PR w branży FinTech - jak robić to dobrze?
KLANG! Media
Prosta 68
00-838 Warszawa
m.marciniak|klangmedia.pl| |m.marciniak|klangmedia.pl
(+48) 510 029 844
https://klangmedia.pl
Branża FinTech, czyli technologie finansowe z każdym rokiem rośnie w siłę. Światowy sektor fintech wart jest już ponad 187 miliardów dolarów, a wartość całego rynku finansowego na świecie w 2022 roku szacuje się na ponad 26,5 bilionów dolarów. Ważnym czynnikiem rozwoju branży jest jej integracja i wspólne inicjatywy na przykład banków i startupów na rzecz promocji technologii finansowych. Nie bez znaczenia pozostają działania PR i marketingowe.
Polska to jeden z krajów, w których proces wdrażania rozwiązań i technologii finansowych odbywa się naprawdę szybko. Zgodnie z danymi z raportu “Fintechowy GPS” z 2019 roku, w naszym kraju funkcjonuje już ponad 100 firm z sektora FinTech. Integracja dużych graczy ze startupami oraz współpraca z sektorem bankowym sprawia, że nasz kraj stanowi jedno z ważnych centrum FinTechów na mapie Europy Środkowo-Wschodniej. Powszechnie używane przez Polaków technologie finansowe zwiększają nasycenie rynku a tym samym - popyt na usługi z zakresu reklamy i marketingu. Potwierdzają to badania - 78 proc. spośród badanych firm FinTechowych posiada strategię komunikacyjną oraz stara się działać w oparciu o nią.
Doświadczenie i znajomość rynku FinTech to nie tylko domena osób bezpośrednio związanych z branżą. Przedstawiciele branży PR i marketingu, pracując na rzecz promocji i upowszechniania FinTechów, od lat obserwują ich rozwój i są świadomi zmienności trendów w branży finansowej.
Nasza agencja dostarcza rozwiązań z zakresu PR i marketingu dedykowanych w szczególności branży technologii finansowych. Realizując i koordynując wiele projektów FinTechowych, możemy obserwować ich rozwój. Z roku na rok zauważamy coraz większe zapotrzebowanie na promocję rozwiązań z zakresu FinTech. Myślę, że przedstawiciele branży zyskali już pełną świadomość, jak ważne dla dalszego rozwoju FinTechów są działania z zakresu PR i marketingu. - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający w KLANG! Media i Fintek.pl.
Merytorycznie o FinTechu
Ważnym elementem działania branży PR dla klientów fintechowych, jest próba integracji środowiska. Nie brakuje specjalistycznych, cyklicznych spotkań poświęconych kierunkom rozwoju i szansom stojącym przed rynkiem technologii finansowych. Jedną z takich inicjatyw podjętych przez portal Fintek.pl jest Fintech Brunch - wydarzenie stawiające na merytoryczną i angażującą formę dyskusji.
W ciągu 2 lat udało nam się zrealizować 3 konferencje w ramach cyklu Fintech Brunch. Do tej pory w spotkaniach wzięło udział ponad 40 prelegentów i ponad 200 gości, związanych z polskim, jak i zagranicznym sektorem FinTech. Udało nam się pozyskać także wielu partnerów merytorycznych i honorowych, co wskazuje, że takie inicjatywy spotykają się z uznaniem branży - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający w KLANG! Media i fintek.pl.
Fintek.pl prowadzi również działania mające na celu przybliżenie czytelnikom zarówno specyfiki branży FinTech, jak i sylwetek osób przyczyniających się do budowania branży. W ramach podcastu #Sfintechowani zrealizowano już ponad 15 wywiadów z przedstawicielami branży technologii finansowych, bankowości i ubezpieczeń. Portal opublikował również zestawienie ludzi polskiego FinTechu, przedstawiające sylwetki ponad 70 specjalistów, którzy znacząco wpłynęli na kształt i rozwój branży w naszym kraju.
Fintek.pl prowadzi także facebookową grupę #Sfintechowani, skupiającą ekspertów i sympatyków technologii finansowych. Na grupie publikowane są dodatkowe materiały, analizy oraz artykuły poświęcone branży.
Branża FinTech w walce z ekonomicznymi skutkami wirusa
Pandemia COVID-19 wpłynęła negatywnie na całą gospodarkę. Jej skutki są odczuwalne już teraz, szczególnie w kontekście rynku pracy. Jednym z działań mających przeciwdziałać bezrobociu w sektorze technologii finansowych jest akcja #PRACUJWFINTECHU, powstała przy współpracy serwisu Fintek.pl i agencji KLANG! Media.
Celem akcji jest integracja pracodawców i potencjalnych pracowników sektora FinTech w jednym miejscu. Takie działanie z założenia ma przyczynić się do skrócenia ścieżki rekrutacyjnej oraz procesu poszukiwania pracy w tym trudnym okresie.
Akcja #PRACUJWFINTECHU to pomysł, który realizujemy przy współpracy z serwisem fintek.pl. Obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19 i obserwacja rynku pracy nasunęła nam wiele wniosków, które zaowocowały projektem - komentuje Michał Dąbrowski, Dyrektor Zarządzający KLANG! Media i fintek.pl - Mamy nadzieję, że dzięki tej inicjatywie uda nam się z sukcesem zintegrować branżę FinTech, a także ułatwić procesy rekrutacyjne w tym zakresie - zarówno po stronie pracodawców, jak i osób szukających zatrudnienia - dodaje.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.