Rusza kolejna edycja PR Wings, konkursu polskiej branży public relations
Warszawa, 27 czerwca 2023 r.
Rusza kolejna edycja PR Wings, konkursu polskiej branży public relations
Od dziś do 8 września br. można przesyłać zgłoszenia do kolejnej edycji Konkursu PR Wings, w którym co roku wyłaniane i nagradzane są najbardziej innowacyjne i pionierskie projekty oraz przedsięwzięcia z zakresu komunikacji i public relations. W konkursie, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), wziąć udział mogą wszystkie podmioty komunikujące się publicznie w Polsce. PR Wings cechuje się otwartością na współczesne środowisko komunikacji oraz wysoką wiarygodnością procesu wyłaniania najlepszych projektów.
Konkurs PR Wings ma na celu promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk w zakresie public relations i komunikacji. Ma też na celu doskonalić rynek usług PR w Polsce. W konkursie mogą brać udział zarówno polskie firmy komercyjne i agencje zajmujące się komunikacją, jak i krajowe urzędy oraz instytucje publiczne, inne podmioty trzeciego sektora, pozarządowe i samorządowe, które przeprowadziły działania komunikacyjne w Polsce lub za granicą. Warto podkreślić, że jedna z kategorii konkursowych dotyczy projektów zrealizowanych przez polskie podmioty właśnie na rynkach międzynarodowych.
Zgłoszone projekty oceni Jury składające się z 60 niezależnych ekspertów cieszących się autorytetem i wszechstronnym dorobkiem z dziedziny komunikacji. Tworzą je specjaliści reprezentujący firmy komercyjne, instytucje publiczne, samorządy i NGO, media, organizacje branżowe i biznesowe oraz środowisko naukowe. Obiektywizm i wiarygodność nagród PR Wings zapewnione są dzięki formule głosowania, w której kluczowa jest rola niezależnego Audytora. W każdej spośród dwunastu kategorii zostanie wyłoniony jeden zwycięski projekt. Rolę audytora w tegorocznej edycji konkursu ponownie przyjęła kancelaria Osborne Clarke.
– Ostatnia edycja PR Wings dowiodła, że rynek potrzebuje tego projektu. W 2022 r. do konkursu wpłynęło blisko 130 zgłoszeń, wśród których znalazły się działania realizowane przez agencje lub samodzielnie przez samorządy, NGO-sy, instytucje publiczne, a także międzynarodowe korporacje. Jury konkursu PR Wings to niezwykle doświadczone grono ekspertów z każdego obszaru rynku public relations, które wysoko stawia poprzeczkę chcącym powalczyć o statuetki. A te są potwierdzeniem najwyższej jakości działań, bo ostatecznie ze wszystkich zgłoszeń wybranych zostanie 12 najlepszych kampanii. To nie jedyne wyróżniki konkursu PR Wings, który od strony formalnej jest bardzo przyjazny i otwarty dla wszystkich podmiotów zainteresowanych przesłaniem zgłoszenia – powiedziała Emilia Hahn, prezeska zarządu SAPR.
W PR Wings 2023 wyróżnione zostaną najlepsze projekty komunikacyjne oraz zjawiska z 2022 roku w 12 stałych kategoriach. Wachlarz nagród ma ukazać kondycję polskiej branży PR. Właśnie dlatego kategorie obejmują nie tylko kluczowe obszary public relations, jak np. PR produktowy, korporacyjny, komunikacja kryzysowa lub ESG+CSR, ale i takie zjawiska jak PR-owa Innowacja Roku (kampania nowej generacji) czy Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR).
W Konkursie zostanie też przyznana Nagroda Specjalna SAPR – jednemu projektowi wybranemu spośród wszystkich zgłoszeń. Wyróżnienie to, stanowiące Grand Prix konkursu, zostanie przegłosowane w specjalnym trybie – poprzez werdykt Jury Specjalnego, składającego się z przedstawicieli agencji zrzeszonych w SAPR (po jednym jurorze z agencji członkowskiej). Podobnie jak w ostatnich latach, Nagroda Specjalna SAPR będzie szczególnym wyróżnieniem od społeczności specjalistów PR pracujących w agencjach zrzeszonych w Stowarzyszeniu.
Projekty można zgłaszać w trzech terminach:
- od 27 czerwca do 2 sierpnia (opłata 690 pln netto za zgłoszenie);
- od 3 sierpnia do 24 sierpnia (opłata 990 pln netto za zgłoszenie);
- od 25 sierpnia do 8 września (opłata 1 290 pln netto za zgłoszenie).
Obrady jury będą trwać w okresie wrzesień-październik oraz październik-listopad, a ogłoszenie wyników nastąp 8 listopada br. podczas uroczystej gali, która odbędzie się w Warszawie.
Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć także pod adresem www.prwings.pl
KATEGORIE KONKURSU PR WINGS 2023:
- Public Affairs i Lobbying
- PR korporacyjny
- PR innowacja roku – kampania następnej generacji
- PR Produktowy
- ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny
- Komunikacja kryzysowa
- Komunikacja w social media i influencer marketing
- Angażujący event
- Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer
- Komunikacja Business to Business
- Efektywność roku
- Komunikacja na rynkach międzynarodowych
JURORKI I JURORZY KONKURSU PR WINGS 2023:
- dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska, prof. w Katedrze Badań Rynkowych
i Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego, Uniwersytet Śląski - Kuba Antoszewski, PR Manager w Kantar Polska
- Magdalena Bajer, Menadżer ds. Komunikacji w Grupie Eurocash
- Jakub B. Bączek, właściciel JBB
- Eliza Bingul, Digital Growth Lead, EMEA w Cushman & Wakefield Polska
- Aleksandra Bojanowska, Communications Manager Poland and Sweden w Intel Corporation
- Magdalena Charczuk, Dyrektorka ds. Marketingu i Innowacji w Lagardère Travel Retail
- Klaudia Dobosiewicz, Public Affairs Lead w Sanofi
- dr Piotr Dzik, wykładowca ASP w Katowicach, marketingowiec i socjologz wieloletnim doświadczeniem
- Tomasz Frankowski, Rzecznik Prasowy, Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Transportu Kolejowego
- Lidia Garbaczuk, Dyrektor Biura Strategii Medialnych w Polskiej Agencji Prasowej
- Kuba Giedrojć, Zastępca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan
- Radosław Górecki, Communication Director, Rzecznik Prasowy w 7R
- Emil Górecki, ekspert komunikacji korporacyjnej i finansowej
- Marcin Graczyk, Rzecznik Prasowy, Pełnomocnik Zarządu PAIH do spraw promocji marki polskiej gospodarki
- Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenie KUPS odpowiedzialna za działania public relations oraz public affairs
- Wojciech Jabczynski, Rzecznik w Orange Polska
- Iwona Jacaszek-Pruś, Director Corporate Affairs w Kompania Piwowarska SA
- Paweł Jezierski, Head of Communications Commercial Europe w Goodyear
- Luiza Jurgiel-Żyła, PR Manager w Newmark Polska
- Anna Kiryjow-Radzka, Prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom", członkini Rady Nadzorczej PSPR
- Grzegorz Kiszluk, Redaktor Naczelny "Brief"
- Renata Kocemba, Marketing Manager & Communications Manager Central Europew Prologis
- Izabela Korolczyk-Szafrańska, VP & Chief Marketing Officer w InPost Group
- Aneta Korycińska, polonistka, redaktorka, oligofrenopedagożka,influencerka @babaodpolskiego
- dr inż. Jacek Kotarbiński, Pełnomocnik Prezydenta ds. Innowacji i Strategii, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni
- Kamila Koźbiał, Head of Marketing East Europe w DS Smith
- Maciej Krzysztoszek, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej i ESG w Grupie AMICA
- Karolina Łuczak, Dyrektorka Komunikacji, Rzeczniczka Prasowa w Provident Polska
- Cyprian Maciejewski, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
- Daniel Mackiewicz, Marketing & PR Manager w ONDE SA
- dr n. hum. Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski, Dyrektorka ds. komunikacjiw Polskie Badania Internetu
- Roman Młodkowski, Prezes Zarządu BIZNES24
- Aleksandra Mościbrodzka, Ekspertka ds. komunikacji w Polskiej Grupie Lotniczej
- Anna Olszewska, Rzeczniczka Prasowa i Dyrektorka Departamentu Komunikacji w KIR
- Kacper Peresada, dziennikarz w magazynie PRESS
- Dariusz Prosiecki, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Pracodawcy RP
- Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka ds. relacji zewnętrznych i CSR w Grupie Żabka
- Przemysław Przybylski, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik Prasowy w Banku Credit Agricole
- Magdalena Przysłupska, Rzeczniczka Prasowa w Fundacji DKMS
- Sylwester Puczen, Head of Communication, Elemental Holding S.A.
- Agnieszka Rejer-Mellin, Ekspertka ds. Komunikacji Zewnętrznej w Adamed Pharma S.A.
- Mateusz Rzempała, Senior PR Menager w Techland SA
- Monika Siejewicz, PR & Brand Communication Manager w LG Poland
- dr Monika Sońta, Ekspertka komunikacji organizacyjnej i socjolożka technologii, Adiunktka w Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Zarządzanie Społeczeństwem Sieciowym i Cyfrowym
- prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Profesor w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet SWPS Wrocław
- Renata Stefanowska, Dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji w Business Centre Club
- Rafał Stępień, Marketing Manager w Mattel Poland
- Anna Szczerbaczewicz-Korzeniowska, Koordynatorka promocji i komunikacji w Forum Odpowiedzialnego Biznesu
- Marcin Szczupak, Dyrektor badań i rozwoju biznesu w PSMM Monitoring & More
- Małgorzata Szpejewska-Cedro, Communication Partner w Roche Polska
- Piotr Ślusarczyk, Product Menager, Key Account Manager w netPR
- Karol Tyszka, Dyrektor komunikacji i PR Manager w Polskim Towarzystwie Gospodarczym
- Katarzyna Wilczewska, Head of Corporate Communication w Pepco
- Wojciech Wojnowski, Redaktor Naczelny w Omnichannel News
- Damian Ziąber, Rzecznik Prasowy w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym
- Aleksandra Zielińska, Marketing Manager Poland & Ukraine w IVECO
- Piotr Zieliński, dziennikarz, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Polskiej Szkoły Reportażu, właściciel agencji doradztwa medialnego MediaLeaders
- Jędrzej Ziółkowski, Marketing Manager CEE w Panasonic
- Radosław Żuk, Prezes Zarządu, Fundacja Banku Ochrony Środowiska
Więcej informacji udziela:
Emilia Hahn, prezeska SAPR, emilia.hahn|sapr.com.pl| |emilia.hahn|sapr.com.pl, tel. 502 325 812
Lidia Piekarska-Juszczyk, l.piekarska|bepr.pl| |l.piekarska|bepr.pl, tel. 691 38 12 38
O SAPR:
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.
Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”
Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.