodych ludzi w Polsce. Bardzo cieszy nas fakt, że Pepco kojarzone jest nie tylko jako sklep dla rodzin, z ofertą niedrogich produktów, ale również jako partner oferujący pomoc na rzecz funkcjonowania społeczności lokalnych, doceniany w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu – podkreśliła Agnieszka Olejniczak, Dyrektor Marketingu Pepco.
Współpraca Pepco z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę
Pepco rozpoczęło współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę w 2021 roku, zobowiązując się do finansowego wsparcia telefonu zaufania 116 111. Jest to anonimowy telefon ogólnopolski, który działa 24 godziny na dobę. Konsultanci telefonu świadczą bezpłatną pomoc dzieciom i młodzieży potrzebującym wsparcia. Najczęściej poruszane tematy związane są z szeroko pojętym zdrowiem psychicznym, relacjami rówieśniczymi czy rodzinnymi. Po sukcesach pierwszego roku współpracy, firma zdecydowała o kontynuacji wsparcia w kolejnych latach. Łącznie do tej pory Pepco przekazało na działalność linii 116 111 ponad 1,5 mln złotych.
W tym przypadku odbiorcami pomocy przekazanej przez Pepco byli młodzi ludzie, którzy zwrócili się o pomoc, kontaktując się ze specjalistami telefonicznie lub online.
– Dzieci dzwonią do nas z różnymi sprawami – od typowych problemów związanych z okresem dojrzewania po ważniejsze kwestie, takie jak przemoc i kryzys zdrowia psychicznego. W ubiegłym roku dzięki wsparciu finansowemu otrzymanemu od Pepco udało się opłacić ponad 6 tysięcy godzin pracy konsultantów oraz ponad 700 godzin pracy osób zarządzających projektem w okresie od stycznia do września. Środki te pozwoliły również na przeprowadzenie ponad 40 godzin warsztatów dla konsultantów, co zwiększyło ich kompetencje w niesieniu pomocy. W efekcie odebrano około 8,5 tysiąca połączeń oraz odpowiedziano na około tysiąc wiadomości od dzieci i młodzieży. Konsultanci podjęli również około 110 interwencji w sytuacjach, gdy zdrowie lub życie dziecka było zagrożone. Wsparcie firmy Pepco pozwoliło nam znacząco rozszerzyć naszą działalność i wspierać dzieci w najtrudniejszych chwilach. Jesteśmy niezwykle wdzięczni Pepco za zaangażowanie i pomoc oraz za to, że razem z nami dają dzieciom siłę – komentuje Maciej Piekarz, koordynator zespołu fundraisingu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
25 lat promowania dobroczynności
Konkurs „Dobroczyńca Roku” powstał z inicjatywy Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Jego celem jest promowanie prospołecznych działań firm i organizacji. Konkurs ten jest największym i najdłużej działającym tego typu wydarzeniem w kraju, które w 2022 roku obchodziło swoje 25-lecie. Konkurs pokazuje i zbiera dobre praktyki zarówno dużych korporacji, jak i małych i średnich firm, które angażują się społecznie. Dzięki różnym kategoriom, konkurs ukazuje szeroki zakres społecznego zaangażowania firm – od działań na rzecz społeczności lokalnych, przez edukację, kulturę, promocję zdrowia, po pomoc osobom najbardziej potrzebującym oraz programy wolontariatu pracowniczego.
***
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4800 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Pepco
Pepco, tak zwany value retailer, to jedna z największych w Europie sieci handlowych, oferujących odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie około 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3700 sklepów. W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, firma współpracuje z ponad 50 europejskimi organizacjami pomagając dzieciom i młodzieży, chronić ich prawa, wspierać rozwój, czy ułatwiać dostęp do edukacji.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę od 1991 roku chroni dzieci przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym. Zapewnia dzieciom i ich opiekunom wsparcie oraz kompleksową pomoc – psychologiczną, medyczną i prawną. Organizacja uczy dorosłych, jak mądrze i skutecznie reagować na przemoc wobec dzieci, prowadzi ogólnopolskie kampanie społeczne, uczula na niebezpieczeństwa czyhające w Internecie. Wspiera i angażuje rodziców, by wychowywali dzieci z miłością i szacunkiem. Wpływa na polskie prawo, by jak najlepiej chroniło interes dziecka, bo każde dziecko zasługuje na dzieciństwo wolne od przemocy.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.