Medisept rozpoczyna milionowe inwestycje na Felinie
Medisept, lider produkcji medycznych środków dezynfekcyjnych w Polsce, rozpoczął 25 października br. kolejny etap ambitnych inwestycji na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na Felinie. Do Lublina dotarł właśnie nowoczesny, potężny mieszalnik o pojemności 30 tysięcy litrów, służący do produkcji płynów oraz żeli do dezynfekcji i mydeł. Mieszalnik jest pierwszym widocznym obiektem nowej, rozbudowanej części fabryki. Jego instalacja ma na celu zwiększenie mocy wytwórczych firmy. W obliczu dynamicznych wyzwań, takich jak epidemie chorób, działania wojenne czy klęski żywiołowe, potrzeba szybkiej i efektywnej produkcji tych preparatów staje się kluczowa dla zapewnienia bezpieczeństwa publicznego w Polsce.
Prezes zarządu spółki Medisept, Przemysław Śnieżyński, podkreślił znaczenie tej inwestycji zarówno dla przyszłości spółki, jak też rynku produkcji środków do dezynfekcji oraz utrzymania czystości i higieny:
– Nasza firma nieustannie rozwija swój park maszynowy, aby sprostać rosnącym wymaganiom medycznym na krajowym i globalnym rynku. Nowe inwestycje, planowane na najbliższe miesiące, pozwolą nam zwiększyć moce produkcyjne o blisko 20%. Rozbudowa zakładu umożliwi też doskonalenie naszych produktów, które konieczne jest z uwagi na stale mutujące wirusy. Z punktu widzenia bezpieczeństwa Polski, niezbędne jest posiadanie takiego dużego zakładu w kraju, który będzie w stanie natychmiast, wręcz na żądanie, dostarczyć odpowiednią ilość preparatów do prawdziwej dezynfekcji dla potrzebujących osób, służby zdrowia i instytucji, w tym służb mundurowych. W czasie pandemii, kiedy zagraniczni producenci znacznie ograniczyli dostawy środków do dezynfekcji do polskich szpitali, przekonaliśmy się o tej potrzebie w sposób niezaprzeczalny – powiedział Przemysław Śnieżyński.
Nowy mieszalnik o wadze 5 ton, średnicy 3,1 metra i wysokości 8 metrów, wykonany z wysokiej jakości stali nierdzewnej, stanowi kluczowy element rozbudowywanej części fabryki. Jego pojemność (30 tysięcy litrów) to ponad 1,5 razy więcej, niż obecnie wykorzystywane mieszalniki. Wkrótce na terenie zakładu pojawią się też nowe zbiorniki, z których każdy pomieści aż 100 tysięcy litrów surowca. Dzięki temu Medisept będzie w stanie produkować znacznie większe ilości środków do dezynfekcji rąk, powierzchni i dezynfekcji narzędzi chirurgicznych w zdecydowanie krótszym czasie. Mieszalnik, oprócz swoich gabarytów, imponuje także zastosowaną w nim najnowszą, europejską technologią, której elementem jest bezpieczne i w pełni zinformatyzowane sterowanie.
– Cyfrowa kontrola dozowania umożliwia precyzyjne mieszanie składników, co jest szczególnie istotne w przypadku gęstych substancji, takich jak mydła czy żele do dezynfekcji w standardzie medycznym. Z kolei zastosowany ultranowoczesny system mycia zbiornika zapewnia, że zmiana asortymentu na linii produkcyjnej przebiegać będzie znacznie szybciej, niż obecnie. Docelowo, nowy mieszalnik umożliwi produkcję 200 tysięcy litrów płynów do dezynfekcji na dobę. Oznacza to, że gdyby nadeszła taka potrzeba, jesteśmy w stanie wyprodukować po jednym litrowym opakowaniu takiego płynu dla każdego mieszkańca Lublina w ciągu niespełna dwóch dni – podsumował Waldemar Ferschke, wiceprezes zarządu Medisept.
W obliczu dużych zamówień krajowych i zagranicznych, konieczność rozbudowy parku maszynowego Mediseptu staje się kluczowa. Pandemia COVID-19 kilka lat temu unaoczniła potrzebę nowych inwestycji, podkreślając konieczność zabezpieczenia rynku w środki dezynfekcji na wypadek kryzysu. Naukowcy wskazują, że pandemie się powtarzają, jak pokazują historyczne epidemie grypy. Medisept chce być gotowy na każdą ewentualność w obliczu zmieniającej się rzeczywistości.
– Podczas pandemii dostrzegliśmy wąskie gardła w procesie produkcyjnym, które w dużej mierze dotyczyły dostępnych zasobów mieszalników oraz możliwości składowania surowców. Dziś wypełniamy tę lukę, robiąc jednocześnie duży skok technologiczny, który da nam przewagę konkurencyjną na wiele lat – dodaje prezes Śnieżyński.
Rozbudowa zakładu w Lublinie przełoży się na powstanie nowych miejsc pracy oraz wzrost wpływów podatkowych w regionie. Koszt inwestycji szacowany jest na kilkanaście milionów złotych.

Maksymalna wydajność, minimalne wymiary — Ohaus przedstawia wirówkę podłogową i

Jubileuszowa gala 10-lecia Fundacji Adamed.

OHAUS wprowadza na rynek nową generacją mieszadeł z płytą grzejną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.