SOLGAZ - 18 lat kuchennych innowacji
Kiedy w 2002 r. w 12 krajach Europy wprowadzano nową walutę euro, w niewielkiej miejscowości pod Świdnicą powstawała firma SOLGAZ. Jej celem było zmienić pomysł, zrodzony z pasji konstruktorów, w produkt. W coś, czego nie zaoferował dotąd żaden producent AGD na świecie - płytę gazową z ukrytymi palnikami. Produkt miał łączyć cechy standardowych płyt gazowych z wygodą użytkowania płyt ceramicznych. Dodatkowo miał być bardziej oszczędny. Pionierzy w tej wykreowanej przez siebie dziedzinie dopięli swego, a historia firmy SOLGAZ, która w tym roku obchodzi jubileusz 18 lat istnienia, przypomina amerykański sen.
Solgaz - sukces z polskim rodowodem
W 2004 r., kiedy wynalazek zyskał ochronę patentową, firma, a w zasadzie manufaktura, miała siedzibę w Marcinowicach pod Świdnicą. Na jej sukces pracowało początkowo zaledwie 5 osób. Ponieważ innowacyjność i rozwój są wpisane w DNA firmy, w 2009 r. na rynku pojawiła się nowa generacja płyt GPC. Działanie z coraz większym rozmachem wymagało odpowiedniej oprawy. Dlatego w 2014 r. Solgaz przeniósł się do nowej siedziby w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej INVEST-PARK. Firma, zaczynająca działalność w niewielkim pomieszczeniu gospodarczym w Marcinowicach, dziś zajmuje 2 hale, w których znajdują się, oprócz produkcji, także pomieszczenia biurowe oraz showroom – firmowy sklep dedykowany wszystkim tym, którzy chcą poznać pełen asortyment firmy. Z każdym rokiem oferta ta powiększa się o kolejne nowatorskie sprzęty. Są to m. in. okapy, które same wykrywają gotowanie czy płyta gazowa, która sama gotuje. Od 2018 r. produkty firmy można kupić w ponad 300 sklepach w Polsce. Marka podbija także rynki zagraniczne. Jej najnowszy produkt to prawdziwa rewolucja na globalnym rynku płyt gazowych! Innova - jedyna na świecie płyta gazowa z żarnikami zamiast iskrowników oraz możliwością precyzyjnego ustawienia temperatury każdego z palników.
Rozwiązania światowego formatu
Solgazowi udało się coś, co tak naprawdę udaje się mało komu. Nie wystarczy mieć dobry pomysł. Sztuką jest stworzyć unikatowe, przydatne ludziom urządzenie, a potem skutecznie je sprzedać. Można powiedzieć, że zaskoczyliśmy sami siebie, bo gdyby ktoś nam kilkanaście lat temu powiedział, że jako pierwsi na świecie wprowadzimy żarniki w urządzeniach gazowych, trudno byłoby w to uwierzyć – mówi Ireneusz Bartnikowski, prezes spółki Solgaz. Innova to również zwiększona moc grzania, a także pamięć płyty i duże pola grzejne. Produkt mocno ewoluował wraz z biegiem lat, doświadczeniem, wsparciem fachowców i konstruktorów. Dziś marka oferuje już trzecią linię płyt „gaz pod szkłem” i pracuje nad kolejną. Od września br. klienci firmy mają także do dyspozycji showroom. Stworzyliśmy miejsce, w którym klient będzie mógł poczuć się, jak w prawdziwej kuchni i dokładne obejrzeć i sprawdzić sprzęt. Nasi konsultanci są do dyspozycji i chętnie zademonstrują każde urządzenie – dodaje. W showroomie można nie tylko przyjrzeć się asortymentowi firmy z bliska, ale także przetestować sprzęt na żywo.
Jedyni w swoim rodzaju
Dziś Solgaz ma na swoim koncie trzy linie płyt z ukrytymi palnikami – GPC, Optimex i Innova, a w ofercie w sumie ponad 30 modeli sprzętów AGD i akcesoriów. Ta stosunkowo niewielka firma wysoką dynamikę rozwoju zawdzięcza niewyczerpanym źródłom pomysłowości, determinacji i konsekwencji. Wszystko to owocuje także ekspansją na rynki zagraniczne – Solgaz jest obecny w 30 krajach na świecie. Na płytach Solgazu gotują mieszkańcy Karaibów, Dubaju czy Argentyny.
Wiele jest firm produkujących sprzęty na masową skalę. Solgaz ma niszowy produkt, którego nie ma nikt inny. Unikatowy produkt dla innowacyjnego klienta. Od samego początku Solgaz tworzą młodzi ludzie. W Marcinowicach zespół oddanych firmie dwudziestokilkuletnich pasjonatów uczył się wszystkiego od podstaw. Część z nich nadal należy do załogi. Niezwykła zażyłość, relacje i budowanie świadomości marki zupełnie od podstaw to coś, czego próżno szukać w wielkich korporacjach. Zaufanie i wsparcie klientów zawsze były dla nas czynnikami napędzającymi do dalszego rozwoju. To właśnie klienci inspirowali nas przez ostatnie 18 lat. Jednak nigdy nie zaszlibyśmy tak daleko, gdybyśmy nie tworzyli zgranego zespołu wewnątrz firmy. Nasi pracownicy są aktywami, które cenimy najbardziej – przyznaje Ireneusz Bartnikowski.
Kroczyć własną ścieżką
Dzisiejsi konsumenci mają coraz większe oczekiwania – nie chodzi już tylko o wysoką jakość produktu, ale także design, funkcjonalność, intuicyjną obsługę i nowatorskie rozwiązania. Solgaz od lat liczy się z opiniami klientów, czego dowodem jest kolejna, najnowsza linia płyt gaz pod szkłem Innova. Jeżeli użytkownicy skarżą się, że dźwięk cykających iskrowników przy zapalaniu gazu im przeszkadza, to staramy się go wyeliminować. Kuchenki pozostałych producentów, wszystkie bez wyjątku, są wyposażone w takie głośne iskrowniki. Co to oznacza? Że znalezienie alternatywnego sposobu zapalania wcale nie jest takie proste – mówi prezes spółki Solgaz. – Inaczej wszyscy producenci już dawno wdrożyliby takie rozwiązanie. Dla Solgazu takie wyzwania to pole do popisu. Reagujemy na potrzeby klientów w sposób nieodkryty dotąd przez innych producentów. To daje nam bardzo istotną przewagę konkurencyjną – dodaje.
Solgaz nigdy nie miał zamiaru konkurować z gigantami branży AGD, którzy produkują sprzęt seryjnie i na masową skalę. Konsekwentnie kroczy swoją ścieżką – innowacyjną i opatentowaną. Klienci Solgaz, poszukujący niestandardowych rozwiązań i znużeni sprzętem, który niewiele różni się od siebie, doceniają polską markę i jej wyjątkowe produkty.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.
Prawo
Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.
Farmacja
E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.