Komunikaty PR

VuFinder Studios prezentuje moc wirtualnej produkcji

2023-06-06  |  17:45
Biuro prasowe

Aktorka wsiada na motocykl w studiu w centrum Warszawy i w oka mgnieniu przenosi się na ulicę. Mknie przez miasto, aby chwilę później przenieść się w scenerię lasu. Podróż kończy się widokiem zachodu słońca nad brzegiem morza. Te sceny zobaczymy w produkcji, która powstała w rekordowo szybkim czasie, w trakcie dnia otwartego zorganizowanego przez VuFinder Studios.

VuFinder Studios wykorzystując najnowsze technologie z obszaru renderowania w czasie rzeczywistym (real-time rendering), ekrany LED i silnik gry komputerowej Unreal Engine, jest w stanie stworzyć dowolną, wirtualną scenografię i przenieść aktorów w każde miejsce na świecie, w kosmosie lub wymyślonej lokalizacji. Podczas zorganizowanego przez studio wydarzenia widzowie mogli na żywo obserwować pracę ekipy filmowej i poznać rozwiązania wykorzystywane przy wirtualnej produkcji.

Dynamiczny rozwój wirtualnej produkcji sprawia, że stoimy u progu rewolucji, która zmieni myślenie o procesie tworzenia filmów i reklam. Postanowiliśmy zorganizować dzień otwarty, aby przybliżyć ten temat na polskim rynku i pokazać w praktyce na czym polega wirtualna produkcja filmowa i jakie są jej główne zalety – mówiMelania Kulczycka, Client Director w VuFinder Studios.

Śledząc krok po kroku cały proces tworzenia spotu, uczestnicy wydarzenia mogli na własne oczy zobaczyć, jak wygląda środowisko pracy ekipy filmowej i aktorów przy tego typu projekcie. W ciągu zaledwie kilku godzin powstał spot, którego produkcja tradycyjnymi metodami zajęłaby kilka dni zdjęciowych, wymagałaby przerzucenia wieloosobowej ekipy i ton sprzętu w oddalone o setki kilometrów lokalizacje.

Każdy kto choćby otarł się o produkcję filmową wie, jakie ryzyka i koszty wiązałyby się z realizacji podobnego projektu tradycyjnymi metodami. Przy produkcji wirtualnej tego typu przeszkody nie istnieją. Korzystając ze stworzonych przy użyciu Unreal Engine środowisk bądź nagranych ujęć, mogliśmy nie ruszając się ze studia zmienić plan z miejskiej ulicy, na las, a następnie na plażę nad morzem. Nie musieliśmy się też martwić o warunki atmosferyczne, bo świecie wirtualnej produkcji to my decydujemy o pogodzie. U nas słońce nigdy nie zajdzie za chmury – mówi Łukasz Tomasz Kołtunowicz – CEO/Executive Producer w VuFinder Studios.

Ważnym aspektem, który przeważa na korzyść wirtualnej produkcji jest mniejszy wpływ na środowisko naturalne w porównaniu z tradycyjną metodą realizacji zdjęć.

Bazując na naszych dotychczasowych projektach szacujemy, że dzięki zastosowaniu technologii wirtualnej udało nam się kilkukrotnie zmniejszyć ślad węglowy generowany w trakcie produkcji. Dla wielu branż staje się to decydujący aspekt przy podejmowaniu decyzji o planowaniu produkcji spotów i reklam – mówi Melania Kulczycka.

Dodatkową zaletą produkcji wirtualnej jest realizm, który osiągnięto dzięki wyświetlaniu wirtualnych lokalizacji na wielkich ekranach LED-owych. W przeciwieństwie do green screenów zapewniają one idealne odwzorowanie wyświetlanych miejsc i naturalne światło, co pozwala do minimum ograniczyć czas i koszty związane z postprodukcją. Zastosowanie LED-ów ułatwia również pracę aktorom, którzy widzą środowisko, w którym występują, a nie jedynie zielony ekran. 

Oszczędność czasu i środków przeznaczonych na produkcję, uniezależnienie od pogody, a także niemal nieograniczone możliwości związane z wyborem lokacji, w tym niedostępnych dla ekip filmowych, sprawiają że zainteresowanie wirtualną produkcją i technologiami z nią związanymi jest na świecie ogromne.

Obserwując tempo rozwoju wirtualnej produkcji na rynkach zachodnich, przewiduję, że kwestią czasu pozostaje dynamiczne zwiększanie się liczby tego typu realizacji w Polsce. Jesteśmy gotowi, aby być w awangardzie studiów, które nadadzą kierunek nadchodzącym zmianom na rodzimym rynku produkcji filmowej – mówi Łukasz Tomasz Kołtunowicz.

VuFinder Studios to wirtualne studio produkcyjne działające na platformie z pogranicza produkcji filmowej i game-dev'u, która umożliwia renderowanie w czasie rzeczywistym. Studio wykorzystuje silnik gry komputerowej Unreal Engine 5.2 do tworzenia wirtualnych światów i środowisk. Studio działa w ramach grupy wyspecjalizowanych spółek skupionych wokół OTO Film. Studio zrealizowało ponad 30 projektów dla 22 różnych marek z Francji, Niemiec, USA i Wielkiej Brytanii.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Znaczenie stref brandowych podczas eventów Biuro prasowe
2024-04-30 | 12:00

Znaczenie stref brandowych podczas eventów

Strefy brandowe, nie tylko wyróżniają markę, ale także angażują i przyciągają uwagę uczestników. Eksperci firmy Warren’s opowiadają jak ważna jest produkcja
Media i PR FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka
2024-04-29 | 17:00

FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka

Z czym kojarzy się dom dziecka? Kto w nim mieszka? Na jakie wsparcie mogą liczyć wychowankowie pieczy zastępczej po opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej i o jakiej pracy
Media i PR Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
2024-04-24 | 10:00

Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska

Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.