Pepco liderem odpowiedzialności społecznej.
W najnowszym wydaniu raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2023. Dobre praktyki”, firma Pepco została wyróżniona za swoje innowacyjne podejście do odpowiedzialności społecznej i ekologicznej, demonstrując, jak zaangażowanie w zrównoważony rozwój i wsparcie społeczności mogą iść w parze z sukcesem biznesowym. Jury raportu doceniło m.in. takie inicjatywy sieci jak kampania „Dom zaczyna się od serca”; „Pepcoolture Masters”, czy wsparcie Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi.
Aż 5 dobrych praktyk Pepco zostało ujętych w najnowszej edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2023. Dobre praktyki”, przygotowywanego od ponad dwudziestu lat przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
- „To ważne wyróżnienie podkreślające, że nasze zaangażowanie w promowanie odpowiedzialności społecznej biznesu (CSR) jest efektywne i doceniane. Jako firma, która od lat rozwija swoją strategię ESG, zaprezentowaliśmy nasze ostatnie projekty mające realny wpływ na społeczność i środowisko, potwierdzając swoją rolę w kształtowaniu odpowiedzialnego biznesu w kraju” – komentuje Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication Pepco.
Działania ujęte w raporcie prezentują, w jaki sposób Pepco włącza zasady zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej do realizacji swojej strategii biznesowej, będąc przykładem dla innych przedsiębiorstw.
Innowacje społeczne na rzecz lepszej komunikacji w rodzinie
Jednym z kluczowych projektów, za które Pepco zostało wyróżnione, jest badanie, którego celem było zrozumienie dynamiki komunikacji w polskich rodzinach. Wyzwaniem było zidentyfikowanie barier i potrzeb komunikacyjnych między rodzicami a dziećmi, co zaowocowało kampanią społeczną „Dom zaczyna się od serca” promującą zdrowe relacje rodzinne oraz przygotowaniem raportu z udziałem ekspertów z organizacji pozarządowych zajmujących się wspieraniem dzieci i młodzieży. Badanie i kampania uświadamiały media, liderów opinii i klientów Pepco, że dorośli nie zawsze rozumieją skomplikowany świat emocji dzieci, a każde dziecko i nastolatek ma prawo być wysłuchanym, zrozumianym i akceptowanym. Kampanii towarzyszyły karty do gry do pobrania bezpłatnie ze strony kampanii, mające ułatwić domowe rozmowy – jako zachęta do dyskusji i pomoc w odpowiedzi na realny problem społeczny.
Wsparcie dla małych pacjentów
Pepco włączyło się również we wsparcie Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi, przekazując dotację w wysokości ćwierć miliona złotych na remont pomieszczenia na oddziale pediatrii. Dzięki temu wsparciu powstała tam nowoczesna świetlica edukacyjna dla dzieci hospitalizowanych. Inicjatywa ta zapewnia dzieciom bezpieczną przestrzeń do nauki i zabawy, pomagając im zapomnieć o trudach związanych z chorobą. Dodatkowo pracownicy sklepów Pepco z rejonu łódzkiego pomogli wyposażyć świetlicę w gry i zabawki edukacyjne, pluszaki, kolorowanki oraz materiały piśmiennicze dla dzieci.
Zaangażowanie w promowanie praw dziecka i etyki biznesowej
Pepco aktywnie uczestniczyło w pracach nad Kartą Praw Dziecka w Biznesie, będąc jednym z jej pierwszych sygnatariuszy. Firma podkreśla również znaczenie etycznych praktyk biznesowych, co znajduje odzwierciedlenie w jej „Ethical Code of Conduct”.
Docenianie Pracowników i Promowanie Różnorodności
Inicjatywa Pepcoolture Masters to kolejny przykład na to, że Pepco stawia na rozwój i docenianie pracowników, promując wartości firmy i budując pozytywną kulturę organizacyjną. Celem corocznego programu jest wyróżnienie osób, które w wyjątkowy sposób realizują w pracy działania zgodne z wartościami Pepco.
Łączenie inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju
We wszystkich krajach, w których działa Pepco, firma inwestuje w projekty społeczne skierowane do dzieci, finansując je ze sprzedaży toreb zakupowych i misiów charytatywnych przy czym oferuje klientom torby zakupowe wielokrotnego użytku i z materiałów z recyklingu (np. torby EcoLoop wykonane z przetworzonych odpadów foliowych zawierają co najmniej 80% surowców z recyklingu). Dzięki temu co roku kilkanaście milionów złotych trafia do lokalnych organizacji pożytku publicznego zajmujących się rozwojem i edukacją dzieci.
***
Grupa Pepco
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z silnych sieci detalicznych, tzn. Pepco, Dealz i Poundland, współpracujących z PGS, globalnym dostawcą. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4800 sklepów w 20 krajach i zatrudnia ok. 47 000 osób.
Pepco
Pepco, tak zwany value retailer, to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3600 sklepów.
Znaczenie stref brandowych podczas eventów
FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka
Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.