Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
Badania pokazują, że kiedy dni stają się krótsze - zmniejszona ekspozycja na światło dzienne może wpływać na nasz nastrój. Okres po zmianie czasu, wraz z zakłóceniem wzorca snu oraz ciemnymi i ponurymi wieczorami, może powodować, że skutki codziennych mikrostresów staną się bardziej odczuwalne.
Mikrostresy to drobne, stresujące momenty, które występują regularnie. W danej chwili zazwyczaj nie znaczą dla nas wiele, jednak, jeśli nie zostaną rozwiązane – mogą narastać i powodować długoterminowe problemy z dobrym samopoczuciem.
Według nowego badania przeprowadzonego przez Mars Wrigley, producenta bezcukrowych gum Orbit®, 10% Polaków twierdzi, że po zmianie czasu doświadcza więcej mikrostresów. Respondenci wskazują, że z powodu krótszych dni odczuwają smutek (19%), zmęczenie (19%), czują się wyprowadzeni z równowagi (15%), rozdrażnieni (12%) oraz niespokojni (11%). 17% ankietowanych cieszy się natomiast, że zyskuje dodatkową godzinę snu.
Zapytani o najbardziej stresujące czynniki związane z przestawieniem zegarów, 24% pytanych Polaków stwierdziło, że nie wiedzą, jak to wpłynie na ich sen, 21% obawia się uczucia zmęczenia w pracy lub na uczelni, czy problemów z obudzeniem się (16%). 10% obawia się, że budzik nie włączy się we właściwym czasie.
Niemal 32% Polaków, zaproszonych do badania Mars Wrigley, uważa, że doświadcza mikrostresów aż 2-3 razy dziennie. Deklarują natomiast, że mają swoje sposoby, aby lepiej sobie z nimi radzić. 32% badanych wskazuje, że wychodzi na spacer na świeżym powietrzu, 27% ogląda telewizję, 22% czyta książkę, a prawie 20% decyduje się na żucie gumy.
Aby pomóc w walce z negatywnymi odczuciami związanymi z przestawieniem zegarów na czas zimowy, producent marki Orbit® zachęca do znalezienia chwili dla siebie. Małe przerwy, poświęcone wyłącznie sobie, mogą pomóc przezwyciężyć chaos dnia codziennego i zapewnić moment na reset.
Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie
enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
Świętuj Dzień Uśmiechu z Orbit® i odkryj moc jogi śmiechu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.