Komunikaty PR

Specjalny font jako element kampanii? Nowatorski pomysł Puckiego Hospicjum

2023-04-28  |  12:00
Biuro prasowe

Uwiecznić ulubiony cytat bliskiej osoby, samemu przekazać coś ważnego potomności? Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio na bazie wieloletnich doświadczeń w opiece nad osobami w stanach terminalnych, stworzyło wyjątkową kampanię „Nieśmiertelne słowa”, która wzrusza i zaskakuje na wielu płaszczyznach. Jednym z jej elementów było stworzenie specjalnego fontu – Hospitium. W jaki sposób litery mogły stać się częścią akcji marketingowej?

Kampania „Nieśmiertelne słowa” to odważna akcja, łamiąca tabu śmierci. Puckie Hospicjum zachęca do tego, by nie bać się o niej rozmawiać. By ośmielić do tego Polaków, stworzono specjalną stronę internetową, na której można wygenerować dowolny cytat bliskiej nam osoby, który zachował się w naszej pamięci i jest dla nas ważny. Każdy z nas z pewnością ma ulubiony cytat dziadka czy złotą radę babci. Dzięki tej kampanii możemy uwiecznić je w postaci plakatu, zakładki do książki czy grafiki na media społecznościowe. Uwieczniony cytat może też zachęcić do dyskusji i rozmowy z naszymi bliskimi o tematach ostatecznych.

Nie tylko treść grafiki jest istotna, ale także jej forma. Wygenerowany cytat zapisany jest specjalnym fontem o nazwie Hospitium, który został przygotowany dla Puckiego Hospicjum przez Mateusza Machalskiego, artystę kojarzonego między innymi ze współpracy
z najpopularniejszym raperem w Polsce – Matą.

- Krój liter w foncie Hospitium to opowieść o nieśmiertelności jako stanie zawieszenia pomiędzy życiem, a śmiercią. Forma znaków z jednej strony bazuje na tradycyjnym szeryfowym kroju, z drugiej jednak pojawiają się kontrastowe elementy przemysłowych krojów szablonowych mówi Mateusz Machalski, autor czcionki.

Czcionka przygotowana przez Machalskiego przypomina litery wyryte na nagrobkach, które z czasem starzeją się, a z biegiem lat powoli zanikają, zostając jednak na zawsze, wyryte
w kamieniu. Podobnie jest z naszą pamięcią o tych, którzy odeszli –pamiętamy o nich na zawsze, choć z czasem niektóre wspomnienia blakną.

- Ważny wpływ na ostateczny kształt liter miał również proces erozji/zanikania liter na kamiennych tablicach. Często litery na nich są przetarte lub utraciły pierwotną formę – a jednocześnie nadal są czytelne i spełniają swoją komunikacyjną rolę. Dzięki takiemu zestawieniu otrzymaliśmy odświeżoną estetykę, która uzupełnia wizualnie ideę nieśmiertelnych cytatów – wyjaśnia Mateusz Machalski.

Galeria zdjęć z przykładowymi hasłami dostępna jest pod adresem: www.niesmiertelneslowa.pl.

Nieśmiertelny font możemy pobrać i używać do własnych tekstów lub grafik.

Akcja zorganizowana wokół „Nieśmiertelnych słów” to część kampanii zachęcającej wsparcie Puckiego Hospicjum pw. św. Ojca Pio w formule przekazywania 1,5% ze swojego rozliczenia podatkowego. Organizacje można wesprzeć, wpisując ich numer KRS: 0000231110.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.