Komunikaty PR

PR w branży FinTech - jak robić to dobrze?

2020-05-26  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Marciniak
KLANG! Media

Prosta 68
00-838 Warszawa
m.marciniak|klangmedia.pl| |m.marciniak|klangmedia.pl
(+48) 510 029 844
https://klangmedia.pl
Do pobrania png ( 0.97 MB )

Branża FinTech, czyli technologie finansowe z każdym rokiem rośnie w siłę. Światowy sektor fintech wart jest już ponad 187 miliardów dolarów, a wartość całego rynku finansowego na świecie w 2022 roku szacuje się na ponad 26,5 bilionów dolarów. Ważnym czynnikiem rozwoju branży jest jej integracja i wspólne inicjatywy na przykład banków i startupów na rzecz promocji technologii finansowych. Nie bez znaczenia pozostają działania PR i marketingowe.

Polska to jeden z krajów, w których proces wdrażania rozwiązań i technologii finansowych odbywa się naprawdę szybko. Zgodnie z danymi z raportu “Fintechowy GPS” z 2019 roku, w naszym kraju funkcjonuje już ponad 100 firm z sektora FinTech. Integracja dużych graczy ze startupami oraz współpraca z sektorem bankowym sprawia, że nasz kraj stanowi jedno z ważnych centrum FinTechów na mapie Europy Środkowo-Wschodniej. Powszechnie używane przez Polaków technologie finansowe zwiększają nasycenie rynku a tym samym - popyt na usługi z zakresu reklamy i marketingu. Potwierdzają to badania - 78 proc. spośród badanych firm FinTechowych posiada strategię komunikacyjną oraz stara się działać w oparciu o nią.

 

Doświadczenie i znajomość rynku FinTech to nie tylko domena osób bezpośrednio związanych z branżą. Przedstawiciele branży PR i marketingu, pracując na rzecz promocji i upowszechniania FinTechów, od lat obserwują ich rozwój i są świadomi zmienności trendów w branży finansowej.

 

Nasza agencja dostarcza rozwiązań z zakresu PR i marketingu dedykowanych w szczególności branży technologii finansowych. Realizując i koordynując wiele projektów FinTechowych, możemy obserwować ich rozwój. Z roku na rok zauważamy coraz większe zapotrzebowanie na promocję rozwiązań z zakresu FinTech. Myślę, że przedstawiciele branży zyskali już pełną świadomość, jak ważne dla dalszego rozwoju FinTechów są działania z zakresu PR i marketingu. - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający w KLANG! Media i Fintek.pl.

 

Merytorycznie o FinTechu

 

Ważnym elementem działania branży PR dla klientów fintechowych, jest próba integracji środowiska. Nie brakuje specjalistycznych, cyklicznych spotkań poświęconych kierunkom rozwoju i szansom stojącym przed rynkiem technologii finansowych. Jedną z takich inicjatyw podjętych przez portal Fintek.pl jest Fintech Brunch - wydarzenie stawiające na merytoryczną i angażującą formę dyskusji.

 

W ciągu 2 lat udało nam się zrealizować 3 konferencje w ramach cyklu Fintech Brunch. Do tej pory w spotkaniach wzięło udział ponad 40 prelegentów i ponad 200 gości, związanych z polskim, jak i zagranicznym sektorem FinTech. Udało nam się pozyskać także wielu partnerów merytorycznych i honorowych, co wskazuje, że takie inicjatywy spotykają się z uznaniem branży - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający w KLANG! Media i fintek.pl.

 

Fintek.pl prowadzi również działania mające na celu przybliżenie czytelnikom zarówno specyfiki branży FinTech, jak i sylwetek osób przyczyniających się do budowania branży. W ramach podcastu #Sfintechowani zrealizowano już ponad 15 wywiadów z przedstawicielami branży technologii finansowych, bankowości i ubezpieczeń. Portal opublikował również zestawienie ludzi polskiego FinTechu, przedstawiające sylwetki ponad 70 specjalistów, którzy znacząco wpłynęli na kształt i rozwój branży w naszym kraju.

 

Fintek.pl prowadzi także facebookową grupę #Sfintechowani, skupiającą ekspertów i sympatyków technologii finansowych. Na grupie publikowane są dodatkowe materiały, analizy oraz artykuły poświęcone branży.

 

Branża FinTech w walce z ekonomicznymi skutkami wirusa

 

Pandemia COVID-19 wpłynęła negatywnie na całą gospodarkę. Jej skutki są odczuwalne już teraz, szczególnie w kontekście rynku pracy. Jednym z działań mających przeciwdziałać bezrobociu w sektorze technologii finansowych jest akcja #PRACUJWFINTECHU, powstała przy współpracy serwisu Fintek.pl i agencji KLANG! Media.

 

Celem akcji jest integracja pracodawców i potencjalnych pracowników sektora FinTech w jednym miejscu. Takie działanie z założenia ma przyczynić się do skrócenia ścieżki rekrutacyjnej oraz procesu poszukiwania pracy w tym trudnym okresie.

 

Akcja #PRACUJWFINTECHU to pomysł, który realizujemy przy współpracy z serwisem fintek.pl. Obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19 i obserwacja rynku pracy nasunęła nam wiele wniosków, które zaowocowały projektem - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający KLANG! Media i fintek.pl - Mamy nadzieję, że dzięki tej inicjatywie uda nam się z sukcesem zintegrować branżę FinTech, a także ułatwić procesy rekrutacyjne w tym zakresie - zarówno po stronie pracodawców, jak i osób szukających zatrudnienia - dodaje.


 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: KLANG! Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań
Media i PR IMM - Medialna siła marki
2025-02-04 | 11:30

Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu

Wydana przez IMM publikacja Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik
Media i PR Issuer Direct Corp zmienia się na ACCESS Newswire Inc: odważny krok w kierunku przyszłości komunikacji
2025-01-16 | 09:00

Issuer Direct Corp zmienia się na ACCESS Newswire Inc: odważny krok w kierunku przyszłości komunikacji

RALEIGH, NC / ACCESS Newswire / 21 stycznia 2025 r. / Issuer Direct Corporation (NYSE American:ISDR) („Spółka” lub „Issuer Direct”) ogłosił, że Rada

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

Robotyka i SI

Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

Sport

Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.