Rohlig SUUS Logistics rusza z pierwszą digitalową i outdoorową kampanią
„Kariera w SUUS to logistyczny wybór” – pod takim hasłem startuje kampania employer brandingowa największego polskiego operatora logistycznego, firmy Rohlig SUUS Logistics. Głównym celem kampanii jest budowa świadomości marki jako pracodawcy i dotarcie do kandydatek i kandydatów z branży, ale nie tylko. Firma stawia na ludzi i do stworzenia kampanii od samego początku zaangażowała pracowników.
W ramach kampanii został stworzony także brand hero LogiSUUS – mały robot o wielkim sercu, a także wyjątkowych zdolnościach. LogiSUUS to nie tylko kompan pracowników. Kreacja postaci nawiązuje do kompleksowości usług logistycznych świadczonych przez firmę – potrafi zmieniać się w samolot, wagon kontenerowy, statek i ciężarówkę, a jednym z jego atrybutów jest też wózek widłowy. Robot symbolizuje również nowoczesną technologię wykorzystywaną w firmie i inspiruje do działania. LogiSUUS będzie wykorzystywany w kampanii w kreacjach OOH, na stronie kariery i profilach pracodawcy, w animacjach i filmach pokazujących kulisy pracy czy w mediach społecznościowych.
– Jesteśmy polską firmą rodzinną i oferujemy wyjątkowe miejsce pracy w niezwykle perspektywicznej branży. Z jednej strony logistyka (TSL) jest znaczącym obszarem polskiej gospodarki, a z drugiej Polska jest niekwestionowanym liderem europejskiego transportu. Do tego pandemia i wojna wymusiły potężną i długo wyczekiwaną transformację w obszarze technologii oraz ESG. Obserwujemy zwiększone zainteresowanie wśród wielu kandydatów z branż takich jak finanse, ubezpieczenia czy FMCG i retail. Ludzie szukają motywującej atmosfery, dynamicznego rozwoju i ambitnych wyzwań, a to dla nas codzienność. SUUS jest swój, własny – tu od zawsze to człowiek jest na pierwszym miejscu, co pozwala nam budować zróżnicowane środowisko pracy oparte na szacunku i wzajemnym zaufaniu. Naszym głównym celem strategicznym jest osiągnięcie pozycji pracodawcy numer jeden w branży TSL, a ta kampania jest kolejnym krokiem w tym kierunku – mówi Piotr Iwo Chmielewski, członek zarządu Rohlig SUUS Logistics.
Hasło „Logistyczny wybór” jest puentą podkreślającą, że praca w Rohlig Suus Logistics to logiczny i oczywisty, a tym samym najlepszy wybór. Promocji kampanii będą towarzyszyły dedykowane oznaczenia w mediach społecznościowych, min. #LogistycznyWybór, #SUUStoLogistycznyWybór.
– Chcieliśmy wiedzieć, co wyróżnia naszą firmę jako pracodawcę. Zanim przystąpiliśmy do tworzenia kampanii, zwróciliśmy się z pytaniami do naszych pracowników, czyli najważniejszego źródła informacji. To oni wskazali nam obszary, które najbardziej cenią i które są unikatowe. Podczas spotkań w ramach grup fokusowych szybko wskazali nam, które wartości są dla nas najważniejsze i dlaczego SUUS to wyjątkowe miejsce pracy. Co więcej, do udziału w sesji zdjęciowej do kampanii również zaprosiliśmy naszych pracowników. Na materiałach promocyjnych zobaczymy 18 osób, ambasadorki i ambasadorów SUUSa, którzy reprezentują różne obszary naszej firmy. W tej kampanii chcemy pokazać to, co jest dla nas najważniejsze, czyli że SUUS – to przede wszystkim ludzie – tłumaczy Emila Badełek, People Experience Manager w Rohlig SUUS Logistics.
Wspomniane spotkania z pracownikami pozwoliły na określenie osi kampanii i zdefiniowanie pięciu filarów EVP (Employee Value Proposition), czyli: dwustronny szacunek, motywująca atmosfera, pewna droga rozwoju, nowoczesne środowisko pracy oraz polska firma o globalnym zasięgu.
Kampania skierowana jest do kandydatek i kandydatów z branży logistycznej, w tym spedytorów, agentów celnych, pracowników magazynów i terminali, oraz pracowników funkcji wsparcia, czyli specjalistów z zakresu IT, zarządzania projektami, administracji, HR i marketingu, ale to nie wszystko. Kampania będzie także skierowana do przewoźników i kierowców, czyli ważnych dla firmy partnerów biznesowych. Działania realizowane są na nośnikach outdoorowych w 10 polskich miastach, nośnikach LED w komunikacji miejskiej w Poznaniu oraz licznych formatach online (m.in. w mediach społecznościowych, reklamach display, w serwisie YouTube). W ramach kampanii powstało sześć kreacji, reprezentujących różne obszary działalności organizacji – od spedycji, poprzez magazynowanie, transport, po zaplecze administracyjne.
Przy opracowaniu m.in. koncepcji kreatywnej, głównego hasła kampanii czy postaci LogiSUUSa firma współpracowała z agencją kreatywną Uszka w Barszczu. Za dystrybucję kampanii odpowiada dom mediowy Czarna Owca, a za część wizualną studio animacji CoreFX.
Awanse i wzmocnienia w agencji Rokmates
Agencja hoh z innowacyjną kampanią dla marki Danio
Maciej Dolega w MediaMarktPolska!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.