Komunikaty PR

PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE

2024-04-23  |  08:00
Biuro prasowe

Dla Pepsi Max to game over. W najnowszej kampanii marketingowej marka Pepsi oficjalnie żegna Pepsi Max i przedstawia Pepsi Zero graczom. W tym celu stworzono innowacyjną postać Vtubera - Zero, który został wirtualnym ambasadorem marki. Idea aktywacji związana jest z globalnym rebrandingiem, który przyniósł m.in. zmianę Pepsi Max na Pepsi Zero. Kampania prowadzona jest na najpopularniejszej platformie streamingowej, a do jej promocji zaangażowano topowych polskich streamerów. 


Pierwszy Vtuber marki w Polsce 

Marka Pepsi przechodzi największy od ponad 14 lat rebranding, którego efektem jest nowa identyfikacja wizualna, ale również przemiana Pepsi Max na Pepsi Zero Cukru. Choć zmieniono całkowicie branding produktu oraz jego nazwę, to napój zachował swoją kultową recepturę, która zdobyła uznanie konsumentów na całym świecie. 

Wprowadzenie naszego produktu do świata gamingu było dla nas ważnym krokiem, spójnym z wartościami marki takimi jak otwartość czy promowanie nieograniczonej radości. W trakcie tworzenia projektu rozważaliśmy wiele pomysłów, ale to koncepcja oparta na rosnącym trendzie Vtubingu wyróżniała się swoją innowacyjnością. Tym samym Pepsi to pierwsza marka w Polsce, która zdecydowała się stworzyć Vtubera, będącego jednocześnie wirtualnym influencerem marki - mówi Zofia Kopczyńska, Senior Brand Manager Pepsi Zero

Kim jest Vtuber? 

Vtuber to innowacyjny twórca treści online, korzystający z wygenerowanego komputerowo awatara. Dzięki połączeniu technologii rozpoznawania ruchu oraz animacji cyfrowej, są w stanie wcielać się w wirtualne postacie, często inspirowane kulturą anime. Ten trend ściśle związany jest z kulturą azjatycką, z której wywodzi się Vtubing. Vtuberzy działają głównie na znanych platformach internetowych, oferując różnorodne treści, od grania w popularne gry wideo po relacjonowanie rozgrywek innych graczy oraz inne formy rozrywki. Kluczową rolę w ich działalności odgrywa interakcja z widzami, która sprzyja budowaniu społeczności wokół ich kanałów. 


Nowa era Zero 

Wraz z początkiem kwietnia na najpopularniejszej platformie streamingowej pojawił się nowy streamer - @max_zero98. Został on przedstawiony odbiorcom jako zagadkowy Vtuber 2D, czyli wirtualny pasjonat gier związany z marką Pepsi. Vtuber prowadził streamy zarówno ze znanymi gamerami takimi jak: Nieuczesna, Awizo, Slayproxx, BlackFireIce, jak i te samotne. Podczas rozgrywek w niespodziewanym momencie opuszczał grę. 

Kiedy gracz wychodzi z gry, w dole ekranu pojawia się informacja „Max opuścił grę”. Jest to jasny sygnał o zakończeniu rozgrywki. Zdecydowaliśmy się na wpisanie odejścia Maxa w mechanikę gier, ponieważ był to konkretny przekaz dla odbiorcy. W przypadku naszej aktywacji ma to również wymiar konsumencki, ponieważ Pepsi Max opuściło półki sklepowe. Pragnąc podkreślić tę zmianę w przestrzeni gamingowej, wymagało to od nas wprowadzenia Maxa do świata gier i streamingu – dodaje Kopczyńska.

Podczas jednego ze streamów, na który zaproszeni zostali zaangażowani w aktywację streamerzy i ich społeczności, pojawiło się tajemnicze odliczanie. Po upływie 20 minut i wybiciu godziny zero Vtuber przedstawił się odbiorcom w zupełnie nowej wersji. Jego awatar wszedł na wyższy level – 3D, a jego wirtualny wizerunek stał się spójny z nową identyfikacją marki. Graczom oficjalnie przedstawiono postać Zero – maxZERO_98. Działanie miało na celu podkreślenie, że Max opuścił grę, a teraz jego miejsce przejmuje Zero. Vtuber podczas streamu przeprosił odbiorców, że niespodziewanie zniknął zarówno z gry, jak i półek sklepowych. W trakcie wydarzenia Zero zagrał z innymi uczestnikami w Fortnite na dedykowanej mapie, powstałej we współpracy brandu Pepsi ze studiem odpowiedzialnym za tytuł. 

Przywitanie Vtubera Zero jako wirtualnego ambasadora marki było punktem kulminacyjnym dla całej kampanii. To moment, w którym wskazujemy realną zmianę: odejście Pepsi Max i pojawienie się Pepsi Zero. W pracy nad postacią Zero zależało nam, aby był to awatar atrakcyjny wizualnie dla odbiorców. Warto podkreślić, że awatary Maxa i Zero różnią się między sobą ilością szczegółów i technologią - pierwszy jest w 2D, zaś drugi w 3D. Dodatkowo awatar Zero na każdym etapie podkreśla swoją przynależność do brandu. Zarówno poprzez identyfikację wizualną, jak i komunikację na jego kanale - mówi Zofia. 

Branding Pepsi w Fortnite 

W ramach globalnej współpracy Epic Games oraz PepsiCo powstała specjalna mapa w Fortnite, na której pojawił się nowy branding marki Pepsi. To właśnie w Fortnite odbyła się kluczowa rozgrywka Vtubera Zero z Nieuczesaną, Awizo, Slayproxxem i BlackFireIce. Plan rozgrywki podzielony był na 4 rundy, w trakcie których  prowadzącym był Zero, a pozostali streamerzy mieli za zadanie ukryć się na mapie. Po dwóch rozgrywkach do gry Zero ze streamerami dołączyli już widzowie. 


Kampania trwa do końca kwietnia. W tym czasie Vtuber Zero realizować będzie streamy zarówno samotne, jak i ze streamerami. Widzowie mają okazję dołączyć do spotkań i obserwować rozgrywki, ale również mają okazję wchodzić w interakcję z Vtuberem. 

Za przygotowanie strategii komunikacji oraz stworzenie idei kreatywnej odpowiada Feeders Agency. Realizacją, produkcją VTubera i komunikacją na kanałach twórców zajęło się CFA. Działania PR zostały powierzone Flywheel Public Relations.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.