„Pióro odpowiedzialności” dla Nienieodpowiedzialnych
- Artykuł prof. Anny Gizy „Czas niekonwencjonalnych wizjonerów” opublikowany na łamach gazety Nienieodpowiedzialni został nagrodzony „Piórem odpowiedzialności”.
- To już 10. edycja konkursu organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
- Jury przyznało autorce główną nagrodę za podjęcie tematu odpowiedzialnego przywództwa, które w obliczu zupełnie nowych wyzwań społeczno-gospodarczych nabiera kluczowego znaczenia.
Do jubileuszowej edycji konkursu dla dziennikarzy i ekspertów CSR podejmujących tematy związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu zgłoszono 65 tekstów. Jury składające się z dziennikarzy, publicystów, profesorów, przedstawicieli Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a także zwycięzców poprzedniej edycji konkursu wyróżniło 9 prac. Nagrodę główną w kategorii artykuł ekspercki otrzymała prof. Anna Giza za opublikowany na łamach gazety Nienieodpowiedzialni tekst „Czas niekonwencjonalnych wizjonerów” (dostępny również online: https://nienieodpowiedzialni.pl/czas-niekonwencjonalnych-wizjonerow/).
- Nasza gazeta jest, obok konferencji, książek i serwisu www, częścią wielowymiarowego projektu Nienieodpowiedzialni. Zależy nam, aby była przestrzenią do wymiany myśli, głębszego zanurzenia się w problemy otaczającego nas świata, inicjowania dyskusji nad misją i przyszłością biznesu. Do podzielenia się swoimi przemyśleniami zapraszamy autorytety z bardzo różnych dziedzin, ekspertów świata nauki, biznesu, mediów, sztuki. Jesteśmy dumni, że możemy na naszych łamach gościć tak wybitnych autorów, jak prof. Anna Giza i cieszymy się, że jej artykuł o odpowiedzialnym i mądrym przywództwie znalazł uznanie jury konkursu „Pióro odpowiedzialności”. Zachęcam też do zapoznania się z pozostałymi naszymi artykułami, być może któryś z nich posłuży za drogowskaz lub inspirację w obecnym, trudnym czasie – mówi Artur Nowak-Gocławski, redaktor naczelny Gazety Nienieodpowiedzialni.
Artykuł „Czas niekonwencjonalnych wizjonerów” doceniono za podjęcie tematu odpowiedzialnego przywództwa, które w obliczu zupełnie nowych wyzwań społeczno-gospodarczych nabiera kluczowego znaczenia. Prof. Giza dokonuje w nim m.in. analizy przyczyn utraty zaufania społecznego przez elity, roli odpowiedzialnych liderów biznesowych oraz świadomych obywateli i konsumentów we współczesnym świecie, a także porusza temat odważnego, autonomicznego przywództwa. Tekst został opublikowany w 6. numerze gazety Nienieodpowiedzialni, dostępny jest także online. Gazetę można bezpłatnie zamówić na stronie https://nienieodpowiedzialni.pl/sklep/.
O Nienieodpowiedzialnych
Nienieodpowiedzialni to projekt zainicjowany w 2013 r. przez ANG Spółdzielnię oraz fundację "Będę Kim Zechcę" – w listopadzie 2018 r. fundacja zmieniła nazwę na „Nienieodpowiedzialni”. Idea projektu odwołuje się do zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności i zaangażowania społecznego branży finansowej. W ramach projektu zorganizowanych zostało już sześć konferencji, prowadzony jest również portal www.nienieodpowiedzialni.pl, a raz w roku wydawana jest gazeta podsumowującą działania w ramach projektu. Od 2018 roku, w ramach Nienieodpowiedzialnych wydawany jest cykl książkowy „Rozmowy o odpowiedzialności”.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.