Komunikaty PR

Rusza kolejna edycja PR Wings, konkursu polskiej branży public relations

2023-06-28  |  09:00
PR Wings

Warszawa, 27 czerwca 2023 r.

Rusza kolejna edycja PR Wings, konkursu polskiej branży public relations

Od dziś do 8 września br. można przesyłać zgłoszenia do kolejnej edycji Konkursu PR Wings, w którym co roku wyłaniane i nagradzane są najbardziej innowacyjne i pionierskie projekty oraz przedsięwzięcia z zakresu komunikacji i public relations. W konkursie, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), wziąć udział mogą wszystkie podmioty komunikujące się publicznie w Polsce. PR Wings cechuje się otwartością na współczesne środowisko komunikacji oraz wysoką wiarygodnością procesu wyłaniania najlepszych projektów.

Konkurs PR Wings ma na celu promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk w zakresie public relations i komunikacji. Ma też na celu doskonalić rynek usług PR w Polsce. W konkursie mogą brać udział zarówno polskie firmy komercyjne i agencje zajmujące się komunikacją, jak i krajowe urzędy oraz instytucje publiczne, inne podmioty trzeciego sektora, pozarządowe i samorządowe, które przeprowadziły działania komunikacyjne w Polsce lub za granicą. Warto podkreślić, że jedna z kategorii konkursowych dotyczy projektów zrealizowanych przez polskie podmioty właśnie na rynkach międzynarodowych.

Zgłoszone projekty oceni Jury składające się z 60 niezależnych ekspertów cieszących się autorytetem i wszechstronnym dorobkiem z dziedziny komunikacji. Tworzą je specjaliści reprezentujący firmy komercyjne, instytucje publiczne, samorządy i NGO, media, organizacje branżowe i biznesowe oraz środowisko naukowe. Obiektywizm i wiarygodność nagród PR Wings zapewnione są dzięki formule głosowania, w której kluczowa jest rola niezależnego Audytora. W każdej spośród dwunastu kategorii zostanie wyłoniony jeden zwycięski projekt. Rolę audytora w tegorocznej edycji konkursu ponownie przyjęła kancelaria Osborne Clarke.

Ostatnia edycja PR Wings dowiodła, że rynek potrzebuje tego projektu. W 2022 r. do konkursu wpłynęło blisko 130 zgłoszeń, wśród których znalazły się działania realizowane przez agencje lub samodzielnie przez samorządy, NGO-sy, instytucje publiczne, a także międzynarodowe korporacje. Jury konkursu PR Wings to niezwykle doświadczone grono ekspertów z każdego obszaru rynku public relations, które wysoko stawia poprzeczkę chcącym powalczyć o statuetki. A te są potwierdzeniem najwyższej jakości działań, bo ostatecznie ze wszystkich zgłoszeń wybranych zostanie 12 najlepszych kampanii. To nie jedyne wyróżniki konkursu PR Wings, który od strony formalnej jest bardzo przyjazny i otwarty dla wszystkich podmiotów zainteresowanych przesłaniem zgłoszenia – powiedziała Emilia Hahn, prezeska zarządu SAPR.

W PR Wings 2023 wyróżnione zostaną najlepsze projekty komunikacyjne oraz zjawiska z 2022 roku w 12 stałych kategoriach. Wachlarz nagród ma ukazać kondycję polskiej branży PR. Właśnie dlatego kategorie obejmują nie tylko kluczowe obszary public relations, jak np.  PR produktowy, korporacyjny, komunikacja kryzysowa lub ESG+CSR, ale i takie zjawiska jak PR-owa Innowacja Roku (kampania nowej generacji) czy Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR). 

W Konkursie zostanie też przyznana Nagroda Specjalna SAPR – jednemu projektowi wybranemu spośród wszystkich zgłoszeń. Wyróżnienie to, stanowiące Grand Prix konkursu, zostanie przegłosowane w specjalnym trybie – poprzez werdykt Jury Specjalnego, składającego się z  przedstawicieli agencji zrzeszonych w SAPR (po jednym jurorze z agencji członkowskiej). Podobnie jak w ostatnich latach, Nagroda Specjalna SAPR będzie szczególnym wyróżnieniem od społeczności specjalistów PR pracujących w agencjach zrzeszonych w Stowarzyszeniu.

Projekty można zgłaszać w trzech terminach:

  • od 27 czerwca do 2 sierpnia (opłata 690 pln netto za zgłoszenie);
  • od 3 sierpnia do 24 sierpnia (opłata 990 pln netto za zgłoszenie);
  • od 25 sierpnia do 8 września (opłata 1 290 pln netto za zgłoszenie).


Obrady jury będą trwać w okresie wrzesień-październik oraz październik-listopad, a ogłoszenie wyników nastąp 8 listopada br. podczas uroczystej gali, która odbędzie się w Warszawie.

Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć także pod adresem www.prwings.pl

KATEGORIE KONKURSU PR WINGS 2023:

  1. Public Affairs i Lobbying
  2. PR korporacyjny
  3. PR innowacja roku – kampania następnej generacji
  4. PR Produktowy
  5. ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny
  6. Komunikacja kryzysowa
  7. Komunikacja w social media i influencer marketing
  8. Angażujący event
  9. Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer
  10. Komunikacja Business to Business
  11. Efektywność roku
  12. Komunikacja na rynkach międzynarodowych

 

JURORKI I JURORZY KONKURSU PR WINGS 2023:

  1. dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska, prof. w Katedrze Badań Rynkowych
    i Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego, Uniwersytet Śląski
  2. Kuba Antoszewski, PR Manager w Kantar Polska
  3. Magdalena Bajer, Menadżer ds. Komunikacji w Grupie Eurocash
  4. Jakub B. Bączek, właściciel JBB
  5. Eliza Bingul, Digital Growth Lead, EMEA w Cushman & Wakefield Polska
  6. Aleksandra Bojanowska, Communications Manager Poland and Sweden w Intel Corporation
  7. Magdalena Charczuk, Dyrektorka ds. Marketingu i Innowacji w Lagardère Travel Retail
  8. Klaudia Dobosiewicz, Public Affairs Lead w Sanofi
  9. dr Piotr Dzik, wykładowca ASP w Katowicach, marketingowiec i socjologz wieloletnim doświadczeniem
  10. Tomasz Frankowski, Rzecznik Prasowy, Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Transportu Kolejowego
  11. Lidia Garbaczuk, Dyrektor Biura Strategii Medialnych w Polskiej Agencji Prasowej
  12. Kuba Giedrojć, Zastępca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan
  13. Radosław Górecki, Communication Director, Rzecznik Prasowy w 7R
  14. Emil Górecki, ekspert komunikacji korporacyjnej i finansowej
  15. Marcin Graczyk, Rzecznik Prasowy, Pełnomocnik Zarządu PAIH do spraw promocji marki polskiej gospodarki
  16. Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenie KUPS odpowiedzialna za działania public relations oraz public affairs
  17. Wojciech Jabczynski, Rzecznik w Orange Polska
  18. Iwona Jacaszek-Pruś, Director Corporate Affairs w Kompania Piwowarska SA
  19. Paweł Jezierski, Head of Communications Commercial Europe w Goodyear
  20. Luiza Jurgiel-Żyła, PR Manager w Newmark Polska
  21. Anna Kiryjow-Radzka, Prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom", członkini Rady Nadzorczej PSPR
  22. Grzegorz Kiszluk, Redaktor Naczelny "Brief"
  23. Renata Kocemba, Marketing Manager & Communications Manager Central Europew Prologis
  24. Izabela Korolczyk-Szafrańska, VP & Chief Marketing Officer w InPost Group
  25. Aneta Korycińska, polonistka, redaktorka, oligofrenopedagożka,influencerka @babaodpolskiego
  26. dr inż. Jacek Kotarbiński, Pełnomocnik Prezydenta ds. Innowacji i Strategii, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni
  27. Kamila Koźbiał, Head of Marketing East Europe w DS Smith
  28. Maciej Krzysztoszek, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej i ESG w Grupie AMICA
  29. Karolina Łuczak, Dyrektorka Komunikacji, Rzeczniczka Prasowa w Provident Polska
  30. Cyprian Maciejewski, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
  31. Daniel Mackiewicz, Marketing & PR Manager w ONDE SA
  32. dr n. hum. Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski, Dyrektorka ds. komunikacjiw Polskie Badania Internetu
  33. Roman Młodkowski, Prezes Zarządu BIZNES24
  34. Aleksandra Mościbrodzka, Ekspertka ds. komunikacji w Polskiej Grupie Lotniczej
  35. Anna Olszewska, Rzeczniczka Prasowa i Dyrektorka Departamentu Komunikacji w KIR
  36. Kacper Peresada, dziennikarz w magazynie PRESS
  37. Dariusz Prosiecki, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Pracodawcy RP
  38. Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka ds. relacji zewnętrznych i CSR w Grupie Żabka
  39. Przemysław Przybylski, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik Prasowy w Banku Credit Agricole
  40. Magdalena Przysłupska, Rzeczniczka Prasowa w Fundacji DKMS
  41. Sylwester Puczen, Head of Communication, Elemental Holding S.A.
  42. Agnieszka Rejer-Mellin, Ekspertka ds. Komunikacji Zewnętrznej w Adamed Pharma S.A.
  43. Mateusz Rzempała, Senior PR Menager w Techland SA
  44. Monika Siejewicz, PR & Brand Communication Manager w LG Poland
  45. dr Monika Sońta, Ekspertka komunikacji organizacyjnej i socjolożka technologii, Adiunktka w Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Zarządzanie Społeczeństwem Sieciowym i Cyfrowym
  46. prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Profesor w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet SWPS Wrocław
  47. Renata Stefanowska, Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji w Business Centre Club
  48. Rafał Stępień, Marketing Manager w Mattel Poland
  49. Anna Szczerbaczewicz-Korzeniowska, Koordynatorka promocji i komunikacji w Forum Odpowiedzialnego Biznesu
  50. Marcin Szczupak, Dyrektor badań i rozwoju biznesu w PSMM Monitoring & More
  51. Małgorzata Szpejewska-Cedro, Communication Partner w Roche Polska
  52. Piotr Ślusarczyk, Product Menager, Key Account Manager w netPR
  53. Karol Tyszka, Dyrektor komunikacji i PR Manager w Polskim Towarzystwie Gospodarczym
  54. Katarzyna Wilczewska, Head of Corporate Communication w Pepco
  55. Wojciech Wojnowski, Redaktor Naczelny w Omnichannel News
  56. Damian Ziąber, Rzecznik Prasowy w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym
  57. Aleksandra Zielińska, Marketing Manager Poland & Ukraine w IVECO
  58. Piotr Zieliński, dziennikarz, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Polskiej Szkoły Reportażu, właściciel agencji doradztwa medialnego MediaLeaders
  59. Jędrzej Ziółkowski, Marketing Manager CEE w Panasonic
  60. Radosław Żuk, Prezes Zarządu, Fundacja Banku Ochrony Środowiska

 

Więcej informacji udziela:

Emilia Hahn, prezeska SAPR, emilia.hahn|sapr.com.pl| |emilia.hahn|sapr.com.pl, tel. 502 325 812

Lidia Piekarska-Juszczyk, l.piekarska|bepr.pl| |l.piekarska|bepr.pl, tel. 691 38 12 38

O SAPR:

Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!” Biuro prasowe
2024-12-03 | 10:30

Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”

Z końcem listopada Oranżada Hellena Party rozpoczęła kampanię reklamową pod hasłem „Jest okazja? Jest Party!”, w ramach której marka zachęca konsumentów do
Media i PR Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
2024-12-03 | 10:00

Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl

Property Group, właściciel popularnych portali RynekPierwotny.pl oraz Gethome.pl, zapowiada kolejne istotne kroki w rozwoju spółki. Po niedawnych zmianach w strukturze zarządu oraz
Media i PR WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
2024-11-28 | 15:20

WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!

Superbrands wyłoniło najsilniejsze marki na polskim rynku już po raz 18. Pośród znanych brandów takich jak: Rossmann, Onet, Apart, Thermomix czy Velvet znalazła się marka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.