Komunikaty PR

Porozmawiajmy o kawie - case study marki Mazurro

2020-12-03  |  12:40
Biuro prasowe

Marka Mazurro to nowość w polskim sektorze kawowym. Co czyni ją wyjątkową? Zupełnie nietypowy pomysł na wizerunek i komunikację, za którymi stoi agencja 19 Południk.

Gorąca mała czarna w filiżance, unosząca się nad nią para, przebitki na świeżo palone ziarna, ona i on w kuchni o poranku – takie obrazy zawiera każda, standardowa reklama kawy. A gdyby tak przełamać ten schemat? 19 Południk udowadnia, że odważny pomysł na wizerunek i komunikację marki można z sukcesem zrealizować.

Filozofia marki Mazurro opiera się na zdefiniowaniu kawy na nowo. Pokazaniu, że smak i zapach, choć ważne, to nie jedyne jej właściwości, a picie kawy niesie za sobą całe spektrum doświadczeń. Gdy wszyscy wokół mówią tylko o ziarnach, sposobach parzenia czy pochodzeniu, Mazurro inspiruje, pobudza do kreowania, wyznacza nowe trendy. Pokazuje, że kawa to styl życia, tworzenie, otaczanie się wyjątkowymi ludźmi i przedmiotami.

Poprzez swój wyjątkowy sposób komunikacji twórcy marki przekonują, że w świecie utartych wzorców i wielokrotnie powielanych schematów, jest miejsce na tworzenie, rozbudzanie kreatywności, ciągłe inspirowanie i łamanie przyjętego status-quo. Kawa jest w tym wypadku narzędziem, które łączy filozofię „tu i teraz” z doświadczeniami, tworzącym czas i przestrzeń do przeżywania tego, co nas otacza.

Twórcy marki Mazurro postanowili mocno osadzić ją w świecie designu. Widać to już na pierwszy rzut oka, przyglądając się projektom opakowań kawy.

- Główny motyw komunikacji wizualnej stanowi wyrazisty wzór graficzny, oparty na literze „M”. Symbol inspirowany jest twórczością Josefa Hoffmana, założyciela tzw. warsztatów wiedeńskich, których wzornictwo, oparte na prostych formach, wyznaczało kierunek dla późniejszego modernizmu – mówi Paweł Mikołajec, Art Director w 19 Południku.

Projekt strony internetowej marki również wychodzi poza obowiązujące schematy. Dekonstrukcja kompozycji i uporządkowany chaos, które stanowią trzon tego konceptu, to ponownie ukłon w stronę postmodernistycznego projektowania.

Jedną z myśli przewodnich towarzyszących budowaniu marki Mazurro było przekonanie, że wyselekcjonowana mieszanka najlepszej jakości ziaren zasługuje na szczególne otoczenie. Dlatego do współpracy przy projekcie Mazurro zapraszani są twórcy, wizjonerzy, designerzy, ludzi mody i sztuki. Tak powstała koncepcja niecodziennej sesji zdjęciowej, która została zrealizowana we współpracy z Marcinem Kempskim, światowej klasy fotografem. Pomysł idealnie oddaje kreatywność brandu - zdjęcia zostały bowiem stworzone w stylu modowym, ikonicznym. Motywem przewodnim sesji była rozmowa przy kawie - jednak tradycyjny stolik został zastąpiony stołem do ping-ponga, a dialog ukazano jako wymianę podań.

Podobnie wygląda komunikacja marki w mediach społecznościowych. Stały się one niejako miejscem spotkania ludzi - którym bliska jest ta filozofia - ze sztuką, designem, wzornictwem. Dla odbiorców komunikacji Mazurro picie kawy to bowiem coś więcej niż codzienny rytuał.

Dzięki pomysłowi teamu 19 Południka na nietypowy wizerunek marki kawy i odwadze Marka Mazura - CEO Mazurro Coffee - udało się zupełnie od podstaw stworzyć brand, którego komunikacja wychodzi daleko poza przyjęte schematy. 

Za launch marki Mazurro agencja 19 Południk otrzymała główną nagrodę w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura 2020, w kategorii design. W ramach współpracy agencja była odpowiedzialna za stworzenie filozofii i strategii komunikacji marki, jej identyfikacji wizualnej oraz zaprojektowanie opakowań i strony internetowej. Prowadzi także komunikację brandu w mediach społecznościowych.

Portfolio produktowe marki Mazurro tworzą obecnie 3 kawy: Blue Marino, Espresso i Gold, które niebawem trafią do sprzedaży detalicznej. Marka jest już obecna w sektorze HoReCa.

 

* Fot. 19 Południk x Marcin Kempski / I LIKE PHOTO GROUP

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań
Media i PR IMM - Medialna siła marki
2025-02-04 | 11:30

Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu

Wydana przez IMM publikacja Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik
Media i PR Issuer Direct Corp zmienia się na ACCESS Newswire Inc: odważny krok w kierunku przyszłości komunikacji
2025-01-16 | 09:00

Issuer Direct Corp zmienia się na ACCESS Newswire Inc: odważny krok w kierunku przyszłości komunikacji

RALEIGH, NC / ACCESS Newswire / 21 stycznia 2025 r. / Issuer Direct Corporation (NYSE American:ISDR) („Spółka” lub „Issuer Direct”) ogłosił, że Rada

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

Robotyka i SI

Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

Sport

Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.