Komunikaty PR

Wzrost rentowności Gremi Media w Q1 2020 roku

2020-05-15  |  09:30
Biuro prasowe

Pomimo dewastującej gospodarkę pandemii COVID-19, która w marcu zawitała do Polski  zysk netto wydawcy „Rzeczpospolitej” był w pierwszym kwartale  istotnie większy niż rok wcześniej. Spółka wdrożyła szereg procedur mających zmniejszyć ryzyko związane z potencjalnym stwierdzeniem przypadków choroby wśród swoich pracowników i współpracowników.

Przychody ze sprzedaży Grupy Gremi wyniosły w pierwszym kwartale 2020 r. 23,5 mln złotych, przy 24,6  mln złotych rok wcześniej (spadek o 4 proc.). W dużej mierze wynikało to jednak z ograniczenia wymiany barterowej świadczeń marketingowych - przychody gotówkowe grupy zmniejszyły się tylko o niecałe 2%. Udało się natomiast kolejny raz poprawić rentowność. Zysk operacyjny wyniósł 3,3 mln złotych czyli o 1% więcej niż rok wcześniej, z kolei aż o 15% poprawił się zysk netto osiągając poziom 3,5 mln złotych.

- Druga połowa marca przyniosła poważne załamanie na rynku dystrybucji prasy drukowanej a także na rynku reklamowym i dlatego nie udało nam się poprawić poziomu przychodów. Dzięki kontroli strony kosztowej nie doszło jednak do naruszenia poziomu rentowności prowadzonego biznesu, a wręcz uległ on poprawie, mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.  – Względną odporność na postępujące załamanie rynkowe uzyskaliśmy dzięki konsekwentnie realizowanej transformacji cyfrowej, dodaje.

Prowadzone prace związane z wprowadzaniem produktów cyfrowych zostały w ostatnim okresie jeszcze bardziej zdynamizowane. Gremi Media S.A. organizuje na przykład debaty online w miejsce osobistych spotkań ekspertów. Gala z okazji wręczenia nagród Byki i Niedźwiedzie przyznawanych przez Gazetę Giełdy Parkiet odbyła się w przestrzeni cyfrowej będąc pierwszym wydarzeniem tego typu w nowej rzeczywistości gospodarczej. Spółka zaimplementowała też na przełomie marca i kwietnia szereg procedur mających minimalizować ryzyka związane z ograniczeniami działalności ze względu na pandemię. Jedną z nich jest podział osób nie mogących efektywnie wykonywać swoich obowiązków zdalnie na trzy pracujące rotacyjnie i odseparowane od siebie zespoły.

- Produkty cyfrowe są bardziej rentowne co pozwala realizować cele finansowe spółki pomimo spowodowanych COVID-19 spadków przychodów, mówi Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media S.A. ds. sprzedaży  - Już w drugiej połowie marca wynajęliśmy dodatkowe biuro na przedmieściach Warszawy, które pozwala nam wdrożyć nowy system pracy rotacyjnej zmniejszający ryzyko objęcia kwarantanną zbyt dużej części naszych pracowników i współpracowników, dodaje.

 

Wyniki skonsolidowane Gremi Media SA

 

 

       

[tys. PLN]

I kwartał 2020

I kwartał 2019

zmiana

Przychody ze sprzedaży - gotówka

21 115

21 477

-1,7%

Przychody ze sprzedaży - barter

2 411

3 101

-22,2%

Przychody ze sprzedaży ogółem

23 526

24 578

-4,3%

 

 

 

 

Zysk operacyjny

3 326

3 303

0,7%

 

 

 

 

Zysk Netto

3 537

3 083

14,7%

 

Gremi Media S.A. wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i ich serwisy internetowe www.rp.pl i www.parkiet.com. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk S.A. i KancelarieRP sp. z o.o. oraz 47 proc. w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.