Porozmawiajmy o kawie - case study marki Mazurro
Marka Mazurro to nowość w polskim sektorze kawowym. Co czyni ją wyjątkową? Zupełnie nietypowy pomysł na wizerunek i komunikację, za którymi stoi agencja 19 Południk.
Gorąca mała czarna w filiżance, unosząca się nad nią para, przebitki na świeżo palone ziarna, ona i on w kuchni o poranku – takie obrazy zawiera każda, standardowa reklama kawy. A gdyby tak przełamać ten schemat? 19 Południk udowadnia, że odważny pomysł na wizerunek i komunikację marki można z sukcesem zrealizować.
Filozofia marki Mazurro opiera się na zdefiniowaniu kawy na nowo. Pokazaniu, że smak i zapach, choć ważne, to nie jedyne jej właściwości, a picie kawy niesie za sobą całe spektrum doświadczeń. Gdy wszyscy wokół mówią tylko o ziarnach, sposobach parzenia czy pochodzeniu, Mazurro inspiruje, pobudza do kreowania, wyznacza nowe trendy. Pokazuje, że kawa to styl życia, tworzenie, otaczanie się wyjątkowymi ludźmi i przedmiotami.
Poprzez swój wyjątkowy sposób komunikacji twórcy marki przekonują, że w świecie utartych wzorców i wielokrotnie powielanych schematów, jest miejsce na tworzenie, rozbudzanie kreatywności, ciągłe inspirowanie i łamanie przyjętego status-quo. Kawa jest w tym wypadku narzędziem, które łączy filozofię „tu i teraz” z doświadczeniami, tworzącym czas i przestrzeń do przeżywania tego, co nas otacza.
Twórcy marki Mazurro postanowili mocno osadzić ją w świecie designu. Widać to już na pierwszy rzut oka, przyglądając się projektom opakowań kawy.
- Główny motyw komunikacji wizualnej stanowi wyrazisty wzór graficzny, oparty na literze „M”. Symbol inspirowany jest twórczością Josefa Hoffmana, założyciela tzw. warsztatów wiedeńskich, których wzornictwo, oparte na prostych formach, wyznaczało kierunek dla późniejszego modernizmu – mówi Paweł Mikołajec, Art Director w 19 Południku.
Projekt strony internetowej marki również wychodzi poza obowiązujące schematy. Dekonstrukcja kompozycji i uporządkowany chaos, które stanowią trzon tego konceptu, to ponownie ukłon w stronę postmodernistycznego projektowania.
Jedną z myśli przewodnich towarzyszących budowaniu marki Mazurro było przekonanie, że wyselekcjonowana mieszanka najlepszej jakości ziaren zasługuje na szczególne otoczenie. Dlatego do współpracy przy projekcie Mazurro zapraszani są twórcy, wizjonerzy, designerzy, ludzi mody i sztuki. Tak powstała koncepcja niecodziennej sesji zdjęciowej, która została zrealizowana we współpracy z Marcinem Kempskim, światowej klasy fotografem. Pomysł idealnie oddaje kreatywność brandu - zdjęcia zostały bowiem stworzone w stylu modowym, ikonicznym. Motywem przewodnim sesji była rozmowa przy kawie - jednak tradycyjny stolik został zastąpiony stołem do ping-ponga, a dialog ukazano jako wymianę podań.
Podobnie wygląda komunikacja marki w mediach społecznościowych. Stały się one niejako miejscem spotkania ludzi - którym bliska jest ta filozofia - ze sztuką, designem, wzornictwem. Dla odbiorców komunikacji Mazurro picie kawy to bowiem coś więcej niż codzienny rytuał.
Dzięki pomysłowi teamu 19 Południka na nietypowy wizerunek marki kawy i odwadze Marka Mazura - CEO Mazurro Coffee - udało się zupełnie od podstaw stworzyć brand, którego komunikacja wychodzi daleko poza przyjęte schematy.
Za launch marki Mazurro agencja 19 Południk otrzymała główną nagrodę w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura 2020, w kategorii design. W ramach współpracy agencja była odpowiedzialna za stworzenie filozofii i strategii komunikacji marki, jej identyfikacji wizualnej oraz zaprojektowanie opakowań i strony internetowej. Prowadzi także komunikację brandu w mediach społecznościowych.
Portfolio produktowe marki Mazurro tworzą obecnie 3 kawy: Blue Marino, Espresso i Gold, które niebawem trafią do sprzedaży detalicznej. Marka jest już obecna w sektorze HoReCa.
* Fot. 19 Południk x Marcin Kempski / I LIKE PHOTO GROUP
Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”
Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.