Potencjał sprzedażowy Instagrama – wyniki najnowszych badań
38PR & Content Communication
Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
Na tle innych portali kojarzony jest przede wszystkim z ubraniami, trendami modowymi oraz obserwowaniem życia innych osób. Kosmetyki, wakacje i wyjazdy to kolejne obszary, które wykazują silne skojarzenia z tym serwisem – wynika z najnowszego badania „Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift”[1].
Powodów korzystania z Instagrama jest wiele. Na pierwszym miejscu badanie potwierdziło chęć zainspirowania się. Użytkownicy tego kanału są także otwarci na dzielenie się ze światem swoim prywatnym życiem. Silnie reprezentowana wśród odpowiedzi jest również możliwość podzielenia się zdjęciami oraz przemyśleniami. Instagram zdecydowanie nie jest miejscem dla polityki i (fake) newsów. Te zagadnienia to domena Twittera. Najpopularniejszymi mediami społecznościowymi wśród użytkowników Instagrama, oprócz Instagrama są Facebook i YouTube[2].
– Badania social mediów najczęściej podkreślają ich złe strony: nieprawdziwy obraz świata, uzależnienie, kompulsywne korzystanie, co mogłoby świadczyć o niskiej świadomość użytkowników. Natomiast z tego badania wyłania się zupełnie inny obraz: użytkownicy potrafią korzystać z Instagrama całkiem świadomie. Wchodzą po konkretne inspiracje, szukają porad influencerów na jasno określone tematy. Czyli doskonale wiedzą po co wchodzą, czego szukają i co chcą z tego mieć. Są bardzo świadomi swoich potrzeb. Bardzo ciekawa jest wyższa tolerancja na reklamy użytkowników Instagrama. Reklamodawcom więcej tam "uchodzi na sucho“, co może oznaczać, że użytkownicy doskonale rozumieją, iż świat kreowany na Instagramie jest bardziej „podkręconą“ wersją rzeczywistości. Wszechobecne pomstowanie na sztuczność świata Instagrama nie ma sensu, użytkownicy wiedzą że on taki jest, akceptują jego reguły i wykorzystują go zgodnie ze swoimi potrzebami – mówi Rafał Olejniczak, niezależny konsultant i profesjonalny coach, ekspert w dziedzinach przywództwa i komunikacji.
Dlaczego influencer marketing jest skuteczny?
Rosnąca popularność social mediów oraz sposób angażowania przez nie użytkowników, sprawia, że są one doskonałym miejscem do prowadzenia działań reklamowych przez marki. Rosnąca liczba użytkowników Instagrama powoduje, że to właśnie ten kanał staje się ciekawą alternatywą dla marek, które chcą skorzystać z siły medium oraz kreatywności twórców tam zgromadzonych. Użytkownicy Instagrama, to głównie osoby ze średnim i wyższym wykształceniem, w wieku 15-34 lata, mieszkańcy większych miast. Jest to atrakcyjna grupa z dużym potencjałem zakupowym[1]. To powód, dla którego Instagram stał się kolejnym bastionem producentów i dystrybutorów marek, podobnie do tego, co miało miejsce kilka lat temu na Facebooku. Wszyscy świadomi gracze zaczęli traktować swój profil firmowy na Instagramie jako kolejną obowiązkowy witrynę, czyli tzw. own media. Tutaj właśnie zaczynają komunikować nowości, inspirować, a nawet lojalizować swoich użytkowników.
– Połowa użytkowników Instagrama potwierdza w badaniach, że kupiła coś, co widziała w serwisie Instagram. Wpływanie tym kanałem na preferencje i wybory stał się więc oczywistością. Influencer marketing z okresu wylęgania staje się w tym momencie strategicznym elementem działań mix-marketingowych każdej firmy. Jest jednak warunek. Musi to być działanie oparte na jakości i bezpieczeństwie, bo tak jak możemy dzięki temu zbliżać, rozkochiwać obserwatorów w marce, tak samo możemy jej zaszkodzić przez spontaniczne, nieprzemyślane działania. Pracując na co dzień w tym środowisku widzimy, jak ważna jest profesjonalizacja influencer marketingu. My nazywamy to profesjonalizacją hasztagów. Taki sobie wyznaczyliśmy cel, wzmacniać i edukować naszych klientów w tym obszarze – wyjaśnia Karina Hertel, ekspert, dyrektor zarządzający BrandLift.
[1] Instagram i jego polscy użytkownicy, Polskie Badanie Internetu
[1] Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift.
[2] Jw.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.