Seniorzy porozmawiają z FH DOM na czacie lub podczas video-rozmowy
Najstarszy i największy na polskim rynku fundusz hipoteczny uruchomił dwie nowe możliwości kontaktu z konsumentami z poziomu swojej strony internetowej. Seniorzy, którzy dotychczas mogli kontaktować się z funduszem telefonicznie lub mailowo mają teraz do wyboru dwa dodatkowe narzędzia: czat i video-rozmowę. Nowa funkcjonalność jest wzbogacona o instrukcję „krok po kroku” oraz podstawowe informacje na temat korzystania z powyższych rozwiązań.
Z danych opublikowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej wynika, że już ponad rok temu w sieci surfował co trzeci senior. Co piąty emeryt twierdził jednak, że nie korzysta z Internetu, bo boi się być oszukany i się na tym nie zna. Pandemia spowodowała jednak, że liczba seniorów skłaniającym się ku nowinkom i postępowi technologicznemu staje się coraz większa. – Od ponad dziesięciu lat obserwujemy jak zmienia się rynek dóbr senioralnych. Ewoluuje również sposób komunikacji z seniorami. Emeryci stają się coraz bardziej otwarci na komunikację za pośrednictwem Internetu i szeroko pojętych mediów społecznościowych. Pandemia spowodowała, że proces „przenoszenia” się do Internetu, nie tylko w sprawach towarzyskich, ale również podczas załatwiania sprawunków, robienia zakupów, komunikacji z bankami czy innymi instytucjami znacznie przyspieszył i to również wśród osób 60 plus – podkreśla Robert Majkowski, Prezes Funduszu Hipotecznego DOM.
Hop do przodu, ale z kołem ratunkowym
Fundusz zachęca seniorów do korzystania z czatu lub video-rozmów, ale nie pozostawia ich bez dodatkowych informacji instruktażowych. – W krótkich komunikatach tłumaczymy czym różni się czat od video-rozmowy, dla kogo są poszczególne rozwiązania, jaki sprzęt trzeba posiadać i jak „krok po kroku” zacząć taką rozmowę – mówi Piotr Jakubowski, Marketing Manager Funduszu Hipotecznego DOM. Czat i video-rozmowa są dostępne w dni robocze, w godz. 9:00-17:00. W pozostałe dni (np. niedzielę) senior może zostawić swój telefon lub e-mail, by konsultant mógł się z nim skontaktować w dniu roboczym.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Z danych UKE wynika, że jednym z najważniejszych „hamulców”, dla których seniorzy boją się korzystać z Internetu jest strach przed oszukaniem, wyłudzeniem haseł do skrzynki mailowej itd. Pod koniec 2020 roku ruszyła ogólnopolska kampania Ministerstwa Cyfryzacji, Państwowego Instytutu Badawczego NASK i Warszawskiego Instytutu Bankowości, która ma edukować seniorów na temat bezpieczeństwa w sieci. Kampania obejmuje pięć krótkich filmów instruktażowych jak bezpiecznie surfować, jak załatwiać sprawy online (także te urzędowe), jak zabezpieczać swoje dane i unikać metod najczęściej stosowanych przez oszustów. Kampania stawia jednak największy nacisk na to, by dzieci i wnukowie wpierali osoby starsze w nauce i codziennym korzystaniu z Internetu. – Bezpieczeństwo rozwiązań online jest kluczowe, ale ważne jest również wsparcie, dlatego zapewniamy go seniorom. Odpowiadamy na pytania, pokazujemy, zapoznajemy, pomagamy postawić pierwszy krok, chociażby w takim kanale jak czat czy video. To procentuje, bo osoby starsze chcą iść do przodu i wystarczy niewiele, by im to umożliwić – podsumowuje Robert Majkowski.
Czat, czy video-rozmowa?
Warto przypomnieć, że aby połączyć się z konsultantem na czacie (czyli w okienku, w którym można komunikować się w formie tekstowej w czasie rzeczywistym) wystarczy dowolny komputer, tablet czy smartfon z dostępem do Internetu. Po wejściu na stronę internetową danej firmy wystarczy zazwyczaj zaczekać, aż pojawi się okienko z hasłem: „Porozmawiaj z nami”. Po kliknięciu w okienko można zacząć rozmowę z konsultantem.
Aby skorzystać z video-rozmowy trzeba posiadać komputer/laptop z kamerą lub telefon czy tablet z dostępem do Internetu i kamerą z przodu. Zazwyczaj video-rozmowę z danym konsultantem trzeba wcześniej umówić klikając w odpowiedni przycisk na stronie internetowej danej firmy. Wtedy trzeba wybrać preferowany dzień i godzinę rozmowy, a następnie podać maila, na którego otrzyma się linka z zaproszeniem do spotkania. W umówionym terminie trzeba wejść ponownie w otrzymaną (na maila) wiadomość i kliknąć w przesłany link, by otworzyło się okno przeglądarki z dostępem do video-rozmowy. Przed uruchomieniem trzeba sprawdzić, czy dźwięk oraz mikrofon są włączone.
Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”
Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.