Komunikaty PR

Wzrost rentowności Gremi Media w Q1 2020 roku

2020-05-15  |  09:30
Biuro prasowe

Pomimo dewastującej gospodarkę pandemii COVID-19, która w marcu zawitała do Polski  zysk netto wydawcy „Rzeczpospolitej” był w pierwszym kwartale  istotnie większy niż rok wcześniej. Spółka wdrożyła szereg procedur mających zmniejszyć ryzyko związane z potencjalnym stwierdzeniem przypadków choroby wśród swoich pracowników i współpracowników.

Przychody ze sprzedaży Grupy Gremi wyniosły w pierwszym kwartale 2020 r. 23,5 mln złotych, przy 24,6  mln złotych rok wcześniej (spadek o 4 proc.). W dużej mierze wynikało to jednak z ograniczenia wymiany barterowej świadczeń marketingowych - przychody gotówkowe grupy zmniejszyły się tylko o niecałe 2%. Udało się natomiast kolejny raz poprawić rentowność. Zysk operacyjny wyniósł 3,3 mln złotych czyli o 1% więcej niż rok wcześniej, z kolei aż o 15% poprawił się zysk netto osiągając poziom 3,5 mln złotych.

- Druga połowa marca przyniosła poważne załamanie na rynku dystrybucji prasy drukowanej a także na rynku reklamowym i dlatego nie udało nam się poprawić poziomu przychodów. Dzięki kontroli strony kosztowej nie doszło jednak do naruszenia poziomu rentowności prowadzonego biznesu, a wręcz uległ on poprawie, mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.  – Względną odporność na postępujące załamanie rynkowe uzyskaliśmy dzięki konsekwentnie realizowanej transformacji cyfrowej, dodaje.

Prowadzone prace związane z wprowadzaniem produktów cyfrowych zostały w ostatnim okresie jeszcze bardziej zdynamizowane. Gremi Media S.A. organizuje na przykład debaty online w miejsce osobistych spotkań ekspertów. Gala z okazji wręczenia nagród Byki i Niedźwiedzie przyznawanych przez Gazetę Giełdy Parkiet odbyła się w przestrzeni cyfrowej będąc pierwszym wydarzeniem tego typu w nowej rzeczywistości gospodarczej. Spółka zaimplementowała też na przełomie marca i kwietnia szereg procedur mających minimalizować ryzyka związane z ograniczeniami działalności ze względu na pandemię. Jedną z nich jest podział osób nie mogących efektywnie wykonywać swoich obowiązków zdalnie na trzy pracujące rotacyjnie i odseparowane od siebie zespoły.

- Produkty cyfrowe są bardziej rentowne co pozwala realizować cele finansowe spółki pomimo spowodowanych COVID-19 spadków przychodów, mówi Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media S.A. ds. sprzedaży  - Już w drugiej połowie marca wynajęliśmy dodatkowe biuro na przedmieściach Warszawy, które pozwala nam wdrożyć nowy system pracy rotacyjnej zmniejszający ryzyko objęcia kwarantanną zbyt dużej części naszych pracowników i współpracowników, dodaje.

 

Wyniki skonsolidowane Gremi Media SA

 

 

       

[tys. PLN]

I kwartał 2020

I kwartał 2019

zmiana

Przychody ze sprzedaży - gotówka

21 115

21 477

-1,7%

Przychody ze sprzedaży - barter

2 411

3 101

-22,2%

Przychody ze sprzedaży ogółem

23 526

24 578

-4,3%

 

 

 

 

Zysk operacyjny

3 326

3 303

0,7%

 

 

 

 

Zysk Netto

3 537

3 083

14,7%

 

Gremi Media S.A. wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i ich serwisy internetowe www.rp.pl i www.parkiet.com. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk S.A. i KancelarieRP sp. z o.o. oraz 47 proc. w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań
Media i PR IMM - Medialna siła marki
2025-02-04 | 11:30

Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu

Wydana przez IMM publikacja Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik
Media i PR Issuer Direct Corp zmienia się na ACCESS Newswire Inc: odważny krok w kierunku przyszłości komunikacji
2025-01-16 | 09:00

Issuer Direct Corp zmienia się na ACCESS Newswire Inc: odważny krok w kierunku przyszłości komunikacji

RALEIGH, NC / ACCESS Newswire / 21 stycznia 2025 r. / Issuer Direct Corporation (NYSE American:ISDR) („Spółka” lub „Issuer Direct”) ogłosił, że Rada

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

Robotyka i SI

Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

Sport

Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.