Wielkie efekty jednej butelki
Kompania Piwowarska rozpoczęła kolejną edycję akcji edukacyjnej dotyczącej zwracania szklanych butelek wielokrotnego użytku. Firma sprzedaje rocznie około miliarda piw w butelkach zwrotnych, a optymalne wykorzystanie tego typu opakowań sprawia, że znacząco zmniejsza się emisja CO2 związana z produkcją opakowań do piwa , niższe jest także zużycie surowców i wielkość odpadów, jakie trzeba poddać recyklingowi. Kompania Piwowarska ponownie edukuje i po raz drugi ruszyła z kampanią #Efekt1butelki.
W tegorocznych działaniach zachęcamy do tego, by każdy znalazł swoją motywację do oddawania szklanych butelek zwrotnych. Powodów może być wiele, mogą mieć wymiar ekologiczny, ekonomiczny, a nawet być elementem stylu życia, związanego z obecnym trendem szanowania środowiska. Każdy z nas może w ten prosty sposób dołożyć swoją cegiełkę do dbania o planetę, co pokazują zmieniające się nawyki zarówno młodych Polaków, jaki i starszych pokoleń. Dlatego wspólnie z partnerami - firmą Rekopol i siecią sklepów Stokrotka, zdecydowaliśmy się na drugą odsłonę kampanii #Efekt1butelki, by wzmocnić nawyk oddawania butelek i dalej edukować konsumentów w tym obszarze – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Kompania Piwowarska dwa lata temu ruszyła z kampanią edukacyjną pod nazwą #Efekt1butelki. Wówczas zaangażowani w akcję dziennikarze i influencerzy zwracali uwagę odbiorców na problem niezwracania szklanych butelek zwrotnych i uświadamiali, że każda oddana butelka ma duże znaczenie dla środowiska i portfela konsumenta.
Od czasu poprzedniej odsłony kampanii kaucja wzrosła z 50 groszy do złotówki. Jeżeli kogoś nie przekonuje fakt, że prawidłowo używana butelka zwrotna to 6-cio krotnie mniejsza emisja CO2 do środowiska, może do oddawania butelek do sklepu przekona go wymiar finansowy takiej operacji. Dla nas ważne jest aby butelki możliwie najczęściej wracały do sklepów, a stamtąd do ponownego napełnienia w browarach, bez względu na motywacje konsumentów. Dlatego wracamy do nich z nową odsłoną kampanii i wieloma różnymi powodami dla których warto oddawać butelki – dodaje Grzegorz Adamski.
W tegorocznej odsłonie kampanii do wspólnych działań aktywnie dołączył partner handlowy Kompanii Piwowarskiej - sieć handlowa Stokrotka. W wybranych sklepach oraz w aplikacji mobilnej konsumenci znajdą specjalnie przygotowane materiały promocyjne, zachęcające do włączenia się we wspólną inicjatywę przyjazną środowisku. W ramach kampanii prowadzone będą działania w mediach tradycyjnych, social media Kompanii Piwowarskiej i Stokrotki. O kampanii #Efekt1butelki będą mówić także influencerzy. Akcji towarzyszyć będzie także konkurs w social mediach, w którym do wygrania będą torby na butelki zwrotne, a także karty podarunkowe na wydarzenia kulturalno-rozrywkowe w Polsce. Konsumenci znajdą również cenną wiedzę na stronie www.efekt1butelki.pl.
Stokrotka stawia sobie za cel zmniejszenie swojego wpływu na środowisko. Dlatego ważne są dla nas inicjatywy zachęcające do podejmowania podobnych działań. Oddawanie butelek zwrotnych w naszych sklepach jest bardzo proste. Cieszymy się więc z możliwości uczestnictwa w kampanii edukacyjnej #Efekt1butelki. Dzięki niej możemy włączyć się w pomoc klientom i promocję prostych działań, które pozytywnie wpływają na środowisko – mówi Daria Raganowicz, specjalista ds. PR i komunikacji zewnętrznej Stokrotki.
Do wspólnych małych kroków wykonywanych na rzecz planety zachęca również partner akcji – firma Rekopol, najdłużej działająca na polskim rynku organizacja odzysku opakowań.
W Rekopolu ogromną wagę przykładamy do edukacji. Wiemy, że tylko w ten sposób będziemy budować świadomość ekologiczną i zdrowe nawyki. Bardzo się cieszę, że możemy być partnerem kampanii #Efekt1butelki. Rynek opakowań zwrotnych powiększa się z roku na rok, a konsumenci coraz częściej wybierają to, co wielorazowe. Oddawanie szklanych butelek do sklepów, by zostały ponownie napełnione powinno być normą i naszym nawykiem – mówi Aneta Stawicka kierownik ds. komunikacji i edukacji w Rekopol S.A.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.