Komunikaty PR

PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE

2024-04-23  |  08:00
Biuro prasowe

Dla Pepsi Max to game over. W najnowszej kampanii marketingowej marka Pepsi oficjalnie żegna Pepsi Max i przedstawia Pepsi Zero graczom. W tym celu stworzono innowacyjną postać Vtubera - Zero, który został wirtualnym ambasadorem marki. Idea aktywacji związana jest z globalnym rebrandingiem, który przyniósł m.in. zmianę Pepsi Max na Pepsi Zero. Kampania prowadzona jest na najpopularniejszej platformie streamingowej, a do jej promocji zaangażowano topowych polskich streamerów. 


Pierwszy Vtuber marki w Polsce 

Marka Pepsi przechodzi największy od ponad 14 lat rebranding, którego efektem jest nowa identyfikacja wizualna, ale również przemiana Pepsi Max na Pepsi Zero Cukru. Choć zmieniono całkowicie branding produktu oraz jego nazwę, to napój zachował swoją kultową recepturę, która zdobyła uznanie konsumentów na całym świecie. 

Wprowadzenie naszego produktu do świata gamingu było dla nas ważnym krokiem, spójnym z wartościami marki takimi jak otwartość czy promowanie nieograniczonej radości. W trakcie tworzenia projektu rozważaliśmy wiele pomysłów, ale to koncepcja oparta na rosnącym trendzie Vtubingu wyróżniała się swoją innowacyjnością. Tym samym Pepsi to pierwsza marka w Polsce, która zdecydowała się stworzyć Vtubera, będącego jednocześnie wirtualnym influencerem marki - mówi Zofia Kopczyńska, Senior Brand Manager Pepsi Zero

Kim jest Vtuber? 

Vtuber to innowacyjny twórca treści online, korzystający z wygenerowanego komputerowo awatara. Dzięki połączeniu technologii rozpoznawania ruchu oraz animacji cyfrowej, są w stanie wcielać się w wirtualne postacie, często inspirowane kulturą anime. Ten trend ściśle związany jest z kulturą azjatycką, z której wywodzi się Vtubing. Vtuberzy działają głównie na znanych platformach internetowych, oferując różnorodne treści, od grania w popularne gry wideo po relacjonowanie rozgrywek innych graczy oraz inne formy rozrywki. Kluczową rolę w ich działalności odgrywa interakcja z widzami, która sprzyja budowaniu społeczności wokół ich kanałów. 


Nowa era Zero 

Wraz z początkiem kwietnia na najpopularniejszej platformie streamingowej pojawił się nowy streamer - @max_zero98. Został on przedstawiony odbiorcom jako zagadkowy Vtuber 2D, czyli wirtualny pasjonat gier związany z marką Pepsi. Vtuber prowadził streamy zarówno ze znanymi gamerami takimi jak: Nieuczesna, Awizo, Slayproxx, BlackFireIce, jak i te samotne. Podczas rozgrywek w niespodziewanym momencie opuszczał grę. 

Kiedy gracz wychodzi z gry, w dole ekranu pojawia się informacja „Max opuścił grę”. Jest to jasny sygnał o zakończeniu rozgrywki. Zdecydowaliśmy się na wpisanie odejścia Maxa w mechanikę gier, ponieważ był to konkretny przekaz dla odbiorcy. W przypadku naszej aktywacji ma to również wymiar konsumencki, ponieważ Pepsi Max opuściło półki sklepowe. Pragnąc podkreślić tę zmianę w przestrzeni gamingowej, wymagało to od nas wprowadzenia Maxa do świata gier i streamingu – dodaje Kopczyńska.

Podczas jednego ze streamów, na który zaproszeni zostali zaangażowani w aktywację streamerzy i ich społeczności, pojawiło się tajemnicze odliczanie. Po upływie 20 minut i wybiciu godziny zero Vtuber przedstawił się odbiorcom w zupełnie nowej wersji. Jego awatar wszedł na wyższy level – 3D, a jego wirtualny wizerunek stał się spójny z nową identyfikacją marki. Graczom oficjalnie przedstawiono postać Zero – maxZERO_98. Działanie miało na celu podkreślenie, że Max opuścił grę, a teraz jego miejsce przejmuje Zero. Vtuber podczas streamu przeprosił odbiorców, że niespodziewanie zniknął zarówno z gry, jak i półek sklepowych. W trakcie wydarzenia Zero zagrał z innymi uczestnikami w Fortnite na dedykowanej mapie, powstałej we współpracy brandu Pepsi ze studiem odpowiedzialnym za tytuł. 

Przywitanie Vtubera Zero jako wirtualnego ambasadora marki było punktem kulminacyjnym dla całej kampanii. To moment, w którym wskazujemy realną zmianę: odejście Pepsi Max i pojawienie się Pepsi Zero. W pracy nad postacią Zero zależało nam, aby był to awatar atrakcyjny wizualnie dla odbiorców. Warto podkreślić, że awatary Maxa i Zero różnią się między sobą ilością szczegółów i technologią - pierwszy jest w 2D, zaś drugi w 3D. Dodatkowo awatar Zero na każdym etapie podkreśla swoją przynależność do brandu. Zarówno poprzez identyfikację wizualną, jak i komunikację na jego kanale - mówi Zofia. 

Branding Pepsi w Fortnite 

W ramach globalnej współpracy Epic Games oraz PepsiCo powstała specjalna mapa w Fortnite, na której pojawił się nowy branding marki Pepsi. To właśnie w Fortnite odbyła się kluczowa rozgrywka Vtubera Zero z Nieuczesaną, Awizo, Slayproxxem i BlackFireIce. Plan rozgrywki podzielony był na 4 rundy, w trakcie których  prowadzącym był Zero, a pozostali streamerzy mieli za zadanie ukryć się na mapie. Po dwóch rozgrywkach do gry Zero ze streamerami dołączyli już widzowie. 


Kampania trwa do końca kwietnia. W tym czasie Vtuber Zero realizować będzie streamy zarówno samotne, jak i ze streamerami. Widzowie mają okazję dołączyć do spotkań i obserwować rozgrywki, ale również mają okazję wchodzić w interakcję z Vtuberem. 

Za przygotowanie strategii komunikacji oraz stworzenie idei kreatywnej odpowiada Feeders Agency. Realizacją, produkcją VTubera i komunikacją na kanałach twórców zajęło się CFA. Działania PR zostały powierzone Flywheel Public Relations.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.