Sika prezentuje nietypową kampanię wizerunkową
Niekonwencjonalna, lifestyle’owa reklama to powrót do korzeni marki, która ponad 100 lat temu zaczynała jako producent materiałów uszczelniających. Kampania ma pokazać, że woda w domu może być naszym sprzymierzeńcem, jeśli tylko zaufamy odpowiednim produktom do hydroizolacji.
Sika to firma o ugruntowanej pozycji na rynku międzynarodowym, w Polsce obecna już od 30 lat. Dzięki oferowaniu produktów o najwyższej jakości zyskała w tym czasie ogromne zaufanie fachowców z branży budowlanej. Tym razem kampania skierowana jest jednak bezpośrednio do klientów indywidualnych.
– Chcemy zaprezentować inne oblicze firmy działającej w branży budowlanej. Delikatny, ukazujący piękno wody spot ma przekonać widzów, że materiały do hydroizolacji w domu to temat, który nie jest zarezerwowany wyłącznie dla fachowców i tak naprawdę dotyczy każdego z nas – mówi Natalia Rajczonek, marketing manager w Sika Poland.
Woda to radość, piękno, miłość
Nowe spoty reklamowe marki dotyczą jej linii hydroizolacyjnej. Sika ma w swojej ofercie pełen wachlarz produktów zabezpieczających dom „od piwnicy aż po dach”. W filmach reklamowych brak jednak technicznych zwrotów, specjalistycznych grafik czy postaci fachowca w roli głównej. Zamiast tego marka postawiła na dom i jej mieszkańców: grupę przyjaciół podczas spotkania towarzyskiego na tarasie, rodzinę z córeczką w czasie zabawy na balkonowym basenie (takie rozwiązania są możliwe dzięki innowacyjnym systemom wodoszczelnym Sika!), czy panią domu zażywającą relaksującej kąpieli. Te sceny z życia łączy jedno – woda nie jest w nich problemem, a jedynie źródłem radości i przyjemności. Woda rozlewająca się po kafelkach, czy deszcz zalewający taras nie martwią mieszkańców domu, ponieważ o odpowiednią izolację podłoża dbają produkty Sika.
– Kampania ma pokazać widzom, że naszym produktom można zaufać i powierzyć im ochronę domu. Dzięki temu woda w nim będzie naszym sprzymierzeńcem, a nie czynnikiem, który przynosi kłopoty i zniszczenia – tłumaczy Natalia Rajczonek.
Nową kampanię reklamową można oglądać od 20 września, zarówno w internecie, jak i na najpopularniejszych kanałach telewizji – TVN, Polsat i TVP. Za obsługę kampanii telewizyjnej odpowiada Grupa Keino.
Nietypowe spoty reklamowe to element świętowania 30-lecia marki w Polsce. Z tej okazji trwa także Roadshow w punktach Bricoman w wybranych miastach w Polsce. Podczas wydarzeń klienci mają mogą korzystać z wiedzy obecnych ekspertów marki, przetestować produkty, a także wziąć udział w konkursie budowlanym. Najbliższe spotkania odbędą się w Poznaniu i Szczecinie.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.