Uber łączy siły z fundacją Anji Rubik by przeciwdziałać przemocy
SexEdPL, fundacja zajmująca się m.in edukacją w zakresie praw człowieka, równości płci czy relacji, oraz Uber, najbardziej popularna aplikacja do zamawiania przejazdów, łączą siły. W ramach nawiązanej współpracy Uber został strategicznym partnerem Antyprzemocowej Linii Pomocy skierowanej do osób, które doświadczają przemocy, stosują przemoc lub są jej świadkami. W ramach nawiązanej współpracy Uber został strategicznym partnerem Antyprzemocowej Linii Pomocy skierowanej do osób, które doświadczają przemocy, stosują przemoc lub są jej świadkami. W planach są także wspólne działania edukacyjne dla kierowców, kierowczyń, pasażerów i pasażerek.
Kontynuując swoje działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa, Uber postanowił wyjść poza platformę i wesprzeć działania Fundacji SexEdPL. Dzięki założonej przez Fundację Anji Rubik linii przeciw przemocy, ze wsparcia psychologicznego skorzystało już 5 000 osób. Dzięki partnerstwu z Uberem dostępność Linii będzie jeszcze większa, co ma się przełożyć nie tylko na realną pomoc dla osób, które jej potrzebują, ale także na wzrost świadomości społecznej.
- Zarówno globalnie jak i lokalnie, Uber angażuje się w działania mające przeciwdziałać przemocy. Jesteśmy nieodłączną częścią miast, w których działa aplikacja i codziennym wyborem dla milionów użytkowników, dlatego zależy nam nie tylko na tym, by eliminować wszelkie nieprawidłowe zachowania na platformie, lecz również by wspierać organizacje, które eliminują przemoc z przestrzeni publicznej. Fundacja SexEd od ponad pięciu lat prowadzi działania edukacyjne w tym zakresie, a Antyprzemocowa Linia to realna pomoc, która powinna być dostępna dla każdego, kto jej potrzebuje. - mówi Iwona Kruk, rzeczniczka Uber CEE.
Dzięki zaangażowaniu firmy Uber jako partnera strategicznego, już od środy 8 marca numer Antyprzemocowej Linii Pomocy SexedPL będzie działać dłużej i częściej - od poniedziałku do soboty w godzinach 17:00-21:00. Oznacza to, że teraz więcej osób otrzyma profesjonalną, bezpłatną i anonimową pomoc psychologów_żek z wieloletnim doświadczeniem w przeciwdziałaniu przemocy.
Antyprzemocowa Linia Pomocy, którą uruchomiliśmy ponad rok temu, jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć fundacji SexedPL – mówi Anja Rubik, założycielka fundacji SexedPL. - Dzięki niej osoby doświadczające przemocy, będące jej świadkami, ale też ci, którzy ją stosują mogą otrzymać bezpłatne i anonimowe wsparcie ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w przeciwdziałaniu przemocy. Na co dzień w SexedPL skupiamy się nie tylko na leczeniu skutków przemocy, ale też podejmujemy liczne działania, które pomagają zapobiegać przemocy i reagować na nią już na najwcześniejszym etapie. Teraz, dzięki zaangażowaniu Ubera jako partnera strategicznego, Antyprzemocowa Linia Pomocy SexedPL będzie działać dłużej i także w weekendy. Dla nas jako fundacji to ważny krok, który pozwoli nam wesprzeć jeszcze więcej osób uwikłanych w przemoc.
Dyżurujący pod numerem telefonu 720 720 020 eksperci i ekspertki specjalizują się w pracy terapeutycznej z osobami zranionymi przemocą, a na co dzień prowadzą grupy wsparcia zarówno dla osób doznających przemocy, jak i stosujących przemoc, a także uczestniczą w interwencjach kryzysowych m.in. w sytuacjach przemocy domowej.
Koordynatorką Antyprzemocowej Linii Pomocy jest psycholożka i seksuolożka Ania Ciucias.
Edukacja i zapobieganie
Tegoroczne działania Antyprzemocowej Linii Pomocy SexedPL skupione będą wokół reagowania na przemoc w przestrzeni publicznej, ale też w miejscu pracy, w szkole czy na imprezach. W ramach wspólnych działań Uber we współpracy z Fundacją SexEd przygotuje też materiały edukacyjne dla pasażerów, pasażerek, kierowców oraz kierowczyń, a także aktywnie wesprze działania edukacyjne w terenie.
Zobowiązanie Uber do przeciwdziałania przemocy
Wspieranie lokalnych organizacji jest częścią inicjatywy Driving Change - ogłoszonego w 2017 r. zobowiązania firmy Uber do pomocy w zapobieganiu przemocy. W Stanach, we współpracy z amerykańską organizacją RAINN, Uber przygotował materiały wideo oferujące szereg wskazówek oraz informacji na temat poszanowania prywatności, przestrzeni osobistej oraz granic interakcji w trakcie przejazdów. Firma przeprowadziła także kampanię świadomościową #DontStandBy we współpracy z NO MORE, aby pomóc pracownikom nocnych lokali, kierowcom i pasażerom rozpoznać sytuacje, które mogą prowadzić do przemocy i nie pozostawać obojętnym świadkiem. W Polsce od 2020 roku Uber wspiera Centrum Praw Kobiet.
***
O Uber
Uber to aplikacja technologiczna łącząca pasażerów i kierowców. Od 2020 roku Uber ma licencję pośrednika przy przewozie osób i współpracuje wyłącznie z partnerami, posiadającymi licencję taksówkarską. Dodatkowo Uber to platforma multimodalna, która oferuje również możliwość zamówienia posiłków z dostawą, bądź transportu drobnych przesyłek. Uber działa w ponad 10 000 miast w ponad 70 państwach na całym świecie, usprawniając sposób, w jaki ludzie poruszają się po współczesnych metropoliach. W Polsce Uber jest dostępny w 19 lokacjach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie, Szczecinie, Toruniu, Radomiu, Kielcach, Białymstoku, Częstochowie, Olsztynie, Płocku, Koszalinie i na Śląsku. Więcej informacji na temat firmy Uber oraz jej usług można znaleźć na: uber.pl
Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka
Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Gospodarka
Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian
Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.
Problemy społeczne
Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu
Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.
Prawo
Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów
Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.