Seniorzy porozmawiają z FH DOM na czacie lub podczas video-rozmowy
Najstarszy i największy na polskim rynku fundusz hipoteczny uruchomił dwie nowe możliwości kontaktu z konsumentami z poziomu swojej strony internetowej. Seniorzy, którzy dotychczas mogli kontaktować się z funduszem telefonicznie lub mailowo mają teraz do wyboru dwa dodatkowe narzędzia: czat i video-rozmowę. Nowa funkcjonalność jest wzbogacona o instrukcję „krok po kroku” oraz podstawowe informacje na temat korzystania z powyższych rozwiązań.
Z danych opublikowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej wynika, że już ponad rok temu w sieci surfował co trzeci senior. Co piąty emeryt twierdził jednak, że nie korzysta z Internetu, bo boi się być oszukany i się na tym nie zna. Pandemia spowodowała jednak, że liczba seniorów skłaniającym się ku nowinkom i postępowi technologicznemu staje się coraz większa. – Od ponad dziesięciu lat obserwujemy jak zmienia się rynek dóbr senioralnych. Ewoluuje również sposób komunikacji z seniorami. Emeryci stają się coraz bardziej otwarci na komunikację za pośrednictwem Internetu i szeroko pojętych mediów społecznościowych. Pandemia spowodowała, że proces „przenoszenia” się do Internetu, nie tylko w sprawach towarzyskich, ale również podczas załatwiania sprawunków, robienia zakupów, komunikacji z bankami czy innymi instytucjami znacznie przyspieszył i to również wśród osób 60 plus – podkreśla Robert Majkowski, Prezes Funduszu Hipotecznego DOM.
Hop do przodu, ale z kołem ratunkowym
Fundusz zachęca seniorów do korzystania z czatu lub video-rozmów, ale nie pozostawia ich bez dodatkowych informacji instruktażowych. – W krótkich komunikatach tłumaczymy czym różni się czat od video-rozmowy, dla kogo są poszczególne rozwiązania, jaki sprzęt trzeba posiadać i jak „krok po kroku” zacząć taką rozmowę – mówi Piotr Jakubowski, Marketing Manager Funduszu Hipotecznego DOM. Czat i video-rozmowa są dostępne w dni robocze, w godz. 9:00-17:00. W pozostałe dni (np. niedzielę) senior może zostawić swój telefon lub e-mail, by konsultant mógł się z nim skontaktować w dniu roboczym.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Z danych UKE wynika, że jednym z najważniejszych „hamulców”, dla których seniorzy boją się korzystać z Internetu jest strach przed oszukaniem, wyłudzeniem haseł do skrzynki mailowej itd. Pod koniec 2020 roku ruszyła ogólnopolska kampania Ministerstwa Cyfryzacji, Państwowego Instytutu Badawczego NASK i Warszawskiego Instytutu Bankowości, która ma edukować seniorów na temat bezpieczeństwa w sieci. Kampania obejmuje pięć krótkich filmów instruktażowych jak bezpiecznie surfować, jak załatwiać sprawy online (także te urzędowe), jak zabezpieczać swoje dane i unikać metod najczęściej stosowanych przez oszustów. Kampania stawia jednak największy nacisk na to, by dzieci i wnukowie wpierali osoby starsze w nauce i codziennym korzystaniu z Internetu. – Bezpieczeństwo rozwiązań online jest kluczowe, ale ważne jest również wsparcie, dlatego zapewniamy go seniorom. Odpowiadamy na pytania, pokazujemy, zapoznajemy, pomagamy postawić pierwszy krok, chociażby w takim kanale jak czat czy video. To procentuje, bo osoby starsze chcą iść do przodu i wystarczy niewiele, by im to umożliwić – podsumowuje Robert Majkowski.
Czat, czy video-rozmowa?
Warto przypomnieć, że aby połączyć się z konsultantem na czacie (czyli w okienku, w którym można komunikować się w formie tekstowej w czasie rzeczywistym) wystarczy dowolny komputer, tablet czy smartfon z dostępem do Internetu. Po wejściu na stronę internetową danej firmy wystarczy zazwyczaj zaczekać, aż pojawi się okienko z hasłem: „Porozmawiaj z nami”. Po kliknięciu w okienko można zacząć rozmowę z konsultantem.
Aby skorzystać z video-rozmowy trzeba posiadać komputer/laptop z kamerą lub telefon czy tablet z dostępem do Internetu i kamerą z przodu. Zazwyczaj video-rozmowę z danym konsultantem trzeba wcześniej umówić klikając w odpowiedni przycisk na stronie internetowej danej firmy. Wtedy trzeba wybrać preferowany dzień i godzinę rozmowy, a następnie podać maila, na którego otrzyma się linka z zaproszeniem do spotkania. W umówionym terminie trzeba wejść ponownie w otrzymaną (na maila) wiadomość i kliknąć w przesłany link, by otworzyło się okno przeglądarki z dostępem do video-rozmowy. Przed uruchomieniem trzeba sprawdzić, czy dźwięk oraz mikrofon są włączone.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.