Polacy w social media 2021. Na Twitterze słowo „polski” odmieniamy przez wszystk
Polacy w social media 2021.
Na Facebooku szukamy pomocy, a na Twitterze słowo „polski” odmieniamy przez wszystkie przypadki
Ze wszystkich portali społecznościowych Polacy najbardziej lubią Facebooka, jak wynika z analizy polskiego SentiOne. Szukają na nim wsparcia, promują zbiórki charytatywne. Drugim najpopularniejszym portalem jest Twitter, na którym większość dyskusji ma charakter narodowy, a słowo „polski” jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Na Instagramie rozmawiamy głównie o pięknie i ciałopozytywności, a LinkedIn jest zdominowany przez mężczyzn.
W Polsce z mediów społecznościowych korzysta 25,9 mln osób, a więc blisko 70 proc. populacji naszego kraju*. SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, sprawdziła nie tylko, z których mediów społecznościowych Polacy korzystają najczęściej, ale też do czego używają poszczególnych platform i co o nich piszą w Internecie. Analizie poddano niemal 5,2 mln wypowiedzi w języku polskim z mediów społecznościowych, forów, blogów, serwisów, portali, serwisów wideo oraz porównywarek opinii z ostatnich trzech miesięcy.
Na Facebooku najczęściej szukamy pomocy
Najpopularniejszym portalem społecznościowym wśród Polaków jest Facebook, zarówno pod względem liczby wypowiedzi na nim jak i o nim. Rozmowy na jego temat mają bardzo pozytywny wydźwięk - Brand Health Index wg SentiOne, czyli stosunek dobrych komentarzy do złych, wynosi 0,74. Zazwyczaj piszemy na Facebooku we wtorki w okolicach godziny 20:00.
Najczęściej używane przez Polaków na Facebooku sformułowania to „pozdrawiam”, „dziękuję”, „życzę miłego dnia”. Z czego to wynika? Facebook jest najpopularniejszym medium do szukania i udzielania pomocy. Każdego dnia wielu ludzi publikuje linki do zbiórek charytatywnych, promuje działalność fundacji, prosi o wsparcie swojego biznesu lub fanpage - komentuje Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne - Inną grupą są pozdrowienia sarkastyczne. Internauci „pozdrawiają” irytujących rozmówców, antyszczepionkowców, zwolenników teorii spiskowych i przeciwników politycznych. Wśród najpopularniejszych słów używanych na Facebooku wyróżnia się także „Trzaskowski”. Dzięki dużej aktywności w mediach społecznościowych prezydent Warszawy jest jedynym politykiem w zestawieniu najpopularniejszych dyskusji.
Twitter - miejsce dyskusji o sprawach narodowych
Drugim medium społecznościowym najchętniej używanym przez Polaków jest Twitter, na którym najczęściej piszemy w środy o godzinie 21:00. Brand Health Index jest w tym przypadku dość niski - tylko 0,48. Na Twitterze najczęściej rozmawiamy o polityce, a najpopularniejsi autorzy wpisów to Tvn24, TVP Info, Newseek Polska i Kancelaria Premiera RP. Dyskusje na Twitterze zdają się dotyczyć przede wszystkim spraw narodowych - najczęściej używane słowo to „polski”, odmieniane przez wszystkie przypadki: „polski ład”, „rząd Polski”, „polska przestrzeń powietrzna”, „kadra Polski”, „polski konflikt z Czechami”, „poczta polska” i „polscy lekkoatleci”.
Na Instagramie wszystko jest piękne
Trzecie miejsce na podium zajmuje Instagram z bardzo pozytywnym Brand Health Index na poziomie 0,85. Tutaj najczęściej jesteśmy aktywni we wtorki i środy między 21:00 a 22:00. Dominują rozmowy wokół tematu piękna: pięknego życia, pięknych zdjęć i widoków, pięknych wnętrz, pięknych stylizacji i pięknych par. Popularność rozmów o pięknie to także pokłosie obecnego trendu bodypositive - komentuje Agnieszka Uba z SentiOne - Wiele osób pisze: „nie będę wam tu pokazywać tylko pięknego życia, ale też prawdziwe”. A jednym z najpopularniejszych jest post Martyny Wojciechowskiej o pięknym kameleonie.
LinkedIn to domena mężczyzn
Kolejne miejsce zajmuje LinkedIn, o którym najczęściej rozmawiamy na Facebooku, zachęcając do obserwowania profili osób lub firm. O ile w przypadku pozostałych omawianych portali zainteresowanie osób wypowiadających się na ich temat rozkłada się mniej więcej po równo między kobiety i mężczyzn, tak w tym wypadku ponad 70 proc. stanowią mężczyźni. Jest to też jedyny portal, o którym mężczyźni wypowiadają się bardziej pozytywnie. Polacy korzystają z LinkedIn zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli przede wszystkim do promowania firm, produktów i usług. Najczęściej piszemy na LinkedIn w środy i czwartki koło 9:00 i 15.00
Albicla już nie budzi zainteresowania Internautów
Polski portal społecznościowy Alibcla, który po uruchomieniu w styczniu cieszył się ogromną popularnością w sieci, teraz nie budzi już dużego zainteresowania, a większość wypowiedzi na jego temat ma negatywny wydźwięk. Posty najczęściej pojawiają się tam w czwartki i niedziele o 11:00, 75 proc. użytkowników to mężczyźni. TikTok często pojawia się w rozmowach na Facebooku i Twitterze oraz w recenzjach, np. na Google Play Store czy App Store. Najczęściej publikujemy tam posty w środy koło godziny 21:00. Większość opinii jest bardzo pozytywna, a najpopularniejsze sformułowania to: „fajna aplikacja”, „super”, „najlepsza”, „polecam”, „chcę konto”.
*https://empemedia.pl/social-media-w-polsce-2021-nowy-raport/

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.