SM Mlekpol wygrywa konkurs na najlepszą kampanię 2020
Działania marketingowe SM Mlekpol szczególnie wyróżniły się podczas pierwszej edycji konkursu Lider Forum Kampanie organizowanego przez magazyn Forum Mleczarskie Handel. Kampania serków śmietankowych „ŁaciaTY i JA i wszyscy, którzy kochają ten pyszny, naturalny smak” zajęła pierwsze miejsce, a aktywności reklamowe z okazji 25-lecia mleka Łaciate – miejsce trzecie.
SM Mlekpol podejmuje działania marketingowe dostosowane do najnowszych trendów komunikacyjnych, aby w sposób jak najbardziej adekwatny dotrzeć do szerokiego grona swoich konsumentów. W kampanii „ŁaciaTY i JA i wszyscy, którzy kochają ten pyszny, naturalny smak” marka Łaciate zachęcała do odkrywania różnorodności śmietankowych serków poprzez nową komunikację wizerunkową, kampanię banerową oraz internetowe spoty reklamowe. Prowadzone były także szerokie aktywności w mediach społecznościowych i z influencerami. Jurorzy konkursu, przyznając pierwsze miejsce, docenili złożoność i trafność działań, zauważyli przede wszystkim dobre zrozumienie mediów i ciekawe przedstawienie produktu oraz jego wielu możliwości zastosowania w kuchni.
Trzecie miejsce zajęła kampania z okazji 25-lecia mleka Łaciate, która została oparta na silnym sentymencie do produktu goszczącego niemal we wszystkich polskich domach. To kampania o nostalgicznym charakterze, opowiadająca o tym, jak przyjemnie jest wracać do domu, w którym czeka na nas mleko Łaciate. Przekaz został zobrazowany historią przyjaźni łaciatej krowy i bociana, pełną rozstań i powrotów, która bazuje na naturalnych ludzkich emocjach.
Na początku 2020 roku na sklepowych półkach znalazły się opakowania z logo 25-lecia. W kolejnej odsłonie pojawiły się oryginalne kartoniki mleka z ilustracjami rysownika Andrzeja Mleczki, który w zabawny sposób zaprezentował codzienne scenki z życia krów Łaciatego. Obfitowały one w elementy humorystyczne, jednak ich głównym celem było podkreślenie najistotniejszych dla marki wartości, takich jak bliskość domu, natury, swojskość i naturalne pochodzenie. Właśnie ten etap jury konkursu uznało za absolutny wyróżnik. Zwieńczeniem kampanii była loteria konsumencka, w której do wygrania były cenne nagrody. Wszystkie wykorzystane w kampanii kanały komunikacji, zarówno telewizja, outdoor, internet, jak i wszelkie pozostałe działania zostały pozytywnie odebrane przez partnerów handlowych Spółdzielni oraz konsumentów.
- Realizując kampanie marketingowe, chcemy być tam, gdzie nasz potencjalny konsument, aby móc go inspirować do podejmowania odpowiednich decyzji zakupowych. Strategie naszych działań były oryginalne zarówno w formie, jak i w treści przekazu, a właściwy dobór kanałów oraz mediów pozwolił nam skierować nasze komunikaty do prawidłowej grupy odbiorców. Kampanie dla naszych marek zawsze służą przede wszystkim rozwijaniu i budowaniu relacji z konsumentem, co jest podstawowym elementem spójnej strategii marketingowej – mówi Dorota Grabowska, Kierownik Działu Marketingu SM Mlekpol.
W konkursie Lider Forum Kampanie 2020 oceniano 24 zgłoszenia od firm mleczarskich. W jury konkursu zasiedli: Agnieszka Maliszewska (Sekretarz i Dyrektor Polskiej Izby Mleka, Wiceprzewodnicząca COGECA), Waldemar Nowakowski (Prezesa Polskiej Izby Handlu), Paweł Kowalewski (Prezes Zarządu Communication Unlimited), Janusz Górski (Dyrektor Wydawniczy, Redaktor Naczelny Forum Mleczarskiego Handel).

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.
Prawo
Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.
Farmacja
E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.