"Odwrócony świat" - Fundacja Avalon ogłasza zapytanie ofertowe
Fundacja Avalon
Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/
“Odwrócony świat” to tytuł siódmej, ogólnopolskiej kampanii społecznej Fundacji Avalon, współfinansowanej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Fundacja Avalon opublikowała na swojej stronie zapytanie ofertowe dla agencji, które byłyby zainteresowane współpracą przy realizacji kampanii.
Założenia i cele kampanii
Ogólnopolska kampania społeczna "Odwrócony świat” zakłada emisję spotów reklamowych emitowanych w TV, radiu, Internecie i na nośnikach zewnętrznych. Podczas trwania całej akcji organizacja chce prowadzić szerokie działania w mediach społecznościowych, PRowe oraz współpracować z twórcami internetowymi.
Kampania ma na celu zmianę, społecznego postrzegania OzN a także społecznych podstaw, zwłaszcza w zakresie dbania o dostępność. Ma także promować ideę otwartości na osoby doświadczające różnych rodzajów niepełnosprawności w przestrzeni publicznej, zawodowej i społecznej. Kampania stanowi przedłużenie ostatniej kampanii "Niepełnosprawni, niezauważalni", która zwracała uwagę na brak widoczności oraz niezauważalność OzN w przestrzeni publicznej. U podstaw braku udziału OzN w życiu społecznym są nie tylko stereotypy i nieprawidłowe postawy wobec OzN, ale przede wszystkim kwestia dostępności.
Poprzez działania kampanijne chcemy uwrażliwić osoby w pełni sprawne, że kwestie dostępności są niezwykle ważne dla OzN i stanowią często decydującą rolę w ich aktywności. Osoby z niepełnosprawnościami żyją w świecie budowanym przez osoby w pełni sprawne i są zapraszane do projektowania niezwykle rzadko. To powoduje, że napotykają na swojej drodze bariery, które często są nie do pokonania. Zdarza się, z drugiej strony, że tworzone dla nich rozwiązania postrzegane są, przez w pełni sprawną część społeczeństwa, za niepotrzebne bądź nawet za dowód uprzywilejowania. Brakuje świadomości, że koperty parkingowe, dostosowane toalety, podjazdy nie są odpowiedzią na specjalne potrzeby OzN, ale odpowiedzią na potrzeby, które mamy wszyscy, a stosowane rozwiązania są niezbędne dla ich prawidłowej i równej realizacji. Co więcej dostępność rozumiana jest często przez społeczeństwo w kontekście architektury, natomiast jest to temat znacznie bardziej złożony.
Zaproszenie agencji do współpracy
W związku z pomysłem nowej kampanii “Odwrócony świat”, Fundacja Avalon, poszukuje chętnych agencji do współpracy przy realizacji kampanii.
Każda kampania daje nam poczucie sprawczości w temacie zmiany postrzegania niepełnosprawności i budowania społecznego rozumienia siebie nawzajem. Co roku przywiązujemy dużą wagę do wyboru agencji wspierającej nas w realizacji założeń kampanii. Oczywiście, spełnienie wymogów merytorycznych, technicznych czy realizacja założonych w media planie wskaźników dotarcia są niezwykle ważne, ale by kampania się powiodła musimy mieć obok siebie partnerów, którzy będą prawdziwie w nią zaangażowani, będą rozumieli naszą fundacyjną misję i będą mieli w sobie duże pokłady empatii oraz otwarte głowy na nasze pomysły.”
Helena Szczuka-Kalenský, Kierowniczka Działu Komunikacji i Promocji Fundacji Avalon, koordynatorka kampanii społecznych
Główne założenia kampanii, jej cele, grupy docelowe, harmonogram, a także szczegółowe oczekiwania wobec agencji oraz kryteria jej doboru znaleźć można na stronie Fundacji Avalon.
Oferty zbierane będą do 5 lipca 2024 roku, a wybór agencji zostanie dokonany do końca lipca bieżącego roku.
Potrzeba edukacji społecznej
Fundacja Avalon jest jedną z największych organizacji pozarządowych i działa nieustannie od 2006 roku. Prowadzi szereg działań, które pomagają osobom z niepełnosprawnościami przełamywać kolejne bariery, usamodzielniać się oraz nabierać pewności siebie. Organizacja prowadzi projekty, które wspierają w rozwoju osoby z niepełnosprawnościami: Centrum Aktywnej Rehabilitacji Avalon Active, Avalon Extreme, Projekt Sekson, Kompleksowe Centrum Poradnicze, Centrum Pomocy Uchodźcom z Niepełnosprawnościami oraz Avalon Kids.
Fundacja Avalon od ponad 17 lat działa również edukacyjnie dzięki kampaniom społecznym, które regularnie tworzy. Po ogromnych sukcesach kampanii “Pełnosprawni w miłości” , “Nic co ludzkie nie jest nam obce” i ostatniej “Niepełnosprawni, niezauważalni” organizacja nie zwalnia tempa i wciąż chce pokazywać prawdziwy obraz osób z niepełnosprawnościami.
Fundacja Avalon to jedna z największych organizacji pozarządowych w Polsce wspierających osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore. Organizacja powstała w 2006 roku, a od roku 2009 posiada status organizacji pożytku publicznego. Ma siedzibę w Warszawie, jednak swoim wsparciem obejmuje osoby potrzebujące z całej Polski. Fundacja oferuje pomoc potrzebującym w obszarze finansowym, a także prowadzi szereg programów społecznych i edukacyjnych, mających na celu zmianę postrzegania osób z niepełnosprawnościami w polskim społeczeństwie. Fundacja Avalon aktualnie wspiera ponad 14 500 osób z całej Polski. Łączna wartość pomocy udzielonej przez Fundację swoim podopiecznym wynosi ponad 400 mln złotych.
![Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4. Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/292590604/2-pr-wings-banner,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
![Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_653617461,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS
![4DCenter liderem kompleksowych i innowacyjnych badań diagnostycznych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2122852230,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
4DCenter liderem kompleksowych i innowacyjnych badań diagnostycznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/recycling-1,w_274,_small.jpg)
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gremi-cudzoziemcy-foto,w_133,_small.jpg)
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ztm-warszwa-bilety-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.