Komunikaty PR

SOLGAZ - 18 lat kuchennych innowacji

2020-11-03  |  08:00
Biuro prasowe

Kiedy w 2002 r. w 12 krajach Europy wprowadzano nową walutę euro, w niewielkiej miejscowości pod Świdnicą powstawała firma SOLGAZ. Jej celem było zmienić pomysł, zrodzony z pasji konstruktorów, w produkt. W coś, czego nie zaoferował dotąd żaden producent AGD na świecie - płytę gazową z ukrytymi palnikami. Produkt miał łączyć cechy standardowych płyt gazowych z wygodą użytkowania płyt ceramicznych. Dodatkowo miał być bardziej oszczędny. Pionierzy w tej wykreowanej przez siebie dziedzinie dopięli swego, a historia firmy SOLGAZ, która w tym roku obchodzi jubileusz 18 lat istnienia, przypomina amerykański sen. 

Solgaz - sukces z polskim rodowodem

W 2004 r., kiedy wynalazek zyskał ochronę patentową, firma, a w zasadzie manufaktura, miała siedzibę w Marcinowicach pod Świdnicą. Na jej sukces pracowało początkowo zaledwie 5 osób. Ponieważ innowacyjność i rozwój są wpisane w DNA firmy, w 2009 r. na rynku pojawiła się nowa generacja płyt GPC. Działanie z coraz większym rozmachem wymagało odpowiedniej oprawy. Dlatego w 2014 r. Solgaz przeniósł się do nowej siedziby w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej INVEST-PARK. Firma, zaczynająca działalność w niewielkim pomieszczeniu gospodarczym w Marcinowicach, dziś zajmuje 2 hale, w których znajdują się, oprócz produkcji, także pomieszczenia biurowe oraz showroom – firmowy sklep dedykowany wszystkim tym, którzy chcą poznać pełen asortyment firmy. Z każdym rokiem oferta ta powiększa się o kolejne nowatorskie sprzęty. Są to m. in. okapy, które same wykrywają gotowanie czy płyta gazowa, która sama gotuje. Od 2018 r. produkty firmy można kupić w ponad 300 sklepach w Polsce. Marka podbija także rynki zagraniczne. Jej najnowszy produkt to prawdziwa rewolucja na globalnym rynku płyt gazowych! Innova - jedyna na świecie płyta gazowa z żarnikami zamiast iskrowników oraz możliwością precyzyjnego ustawienia temperatury każdego z palników.

Rozwiązania światowego formatu

Solgazowi udało się coś, co tak naprawdę udaje się mało komu. Nie wystarczy mieć dobry pomysł. Sztuką jest stworzyć unikatowe, przydatne ludziom urządzenie, a potem skutecznie je sprzedać. Można powiedzieć, że zaskoczyliśmy sami siebie, bo gdyby ktoś nam kilkanaście lat temu powiedział, że jako pierwsi na świecie wprowadzimy żarniki w urządzeniach gazowych, trudno byłoby w to uwierzyć – mówi Ireneusz Bartnikowski, prezes spółki Solgaz. Innova to również zwiększona moc grzania, a także pamięć płyty i duże pola grzejne. Produkt mocno ewoluował wraz z biegiem lat, doświadczeniem, wsparciem fachowców i konstruktorów. Dziś marka oferuje już trzecią linię płyt „gaz pod szkłem” i pracuje nad kolejną. Od września br. klienci firmy mają także do dyspozycji showroom. Stworzyliśmy miejsce, w którym klient będzie mógł poczuć się, jak w prawdziwej kuchni i dokładne obejrzeć i sprawdzić sprzęt. Nasi konsultanci są do dyspozycji i chętnie zademonstrują każde urządzenie – dodaje. W showroomie można nie tylko przyjrzeć się asortymentowi firmy z bliska, ale także przetestować sprzęt na żywo.

Jedyni w swoim rodzaju

Dziś Solgaz ma na swoim koncie trzy linie płyt z ukrytymi palnikami – GPC, Optimex i Innova, a w ofercie w sumie ponad 30 modeli sprzętów AGD i akcesoriów. Ta stosunkowo niewielka firma wysoką dynamikę rozwoju zawdzięcza niewyczerpanym źródłom pomysłowości, determinacji i konsekwencji. Wszystko to owocuje także ekspansją na rynki zagraniczne – Solgaz jest obecny w 30 krajach na świecie. Na płytach Solgazu gotują mieszkańcy Karaibów, Dubaju czy Argentyny.

Wiele jest firm produkujących sprzęty na masową skalę. Solgaz ma niszowy produkt, którego nie ma nikt inny. Unikatowy produkt dla innowacyjnego klienta. Od samego początku Solgaz tworzą młodzi ludzie. W Marcinowicach zespół oddanych firmie dwudziestokilkuletnich pasjonatów uczył się wszystkiego od podstaw. Część z nich nadal należy do załogi. Niezwykła zażyłość, relacje i budowanie świadomości marki zupełnie od podstaw to coś, czego próżno szukać w wielkich korporacjach. Zaufanie i wsparcie klientów zawsze były dla nas czynnikami napędzającymi do dalszego rozwoju. To właśnie klienci inspirowali nas przez ostatnie 18 lat. Jednak nigdy nie zaszlibyśmy tak daleko, gdybyśmy nie tworzyli zgranego zespołu wewnątrz firmy. Nasi pracownicy są aktywami, które cenimy najbardziej – przyznaje Ireneusz Bartnikowski.

Kroczyć własną ścieżką

Dzisiejsi konsumenci mają coraz większe oczekiwania – nie chodzi już tylko o wysoką jakość produktu, ale także design, funkcjonalność, intuicyjną obsługę i nowatorskie rozwiązania. Solgaz od lat liczy się z opiniami klientów, czego dowodem jest kolejna, najnowsza linia płyt gaz pod szkłem Innova. Jeżeli użytkownicy skarżą się, że dźwięk cykających iskrowników przy zapalaniu gazu im przeszkadza, to staramy się go wyeliminować. Kuchenki pozostałych producentów, wszystkie bez wyjątku, są wyposażone w takie głośne iskrowniki. Co to oznacza? Że znalezienie alternatywnego sposobu zapalania wcale nie jest takie proste – mówi prezes spółki Solgaz. – Inaczej wszyscy producenci już dawno wdrożyliby takie rozwiązanie. Dla Solgazu takie wyzwania to pole do popisu. Reagujemy na potrzeby klientów w sposób nieodkryty dotąd przez innych producentów. To daje nam bardzo istotną przewagę konkurencyjną – dodaje.

Solgaz nigdy nie miał zamiaru konkurować z gigantami branży AGD, którzy produkują sprzęt seryjnie i na masową skalę. Konsekwentnie kroczy swoją ścieżką – innowacyjną i opatentowaną. Klienci Solgaz, poszukujący niestandardowych rozwiązań i znużeni sprzętem, który niewiele różni się od siebie, doceniają polską markę i jej wyjątkowe produkty.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Agencja Rokmates dołączyła do IAB Polska Biuro prasowe
2024-08-28 | 14:43

Agencja Rokmates dołączyła do IAB Polska

Rokmates to agencja influencer marketingu, która łączy potrzeby twórców z celami marek, tworząc efektywne kampanie. Jej misją jest sprawianie, że praca klientów i
Media i PR Britenet rozszerza działalność na Europę z nową COO na czele
2024-08-28 | 13:00

Britenet rozszerza działalność na Europę z nową COO na czele

Dynamicznie rozwijająca się polska firma IT, Britenet, podejmuje kolejny krok w budowaniu swojej pozycji na rynku europejskim. Britenet z dumą ogłasza mianowanie Claudii Nieuwland na
Media i PR „Kanał Do Rzeczy” - Nowy Głos Konserwatywno-Liberalnej Polski
2024-08-26 | 01:00

„Kanał Do Rzeczy” - Nowy Głos Konserwatywno-Liberalnej Polski

Orle Pióro S.A., wydawca cenionego portalu DoRzeczy.pl i „Do Rzeczy – Tygodnika Lisickiego”, z dumą ogłasza start przełomowego projektu – „Kanał

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

NEWSERIA Partnerem Medialnym Forum Ekonomicznego

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bez dobrowolnego wydłużenia aktywności zawodowej Polakom trudno będzie liczyć na wyższe emerytury. Obecni 30-latkowie dostaną jedną czwartą ostatniej pensji

Ustawowego podniesienia wieku emerytalnego w Polsce nie będzie – zapowiadają politycy rządzącej koalicji. To według ekspertów oznacza jednak, że trzeba inaczej zachęcać kobiety po 60. i mężczyzn po 65. roku życia do pozostawania na rynku pracy. – Wydłużenie aktywności zawodowej jest pewnym sposobem na podniesienie emerytur, ale tego się nie da zrobić siłowo, raczej trzeba szukać rozwiązań, żeby ludzie chcieli dalej pracować – podkreśla Agnieszka Łukawska, ekspertka w Instytucie Emerytalnym. Już dziś pracujący seniorzy mogą liczyć na szereg zachęt, m.in. zwolnienie z podatku, ale ekspertka zwraca uwagę dodatkowo na potrzebne zaplecze szkoleniowe, a także odpowiednią opiekę zdrowotną.

Transport

Branża logistyki coraz bardziej zautomatyzowana. Rozładunkiem towaru zajmują się autonomiczne wózki, a inwentaryzacją roboty stukrotnie szybsze niż człowiek

Do 2028 roku globalny rynek automatyzacji w logistyce wzrośnie o ponad 50 proc. – przewidują analitycy Markets and Markets. Wpłyną na to czynniki związane ze wzrostem kosztów pracowniczych, dążenie klientów do osiągania optymalnego zarządzania ich towarem, a także czynniki pozarynkowe, takie jak cele środowiskowe. Już dziś za rozładunek towaru odpowiadają coraz częściej inteligentne, autonomiczne wózki, a inwentaryzację można powierzyć robotom stukrotnie szybszym niż człowiek.

DlaWas.info

Firma

Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi

Według badań CBOS średnio co drugi Polak mieszka pod wspólnym dachem z jakimś zwierzęciem domowym – najczęściej psem lub kotem. Rynek produktów i usług dla domowych pupili sukcesywnie się powiększa. Według rynkowych prognoz za kilka lat globalnie może być już wart blisko pół biliona dolarów. Szczególnie szybko ma się rozwijać segment opieki nad zwierzętami, który coraz częściej będzie wykorzystywać nowe technologie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.