Porozmawiajmy o kawie - case study marki Mazurro
Marka Mazurro to nowość w polskim sektorze kawowym. Co czyni ją wyjątkową? Zupełnie nietypowy pomysł na wizerunek i komunikację, za którymi stoi agencja 19 Południk.
Gorąca mała czarna w filiżance, unosząca się nad nią para, przebitki na świeżo palone ziarna, ona i on w kuchni o poranku – takie obrazy zawiera każda, standardowa reklama kawy. A gdyby tak przełamać ten schemat? 19 Południk udowadnia, że odważny pomysł na wizerunek i komunikację marki można z sukcesem zrealizować.
Filozofia marki Mazurro opiera się na zdefiniowaniu kawy na nowo. Pokazaniu, że smak i zapach, choć ważne, to nie jedyne jej właściwości, a picie kawy niesie za sobą całe spektrum doświadczeń. Gdy wszyscy wokół mówią tylko o ziarnach, sposobach parzenia czy pochodzeniu, Mazurro inspiruje, pobudza do kreowania, wyznacza nowe trendy. Pokazuje, że kawa to styl życia, tworzenie, otaczanie się wyjątkowymi ludźmi i przedmiotami.
Poprzez swój wyjątkowy sposób komunikacji twórcy marki przekonują, że w świecie utartych wzorców i wielokrotnie powielanych schematów, jest miejsce na tworzenie, rozbudzanie kreatywności, ciągłe inspirowanie i łamanie przyjętego status-quo. Kawa jest w tym wypadku narzędziem, które łączy filozofię „tu i teraz” z doświadczeniami, tworzącym czas i przestrzeń do przeżywania tego, co nas otacza.
Twórcy marki Mazurro postanowili mocno osadzić ją w świecie designu. Widać to już na pierwszy rzut oka, przyglądając się projektom opakowań kawy.
- Główny motyw komunikacji wizualnej stanowi wyrazisty wzór graficzny, oparty na literze „M”. Symbol inspirowany jest twórczością Josefa Hoffmana, założyciela tzw. warsztatów wiedeńskich, których wzornictwo, oparte na prostych formach, wyznaczało kierunek dla późniejszego modernizmu – mówi Paweł Mikołajec, Art Director w 19 Południku.
Projekt strony internetowej marki również wychodzi poza obowiązujące schematy. Dekonstrukcja kompozycji i uporządkowany chaos, które stanowią trzon tego konceptu, to ponownie ukłon w stronę postmodernistycznego projektowania.
Jedną z myśli przewodnich towarzyszących budowaniu marki Mazurro było przekonanie, że wyselekcjonowana mieszanka najlepszej jakości ziaren zasługuje na szczególne otoczenie. Dlatego do współpracy przy projekcie Mazurro zapraszani są twórcy, wizjonerzy, designerzy, ludzi mody i sztuki. Tak powstała koncepcja niecodziennej sesji zdjęciowej, która została zrealizowana we współpracy z Marcinem Kempskim, światowej klasy fotografem. Pomysł idealnie oddaje kreatywność brandu - zdjęcia zostały bowiem stworzone w stylu modowym, ikonicznym. Motywem przewodnim sesji była rozmowa przy kawie - jednak tradycyjny stolik został zastąpiony stołem do ping-ponga, a dialog ukazano jako wymianę podań.
Podobnie wygląda komunikacja marki w mediach społecznościowych. Stały się one niejako miejscem spotkania ludzi - którym bliska jest ta filozofia - ze sztuką, designem, wzornictwem. Dla odbiorców komunikacji Mazurro picie kawy to bowiem coś więcej niż codzienny rytuał.
Dzięki pomysłowi teamu 19 Południka na nietypowy wizerunek marki kawy i odwadze Marka Mazura - CEO Mazurro Coffee - udało się zupełnie od podstaw stworzyć brand, którego komunikacja wychodzi daleko poza przyjęte schematy.
Za launch marki Mazurro agencja 19 Południk otrzymała główną nagrodę w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura 2020, w kategorii design. W ramach współpracy agencja była odpowiedzialna za stworzenie filozofii i strategii komunikacji marki, jej identyfikacji wizualnej oraz zaprojektowanie opakowań i strony internetowej. Prowadzi także komunikację brandu w mediach społecznościowych.
Portfolio produktowe marki Mazurro tworzą obecnie 3 kawy: Blue Marino, Espresso i Gold, które niebawem trafią do sprzedaży detalicznej. Marka jest już obecna w sektorze HoReCa.
* Fot. 19 Południk x Marcin Kempski / I LIKE PHOTO GROUP

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.