Komunikaty PR

Specjalny font jako element kampanii? Nowatorski pomysł Puckiego Hospicjum

2023-04-28  |  12:00
Biuro prasowe

Uwiecznić ulubiony cytat bliskiej osoby, samemu przekazać coś ważnego potomności? Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio na bazie wieloletnich doświadczeń w opiece nad osobami w stanach terminalnych, stworzyło wyjątkową kampanię „Nieśmiertelne słowa”, która wzrusza i zaskakuje na wielu płaszczyznach. Jednym z jej elementów było stworzenie specjalnego fontu – Hospitium. W jaki sposób litery mogły stać się częścią akcji marketingowej?

Kampania „Nieśmiertelne słowa” to odważna akcja, łamiąca tabu śmierci. Puckie Hospicjum zachęca do tego, by nie bać się o niej rozmawiać. By ośmielić do tego Polaków, stworzono specjalną stronę internetową, na której można wygenerować dowolny cytat bliskiej nam osoby, który zachował się w naszej pamięci i jest dla nas ważny. Każdy z nas z pewnością ma ulubiony cytat dziadka czy złotą radę babci. Dzięki tej kampanii możemy uwiecznić je w postaci plakatu, zakładki do książki czy grafiki na media społecznościowe. Uwieczniony cytat może też zachęcić do dyskusji i rozmowy z naszymi bliskimi o tematach ostatecznych.

Nie tylko treść grafiki jest istotna, ale także jej forma. Wygenerowany cytat zapisany jest specjalnym fontem o nazwie Hospitium, który został przygotowany dla Puckiego Hospicjum przez Mateusza Machalskiego, artystę kojarzonego między innymi ze współpracy
z najpopularniejszym raperem w Polsce – Matą.

- Krój liter w foncie Hospitium to opowieść o nieśmiertelności jako stanie zawieszenia pomiędzy życiem, a śmiercią. Forma znaków z jednej strony bazuje na tradycyjnym szeryfowym kroju, z drugiej jednak pojawiają się kontrastowe elementy przemysłowych krojów szablonowych mówi Mateusz Machalski, autor czcionki.

Czcionka przygotowana przez Machalskiego przypomina litery wyryte na nagrobkach, które z czasem starzeją się, a z biegiem lat powoli zanikają, zostając jednak na zawsze, wyryte
w kamieniu. Podobnie jest z naszą pamięcią o tych, którzy odeszli –pamiętamy o nich na zawsze, choć z czasem niektóre wspomnienia blakną.

- Ważny wpływ na ostateczny kształt liter miał również proces erozji/zanikania liter na kamiennych tablicach. Często litery na nich są przetarte lub utraciły pierwotną formę – a jednocześnie nadal są czytelne i spełniają swoją komunikacyjną rolę. Dzięki takiemu zestawieniu otrzymaliśmy odświeżoną estetykę, która uzupełnia wizualnie ideę nieśmiertelnych cytatów – wyjaśnia Mateusz Machalski.

Galeria zdjęć z przykładowymi hasłami dostępna jest pod adresem: www.niesmiertelneslowa.pl.

Nieśmiertelny font możemy pobrać i używać do własnych tekstów lub grafik.

Akcja zorganizowana wokół „Nieśmiertelnych słów” to część kampanii zachęcającej wsparcie Puckiego Hospicjum pw. św. Ojca Pio w formule przekazywania 1,5% ze swojego rozliczenia podatkowego. Organizacje można wesprzeć, wpisując ich numer KRS: 0000231110.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!” Biuro prasowe
2024-12-03 | 10:30

Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”

Z końcem listopada Oranżada Hellena Party rozpoczęła kampanię reklamową pod hasłem „Jest okazja? Jest Party!”, w ramach której marka zachęca konsumentów do
Media i PR Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
2024-12-03 | 10:00

Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl

Property Group, właściciel popularnych portali RynekPierwotny.pl oraz Gethome.pl, zapowiada kolejne istotne kroki w rozwoju spółki. Po niedawnych zmianach w strukturze zarządu oraz
Media i PR WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
2024-11-28 | 15:20

WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!

Superbrands wyłoniło najsilniejsze marki na polskim rynku już po raz 18. Pośród znanych brandów takich jak: Rossmann, Onet, Apart, Thermomix czy Velvet znalazła się marka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.