Komunikaty PR

SOS Wioski Dziecięce startują z jubileuszową kampanią „Czas to miłość”

2024-05-07  |  14:20
Biuro prasowe

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce już od 40 lat opiekuje się opuszczonymi i osieroconymi dziećmi, a od 14 lat wspiera także rodziny z wieloma problemami. Z tej okazji organizacja wystartowała z kampanią „Czas to miłość”, której celem jest przypomnienie nam wszystkim, że to właśnie czas poświęcony drugiemu człowiekowi jest kluczem do trwałych i bezpiecznych relacji. Stowarzyszenie w dalszym ciągu zachęca do aplikowania na Rodziców SOS, którzy stworzą dom dla najbardziej potrzebujących dzieci.

Od początku istnienia SOS Wioski Dziecięce w Polsce pomogły prawie 1500 dzieciom i młodzieży z pieczy zastępczej oraz ponad 3000 dzieci z rodzin z wieloma problemami. - Do SOS Wiosek Dziecięcych trafiają dzieci, które mierzą się z konsekwencjami bolesnych doświadczeń, takich jak przemoc, odrzucenie, czy skrajne zaniedbanie. Skala potrzeb jest bardzo duża, dlatego robimy wszystko co w naszej mocy, by rozwijać wsparcie zarówno w formie opieki zastępczej, jak też poprzez współpracę z rodzinami doświadczającymi różnych problemów. – komentuje Aleksandra Granada, Dyrektorka Krajowa SOS Wiosek Dziecięcych w Polsce.

Stowarzyszenie regularnie poszukuje kandydatów na Rodziców SOS, czyli osoby, które stworzą rodzinę dla ok. 4-6 dzieci.Może właśnie to Ty jesteś osobą, która chciałaby się zaangażować i otoczyć troską najbardziej potrzebujące dzieci. Jeśli tak, to skontaktuj się z nami. Rodzicom SOS zapewniamy, m.in. pomoc w prowadzeniu domu i opiece nad dziećmi, jak również rozwój kompetencji, poprzez udział w szkoleniach i superwizjach. Zapewniamy także opiekę psychologiczną, jak też pomoc administracyjno-techniczną. Ale to przede wszystkim dzieci objęte są szerokim wsparciem specjalistycznym. – komentuje Aleksandra Sikorska, psycholog w SOS Wioskach Dziecięcych w Polsce. Aby aplikować wystarczy zadzwonić na numer +48 734 425 108, lub wysłać CV na adres e-mail: rodzice@sos-wd.org.

Czasu nie można cofnąć, ale można go komuś podarować

Z okazji 40-lecia SOS Wioski Dziecięce w Polsce uruchomiły kampanię pod hasłem „Czas to miłość”,  której celem jest przypomnienie nam wszystkim, że to właśnie czas poświęcony drugiemu człowiekowi jest najtrwalszym fundamentem relacji. – Czasu nie można cofnąć, ale można go komuś podarować. Tak jak od 40 lat robią to w naszych Wioskach rodzice SOS. I to właśnie oni byli największą inspiracją do powstania tego spotu. Ich czas, miłość, cierpliwość i troska to najcenniejsze wsparcie dla naszych  podopiecznych.  Bez  relacji opartej na poczuciu bezpieczeństwa i zaufania nie byłoby to możliwe. – komentuje Katarzyna Puławska, Dyrektorka Operacyjna w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Głosu w spocie kampanii użyczył wieloletni Przyjaciel SOS, Andrzej Seweryn, a za produkcję odpowiada agencja Motion Pikczer.

Tam wszystko się zaczęło

40 lat temu w Biłgoraju powstała pierwsza Wioska SOS w Polsce, która jedocześnie stała się pierwszą Wioską SOS w ówczesnej Europie Wschodniej. Jej otwarcie odbyło się 31 maja 1984 roku, a w piętnastu domach wybudowanych na terenie Wioski, rodzice SOS stworzyli rodziny dla 70 dzieci. W ciągu 40 lat istnienia Wioski w rodzinach tych zapewniliśmy opiekę i rozwój 547 dzieciom. - Kiedy patrzymy na naszych obecnych i byłych podopiecznych i widzimy ich uśmiechy, radości, czasami też i ich smutek, kiedy widzimy, jak po opuszczeniu Wioski tworzą swoje rodziny, jakimi kochającymi stają się matkami, ojcami, ile ciepła dają swoim dzieciom, uśmiechamy się. Jest w tym odrobina  naszego serca, naszej w ich życiu obecności. Każde dziecko potrzebuje dobrej relacji, dobrego dorosłego, który w dziecko uwierzy, który je zaakceptuje takim jakim jest i da mu poczucie bezpieczeństwa. Wielu dobrych ludzi przez 40 lat stara się dawać w SOS Wioskach Dziecięcych dzieciom to, co mają inne dzieci.   – mówi Marian Łosiewicz, dyrektor Programu SOS Wiosek Dziecięcych Biłgoraj, który związany jest z Wioską od początków jej istnienia.

Stowarzyszenie prowadzi Wioski SOS również w innych lokalizacjach takich jak Karlino (woj. zachodniopomorskie), Siedlce (woj. mazowieckie) oraz Kraśnik (woj. lubelskie). W Biłgoraju od 2022 funkcjonuje również placówka typu interwencyjnego „Puchatek I” oraz placówka typu specjalistyczno-terapeutycznego „Puchatek II”, a od 2023 Centrum Specjalistyczne SOS.

Pomoc rodzinom biologicznym

Od 14 lat SOS Wioski Dziecięce prowadzą również działania pomocowe w ramach Programów Umacniania Rodziny „SOS Rodzinie”. Ich praca koncentruje się na pomocy w przezwyciężaniu kryzysów, jakie dotykają rodziny z wieloma problemami (m.in. bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, uzależnień czy przemocy). – Nasi pracownicy towarzyszą członkom rodzin w ich codziennych wyzwaniach - pomagają w planowaniu budżetu, znalezieniu pracy, a przede wszystkim wspierają rodziców w rozpoznawaniu i zaspokajaniu  rozwojowych potrzeb ich dzieci. Praca ta odbywa się zarówno w naszych siedzibach, domach wspieranych przez nas rodzin, a także podczas przedsięwzięć organizowanych we współpracy z naszymi partnerami i darczyńcami. Wachlarz działań jest bardzo szeroki, od indywidualnej pracy nad założonymi z rodziną celami, poprzez grupy wsparcia dla rodziców, warsztaty tematyczne, wsparcie w wejściu na rynek pracy czy pomoc prawną. Programy „SOS Rodzinie” to również bogata oferta dla dzieci i młodzieży w ramach oferty świetlicowej. Każde dziecko może liczyć na wsparcie edukacyjne, zajęcia tematyczne sprzyjające rozwojowi pasji i zainteresowań, ciepły posiłek, a także możliwość rozmowy z zaufanym dorosłym. Zarówno dzieciom jak i rodzicom zapewniamy szerokie wsparcie specjalistyczne indywidualnie dostosowane do ich potrzeb i sytuacji życiowej – komentuje Łukasz Łagód, psycholog w SOS Wioskach Dziecięcych w Polsce. I jak zaznacza Praca z rodzinami jest zindywidualizowana, długofalowa a przede wszystkim oparta na wzajemnym szacunku, dzięki czemu ponad 70 proc. rodzin, opuszczających Programy znajduje siłę by przezwyciężać swoje trudności i staje się samodzielna w radzeniu sobie z wyzwaniami jakie codziennie stawia przed nimi życie.

Programy młodzieżowe

SOS Wioski Dziecięce z sukcesem rozwijają również Programy Młodzieżowe, których misją jest wspieranie młodzieży w stawianiu kroków ku samodzielności. W tym celu stowarzyszenie prowadzi Młodzieżowe Wspólnoty Mieszkaniowe SOS w Siedlcach i Koszalinie, a także Domy Młodzieży SOS w Lublinie. - Miejsca te zostały stworzone po to, aby wspierać nastoletnich podopiecznych w przygotowaniu do samodzielnego życia. We wspólnotach młodzież uczy się prowadzenia gospodarstwa domowego, podejmuje prace sezonowe, praktyki i przygotowuje się do startu na rynku pracy. – komentuje Adam Jaszczuk, Dyrektor Programu SOS Wiosek Dziecięcych Lublin. Z kolei osobom,  które kończą pobyt w opiece zastępczej, stowarzyszenie pomaga w ramach autorskiego Programu opieki ograniczonej, umożliwiając pomoc zarówno finansową, jak i mieszkaniową. W ramach opieki ograniczonej stowarzyszenie prowadzi również mieszkania treningowe, które obecnie dostępne są w Kraśniku i Siedlcach.

Wsparcie specjalistyczne i zagraniczne

Od 2022 roku Stowarzyszenie rozwija również sieć Centrów Specjalistycznych SOS. Są to przestrzenie, w których dzieci zmagające się m.in. z problemami neurorozwojowymi oraz z traumą wojenną mogą otrzymać bezpłatną, specjalistyczną pomoc. - Obecnie dzieci z ukraińskiej oraz polskiej pieczy zastępczej mogą korzystać z takiego wsparcia w pięciu lokalizacjach: Krakowie, Biłgoraju, Kraśniku, Siedlcach oraz w Laskach pod Warszawą. Zapewniamy tam, m.in. pomoc psychologa dziecięcego, logopedy, terapeuty czy pedagoga. – komentuje Tomasz Wodzyński, dyrektor ds. projektów specjalnych i współpracy międzynarodowej w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Organizacja pomaga również około 5 000 dzieciom i dorosłym w Zimbabwe i Kamerunie. Do głównych działań należą, m.in. budowa studni oraz sanitariatów, promocja higieny (HIV/AIDS, COVID-19), program dożywiania, edukacja, wsparcie działalności gospodarczej rodzin i społeczności czy promocja praw kobiet.

Rzecznictwo i Polityka ochrony dziecka

SOS Wioski Dziecięce w Polsce realizuje także działania rzecznicze zarówno w oparciu o prawo krajowe, jak też dokumenty prawa międzynarodowego, tj. o Konwencję o prawach dziecka (1989), Wytyczne ONZ w sprawie pieczy zastępczej wobec dzieci (2009), Rezolucję w zakresie promocji i ochrony praw dziecka (2019) oraz Strategię UE na rzecz praw dziecka (2021).

Ponadto, Stowarzyszenie implementuje stworzoną na własne potrzeby Politykę Ochrony Dziecka (POD) już od 2011 roku. Jak komentuje Beata Kulig, Doradczyni ds. rzecznictwa w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce - Przyjęta przez nas 13 lat temu  POD była na tamten czas dokumentem unikatowo progresywnym, wyprzedzając standardy ochrony wprowadzane obecnie na szczeblu państwowym. Warto podkreślić, że celem polityki jest budowanie świadomości zarówno na temat bezpieczeństwa dzieci, jak też form możliwego krzywdzenia i wykorzystania. Polityka wyznacza także zasady reagowania na sytuacje naruszające bezpieczeństwo małoletnich. ­­

Więcej na temat działań i misji Stowarzyszenia, a także sposobów wsparcia
można znaleźć na stronie wioskisos.org

Kampania potrwa do połowy czerwca br. i będzie widoczna zarówno w Internecie, prasie, jak też przestrzeni publicznej. Za realizację spotu odpowiada agencja Motion Pikczer, przy kreatywnym wsparciu agencji Hill and Knowlton Strategies.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!” Biuro prasowe
2024-12-03 | 10:30

Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”

Z końcem listopada Oranżada Hellena Party rozpoczęła kampanię reklamową pod hasłem „Jest okazja? Jest Party!”, w ramach której marka zachęca konsumentów do
Media i PR Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
2024-12-03 | 10:00

Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl

Property Group, właściciel popularnych portali RynekPierwotny.pl oraz Gethome.pl, zapowiada kolejne istotne kroki w rozwoju spółki. Po niedawnych zmianach w strukturze zarządu oraz
Media i PR WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
2024-11-28 | 15:20

WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!

Superbrands wyłoniło najsilniejsze marki na polskim rynku już po raz 18. Pośród znanych brandów takich jak: Rossmann, Onet, Apart, Thermomix czy Velvet znalazła się marka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.