Wielkie efekty jednej butelki
Kompania Piwowarska rozpoczęła kolejną edycję akcji edukacyjnej dotyczącej zwracania szklanych butelek wielokrotnego użytku. Firma sprzedaje rocznie około miliarda piw w butelkach zwrotnych, a optymalne wykorzystanie tego typu opakowań sprawia, że znacząco zmniejsza się emisja CO2 związana z produkcją opakowań do piwa , niższe jest także zużycie surowców i wielkość odpadów, jakie trzeba poddać recyklingowi. Kompania Piwowarska ponownie edukuje i po raz drugi ruszyła z kampanią #Efekt1butelki.
W tegorocznych działaniach zachęcamy do tego, by każdy znalazł swoją motywację do oddawania szklanych butelek zwrotnych. Powodów może być wiele, mogą mieć wymiar ekologiczny, ekonomiczny, a nawet być elementem stylu życia, związanego z obecnym trendem szanowania środowiska. Każdy z nas może w ten prosty sposób dołożyć swoją cegiełkę do dbania o planetę, co pokazują zmieniające się nawyki zarówno młodych Polaków, jaki i starszych pokoleń. Dlatego wspólnie z partnerami - firmą Rekopol i siecią sklepów Stokrotka, zdecydowaliśmy się na drugą odsłonę kampanii #Efekt1butelki, by wzmocnić nawyk oddawania butelek i dalej edukować konsumentów w tym obszarze – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Kompania Piwowarska dwa lata temu ruszyła z kampanią edukacyjną pod nazwą #Efekt1butelki. Wówczas zaangażowani w akcję dziennikarze i influencerzy zwracali uwagę odbiorców na problem niezwracania szklanych butelek zwrotnych i uświadamiali, że każda oddana butelka ma duże znaczenie dla środowiska i portfela konsumenta.
Od czasu poprzedniej odsłony kampanii kaucja wzrosła z 50 groszy do złotówki. Jeżeli kogoś nie przekonuje fakt, że prawidłowo używana butelka zwrotna to 6-cio krotnie mniejsza emisja CO2 do środowiska, może do oddawania butelek do sklepu przekona go wymiar finansowy takiej operacji. Dla nas ważne jest aby butelki możliwie najczęściej wracały do sklepów, a stamtąd do ponownego napełnienia w browarach, bez względu na motywacje konsumentów. Dlatego wracamy do nich z nową odsłoną kampanii i wieloma różnymi powodami dla których warto oddawać butelki – dodaje Grzegorz Adamski.
W tegorocznej odsłonie kampanii do wspólnych działań aktywnie dołączył partner handlowy Kompanii Piwowarskiej - sieć handlowa Stokrotka. W wybranych sklepach oraz w aplikacji mobilnej konsumenci znajdą specjalnie przygotowane materiały promocyjne, zachęcające do włączenia się we wspólną inicjatywę przyjazną środowisku. W ramach kampanii prowadzone będą działania w mediach tradycyjnych, social media Kompanii Piwowarskiej i Stokrotki. O kampanii #Efekt1butelki będą mówić także influencerzy. Akcji towarzyszyć będzie także konkurs w social mediach, w którym do wygrania będą torby na butelki zwrotne, a także karty podarunkowe na wydarzenia kulturalno-rozrywkowe w Polsce. Konsumenci znajdą również cenną wiedzę na stronie www.efekt1butelki.pl.
Stokrotka stawia sobie za cel zmniejszenie swojego wpływu na środowisko. Dlatego ważne są dla nas inicjatywy zachęcające do podejmowania podobnych działań. Oddawanie butelek zwrotnych w naszych sklepach jest bardzo proste. Cieszymy się więc z możliwości uczestnictwa w kampanii edukacyjnej #Efekt1butelki. Dzięki niej możemy włączyć się w pomoc klientom i promocję prostych działań, które pozytywnie wpływają na środowisko – mówi Daria Raganowicz, specjalista ds. PR i komunikacji zewnętrznej Stokrotki.
Do wspólnych małych kroków wykonywanych na rzecz planety zachęca również partner akcji – firma Rekopol, najdłużej działająca na polskim rynku organizacja odzysku opakowań.
W Rekopolu ogromną wagę przykładamy do edukacji. Wiemy, że tylko w ten sposób będziemy budować świadomość ekologiczną i zdrowe nawyki. Bardzo się cieszę, że możemy być partnerem kampanii #Efekt1butelki. Rynek opakowań zwrotnych powiększa się z roku na rok, a konsumenci coraz częściej wybierają to, co wielorazowe. Oddawanie szklanych butelek do sklepów, by zostały ponownie napełnione powinno być normą i naszym nawykiem – mówi Aneta Stawicka kierownik ds. komunikacji i edukacji w Rekopol S.A.

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.