Porozmawiajmy o kawie - case study marki Mazurro
Marka Mazurro to nowość w polskim sektorze kawowym. Co czyni ją wyjątkową? Zupełnie nietypowy pomysł na wizerunek i komunikację, za którymi stoi agencja 19 Południk.
Gorąca mała czarna w filiżance, unosząca się nad nią para, przebitki na świeżo palone ziarna, ona i on w kuchni o poranku – takie obrazy zawiera każda, standardowa reklama kawy. A gdyby tak przełamać ten schemat? 19 Południk udowadnia, że odważny pomysł na wizerunek i komunikację marki można z sukcesem zrealizować.
Filozofia marki Mazurro opiera się na zdefiniowaniu kawy na nowo. Pokazaniu, że smak i zapach, choć ważne, to nie jedyne jej właściwości, a picie kawy niesie za sobą całe spektrum doświadczeń. Gdy wszyscy wokół mówią tylko o ziarnach, sposobach parzenia czy pochodzeniu, Mazurro inspiruje, pobudza do kreowania, wyznacza nowe trendy. Pokazuje, że kawa to styl życia, tworzenie, otaczanie się wyjątkowymi ludźmi i przedmiotami.
Poprzez swój wyjątkowy sposób komunikacji twórcy marki przekonują, że w świecie utartych wzorców i wielokrotnie powielanych schematów, jest miejsce na tworzenie, rozbudzanie kreatywności, ciągłe inspirowanie i łamanie przyjętego status-quo. Kawa jest w tym wypadku narzędziem, które łączy filozofię „tu i teraz” z doświadczeniami, tworzącym czas i przestrzeń do przeżywania tego, co nas otacza.
Twórcy marki Mazurro postanowili mocno osadzić ją w świecie designu. Widać to już na pierwszy rzut oka, przyglądając się projektom opakowań kawy.
- Główny motyw komunikacji wizualnej stanowi wyrazisty wzór graficzny, oparty na literze „M”. Symbol inspirowany jest twórczością Josefa Hoffmana, założyciela tzw. warsztatów wiedeńskich, których wzornictwo, oparte na prostych formach, wyznaczało kierunek dla późniejszego modernizmu – mówi Paweł Mikołajec, Art Director w 19 Południku.
Projekt strony internetowej marki również wychodzi poza obowiązujące schematy. Dekonstrukcja kompozycji i uporządkowany chaos, które stanowią trzon tego konceptu, to ponownie ukłon w stronę postmodernistycznego projektowania.
Jedną z myśli przewodnich towarzyszących budowaniu marki Mazurro było przekonanie, że wyselekcjonowana mieszanka najlepszej jakości ziaren zasługuje na szczególne otoczenie. Dlatego do współpracy przy projekcie Mazurro zapraszani są twórcy, wizjonerzy, designerzy, ludzi mody i sztuki. Tak powstała koncepcja niecodziennej sesji zdjęciowej, która została zrealizowana we współpracy z Marcinem Kempskim, światowej klasy fotografem. Pomysł idealnie oddaje kreatywność brandu - zdjęcia zostały bowiem stworzone w stylu modowym, ikonicznym. Motywem przewodnim sesji była rozmowa przy kawie - jednak tradycyjny stolik został zastąpiony stołem do ping-ponga, a dialog ukazano jako wymianę podań.
Podobnie wygląda komunikacja marki w mediach społecznościowych. Stały się one niejako miejscem spotkania ludzi - którym bliska jest ta filozofia - ze sztuką, designem, wzornictwem. Dla odbiorców komunikacji Mazurro picie kawy to bowiem coś więcej niż codzienny rytuał.
Dzięki pomysłowi teamu 19 Południka na nietypowy wizerunek marki kawy i odwadze Marka Mazura - CEO Mazurro Coffee - udało się zupełnie od podstaw stworzyć brand, którego komunikacja wychodzi daleko poza przyjęte schematy.
Za launch marki Mazurro agencja 19 Południk otrzymała główną nagrodę w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura 2020, w kategorii design. W ramach współpracy agencja była odpowiedzialna za stworzenie filozofii i strategii komunikacji marki, jej identyfikacji wizualnej oraz zaprojektowanie opakowań i strony internetowej. Prowadzi także komunikację brandu w mediach społecznościowych.
Portfolio produktowe marki Mazurro tworzą obecnie 3 kawy: Blue Marino, Espresso i Gold, które niebawem trafią do sprzedaży detalicznej. Marka jest już obecna w sektorze HoReCa.
* Fot. 19 Południk x Marcin Kempski / I LIKE PHOTO GROUP

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.