SOLGAZ - 18 lat kuchennych innowacji
Kiedy w 2002 r. w 12 krajach Europy wprowadzano nową walutę euro, w niewielkiej miejscowości pod Świdnicą powstawała firma SOLGAZ. Jej celem było zmienić pomysł, zrodzony z pasji konstruktorów, w produkt. W coś, czego nie zaoferował dotąd żaden producent AGD na świecie - płytę gazową z ukrytymi palnikami. Produkt miał łączyć cechy standardowych płyt gazowych z wygodą użytkowania płyt ceramicznych. Dodatkowo miał być bardziej oszczędny. Pionierzy w tej wykreowanej przez siebie dziedzinie dopięli swego, a historia firmy SOLGAZ, która w tym roku obchodzi jubileusz 18 lat istnienia, przypomina amerykański sen.
Solgaz - sukces z polskim rodowodem
W 2004 r., kiedy wynalazek zyskał ochronę patentową, firma, a w zasadzie manufaktura, miała siedzibę w Marcinowicach pod Świdnicą. Na jej sukces pracowało początkowo zaledwie 5 osób. Ponieważ innowacyjność i rozwój są wpisane w DNA firmy, w 2009 r. na rynku pojawiła się nowa generacja płyt GPC. Działanie z coraz większym rozmachem wymagało odpowiedniej oprawy. Dlatego w 2014 r. Solgaz przeniósł się do nowej siedziby w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej INVEST-PARK. Firma, zaczynająca działalność w niewielkim pomieszczeniu gospodarczym w Marcinowicach, dziś zajmuje 2 hale, w których znajdują się, oprócz produkcji, także pomieszczenia biurowe oraz showroom – firmowy sklep dedykowany wszystkim tym, którzy chcą poznać pełen asortyment firmy. Z każdym rokiem oferta ta powiększa się o kolejne nowatorskie sprzęty. Są to m. in. okapy, które same wykrywają gotowanie czy płyta gazowa, która sama gotuje. Od 2018 r. produkty firmy można kupić w ponad 300 sklepach w Polsce. Marka podbija także rynki zagraniczne. Jej najnowszy produkt to prawdziwa rewolucja na globalnym rynku płyt gazowych! Innova - jedyna na świecie płyta gazowa z żarnikami zamiast iskrowników oraz możliwością precyzyjnego ustawienia temperatury każdego z palników.
Rozwiązania światowego formatu
Solgazowi udało się coś, co tak naprawdę udaje się mało komu. Nie wystarczy mieć dobry pomysł. Sztuką jest stworzyć unikatowe, przydatne ludziom urządzenie, a potem skutecznie je sprzedać. Można powiedzieć, że zaskoczyliśmy sami siebie, bo gdyby ktoś nam kilkanaście lat temu powiedział, że jako pierwsi na świecie wprowadzimy żarniki w urządzeniach gazowych, trudno byłoby w to uwierzyć – mówi Ireneusz Bartnikowski, prezes spółki Solgaz. Innova to również zwiększona moc grzania, a także pamięć płyty i duże pola grzejne. Produkt mocno ewoluował wraz z biegiem lat, doświadczeniem, wsparciem fachowców i konstruktorów. Dziś marka oferuje już trzecią linię płyt „gaz pod szkłem” i pracuje nad kolejną. Od września br. klienci firmy mają także do dyspozycji showroom. Stworzyliśmy miejsce, w którym klient będzie mógł poczuć się, jak w prawdziwej kuchni i dokładne obejrzeć i sprawdzić sprzęt. Nasi konsultanci są do dyspozycji i chętnie zademonstrują każde urządzenie – dodaje. W showroomie można nie tylko przyjrzeć się asortymentowi firmy z bliska, ale także przetestować sprzęt na żywo.
Jedyni w swoim rodzaju
Dziś Solgaz ma na swoim koncie trzy linie płyt z ukrytymi palnikami – GPC, Optimex i Innova, a w ofercie w sumie ponad 30 modeli sprzętów AGD i akcesoriów. Ta stosunkowo niewielka firma wysoką dynamikę rozwoju zawdzięcza niewyczerpanym źródłom pomysłowości, determinacji i konsekwencji. Wszystko to owocuje także ekspansją na rynki zagraniczne – Solgaz jest obecny w 30 krajach na świecie. Na płytach Solgazu gotują mieszkańcy Karaibów, Dubaju czy Argentyny.
Wiele jest firm produkujących sprzęty na masową skalę. Solgaz ma niszowy produkt, którego nie ma nikt inny. Unikatowy produkt dla innowacyjnego klienta. Od samego początku Solgaz tworzą młodzi ludzie. W Marcinowicach zespół oddanych firmie dwudziestokilkuletnich pasjonatów uczył się wszystkiego od podstaw. Część z nich nadal należy do załogi. Niezwykła zażyłość, relacje i budowanie świadomości marki zupełnie od podstaw to coś, czego próżno szukać w wielkich korporacjach. Zaufanie i wsparcie klientów zawsze były dla nas czynnikami napędzającymi do dalszego rozwoju. To właśnie klienci inspirowali nas przez ostatnie 18 lat. Jednak nigdy nie zaszlibyśmy tak daleko, gdybyśmy nie tworzyli zgranego zespołu wewnątrz firmy. Nasi pracownicy są aktywami, które cenimy najbardziej – przyznaje Ireneusz Bartnikowski.
Kroczyć własną ścieżką
Dzisiejsi konsumenci mają coraz większe oczekiwania – nie chodzi już tylko o wysoką jakość produktu, ale także design, funkcjonalność, intuicyjną obsługę i nowatorskie rozwiązania. Solgaz od lat liczy się z opiniami klientów, czego dowodem jest kolejna, najnowsza linia płyt gaz pod szkłem Innova. Jeżeli użytkownicy skarżą się, że dźwięk cykających iskrowników przy zapalaniu gazu im przeszkadza, to staramy się go wyeliminować. Kuchenki pozostałych producentów, wszystkie bez wyjątku, są wyposażone w takie głośne iskrowniki. Co to oznacza? Że znalezienie alternatywnego sposobu zapalania wcale nie jest takie proste – mówi prezes spółki Solgaz. – Inaczej wszyscy producenci już dawno wdrożyliby takie rozwiązanie. Dla Solgazu takie wyzwania to pole do popisu. Reagujemy na potrzeby klientów w sposób nieodkryty dotąd przez innych producentów. To daje nam bardzo istotną przewagę konkurencyjną – dodaje.
Solgaz nigdy nie miał zamiaru konkurować z gigantami branży AGD, którzy produkują sprzęt seryjnie i na masową skalę. Konsekwentnie kroczy swoją ścieżką – innowacyjną i opatentowaną. Klienci Solgaz, poszukujący niestandardowych rozwiązań i znużeni sprzętem, który niewiele różni się od siebie, doceniają polską markę i jej wyjątkowe produkty.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.