Komunikaty PR

SCB i Fundacja Kapitan Światełko z akcją profilaktyczną „Biustowniczki”

2024-02-20  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

„Biustowniczki” to akcja skierowana do kobiet w wieku 18-35 lat, których nie obejmują systemowe programy profilaktyczne. Już wiosną br. będą one mogły skorzystać z bezpłatnego USG piersi, bez skierowania, ubezpieczenia czy zapisów, w największych miastach Polski. Badania odbędą się na terenie wybranych galerii handlowych w specjalnie przygotowanych gabinetach mobilnych. Projekt organizuje Fundacja Kapitan Światełko, odpowiedzialna za bliźniaczą kampanię „Mosznowładcy”, natomiast jej wyłącznym partnerem strategicznym jest Santander Consumer Bank.

 

Wrocław, 20 lutego 2024 r.  W ramach akcji „Biustowniczki” Santander Consumer Bank sfinansuje badania przesiewowe pod kątem zdrowia piersi dla każdej zainteresowanej kobiety w wieku 18-35 lat. By wziąć w niej udział, należy jedynie pojawić się w miejscu wyznaczonym przez organizatora i poczekać na swoją kolej w gabinecie mobilnym. Celem akcji jest edukacja uczestniczek w kwestii troski o zdrowie niezależnie od wieku. To szczególnie ważne w świetle tego, że rak piersi jest rozpoznawany co roku u blisko 2 mln kobiet na całym świecie. Jest to też najczęściej występujący nowotwór złośliwy u pań.

 

- Statystyki nie pozostawiają złudzeń. Rak piersi to groźny wróg, z którym trzeba walczyć bez względu na metrykę – komentuje Magdalena Grzelak, Rzeczniczka Prasowa z Santander Consumer Banku. – To właśnie dlatego projekt „Biustowniczki” jest tak istotny. Zapewnia on kobietom przed 36 rokiem życia 320 godzin darmowych badań, na które mogą przyjść z osobą towarzyszącą, bez skierowania, ubezpieczenia i zapisów. W ciągu 15 minut każda z pań, która zdecyduje się wziąć udział w akcji, może upewnić się, że nie ma powodów do niepokoju o swoje zdrowie lub zareagować odpowiednio wcześniej w przypadku wykrycia jakiejkolwiek zmiany.

 

Dzień Kobiet jak żaden inny

 

Akcja „Biustowniczki” rozpocznie się symbolicznie 8 marca br. we Wrocławiu w Galerii Dominikańskiej przy pl. Dominikańskim 3. W kolejne piątki i soboty, aż do 18 maja br., zainteresowane panie przed 36 rokiem życia będą mogły skorzystać z USG piersi w wybranych galeriach handlowych w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, Gdańsku, Bydgoszczy, Katowicach i Poznaniu. Każdego dnia akcji lekarze i pielęgniarki poświęcą 10 godzin na zbadanie uczestniczek w dwóch gabinetach mobilnych. O tym, kto skorzysta z tej możliwości w pierwszej kolejności, zdecyduje czas przyjścia na miejsce.

 

- W ramach „Biustowniczek” planujemy również e-mailową kampanię edukacyjną skierowaną do klientek banku z wykorzystaniem materiałów edukacyjnych opracowanych na potrzeby akcji – dodaje Sylwia Małycha, Menadżerka ds. Komunikacji Wewnętrznej i PR z Santander Consumer Banku. – Każda z nich dostanie też zaproszenie do udziału w darmowych badaniach. Finansowanie „Biustowniczek” jest dla nas również okazją do tego, żeby promować zdrowie piersi i jąder wśród załogi naszego banku oraz ich rodzin. Mamy zaplanowaną w tym celu specjalną serię działań m.in. badania przesiewowe w gabinetach mobilnych w naszym biurze dla pracowników oraz ich rodziców i cykl spotkań z ekspertami w obszarach związanych z profilaktyką zdrowia piersi i jąder.

 

Materiały edukacyjne opracowane na potrzeby projektu „Biustowniczki” i harmonogram badań można znaleźć na stronie: https://www.santanderconsumer.pl/biustowniczki/ oraz https://www.biustowniczki.pl/

 

- Biustowniczki to kampania, jakiej jeszcze w Polsce nie było. Chcemy zapewnić jak najszerszy dostęp do badań przesiewowych młodym kobietom - czyli grupie, której problemy często bywają bagatelizowane. Biustowniczki zapraszają do aktywnego dbania o swoje zdrowie, jak najbardziej skracając drogę do profesjonalnych badań USG piersi - uczestniczki nie poniosą żadnych kosztów, nie potrzebują skierowań ani dokumentacji. Nowotwory w wieku 20-30 lat zdarzają się rzadziej, natomiast mają bardziej agresywny przebieg - dzięki badaniom profilaktycznym dajemy kobietom potężne narzędzie w walce z nimi - wiedzę. Kampanię wesprą influencerki z całego kraju, które pomogą nam informować młode dziewczyny, że pomimo wielu stereotypów, o zdrowie należy dbać bez względu na wiekpodsumowuje Sabina Żurek, koordynatorka „Biustowniczek” z Fundacji Kapitan Światełko.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.