Komunikaty PR

Uber łączy siły z fundacją Anji Rubik by przeciwdziałać przemocy

2023-03-08  |  11:30

SexEdPL, fundacja zajmująca się m.in edukacją w zakresie praw człowieka, równości płci czy relacji, oraz Uber, najbardziej popularna aplikacja do zamawiania przejazdów, łączą siły. W ramach nawiązanej współpracy Uber został strategicznym partnerem Antyprzemocowej Linii Pomocy skierowanej do osób, które doświadczają przemocy, stosują przemoc lub są jej świadkami.  W ramach nawiązanej współpracy Uber został strategicznym partnerem Antyprzemocowej Linii Pomocy skierowanej do osób, które doświadczają przemocy, stosują przemoc lub są jej świadkami. W planach są także wspólne działania edukacyjne dla kierowców, kierowczyń, pasażerów i pasażerek. 

Kontynuując swoje działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa, Uber postanowił wyjść poza platformę i wesprzeć działania Fundacji SexEdPL. Dzięki założonej przez Fundację Anji Rubik linii przeciw przemocy, ze wsparcia psychologicznego skorzystało już 5 000 osób. Dzięki partnerstwu z Uberem dostępność Linii będzie jeszcze większa, co ma się przełożyć nie tylko na realną pomoc dla osób, które jej potrzebują, ale także na wzrost świadomości społecznej.

- Zarówno globalnie jak i lokalnie, Uber angażuje się w działania mające przeciwdziałać przemocy. Jesteśmy nieodłączną częścią miast, w których działa aplikacja i codziennym wyborem dla milionów użytkowników, dlatego zależy nam nie tylko na tym, by eliminować wszelkie nieprawidłowe zachowania na platformie, lecz również by wspierać organizacje, które eliminują przemoc z przestrzeni publicznej. Fundacja SexEd od ponad pięciu lat prowadzi działania edukacyjne w tym zakresie, a Antyprzemocowa Linia to realna pomoc, która powinna być dostępna dla każdego, kto jej potrzebuje. - mówi Iwona Kruk, rzeczniczka Uber CEE.

Dzięki zaangażowaniu firmy Uber jako partnera strategicznego, już od środy 8 marca numer Antyprzemocowej Linii Pomocy SexedPL będzie działać dłużej i częściej - od poniedziałku do soboty w godzinach 17:00-21:00. Oznacza to, że teraz więcej osób otrzyma profesjonalną, bezpłatną i anonimową pomoc psychologów_żek z wieloletnim doświadczeniem w przeciwdziałaniu przemocy. 

Antyprzemocowa Linia Pomocy, którą uruchomiliśmy ponad rok temu, jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć fundacji SexedPL – mówi Anja Rubik, założycielka fundacji SexedPL. - Dzięki niej osoby doświadczające przemocy, będące jej świadkami, ale też ci, którzy ją stosują mogą otrzymać bezpłatne i anonimowe wsparcie ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w przeciwdziałaniu przemocy. Na co dzień w SexedPL skupiamy się nie tylko na leczeniu skutków przemocy, ale też podejmujemy liczne działania, które pomagają zapobiegać przemocy i reagować na nią już na najwcześniejszym etapie. Teraz, dzięki zaangażowaniu Ubera jako partnera strategicznego, Antyprzemocowa Linia Pomocy SexedPL będzie działać dłużej i także w weekendy. Dla nas jako fundacji to ważny krok, który pozwoli nam wesprzeć jeszcze więcej osób uwikłanych w przemoc.

Dyżurujący pod numerem telefonu 720 720 020 eksperci i ekspertki specjalizują się w pracy terapeutycznej z osobami zranionymi przemocą, a na co dzień prowadzą grupy wsparcia zarówno dla osób doznających przemocy, jak i stosujących przemoc, a także uczestniczą w interwencjach kryzysowych m.in. w sytuacjach przemocy domowej. 

Koordynatorką Antyprzemocowej Linii Pomocy jest psycholożka i seksuolożka Ania Ciucias

Edukacja i zapobieganie 

Tegoroczne działania Antyprzemocowej Linii Pomocy SexedPL skupione będą wokół reagowania na przemoc w przestrzeni publicznej, ale też w miejscu pracy, w szkole czy na imprezach. W ramach wspólnych działań Uber we współpracy z Fundacją SexEd przygotuje też materiały edukacyjne dla pasażerów, pasażerek, kierowców oraz kierowczyń, a także aktywnie wesprze działania edukacyjne w terenie.  

Zobowiązanie Uber do przeciwdziałania przemocy

Wspieranie lokalnych organizacji jest częścią inicjatywy Driving Change - ogłoszonego w 2017 r. zobowiązania firmy Uber do pomocy w zapobieganiu przemocy. W Stanach, we współpracy z amerykańską organizacją RAINN, Uber przygotował materiały wideo oferujące szereg wskazówek oraz informacji na temat poszanowania prywatności, przestrzeni osobistej oraz granic interakcji w trakcie przejazdów. Firma przeprowadziła także kampanię świadomościową #DontStandBy we współpracy z NO MORE, aby pomóc pracownikom nocnych lokali, kierowcom i pasażerom rozpoznać sytuacje, które mogą prowadzić do przemocy i nie pozostawać obojętnym świadkiem. W Polsce od 2020 roku Uber wspiera Centrum Praw Kobiet.

***

O Uber

Uber to aplikacja technologiczna łącząca pasażerów i kierowców. Od 2020 roku Uber ma licencję pośrednika przy przewozie osób i współpracuje wyłącznie z partnerami, posiadającymi licencję taksówkarską. Dodatkowo Uber to platforma multimodalna, która oferuje również możliwość zamówienia posiłków z dostawą, bądź transportu drobnych przesyłek. Uber działa w ponad 10 000 miast w ponad 70 państwach na całym świecie, usprawniając sposób, w jaki ludzie poruszają się po współczesnych metropoliach. W Polsce Uber jest dostępny w 19 lokacjach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie, Szczecinie, Toruniu, Radomiu, Kielcach, Białymstoku, Częstochowie, Olsztynie, Płocku, Koszalinie i na Śląsku. Więcej informacji na temat firmy Uber oraz jej usług można znaleźć na: uber.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.