Komunikaty PR

VuFinder Studios prezentuje moc wirtualnej produkcji

2023-06-06  |  17:45
Biuro prasowe

Aktorka wsiada na motocykl w studiu w centrum Warszawy i w oka mgnieniu przenosi się na ulicę. Mknie przez miasto, aby chwilę później przenieść się w scenerię lasu. Podróż kończy się widokiem zachodu słońca nad brzegiem morza. Te sceny zobaczymy w produkcji, która powstała w rekordowo szybkim czasie, w trakcie dnia otwartego zorganizowanego przez VuFinder Studios.

VuFinder Studios wykorzystując najnowsze technologie z obszaru renderowania w czasie rzeczywistym (real-time rendering), ekrany LED i silnik gry komputerowej Unreal Engine, jest w stanie stworzyć dowolną, wirtualną scenografię i przenieść aktorów w każde miejsce na świecie, w kosmosie lub wymyślonej lokalizacji. Podczas zorganizowanego przez studio wydarzenia widzowie mogli na żywo obserwować pracę ekipy filmowej i poznać rozwiązania wykorzystywane przy wirtualnej produkcji.

Dynamiczny rozwój wirtualnej produkcji sprawia, że stoimy u progu rewolucji, która zmieni myślenie o procesie tworzenia filmów i reklam. Postanowiliśmy zorganizować dzień otwarty, aby przybliżyć ten temat na polskim rynku i pokazać w praktyce na czym polega wirtualna produkcja filmowa i jakie są jej główne zalety – mówiMelania Kulczycka, Client Director w VuFinder Studios.

Śledząc krok po kroku cały proces tworzenia spotu, uczestnicy wydarzenia mogli na własne oczy zobaczyć, jak wygląda środowisko pracy ekipy filmowej i aktorów przy tego typu projekcie. W ciągu zaledwie kilku godzin powstał spot, którego produkcja tradycyjnymi metodami zajęłaby kilka dni zdjęciowych, wymagałaby przerzucenia wieloosobowej ekipy i ton sprzętu w oddalone o setki kilometrów lokalizacje.

Każdy kto choćby otarł się o produkcję filmową wie, jakie ryzyka i koszty wiązałyby się z realizacji podobnego projektu tradycyjnymi metodami. Przy produkcji wirtualnej tego typu przeszkody nie istnieją. Korzystając ze stworzonych przy użyciu Unreal Engine środowisk bądź nagranych ujęć, mogliśmy nie ruszając się ze studia zmienić plan z miejskiej ulicy, na las, a następnie na plażę nad morzem. Nie musieliśmy się też martwić o warunki atmosferyczne, bo świecie wirtualnej produkcji to my decydujemy o pogodzie. U nas słońce nigdy nie zajdzie za chmury – mówi Łukasz Tomasz Kołtunowicz – CEO/Executive Producer w VuFinder Studios.

Ważnym aspektem, który przeważa na korzyść wirtualnej produkcji jest mniejszy wpływ na środowisko naturalne w porównaniu z tradycyjną metodą realizacji zdjęć.

Bazując na naszych dotychczasowych projektach szacujemy, że dzięki zastosowaniu technologii wirtualnej udało nam się kilkukrotnie zmniejszyć ślad węglowy generowany w trakcie produkcji. Dla wielu branż staje się to decydujący aspekt przy podejmowaniu decyzji o planowaniu produkcji spotów i reklam – mówi Melania Kulczycka.

Dodatkową zaletą produkcji wirtualnej jest realizm, który osiągnięto dzięki wyświetlaniu wirtualnych lokalizacji na wielkich ekranach LED-owych. W przeciwieństwie do green screenów zapewniają one idealne odwzorowanie wyświetlanych miejsc i naturalne światło, co pozwala do minimum ograniczyć czas i koszty związane z postprodukcją. Zastosowanie LED-ów ułatwia również pracę aktorom, którzy widzą środowisko, w którym występują, a nie jedynie zielony ekran. 

Oszczędność czasu i środków przeznaczonych na produkcję, uniezależnienie od pogody, a także niemal nieograniczone możliwości związane z wyborem lokacji, w tym niedostępnych dla ekip filmowych, sprawiają że zainteresowanie wirtualną produkcją i technologiami z nią związanymi jest na świecie ogromne.

Obserwując tempo rozwoju wirtualnej produkcji na rynkach zachodnich, przewiduję, że kwestią czasu pozostaje dynamiczne zwiększanie się liczby tego typu realizacji w Polsce. Jesteśmy gotowi, aby być w awangardzie studiów, które nadadzą kierunek nadchodzącym zmianom na rodzimym rynku produkcji filmowej – mówi Łukasz Tomasz Kołtunowicz.

VuFinder Studios to wirtualne studio produkcyjne działające na platformie z pogranicza produkcji filmowej i game-dev'u, która umożliwia renderowanie w czasie rzeczywistym. Studio wykorzystuje silnik gry komputerowej Unreal Engine 5.2 do tworzenia wirtualnych światów i środowisk. Studio działa w ramach grupy wyspecjalizowanych spółek skupionych wokół OTO Film. Studio zrealizowało ponad 30 projektów dla 22 różnych marek z Francji, Niemiec, USA i Wielkiej Brytanii.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka Biuro prasowe
2024-07-16 | 11:00

Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka

Bubble Tea debiutuje w KFC! Każde wakacje zasługują na swój muzyczny hit, który będzie przywoływał najlepsze wspomnienia z tego radosnego okresu. W KFC nie zabraknie w tym roku
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania
Media i PR Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
2024-07-01 | 13:00

Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.

We wtorek 25 czerwca 2024 r. rusza przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS. Organizator – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR),

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.