Komunikaty PR

Potencjał sprzedażowy Instagrama – wyniki najnowszych badań

2020-01-07  |  12:10
Kontakt
Paulina Stępień
38PR & Content Communication

Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
Do pobrania Notka ( 0.12 MB )

Na tle innych portali kojarzony jest przede wszystkim z ubraniami, trendami modowymi oraz obserwowaniem życia innych osób. Kosmetyki, wakacje i wyjazdy to kolejne obszary, które wykazują silne skojarzenia z tym serwisem – wynika z najnowszego badania „Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift”[1].

 

Powodów korzystania z Instagrama jest wiele. Na pierwszym miejscu badanie potwierdziło chęć zainspirowania się. Użytkownicy tego kanału są także otwarci na dzielenie się ze światem swoim prywatnym życiem. Silnie reprezentowana wśród odpowiedzi jest również możliwość podzielenia się zdjęciami oraz przemyśleniami. Instagram zdecydowanie nie jest miejscem dla polityki i (fake) newsów. Te zagadnienia to domena Twittera. Najpopularniejszymi mediami społecznościowymi wśród użytkowników Instagrama, oprócz Instagrama są Facebook i YouTube[2].

 – Badania social mediów najczęściej podkreślają ich złe strony: nieprawdziwy obraz świata, uzależnienie, kompulsywne korzystanie, co mogłoby świadczyć o niskiej świadomość użytkowników. Natomiast z tego badania wyłania się zupełnie inny obraz: użytkownicy potrafią korzystać z Instagrama całkiem świadomie. Wchodzą po konkretne inspiracje, szukają porad influencerów na jasno określone tematy. Czyli doskonale wiedzą po co wchodzą, czego szukają i co chcą z tego mieć. Są bardzo świadomi swoich potrzeb. Bardzo ciekawa jest wyższa tolerancja na reklamy użytkowników Instagrama. Reklamodawcom więcej tam "uchodzi na sucho“, co może oznaczać, że użytkownicy doskonale rozumieją, iż świat kreowany na Instagramie jest bardziej „podkręconą“ wersją rzeczywistości. Wszechobecne pomstowanie na sztuczność świata Instagrama nie ma sensu, użytkownicy wiedzą że on taki jest, akceptują jego reguły i wykorzystują go zgodnie ze swoimi potrzebami – mówi Rafał Olejniczak, niezależny konsultant i profesjonalny coach, ekspert w dziedzinach przywództwa i komunikacji.   

 

Dlaczego influencer marketing jest skuteczny?

 

Rosnąca popularność social mediów oraz sposób angażowania przez nie użytkowników, sprawia, że są one doskonałym miejscem do prowadzenia działań reklamowych przez marki. Rosnąca liczba użytkowników Instagrama powoduje, że to właśnie ten kanał staje się ciekawą alternatywą dla marek, które chcą skorzystać z siły medium oraz kreatywności twórców tam zgromadzonych. Użytkownicy Instagrama, to głównie osoby ze średnim i wyższym wykształceniem, w wieku 15-34 lata, mieszkańcy większych miast. Jest to atrakcyjna grupa z dużym potencjałem zakupowym[1]. To powód, dla którego Instagram stał się kolejnym bastionem producentów i dystrybutorów marek, podobnie do tego, co miało miejsce kilka lat temu na Facebooku. Wszyscy świadomi gracze zaczęli traktować swój profil firmowy na Instagramie jako kolejną obowiązkowy witrynę, czyli tzw. own media. Tutaj właśnie zaczynają komunikować nowości, inspirować, a nawet lojalizować swoich użytkowników.
 

 – Połowa użytkowników Instagrama potwierdza w badaniach, że kupiła coś, co widziała w serwisie Instagram. Wpływanie tym kanałem na preferencje i wybory stał się więc oczywistością. Influencer marketing z okresu wylęgania staje się w tym momencie strategicznym elementem działań mix-marketingowych każdej firmy. Jest jednak warunek. Musi to być działanie oparte na jakości i bezpieczeństwie, bo tak jak możemy dzięki temu zbliżać, rozkochiwać obserwatorów w marce, tak samo możemy jej zaszkodzić przez spontaniczne, nieprzemyślane działania. Pracując na co dzień w tym środowisku widzimy, jak ważna jest profesjonalizacja influencer marketingu. My nazywamy to profesjonalizacją hasztagów. Taki sobie wyznaczyliśmy cel, wzmacniać i edukować naszych klientów w tym obszarze – wyjaśnia Karina Hertel, ekspert, dyrektor zarządzający BrandLift.


[1] Instagram i jego polscy użytkownicy, Polskie Badanie Internetu


[1] Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift.

[2] Jw.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38PR & Content Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Agencja Rokmates dołączyła do IAB Polska Biuro prasowe
2024-08-28 | 14:43

Agencja Rokmates dołączyła do IAB Polska

Rokmates to agencja influencer marketingu, która łączy potrzeby twórców z celami marek, tworząc efektywne kampanie. Jej misją jest sprawianie, że praca klientów i
Media i PR Britenet rozszerza działalność na Europę z nową COO na czele
2024-08-28 | 13:00

Britenet rozszerza działalność na Europę z nową COO na czele

Dynamicznie rozwijająca się polska firma IT, Britenet, podejmuje kolejny krok w budowaniu swojej pozycji na rynku europejskim. Britenet z dumą ogłasza mianowanie Claudii Nieuwland na
Media i PR „Kanał Do Rzeczy” - Nowy Głos Konserwatywno-Liberalnej Polski
2024-08-26 | 01:00

„Kanał Do Rzeczy” - Nowy Głos Konserwatywno-Liberalnej Polski

Orle Pióro S.A., wydawca cenionego portalu DoRzeczy.pl i „Do Rzeczy – Tygodnika Lisickiego”, z dumą ogłasza start przełomowego projektu – „Kanał

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

NEWSERIA Partnerem Medialnym Forum Ekonomicznego

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bez dobrowolnego wydłużenia aktywności zawodowej Polakom trudno będzie liczyć na wyższe emerytury. Obecni 30-latkowie dostaną jedną czwartą ostatniej pensji

Ustawowego podniesienia wieku emerytalnego w Polsce nie będzie – zapowiadają politycy rządzącej koalicji. To według ekspertów oznacza jednak, że trzeba inaczej zachęcać kobiety po 60. i mężczyzn po 65. roku życia do pozostawania na rynku pracy. – Wydłużenie aktywności zawodowej jest pewnym sposobem na podniesienie emerytur, ale tego się nie da zrobić siłowo, raczej trzeba szukać rozwiązań, żeby ludzie chcieli dalej pracować – podkreśla Agnieszka Łukawska, ekspertka w Instytucie Emerytalnym. Już dziś pracujący seniorzy mogą liczyć na szereg zachęt, m.in. zwolnienie z podatku, ale ekspertka zwraca uwagę dodatkowo na potrzebne zaplecze szkoleniowe, a także odpowiednią opiekę zdrowotną.

Transport

Branża logistyki coraz bardziej zautomatyzowana. Rozładunkiem towaru zajmują się autonomiczne wózki, a inwentaryzacją roboty stukrotnie szybsze niż człowiek

Do 2028 roku globalny rynek automatyzacji w logistyce wzrośnie o ponad 50 proc. – przewidują analitycy Markets and Markets. Wpłyną na to czynniki związane ze wzrostem kosztów pracowniczych, dążenie klientów do osiągania optymalnego zarządzania ich towarem, a także czynniki pozarynkowe, takie jak cele środowiskowe. Już dziś za rozładunek towaru odpowiadają coraz częściej inteligentne, autonomiczne wózki, a inwentaryzację można powierzyć robotom stukrotnie szybszym niż człowiek.

DlaWas.info

Firma

Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi

Według badań CBOS średnio co drugi Polak mieszka pod wspólnym dachem z jakimś zwierzęciem domowym – najczęściej psem lub kotem. Rynek produktów i usług dla domowych pupili sukcesywnie się powiększa. Według rynkowych prognoz za kilka lat globalnie może być już wart blisko pół biliona dolarów. Szczególnie szybko ma się rozwijać segment opieki nad zwierzętami, który coraz częściej będzie wykorzystywać nowe technologie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.