Komunikaty PR

TOP TRENDY W REKLAMIE WIDEO NA 2023 ROK

2023-03-21  |  01:00
Biuro prasowe

Marketing wideo stał się nieodzowną częścią efektywnej strategii. W ubiegłym roku aż 86 proc. firm korzystało z treści wideo w celu zwiększenia świadomości marki, dotarcia do nowych odbiorców i konwersji leadów. Channel Factory, globalna platforma technologiczna wspierająca działania reklamowe marek na platformie YouTube prognozuje, jakie trendy będą obecne w reklamie wideo w 2023 roku, jakimi działaniami zdobyć przewagę konkurencyjną oraz jak zoptymalizować treści pod kątem preferencji konsumentów.

Współcześni konsumenci oglądają dziś więcej filmów niż kiedykolwiek i coraz częściej polegają na treściach wideo, aby dowiedzieć się o produktach i markach. Przedstawione przez Channel Factory trendy to kierunek, w którym marki powinny podążać w kwitnącym krajobrazie wideo.

Transkrypcja dźwięku

Jedną z nowości w reklamie wideo jest optymalizacja treści pod kątem cichego oglądania. Według ostatnich badań branżowych, aż 85 proc. użytkowników odtwarza filmy z wyłączonym dźwiękiem, ponieważ treści przeglądają w trakcie podróży. Zmieniające się zachowania i preferencje użytkowników podczas przeglądania wideo powodują, że w rezultacie platformy społecznościowe, takie jak: YouTube, Instagram i Tiktok, wprowadzają funkcje transkrypcji dźwięku.

Aby utrzymać zaangażowanie użytkowników w 2023 roku, marki powinny zoptymalizować materiały wideo do cichego oglądania, wykorzystując w tym celu napisy i instrukcje ekranowe. Przygotowanie filmów do odtwarzania bez dźwięku może również pomóc markom zapewnić bardziej przyjazne doświadczenie dla konsumentów i sprawić, że treści będą dostępne dla szerszej publiczności.

Różnorodność przekazów

W tym roku możemy spodziewać się również zmiany zachowań reklamodawców w kontekście bardziej świadomego podejścia do przekazów – rodzaju treści, twórców (różnorodnych i integracyjnych) czy tematyki (wokół zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska). Dane pokazują, że aż 60 proc. konsumentów jest zainteresowanych zakupem od marek, które promują zróżnicowaną tematykę, a także wspierają wartości, z którymi utożsamiają się użytkownicy.

W 2023 roku podejście to będzie korzystne nie tylko dla reklamodawców, ale także dla branży mogącej usłyszeć zróżnicowane głosy.

CTV

Serwisy streamingowe podążają w ślad za Netflixem i wprowadzają subskrypcje wspierane reklamami co sprawia, że telewizja hybrydowa ma szansę stać się największym przewodnikiem dla reklamy. 

Wyjątkową pozycję, jako “nowa” platforma zrodzona w erze cyfrowej ma YouTube – jedno z najbardziej znanych i najczęściej oglądanych środowisk OTT. Dzięki treściom zarówno krótko- i długoformatowym, które przykuwają uwagę użytkowników, platforma zwiększa interaktywność i zaangażowanie odbiorców.

Krótkie formaty wideo, a social media

Media społecznościowe od zawsze zapewniały reklamodawcom bardzo dopasowaną publiczność, wysoki poziom zaangażowania, a co za tym idzie wysoki wskaźniki interakcji. Facebook, YouTube i Instagram są dziś w czołówce platform, z których konsumenci korzystają i przewidują korzystać również w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Oczekuje się, że w 2023 roku marki – za pośrednictwem TikToka, YouTube Shorts i Instagram Reels – będą wykorzystywać krótkie materiały wideo do tworzenia autentycznych, inspirujących i edukacyjnych treści dla swoich odbiorców.

Treści generowane przez użytkowników

Aż 93 proc. użytkowników uważa, że UGC (User-generated content), czyli treści, takie jak referencje czy recenzje związane z marką i udostępniane przez samych klientów są pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych – zapewniają one autentyczność i personalizację, której użytkownicy szukają w treściach.

Marki współpracujące z klientami, powinny zachęcać ich do udostępniania treści wideo na swoich kanałach mediów społecznościowych. W dłuższej perspektywie content generowany przez klientów może pomóc w budowaniu zaufania i lojalności konsumentów.

Live streaming & social commerce

Live streaming, to trend, który konsekwentnie rozwija się od czasów pandemii COVID-19, kiedy marki szukały sposobów na połączenie się z użytkownikami-konsumentami. Dzięki formatom dostępnym na platformach społecznościowych, mogą one podejmować z użytkownikami interakcje w czasie rzeczywistym, również dokonując prezentacji swoich produktów (social commerce).

Dzięki relacjom na żywo, marketerzy mogą wzmocnić relacje z klientami, zwiększyć świadomość i dotrzeć do nowych odbiorców.

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu Biuro prasowe
2025-08-14 | 14:15

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Współczesny biznes działa w świecie pełnym treści cyfrowych – zdjęć, filmów, muzyki, tekstów i grafik, które towarzyszą klientom na każdym
Media i PR Trwa 5. edycja konkursu PR Wings
2025-08-12 | 13:00

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

PR Wings to ogólnopolski konkurs wyróżniający najbardziej efektywne, kreatywne i etyczne kampanie public relations, organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.