Komunikaty PR

Seniorzy porozmawiają z FH DOM na czacie lub podczas video-rozmowy

2020-12-08  |  06:00
Biuro prasowe

Najstarszy i największy na polskim rynku fundusz hipoteczny uruchomił dwie nowe możliwości kontaktu z konsumentami z poziomu swojej strony internetowej. Seniorzy, którzy dotychczas mogli kontaktować się z funduszem telefonicznie lub mailowo mają teraz do wyboru dwa dodatkowe narzędzia: czat i video-rozmowę. Nowa funkcjonalność jest wzbogacona o instrukcję „krok po kroku” oraz podstawowe informacje na temat korzystania z powyższych rozwiązań.

Z danych opublikowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej wynika, że już ponad rok temu w sieci surfował co trzeci senior. Co piąty emeryt twierdził jednak, że nie korzysta z Internetu, bo boi się być oszukany i się na tym nie zna. Pandemia spowodowała jednak, że liczba seniorów skłaniającym się ku nowinkom i postępowi technologicznemu staje się coraz większa. – Od ponad dziesięciu lat obserwujemy jak zmienia się rynek dóbr senioralnych. Ewoluuje również sposób komunikacji z seniorami. Emeryci stają się coraz bardziej otwarci na komunikację za pośrednictwem Internetu i szeroko pojętych mediów społecznościowych. Pandemia spowodowała, że proces „przenoszenia” się do Internetu, nie tylko w sprawach towarzyskich, ale również podczas załatwiania sprawunków, robienia zakupów, komunikacji z bankami czy innymi instytucjami znacznie przyspieszył i to również wśród osób 60 plus – podkreśla Robert Majkowski, Prezes Funduszu Hipotecznego DOM.

Hop do przodu, ale z kołem ratunkowym

Fundusz zachęca seniorów do korzystania z czatu lub video-rozmów, ale nie pozostawia ich bez dodatkowych informacji instruktażowych. – W krótkich komunikatach tłumaczymy czym różni się czat od video-rozmowy, dla kogo są poszczególne rozwiązania, jaki sprzęt trzeba posiadać i jak „krok po kroku” zacząć taką rozmowę – mówi Piotr Jakubowski, Marketing Manager Funduszu Hipotecznego DOM. Czat i video-rozmowa są dostępne w dni robocze, w godz. 9:00-17:00. W pozostałe dni (np. niedzielę) senior może zostawić swój telefon lub e-mail, by konsultant mógł się z nim skontaktować w dniu roboczym.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Z danych UKE wynika, że jednym z najważniejszych „hamulców”, dla których seniorzy boją się korzystać z Internetu jest strach przed oszukaniem, wyłudzeniem haseł do skrzynki mailowej itd. Pod koniec 2020 roku ruszyła ogólnopolska kampania Ministerstwa Cyfryzacji, Państwowego Instytutu Badawczego NASK i Warszawskiego Instytutu Bankowości, która ma edukować seniorów na temat bezpieczeństwa w sieci. Kampania obejmuje pięć krótkich filmów instruktażowych jak bezpiecznie surfować, jak załatwiać sprawy online (także te urzędowe), jak zabezpieczać swoje dane i unikać metod najczęściej stosowanych przez oszustów. Kampania stawia jednak największy nacisk na to, by dzieci i wnukowie wpierali osoby starsze w nauce i codziennym korzystaniu z Internetu. – Bezpieczeństwo rozwiązań online jest kluczowe, ale ważne jest również wsparcie, dlatego zapewniamy go seniorom. Odpowiadamy na pytania, pokazujemy, zapoznajemy, pomagamy postawić pierwszy krok, chociażby w takim kanale jak czat czy video. To procentuje, bo osoby starsze chcą iść do przodu i wystarczy niewiele, by im to umożliwić – podsumowuje Robert Majkowski. 

Czat, czy video-rozmowa?

Warto przypomnieć, że aby połączyć się z konsultantem na czacie (czyli w okienku, w którym można komunikować się w formie tekstowej w czasie rzeczywistym) wystarczy dowolny komputer, tablet czy smartfon z dostępem do Internetu.  Po wejściu na stronę internetową danej firmy wystarczy zazwyczaj zaczekać, aż pojawi się okienko z hasłem: „Porozmawiaj z nami”. Po kliknięciu w okienko można zacząć rozmowę z konsultantem.

Aby skorzystać z video-rozmowy trzeba posiadać komputer/laptop z kamerą lub telefon czy tablet z dostępem do Internetu i kamerą z przodu. Zazwyczaj video-rozmowę z danym konsultantem trzeba wcześniej umówić klikając w odpowiedni przycisk na stronie internetowej danej firmy. Wtedy trzeba wybrać preferowany dzień i godzinę rozmowy, a następnie podać maila, na którego otrzyma się linka z zaproszeniem do spotkania. W umówionym terminie trzeba wejść ponownie w otrzymaną (na maila) wiadomość i kliknąć w przesłany link, by otworzyło się okno przeglądarki z dostępem do video-rozmowy. Przed uruchomieniem trzeba sprawdzić, czy dźwięk oraz mikrofon są włączone.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian

Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.

Prawo

Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak  wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.

Farmacja

E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.