Komunikaty PR

VuFinder Studios prezentuje moc wirtualnej produkcji

2023-06-06  |  17:45
Biuro prasowe

Aktorka wsiada na motocykl w studiu w centrum Warszawy i w oka mgnieniu przenosi się na ulicę. Mknie przez miasto, aby chwilę później przenieść się w scenerię lasu. Podróż kończy się widokiem zachodu słońca nad brzegiem morza. Te sceny zobaczymy w produkcji, która powstała w rekordowo szybkim czasie, w trakcie dnia otwartego zorganizowanego przez VuFinder Studios.

VuFinder Studios wykorzystując najnowsze technologie z obszaru renderowania w czasie rzeczywistym (real-time rendering), ekrany LED i silnik gry komputerowej Unreal Engine, jest w stanie stworzyć dowolną, wirtualną scenografię i przenieść aktorów w każde miejsce na świecie, w kosmosie lub wymyślonej lokalizacji. Podczas zorganizowanego przez studio wydarzenia widzowie mogli na żywo obserwować pracę ekipy filmowej i poznać rozwiązania wykorzystywane przy wirtualnej produkcji.

Dynamiczny rozwój wirtualnej produkcji sprawia, że stoimy u progu rewolucji, która zmieni myślenie o procesie tworzenia filmów i reklam. Postanowiliśmy zorganizować dzień otwarty, aby przybliżyć ten temat na polskim rynku i pokazać w praktyce na czym polega wirtualna produkcja filmowa i jakie są jej główne zalety – mówiMelania Kulczycka, Client Director w VuFinder Studios.

Śledząc krok po kroku cały proces tworzenia spotu, uczestnicy wydarzenia mogli na własne oczy zobaczyć, jak wygląda środowisko pracy ekipy filmowej i aktorów przy tego typu projekcie. W ciągu zaledwie kilku godzin powstał spot, którego produkcja tradycyjnymi metodami zajęłaby kilka dni zdjęciowych, wymagałaby przerzucenia wieloosobowej ekipy i ton sprzętu w oddalone o setki kilometrów lokalizacje.

Każdy kto choćby otarł się o produkcję filmową wie, jakie ryzyka i koszty wiązałyby się z realizacji podobnego projektu tradycyjnymi metodami. Przy produkcji wirtualnej tego typu przeszkody nie istnieją. Korzystając ze stworzonych przy użyciu Unreal Engine środowisk bądź nagranych ujęć, mogliśmy nie ruszając się ze studia zmienić plan z miejskiej ulicy, na las, a następnie na plażę nad morzem. Nie musieliśmy się też martwić o warunki atmosferyczne, bo świecie wirtualnej produkcji to my decydujemy o pogodzie. U nas słońce nigdy nie zajdzie za chmury – mówi Łukasz Tomasz Kołtunowicz – CEO/Executive Producer w VuFinder Studios.

Ważnym aspektem, który przeważa na korzyść wirtualnej produkcji jest mniejszy wpływ na środowisko naturalne w porównaniu z tradycyjną metodą realizacji zdjęć.

Bazując na naszych dotychczasowych projektach szacujemy, że dzięki zastosowaniu technologii wirtualnej udało nam się kilkukrotnie zmniejszyć ślad węglowy generowany w trakcie produkcji. Dla wielu branż staje się to decydujący aspekt przy podejmowaniu decyzji o planowaniu produkcji spotów i reklam – mówi Melania Kulczycka.

Dodatkową zaletą produkcji wirtualnej jest realizm, który osiągnięto dzięki wyświetlaniu wirtualnych lokalizacji na wielkich ekranach LED-owych. W przeciwieństwie do green screenów zapewniają one idealne odwzorowanie wyświetlanych miejsc i naturalne światło, co pozwala do minimum ograniczyć czas i koszty związane z postprodukcją. Zastosowanie LED-ów ułatwia również pracę aktorom, którzy widzą środowisko, w którym występują, a nie jedynie zielony ekran. 

Oszczędność czasu i środków przeznaczonych na produkcję, uniezależnienie od pogody, a także niemal nieograniczone możliwości związane z wyborem lokacji, w tym niedostępnych dla ekip filmowych, sprawiają że zainteresowanie wirtualną produkcją i technologiami z nią związanymi jest na świecie ogromne.

Obserwując tempo rozwoju wirtualnej produkcji na rynkach zachodnich, przewiduję, że kwestią czasu pozostaje dynamiczne zwiększanie się liczby tego typu realizacji w Polsce. Jesteśmy gotowi, aby być w awangardzie studiów, które nadadzą kierunek nadchodzącym zmianom na rodzimym rynku produkcji filmowej – mówi Łukasz Tomasz Kołtunowicz.

VuFinder Studios to wirtualne studio produkcyjne działające na platformie z pogranicza produkcji filmowej i game-dev'u, która umożliwia renderowanie w czasie rzeczywistym. Studio wykorzystuje silnik gry komputerowej Unreal Engine 5.2 do tworzenia wirtualnych światów i środowisk. Studio działa w ramach grupy wyspecjalizowanych spółek skupionych wokół OTO Film. Studio zrealizowało ponad 30 projektów dla 22 różnych marek z Francji, Niemiec, USA i Wielkiej Brytanii.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.