Komunikaty PR

Specjalny font jako element kampanii? Nowatorski pomysł Puckiego Hospicjum

2023-04-28  |  12:00
Biuro prasowe

Uwiecznić ulubiony cytat bliskiej osoby, samemu przekazać coś ważnego potomności? Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio na bazie wieloletnich doświadczeń w opiece nad osobami w stanach terminalnych, stworzyło wyjątkową kampanię „Nieśmiertelne słowa”, która wzrusza i zaskakuje na wielu płaszczyznach. Jednym z jej elementów było stworzenie specjalnego fontu – Hospitium. W jaki sposób litery mogły stać się częścią akcji marketingowej?

Kampania „Nieśmiertelne słowa” to odważna akcja, łamiąca tabu śmierci. Puckie Hospicjum zachęca do tego, by nie bać się o niej rozmawiać. By ośmielić do tego Polaków, stworzono specjalną stronę internetową, na której można wygenerować dowolny cytat bliskiej nam osoby, który zachował się w naszej pamięci i jest dla nas ważny. Każdy z nas z pewnością ma ulubiony cytat dziadka czy złotą radę babci. Dzięki tej kampanii możemy uwiecznić je w postaci plakatu, zakładki do książki czy grafiki na media społecznościowe. Uwieczniony cytat może też zachęcić do dyskusji i rozmowy z naszymi bliskimi o tematach ostatecznych.

Nie tylko treść grafiki jest istotna, ale także jej forma. Wygenerowany cytat zapisany jest specjalnym fontem o nazwie Hospitium, który został przygotowany dla Puckiego Hospicjum przez Mateusza Machalskiego, artystę kojarzonego między innymi ze współpracy
z najpopularniejszym raperem w Polsce – Matą.

- Krój liter w foncie Hospitium to opowieść o nieśmiertelności jako stanie zawieszenia pomiędzy życiem, a śmiercią. Forma znaków z jednej strony bazuje na tradycyjnym szeryfowym kroju, z drugiej jednak pojawiają się kontrastowe elementy przemysłowych krojów szablonowych mówi Mateusz Machalski, autor czcionki.

Czcionka przygotowana przez Machalskiego przypomina litery wyryte na nagrobkach, które z czasem starzeją się, a z biegiem lat powoli zanikają, zostając jednak na zawsze, wyryte
w kamieniu. Podobnie jest z naszą pamięcią o tych, którzy odeszli –pamiętamy o nich na zawsze, choć z czasem niektóre wspomnienia blakną.

- Ważny wpływ na ostateczny kształt liter miał również proces erozji/zanikania liter na kamiennych tablicach. Często litery na nich są przetarte lub utraciły pierwotną formę – a jednocześnie nadal są czytelne i spełniają swoją komunikacyjną rolę. Dzięki takiemu zestawieniu otrzymaliśmy odświeżoną estetykę, która uzupełnia wizualnie ideę nieśmiertelnych cytatów – wyjaśnia Mateusz Machalski.

Galeria zdjęć z przykładowymi hasłami dostępna jest pod adresem: www.niesmiertelneslowa.pl.

Nieśmiertelny font możemy pobrać i używać do własnych tekstów lub grafik.

Akcja zorganizowana wokół „Nieśmiertelnych słów” to część kampanii zachęcającej wsparcie Puckiego Hospicjum pw. św. Ojca Pio w formule przekazywania 1,5% ze swojego rozliczenia podatkowego. Organizacje można wesprzeć, wpisując ich numer KRS: 0000231110.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.