Komunikaty PR

W 2019 roku wartość reklamy cyfrowej w Europie przekroczyła 64 miliardy euro

2020-06-08  |  15:30

Internet z roku na rok umacnia swoją pozycję w europejskim torcie reklamowym. Według badania AdEx Benchmark reklama online zanotowała w 2020 roku wzrost o 12,3% na rynku europejskim, a jej wartość wyniosła 64,8 mld euro. Pierwszy raz w historii wydatki na digital były wyższe od sumy wydatków na pozostałe segmenty mediów (64,8 mld euro vs 63,7 mld euro). Choć rok 2020 - którego tempo rozwojowe wyznaczą konsekwencje pandemii koronawirusa - może przynieść spadek wartości reklamy cyfrowej w Europie o 5,5%, to prognozy dla innych mediów są o wiele bardziej pesymistyczne i mówią o spadku na poziomie 21,3%.

Badanie AdEx Benchmark jest podstawowym przewodnikiem po europejskim rynku reklamy cyfrowej, obejmującym 28 państw. W 2019 r. na 21 rynkach odnotowano dwucyfrowy wzrost rok do roku.

Wideo, które odnotowało wzrost o prawie 30%, osiągając wartość prawie 10 miliardów euro, jest napędzane przez reklamę out-stream, która odnotowała indeks na poziomie 36%. Na niektórych rynkach out-stream odnotował wzrost o ponad 40%, na przykład w Finlandii, Grecji i Wielkiej Brytanii. Social wypracował wzrost o 25,6% rok do roku, przy dwucyfrowym wzroście na wszystkich dwudziestu ośmiu rynkach. Search pozostaje największym segmentem reklamy internetowej pod względem przychodów, ze wzrostem o 11,8% i wartością rynkową sięgającą 28 mld euro. Łączne wydatki na reklamy mobilne wzrosły o 24,9%, przekraczając w 2019 r. wartość 30 mld euro, co stanowi prawie połowę (47%) wszystkich wydatków na reklamę cyfrową w Europie.

- Reklama cyfrowa od lat jest głównym segmentem europejskiego rynku reklamy, a jej udział nadal będzie się zwiększał. Ten trend mocno umacnia się w Polsce, co potwierdzają również wyniki badania IAB Polska/PwC AdEx – w 2019 roku wydatki na reklamę online wyniosły na naszym rynku prawie 5 mld zł. Oznacza to wzrost nakładów o prawie 500 mln zł względem roku wcześniejszego. Jestem przekonany, że reklama on-line nie tylko najmniej ucierpi w wyniku recesji, wywołanej pandemią COVID-19, ale również odegra kluczową rolę w wychodzeniu z kryzysu. - mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Podobnie jak w 2018, największe indeksy wzrostu zanotowano w regionie CEE:

Serbia – 28,4%

Ukraina – 28%

Białoruś – 25,2%

Chorwacja – 22,3%

Turcja – 19,1%

 

Ranking 10 krajów o największej wartości rynku:

Wielka Brytania – 21,4 mld euro

Niemcy – 9,4 mld euro

Francja – 6,1 mld euro

Rosja – 4,9 mld euro

Włochy – 3,2 mld euro

Hiszpania – 3,2 mld euro

Szwecja – 2,3 mld euro

Holandia – 2,3 mld euro

Szwajcaria – 1,8 mld euro

Norwegia – 1,3 mld euro

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.