Komunikaty PR

VuFinder Studios prezentuje moc wirtualnej produkcji

2023-06-06  |  17:45
Biuro prasowe

Aktorka wsiada na motocykl w studiu w centrum Warszawy i w oka mgnieniu przenosi się na ulicę. Mknie przez miasto, aby chwilę później przenieść się w scenerię lasu. Podróż kończy się widokiem zachodu słońca nad brzegiem morza. Te sceny zobaczymy w produkcji, która powstała w rekordowo szybkim czasie, w trakcie dnia otwartego zorganizowanego przez VuFinder Studios.

VuFinder Studios wykorzystując najnowsze technologie z obszaru renderowania w czasie rzeczywistym (real-time rendering), ekrany LED i silnik gry komputerowej Unreal Engine, jest w stanie stworzyć dowolną, wirtualną scenografię i przenieść aktorów w każde miejsce na świecie, w kosmosie lub wymyślonej lokalizacji. Podczas zorganizowanego przez studio wydarzenia widzowie mogli na żywo obserwować pracę ekipy filmowej i poznać rozwiązania wykorzystywane przy wirtualnej produkcji.

Dynamiczny rozwój wirtualnej produkcji sprawia, że stoimy u progu rewolucji, która zmieni myślenie o procesie tworzenia filmów i reklam. Postanowiliśmy zorganizować dzień otwarty, aby przybliżyć ten temat na polskim rynku i pokazać w praktyce na czym polega wirtualna produkcja filmowa i jakie są jej główne zalety – mówiMelania Kulczycka, Client Director w VuFinder Studios.

Śledząc krok po kroku cały proces tworzenia spotu, uczestnicy wydarzenia mogli na własne oczy zobaczyć, jak wygląda środowisko pracy ekipy filmowej i aktorów przy tego typu projekcie. W ciągu zaledwie kilku godzin powstał spot, którego produkcja tradycyjnymi metodami zajęłaby kilka dni zdjęciowych, wymagałaby przerzucenia wieloosobowej ekipy i ton sprzętu w oddalone o setki kilometrów lokalizacje.

Każdy kto choćby otarł się o produkcję filmową wie, jakie ryzyka i koszty wiązałyby się z realizacji podobnego projektu tradycyjnymi metodami. Przy produkcji wirtualnej tego typu przeszkody nie istnieją. Korzystając ze stworzonych przy użyciu Unreal Engine środowisk bądź nagranych ujęć, mogliśmy nie ruszając się ze studia zmienić plan z miejskiej ulicy, na las, a następnie na plażę nad morzem. Nie musieliśmy się też martwić o warunki atmosferyczne, bo świecie wirtualnej produkcji to my decydujemy o pogodzie. U nas słońce nigdy nie zajdzie za chmury – mówi Łukasz Tomasz Kołtunowicz – CEO/Executive Producer w VuFinder Studios.

Ważnym aspektem, który przeważa na korzyść wirtualnej produkcji jest mniejszy wpływ na środowisko naturalne w porównaniu z tradycyjną metodą realizacji zdjęć.

Bazując na naszych dotychczasowych projektach szacujemy, że dzięki zastosowaniu technologii wirtualnej udało nam się kilkukrotnie zmniejszyć ślad węglowy generowany w trakcie produkcji. Dla wielu branż staje się to decydujący aspekt przy podejmowaniu decyzji o planowaniu produkcji spotów i reklam – mówi Melania Kulczycka.

Dodatkową zaletą produkcji wirtualnej jest realizm, który osiągnięto dzięki wyświetlaniu wirtualnych lokalizacji na wielkich ekranach LED-owych. W przeciwieństwie do green screenów zapewniają one idealne odwzorowanie wyświetlanych miejsc i naturalne światło, co pozwala do minimum ograniczyć czas i koszty związane z postprodukcją. Zastosowanie LED-ów ułatwia również pracę aktorom, którzy widzą środowisko, w którym występują, a nie jedynie zielony ekran. 

Oszczędność czasu i środków przeznaczonych na produkcję, uniezależnienie od pogody, a także niemal nieograniczone możliwości związane z wyborem lokacji, w tym niedostępnych dla ekip filmowych, sprawiają że zainteresowanie wirtualną produkcją i technologiami z nią związanymi jest na świecie ogromne.

Obserwując tempo rozwoju wirtualnej produkcji na rynkach zachodnich, przewiduję, że kwestią czasu pozostaje dynamiczne zwiększanie się liczby tego typu realizacji w Polsce. Jesteśmy gotowi, aby być w awangardzie studiów, które nadadzą kierunek nadchodzącym zmianom na rodzimym rynku produkcji filmowej – mówi Łukasz Tomasz Kołtunowicz.

VuFinder Studios to wirtualne studio produkcyjne działające na platformie z pogranicza produkcji filmowej i game-dev'u, która umożliwia renderowanie w czasie rzeczywistym. Studio wykorzystuje silnik gry komputerowej Unreal Engine 5.2 do tworzenia wirtualnych światów i środowisk. Studio działa w ramach grupy wyspecjalizowanych spółek skupionych wokół OTO Film. Studio zrealizowało ponad 30 projektów dla 22 różnych marek z Francji, Niemiec, USA i Wielkiej Brytanii.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.