Komunikaty PR

Prawie 144 mln zł. wynosi rekordowa w historii firmy wartość przychodu Papaya

2023-07-24  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Litwińska
Be Communications S.C.

Kijowska 5
03-738 Warszawa
a.litwinska|becomms.pl| |a.litwinska|becomms.pl
+48 669 404 434
www.becomms.pl

Największy w Polsce dom produkcyjny i studio filmowe publikuje najnowsze dane finansowe prezentując zarówno skalę sprzedaży i zysków, jak również wartość kosztów oraz, co również istotne, poziom inwestycji.

Spółka Papaya Films osiągnęła łączne przychody za 2022 rok na poziomie 143,88 mln zł, przy zysku netto o wartości 5,94 mln zł. Wzrost sprzedaży względem roku ubiegłego wynosi zatem 9,1% (ze 131,92 mln zł w roku 2021), na co łączny wpływ ma zwiększenie przychodu zarówno z produkcji lokalnych (z 88,3 mln zł w 2021 do 98,09 mln zł w 2022), jak i serwisowych (43,62 mln zł w 2021 vs. 45,79 mln zł w roku ubiegłym). Wzrost wartości zysku netto za 2022 jest proporcjonalny do wzrostu przychodu i wynosi 8 %.

Wypracowany efekt to długofalowa współpraca ze stałymi klientami oraz realizacja projektów dla nowych partnerów. Papaya Films w 2022 roku pracowała z m.in. McDonald’s, Asahi, Nivea, 3M, eObuwie, Modivo, ING Bank Śląski, Play, T-Mobile, Jaguar i firmą Tarczyński.

Jak mówi Kacper Sawicki, założyciel i prezes Papaya Films, „rekordowy wynik sprzedaży w całej historii naszej działalności na rynku to powód do satysfakcji i refleksji”. Podkreśla, dziękując całemu zespołowi, że „stanowi on nie tylko potwierdzenie skuteczności obranej długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju, ale przede wszystkim jest skutkiem twórczego zaangażowania i ciężkiej pracy wszystkich bez wyjątku osób w firmie, w czasie bezprecedensowych wyzwań, jakie dotyczą post-pandemii, czy oczywiście wojny w Ukrainie”.

O ile największym źródłem przychodu pozostają produkcje komercyjne, w minionym roku firma postawiła także na znaczący rozwój form oryginalnych. Takie pozycje, jak drugi sezon serialu „Wilk” w kooperacji z CANAL+ oraz dokument sportowy o Robercie Lewandowskim dla Prime Video dają impet do rozwoju obszaru Papaya Originals, który w bieżącym roku realizuje kolejne projekty. Rośnie także skala działalności impresariatu twórców Papaya Roster, który w roku 2022 odnotował sprzedaż na poziomie 9,5 mln zł, o 22% więcej niż w poprzednim. „Biznesowo nie tylko obroniliśmy wiodące źródła przychodów, ale też konsekwentnie przeprowadziliśmy i rozwijaliśmy zaplanowane inne inicjatywy, wzmacniając portfolio o nowe kierunki”, dodaje Sawicki. Firma kontynuuje flagowy program wspierania młodych twórców Papaya New Directors.

W zakresie kosztów Papaya Films odnotowała ich wzrost o 8% względem roku 2021, do wartości 136,54 mln zł. Na poziom ten wpłynęły wydatki na usługi obce (120,6 mln zł) oraz przede wszystkim nakłady na inwestycje. Zwiększyła się bowiem pula środków na wynagrodzenia (z 7,22 do 9,38 mln zł) oraz na inne świadczenia pracownicze (z 676,8 do 719,3 tys. zł).  

W ramach przyjętej strategii zrównoważonego rozwoju firma bez zmian postanowiła w roku 2022 kontynuować realizację działań w zakresie ESG. Stąd m.in. wzrost inwestycji i kosztów w pozostałych obszarach działalności o 12%, z 3,38 mln zł w 2021 do 3,8 mln zł w roku ubiegłym.

„Rok 2022 postawił szereg wyzwań firmom szeroko pojętej branży marketingowej, zarówno w obszarze codziennej działalności biznesowej, jak i w zakresie polityki korporacyjnej. Jednym z nich było podjęcie decyzji, na ile kontynuować planowane inwestycje, szczególnie te, które nie mają szybkiego zwrotu i natychmiastowego impaktu na rozwój. Takim obszarem jest ESG”, wyjaśnia Justyna Górniak, chief growth officer Papaya Films. „Uznaliśmy, że to długofalowa strategia i przyjęliśmy jej realizację w minionym roku bez cięć. W efekcie, uzyskując rekordowy wynik finansowy utrzymaliśmy także planowy kurs na ścieżce zrównoważonego wzrostu – dodaje Górniak.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Be Communications S.C.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.