Wielkie efekty jednej butelki
Kompania Piwowarska rozpoczęła kolejną edycję akcji edukacyjnej dotyczącej zwracania szklanych butelek wielokrotnego użytku. Firma sprzedaje rocznie około miliarda piw w butelkach zwrotnych, a optymalne wykorzystanie tego typu opakowań sprawia, że znacząco zmniejsza się emisja CO2 związana z produkcją opakowań do piwa , niższe jest także zużycie surowców i wielkość odpadów, jakie trzeba poddać recyklingowi. Kompania Piwowarska ponownie edukuje i po raz drugi ruszyła z kampanią #Efekt1butelki.
W tegorocznych działaniach zachęcamy do tego, by każdy znalazł swoją motywację do oddawania szklanych butelek zwrotnych. Powodów może być wiele, mogą mieć wymiar ekologiczny, ekonomiczny, a nawet być elementem stylu życia, związanego z obecnym trendem szanowania środowiska. Każdy z nas może w ten prosty sposób dołożyć swoją cegiełkę do dbania o planetę, co pokazują zmieniające się nawyki zarówno młodych Polaków, jaki i starszych pokoleń. Dlatego wspólnie z partnerami - firmą Rekopol i siecią sklepów Stokrotka, zdecydowaliśmy się na drugą odsłonę kampanii #Efekt1butelki, by wzmocnić nawyk oddawania butelek i dalej edukować konsumentów w tym obszarze – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Kompania Piwowarska dwa lata temu ruszyła z kampanią edukacyjną pod nazwą #Efekt1butelki. Wówczas zaangażowani w akcję dziennikarze i influencerzy zwracali uwagę odbiorców na problem niezwracania szklanych butelek zwrotnych i uświadamiali, że każda oddana butelka ma duże znaczenie dla środowiska i portfela konsumenta.
Od czasu poprzedniej odsłony kampanii kaucja wzrosła z 50 groszy do złotówki. Jeżeli kogoś nie przekonuje fakt, że prawidłowo używana butelka zwrotna to 6-cio krotnie mniejsza emisja CO2 do środowiska, może do oddawania butelek do sklepu przekona go wymiar finansowy takiej operacji. Dla nas ważne jest aby butelki możliwie najczęściej wracały do sklepów, a stamtąd do ponownego napełnienia w browarach, bez względu na motywacje konsumentów. Dlatego wracamy do nich z nową odsłoną kampanii i wieloma różnymi powodami dla których warto oddawać butelki – dodaje Grzegorz Adamski.
W tegorocznej odsłonie kampanii do wspólnych działań aktywnie dołączył partner handlowy Kompanii Piwowarskiej - sieć handlowa Stokrotka. W wybranych sklepach oraz w aplikacji mobilnej konsumenci znajdą specjalnie przygotowane materiały promocyjne, zachęcające do włączenia się we wspólną inicjatywę przyjazną środowisku. W ramach kampanii prowadzone będą działania w mediach tradycyjnych, social media Kompanii Piwowarskiej i Stokrotki. O kampanii #Efekt1butelki będą mówić także influencerzy. Akcji towarzyszyć będzie także konkurs w social mediach, w którym do wygrania będą torby na butelki zwrotne, a także karty podarunkowe na wydarzenia kulturalno-rozrywkowe w Polsce. Konsumenci znajdą również cenną wiedzę na stronie www.efekt1butelki.pl.
Stokrotka stawia sobie za cel zmniejszenie swojego wpływu na środowisko. Dlatego ważne są dla nas inicjatywy zachęcające do podejmowania podobnych działań. Oddawanie butelek zwrotnych w naszych sklepach jest bardzo proste. Cieszymy się więc z możliwości uczestnictwa w kampanii edukacyjnej #Efekt1butelki. Dzięki niej możemy włączyć się w pomoc klientom i promocję prostych działań, które pozytywnie wpływają na środowisko – mówi Daria Raganowicz, specjalista ds. PR i komunikacji zewnętrznej Stokrotki.
Do wspólnych małych kroków wykonywanych na rzecz planety zachęca również partner akcji – firma Rekopol, najdłużej działająca na polskim rynku organizacja odzysku opakowań.
W Rekopolu ogromną wagę przykładamy do edukacji. Wiemy, że tylko w ten sposób będziemy budować świadomość ekologiczną i zdrowe nawyki. Bardzo się cieszę, że możemy być partnerem kampanii #Efekt1butelki. Rynek opakowań zwrotnych powiększa się z roku na rok, a konsumenci coraz częściej wybierają to, co wielorazowe. Oddawanie szklanych butelek do sklepów, by zostały ponownie napełnione powinno być normą i naszym nawykiem – mówi Aneta Stawicka kierownik ds. komunikacji i edukacji w Rekopol S.A.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.