TOP TRENDY W REKLAMIE WIDEO NA 2023 ROK
Marketing wideo stał się nieodzowną częścią efektywnej strategii. W ubiegłym roku aż 86 proc. firm korzystało z treści wideo w celu zwiększenia świadomości marki, dotarcia do nowych odbiorców i konwersji leadów. Channel Factory, globalna platforma technologiczna wspierająca działania reklamowe marek na platformie YouTube prognozuje, jakie trendy będą obecne w reklamie wideo w 2023 roku, jakimi działaniami zdobyć przewagę konkurencyjną oraz jak zoptymalizować treści pod kątem preferencji konsumentów.
Współcześni konsumenci oglądają dziś więcej filmów niż kiedykolwiek i coraz częściej polegają na treściach wideo, aby dowiedzieć się o produktach i markach. Przedstawione przez Channel Factory trendy to kierunek, w którym marki powinny podążać w kwitnącym krajobrazie wideo.
Transkrypcja dźwięku
Jedną z nowości w reklamie wideo jest optymalizacja treści pod kątem cichego oglądania. Według ostatnich badań branżowych, aż 85 proc. użytkowników odtwarza filmy z wyłączonym dźwiękiem, ponieważ treści przeglądają w trakcie podróży. Zmieniające się zachowania i preferencje użytkowników podczas przeglądania wideo powodują, że w rezultacie platformy społecznościowe, takie jak: YouTube, Instagram i Tiktok, wprowadzają funkcje transkrypcji dźwięku.
Aby utrzymać zaangażowanie użytkowników w 2023 roku, marki powinny zoptymalizować materiały wideo do cichego oglądania, wykorzystując w tym celu napisy i instrukcje ekranowe. Przygotowanie filmów do odtwarzania bez dźwięku może również pomóc markom zapewnić bardziej przyjazne doświadczenie dla konsumentów i sprawić, że treści będą dostępne dla szerszej publiczności.
Różnorodność przekazów
W tym roku możemy spodziewać się również zmiany zachowań reklamodawców w kontekście bardziej świadomego podejścia do przekazów – rodzaju treści, twórców (różnorodnych i integracyjnych) czy tematyki (wokół zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska). Dane pokazują, że aż 60 proc. konsumentów jest zainteresowanych zakupem od marek, które promują zróżnicowaną tematykę, a także wspierają wartości, z którymi utożsamiają się użytkownicy.
W 2023 roku podejście to będzie korzystne nie tylko dla reklamodawców, ale także dla branży mogącej usłyszeć zróżnicowane głosy.
CTV
Serwisy streamingowe podążają w ślad za Netflixem i wprowadzają subskrypcje wspierane reklamami co sprawia, że telewizja hybrydowa ma szansę stać się największym przewodnikiem dla reklamy.
Wyjątkową pozycję, jako “nowa” platforma zrodzona w erze cyfrowej ma YouTube – jedno z najbardziej znanych i najczęściej oglądanych środowisk OTT. Dzięki treściom zarówno krótko- i długoformatowym, które przykuwają uwagę użytkowników, platforma zwiększa interaktywność i zaangażowanie odbiorców.
Krótkie formaty wideo, a social media
Media społecznościowe od zawsze zapewniały reklamodawcom bardzo dopasowaną publiczność, wysoki poziom zaangażowania, a co za tym idzie wysoki wskaźniki interakcji. Facebook, YouTube i Instagram są dziś w czołówce platform, z których konsumenci korzystają i przewidują korzystać również w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Oczekuje się, że w 2023 roku marki – za pośrednictwem TikToka, YouTube Shorts i Instagram Reels – będą wykorzystywać krótkie materiały wideo do tworzenia autentycznych, inspirujących i edukacyjnych treści dla swoich odbiorców.
Treści generowane przez użytkowników
Aż 93 proc. użytkowników uważa, że UGC (User-generated content), czyli treści, takie jak referencje czy recenzje związane z marką i udostępniane przez samych klientów są pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych – zapewniają one autentyczność i personalizację, której użytkownicy szukają w treściach.
Marki współpracujące z klientami, powinny zachęcać ich do udostępniania treści wideo na swoich kanałach mediów społecznościowych. W dłuższej perspektywie content generowany przez klientów może pomóc w budowaniu zaufania i lojalności konsumentów.
Live streaming & social commerce
Live streaming, to trend, który konsekwentnie rozwija się od czasów pandemii COVID-19, kiedy marki szukały sposobów na połączenie się z użytkownikami-konsumentami. Dzięki formatom dostępnym na platformach społecznościowych, mogą one podejmować z użytkownikami interakcje w czasie rzeczywistym, również dokonując prezentacji swoich produktów (social commerce).
Dzięki relacjom na żywo, marketerzy mogą wzmocnić relacje z klientami, zwiększyć świadomość i dotrzeć do nowych odbiorców.
Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”
Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.