Komunikaty PR

SCB i Fundacja Kapitan Światełko z akcją profilaktyczną „Biustowniczki”

2024-02-20  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

„Biustowniczki” to akcja skierowana do kobiet w wieku 18-35 lat, których nie obejmują systemowe programy profilaktyczne. Już wiosną br. będą one mogły skorzystać z bezpłatnego USG piersi, bez skierowania, ubezpieczenia czy zapisów, w największych miastach Polski. Badania odbędą się na terenie wybranych galerii handlowych w specjalnie przygotowanych gabinetach mobilnych. Projekt organizuje Fundacja Kapitan Światełko, odpowiedzialna za bliźniaczą kampanię „Mosznowładcy”, natomiast jej wyłącznym partnerem strategicznym jest Santander Consumer Bank.

 

Wrocław, 20 lutego 2024 r.  W ramach akcji „Biustowniczki” Santander Consumer Bank sfinansuje badania przesiewowe pod kątem zdrowia piersi dla każdej zainteresowanej kobiety w wieku 18-35 lat. By wziąć w niej udział, należy jedynie pojawić się w miejscu wyznaczonym przez organizatora i poczekać na swoją kolej w gabinecie mobilnym. Celem akcji jest edukacja uczestniczek w kwestii troski o zdrowie niezależnie od wieku. To szczególnie ważne w świetle tego, że rak piersi jest rozpoznawany co roku u blisko 2 mln kobiet na całym świecie. Jest to też najczęściej występujący nowotwór złośliwy u pań.

 

- Statystyki nie pozostawiają złudzeń. Rak piersi to groźny wróg, z którym trzeba walczyć bez względu na metrykę – komentuje Magdalena Grzelak, Rzeczniczka Prasowa z Santander Consumer Banku. – To właśnie dlatego projekt „Biustowniczki” jest tak istotny. Zapewnia on kobietom przed 36 rokiem życia 320 godzin darmowych badań, na które mogą przyjść z osobą towarzyszącą, bez skierowania, ubezpieczenia i zapisów. W ciągu 15 minut każda z pań, która zdecyduje się wziąć udział w akcji, może upewnić się, że nie ma powodów do niepokoju o swoje zdrowie lub zareagować odpowiednio wcześniej w przypadku wykrycia jakiejkolwiek zmiany.

 

Dzień Kobiet jak żaden inny

 

Akcja „Biustowniczki” rozpocznie się symbolicznie 8 marca br. we Wrocławiu w Galerii Dominikańskiej przy pl. Dominikańskim 3. W kolejne piątki i soboty, aż do 18 maja br., zainteresowane panie przed 36 rokiem życia będą mogły skorzystać z USG piersi w wybranych galeriach handlowych w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, Gdańsku, Bydgoszczy, Katowicach i Poznaniu. Każdego dnia akcji lekarze i pielęgniarki poświęcą 10 godzin na zbadanie uczestniczek w dwóch gabinetach mobilnych. O tym, kto skorzysta z tej możliwości w pierwszej kolejności, zdecyduje czas przyjścia na miejsce.

 

- W ramach „Biustowniczek” planujemy również e-mailową kampanię edukacyjną skierowaną do klientek banku z wykorzystaniem materiałów edukacyjnych opracowanych na potrzeby akcji – dodaje Sylwia Małycha, Menadżerka ds. Komunikacji Wewnętrznej i PR z Santander Consumer Banku. – Każda z nich dostanie też zaproszenie do udziału w darmowych badaniach. Finansowanie „Biustowniczek” jest dla nas również okazją do tego, żeby promować zdrowie piersi i jąder wśród załogi naszego banku oraz ich rodzin. Mamy zaplanowaną w tym celu specjalną serię działań m.in. badania przesiewowe w gabinetach mobilnych w naszym biurze dla pracowników oraz ich rodziców i cykl spotkań z ekspertami w obszarach związanych z profilaktyką zdrowia piersi i jąder.

 

Materiały edukacyjne opracowane na potrzeby projektu „Biustowniczki” i harmonogram badań można znaleźć na stronie: https://www.santanderconsumer.pl/biustowniczki/ oraz https://www.biustowniczki.pl/

 

- Biustowniczki to kampania, jakiej jeszcze w Polsce nie było. Chcemy zapewnić jak najszerszy dostęp do badań przesiewowych młodym kobietom - czyli grupie, której problemy często bywają bagatelizowane. Biustowniczki zapraszają do aktywnego dbania o swoje zdrowie, jak najbardziej skracając drogę do profesjonalnych badań USG piersi - uczestniczki nie poniosą żadnych kosztów, nie potrzebują skierowań ani dokumentacji. Nowotwory w wieku 20-30 lat zdarzają się rzadziej, natomiast mają bardziej agresywny przebieg - dzięki badaniom profilaktycznym dajemy kobietom potężne narzędzie w walce z nimi - wiedzę. Kampanię wesprą influencerki z całego kraju, które pomogą nam informować młode dziewczyny, że pomimo wielu stereotypów, o zdrowie należy dbać bez względu na wiekpodsumowuje Sabina Żurek, koordynatorka „Biustowniczek” z Fundacji Kapitan Światełko.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.