Zakończyła się ogólnopolska kampania promująca spożywanie pieczywa
Upowszechnienie wiedzy na temat pieczywa, propagowanie jego roli w codziennej diecie, a także obalenie najpopularniejszych mitów na temat wypieków sprzedawanych w sklepach wielkopowierzchniowych – to główne cele zrealizowane w ramach pierwszego etapu ogólnopolskiej kampanii „Łączy nas coś dobrego”, zainicjowanej przez Stowarzyszenie Producentów Pieczywa.
Przekaz komunikacyjny kampanii bazował na wyjaśnieniu procesu powstawania pieczywa, poprzez pokazanie jego kolejnych etapów. W tym celu zrealizowany został m. in. spot, dzięki któremu konsumenci w atrakcyjny sposób mogli dowiedzieć się np. tego, że mrożenie jest naturalnym, całkowicie bezpiecznym procesem i jednocześnie jedną z najstarszych metod przechowywania żywności, która nie wpływa negatywnie na jej jakość.
- Zrealizowaliśmy ważny cel – w ramach kampanii pokazaliśmy szerokiemu gronu konsumentów, że pieczywo jest ważnym składnikiem codziennego jadłospisu, a chleb czy bułki, które kupujemy w pobliskim sklepie, są tak samo zdrowe, jak te wypiekane metodą rzemieślniczą. Przez osiem miesięcy szczególny nacisk położyliśmy na edukację, zarówno dzieci i dorosłych, przybliżając im proces produkcyjny oraz pokazując, że śniadanie czy kolacja bazujące na pieczywie mogą być naprawdę atrakcyjne - mówi Jacek Górecki, prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa.
W ramach działań edukacyjnych kampanii stworzony został atrakcyjny, bezpłatny e-book dla nauczycieli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym, pod tytułem „Bułka i spółka”. Celem kreatywnego podręcznika było przybliżenie najmłodszym tematyki powstawania pieczywa i jego miejsca na Talerzu Zdrowego Żywienia.
Wsparcie merytoryczne kampanii zapewniała także ekspertka z zakresu żywienia, dietetyki i psychodietetyki, Katarzyna Błażejewska-Stuhr, która wiedzę na temat pieczywa, sposobów jego produkcji oraz tego, dlaczego powinno się włączać je do codziennego jadłospisu, upowszechniała w merytorycznych artykułach, udzielając wywiadów dla prasy, portali internetowych i radia, a także goszcząc w telewizji śniadaniowej. Dzięki współpracy z ekspertką obalane były m. in. mity takie jak te, że gluten szkodzi wszystkim albo że należy unikać pieczywa będąc na diecie redukcyjnej.
Kampania spotkała się z bardzo dobrym odbiorem i osiągnęła planowane zasięgi oraz dotarcie: reklamy na Facebooku zostały wyświetlone prawie 40 milionów razy, a strona akcji (www.LaczyNasCosDobrego.pl) została odwiedzona aż 343 tysiące razy, przez 86 tysięcy użytkowników.
- W dobie galopujących zmian na rynku surowców oraz dynamicznej sytuacji geopolitycznej dostarczanie dobrej jakości pieczywa, stanowiącego istotny element codziennej diety, jest dla nas priorytetem. Dzięki przeprowadzonej kampanii i jej szerokiemu zasięgowi mogliśmy skutecznie edukować konsumentów o właściwościach chleba czy bułek oraz obalać szkodliwe mity – a tym samym zahamować proces spadającej konsumpcji pieczywa, które stanowi bazę naszego jadłospisu od tysięcy lat – dodaje Jacek Górecki.
Inicjatorem kampanii było Stowarzyszenie Producentów Pieczywa, które poprzez swoją działalność przybliża konsumentom zalety pieczywa do wypieku i korzyści wynikające z jego spożywania, swoje przekazy opierając na naukowej wiedzy i merytorycznych argumentach. Za strategię komunikacji, koncepcję kreatywną, stworzenie kreacji digital, prowadzenie profilu na Facebooku oraz działania z zakresu public relations odpowiadała agencja 19 Południk. Spot kampanii został zrealizowany przez dom produkcyjny Pink Media, a za kampanię digital odpowiadała agencja mediowa Grandes Ideas. Druga edycja kampanii startuje po wakacjach i potrwa do końca grudnia br.
WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024
Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace
W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027
Polityka
Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio
W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.
IT i technologie
Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań
Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.