Reklama DOOH i jej wpływ na pokolenie Millenialsów
KnowledgeHub
www.kh.vc
00-844 Warszawa
magdalena.osial|knowledgehub.pl| |magdalena.osial|knowledgehub.pl
+48 537 868 699
www.kh.vc
Zaletą kreowania reklam skierowanych do pokolenia Z i Millenialsów jest fakt, iż większość osób zaliczanych do tej grupy populacji dorastało wraz z rozwojem cyfrowych mediów. Jednak pokolenie Millenialsów ma również bardzo częsty kontakt z reklamą, co może budzić w nim poczucie, iż już wcześniej natknęli się na podobną formę przekazu. Z tego powodu grupa ta wymaga nieszablonowego podejścia do reklamy, które wzbudzi u nich ciekawość.
Obecnie młodzi ludzie spędzają ponad 70% czasu na zewnątrz, a jednocześnie wykazują niższą tolerancję na nośniki cyfrowe i mobilne niż kiedykolwiek wcześniej (źródło: OAAA). Marki, które koncentrują się na inwestowaniu w reklamy zewnętrzne, w tym DOOH, oraz dbają o stworzenie interesującej reklamy wpisującej się w kontekst i zainteresowania odbiorcy, zauważają lepszy zwrot z inwestycji.
Jak dostosować kampanię reklamową OOH do pokolenia Millenialsów w taki sposób, aby była dla niego atrakcyjna?
Definicja „pokolenie millenialsów” nie jest dokładnie określona, natomiast powszechnie przyjęto, że pojęcie to odnosi się do osób urodzonych między 1981 a 1996 rokiem. Są to ludzie młodzi, którzy wychowywali się w czasach rozwoju technologii i mediów cyfrowych. Co różni ich od wcześniejszych pokoleń? Mówiąc najprościej, pokolenie millenialsów może żyć, myśleć i kupować inaczej niż inne pokolenia. Ważne jest, żeby zrozumieć, w jaki sposób różnice te mogą wpływać na decyzje zakupowe klientów i kreowanie przez nich nowych wzorców zakupowych.
Nie można jednoznacznie określić zbioru cech tej populacji – istnieje jednak kilka charakterystycznych wyróżników łączących tę grupę:
- bardzo często korzystają z Internetu;
- używają urządzeń mobilnych;
- są niezależni;
- mają elastyczny harmonogram pracy, często pracują zdalnie;
- są otwarci na nowe doświadczenia;
- zwracają uwagę na efekty wizualne .
Jak wykorzystać te cechy do stworzenia odpowiedniej reklamy DOOH? Oto 5 wskazówek podnoszących skuteczność Twojego przekazu:
Skup się na potrzebach odbiorców
Każdy klient lubi widzieć, że Ty jako firma rozumiesz ich i znasz jego potrzeby. W związku z tym kampania realizowana przez Twoją markę powinna w jakiś sposób odnosić się do stylu życia współczesnych ludzi. Millenialsi mogą być nieco bardziej aktywni i wymagający niż inne pokolenia, muszą czuć, że poświęciłeś czas na ich zrozumienie. Stwórz kampanię, która trafi do odbiorcy z interesującym komunikatem w odpowiednim miejscu i czasie. Dostosuj treść wyświetlaną na cyfrowym ekranie do aktualnych wydarzeń ze świata.
Kreuj wizualny przekaz
Pokolenie Millenialsów pochodzi z epoki cyfrowych mediów, gdzie dominują grafiki, fotografie i ruchome obrazy. Osoby urodzone w tych czasach często szukają wrażeń wizualnych. Nie są w stanie odpowiedzieć na słowo pisane tak, jak robią to inne pokolenia. Zdecydowanie bardziej wolą coś zobaczyć niż przeczytać. Jako reklamodawca postaraj się, aby Twoje reklamy niosły ze sobą jak najwięcej treści w postaci graficznej. Spróbuj zilustrować swoją historię, zamiast o niej opowiadać. Cyfrowe billboardy stanowią idealną platformę do przekazywania imponujących obrazów.
Wykorzystaj moc mobile
Mobilna technologia w dzisiejszych czasach zyskała na popularności, szczególnie wśród pokolenia Z. Począwszy od tabletów po telefony komórkowe, wydaje się, że prawie każdy posiada urządzenie mobilne, które pozwala mu śledzić na bieżąco wydarzenia ze świata i to przez całą dobę. Jeśli chodzi o reklamę zewnętrzną, wykorzystanie telefonów komórkowych może korzystnie wpłynąć na zaangażowanie odbiorcy poprzez zachęcania do działania opartego na pobraniu aplikacji, skanowania kodu QR lub innej formy interakcji mobilnej z cyfrowym billboardem lub reklamą.
Angażuj się w akcje społeczne
Badanie przeprowadzone przez School of Applied Psychology University of Southern California ujawniło zaskakujące wyniki. Aż 87% Millenialsów zdecydowało się na zakup (produktu lub usługi) u producenta, który czynnie angażuje się w życie społeczne oraz uczestniczy w akcjach charytatywnych niosących pomoc potrzebującym. Pokolenie Z zwraca uwagę na sposób prowadzenia działalności przez firmy. Millenialsi są lojalni wobec marek działających aktywnie społecznie marek oraz chętnie przyłączają się do organizowanych przez nich przedsięwzięć.
Bądź autentyczny
Millenialsi poprzez dorastanie w cyfrowym świecie mogą wykazywać większą ostrożność wobec reklam i świadomość na temat technik sprzedaży. Pokazanie autentyczności w kampanii marketingowej w takich przypadkach może być bardzo pomocne.
Skrajnym tego przykładem jest kampania „Refreshingly Honest” firmy Oasis, która wyraża zmęczenie związane z celami reklamowymi i sprzedażowymi… w samej reklamie! Podczas gdy tradycyjnie kampanie marketingowe koncentrowały się na promowaniu zalet produktu
i pokazywaniem przewagi nad konkurencją, firma Oasis zdradzała prawdziwe przesłanki jakie nią kierują, w celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów. Uczciwość, szczerość, a także dzielenie się swoimi słabościami wpływa na budowanie zaufania wśród konsumentów. Oczywiście, Ty jako reklamodawca nie musisz zdradzać wszystkich tajemnic swojej marki, ale odrobina autentyczności jest sposobem na ocieplenie stosunków i stworzenie lepszego wrażenia w oczach odbiorcy.
Pokolenie Millenialsów dorastało w otoczeniu reklam, zarówno tych wyświetlanych w telewizji, jak i Internecie. Poprzez częsty kontakt z mediami zdobycie ich zainteresowania nie jest takie proste i może zająć znacznie więcej czasu. Tradycyjna reklama umieszczona w outdoorze nie przyciąga tak mocno ich uwagi, jak np. cyfrowy billboard. Warto zatem
wykorzystać potencjał medium DOOH, które dzięki swoim możliwościom potrafi wpłynąć na odbiorcę i zapisać się w jego pamięci na długo.
Autor: Diana Polska-Pękala – Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.