Komunikaty PR

Ruszyła kolejna edycja kampanii „Łączy nas coś dobrego”

2023-05-23  |  11:30
Biuro prasowe

Ogólnopolska kampania promująca spożywanie pieczywa wystartowała w swojej drugiej odsłonie. Ambasadorem tej edycji projektu został Andrzej Polan – osobowość telewizyjna, restaurator, kucharz – który nie tylko przybliży konsumentom właściwości chleba i bułek, ale także poprzez swoją aktywność będzie inspirować do eksperymentowania z pieczywem w kuchni i tworzenia apetycznych przepisów na jego bazie.  

Pomysły Andrzeja Polana na ciekawe i zbilansowane posiłki z pieczywem w roli głównej będzie można znaleźć  zarówno w jego social mediach, jak i na kanałach społecznościowych i stronie kampanii: www.LaczyNasCosDobrego.pl, na której odbiorcy mogą także zapoznać się z licznymi materiałami edukacyjnymi, obejrzeć spot przybliżający proces produkcji pieczywa, a także pobrać rozszerzoną wersją e-booka pt. „Bułka i spółka” - kierowanego do nauczycieli i rodziców dzieci w każdym wieku, zawierającego scenariusze zajęć i atrakcyjne graficznie materiały edukacyjne. 

Współcześni konsumenci zwracają uwagę nie tylko na cenę produktu, a coraz częściej także na jego skład, co jest bardzo dobrym nawykiem. Widać to także w kategorii pieczywa. Uważam, że skład to najważniejszy aspekt świadczący o jakości chleba czy bułek. Warto zatem wiedzieć, że tradycyjne receptury, wcześniej przekazywane z pokolenia na pokolenie, zostały obecnie przeniesione na grunt przemysłowy i pieczywo, które możemy kupić prosto z pieca w pobliskim sklepie, jest równie dobre, jak produkty dostępne w rzemieślniczych piekarniach - mówi Andrzej Polan

Głównym celem kampanii cały czas pozostaje edukowanie konsumentów o właściwościach pieczywa, jego istotnym udziale w codziennym jadłospisie oraz obalanie najpowszechniejszych mitów, które narosły wokół jakości wyrobów piekarniczych - zwłaszcza tych dostępnych do zakupu od razu po wypieku. 

Chyba każdy przyzna, że miło jest wejść do sklepu, kiedy od progu wita nas zapach świeżego chleba czy bułek. Poprzez liczne aktywności prowadzone na rzecz kampanii będę chciał przekonać konsumentów, że pieczywo, które jest wypiekane w dużych piekarniach, a następnie dopiekane w sklepowych piecach, nie tylko pięknie pachnie i wygląda, ale także jest wysokiej jakości i może stanowić doskonałą bazę do wielu posiłków. Wciąż bowiem funkcjonują w przestrzeni publicznej różne mity, np. dotyczące mrożenia pieczywa, które sprawiają, że czasami mamy wątpliwości co do jego wartości odżywczych. Będę starał się je obalić, podkreślając dobrą jakość wyrobów piekarniczych dostępnych m.in. w sieciach handlowych - dodaje Andrzej Polan

Inicjatorem akcji jest Stowarzyszenie Producentów Pieczywa, które poprzez swoją codzienną działalność przybliża konsumentom zalety pieczywa i korzyści wynikające 
z jego spożywania, obalając jednocześnie mity z nim związane, a swoje przekazy opierając na naukowej wiedzy i merytorycznych argumentach. 

Przedstawiciele Stowarzyszenia Producentów Pieczywa przypominają, że pieczywo produkowane w technologii do wypieku ma wiele zalet. Wbrew obiegowym opiniom jest ono przygotowywane zgodnie z tradycyjnymi recepturami i dostępne dla konsumentów o różnych porach dnia, co dodatkowo pozwala znacznie ograniczyć marnowanie żywności, ponieważ wypieka się je w ilości adekwatnej do aktualnego ruchu w sklepie.  

Druga edycja kampanii „Łączy nas coś dobrego” potrwa do końca stycznia 2024 roku. Za strategię komunikacji, koncepcję kreatywną, stworzenie kreacji digital, prowadzenie profili w social mediach oraz działania z zakresu public relations odpowiada agencja 19 Południk. Kampanię w digitalu zrealizuje agencja Value Media.

Stowarzyszenie Producentów Pieczywa powstało z inicjatywy przedstawicieli producentów pieczywa oraz podmiotów związanych z przemysłem piekarniczym w Polsce. Jego główne cele to promowanie pieczywa jako składnika zbilansowanej diety, w tym wspieranie najlepszych praktyk w zakresie zdrowego odżywiania, a także obalanie mitów o pieczywie do wypieku oraz reprezentowanie branży piekarniczej w zakresie prawnym. Stowarzyszenie Producentów Pieczywa jest również odpowiedzialne za działania edukacyjne, realizowane wspólnie z ekspertami ds. żywienia oraz dietetykami, których celem jest rzetelne informowanie o produktach piekarniczych. Stowarzyszenie zostało założone przez przedstawicieli następujących firm: Aryzta Polska
sp. z o.o., La Lorraine Polska sp. z o.o., Lantmannen Unibake Poland sp. z o.o., Nowel sp. z o.o. Członkami SPP są również Inter Europol S.A., Piekarnia Omar oraz Leks sp. z o. o. Piekarze zrzeszeni w SPP odpowiadają obecnie za 1/3 produkcji pieczywa w Polsce.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.