Komunikaty PR

Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko

2024-12-06  |  09:00
Biuro prasowe

Mennica Polska, po raz pierwszy w swojej historii, wybiła monetę, zaprojektowaną przez małego artystę. Autorem projektu jest 6-letni Filip ze Skierniewic – zwycięzca konkursu „Oczami dziecka”. Do sprzedaży, która rozpoczyna się 5 grudnia br., trafi 300 egzemplarzy monety. Dochód z jej sprzedaży zostanie przekazany przez Mennicę na rzecz Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą”.          

Mennica Polska zorganizowała konkurs na projekt monety przyszłości „oczami dziecka”. Uczestnikami byli uczniowie przedszkola Nr 14 w Płocku, którzy poprzez rysunki mogli wyrazić swoją wizję przyszłości. Zwycięski projekt Filipa (6 lat) ze Skierniewic przedstawia robota na Księżycu, machającego w stronę Ziemi. Dzieło młodego artysty zostało wiernie przełożone na projekt monety i wybite w czystym srebrze.

Nadrzędną ideą konkursu było oddanie dzieciom głosu. Chcieliśmy, by najmłodsi twórcy pokazali nam swoją wizję przyszłości. Efekty konkursu przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. Młodzi artyści zaskoczyli nas bardzo pozytywnie swoją kreatywnością, a projekt Filipa przypomniał nam, że przyszłość należy do dzieci – mówi Katarzyna Budnicka-Filipiuk, Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny Mennicy Polskiej Zależało nam również na tym, by nasza inicjatywa miała głębszy wymiar – od dzieci, dla dzieci. Dlatego dochód ze sprzedaży monety zostanie przekazany na Fundację Dzieciom „Zdążyć z pomocą” – dodaje.

We współpracy z doświadczonymi ekspertami Mennicy Polskiej, moneta została wybita w czystym srebrze bez ingerencji w wizję małego artysty.

Wszechobecne inspiracje do niestandardowych projektów

Mennica Polska, którą wyróżnia 260 lat doświadczenia, jest jednocześnie uznawana za jedną z najnowocześniejszych mennic na świecie. W jej zaawansowanym technologicznie zakładzie produkcyjnym powstają monety nie tylko na rynek polski, ale również dla banków centralnych
z każdego kontynentu. To w tym miejscu realizowane są śmiałe i oryginalne projekty, które łączą sztukę, historię i kulturę. Mennica Polska jest również autorem pierwszej na świecie monety przestrzennej “Fortuna Redux”. W ostatnim roku zachwyciła natomiast projektem “UFO MP-1766" – pierwszej w historii latającej monety, której premiera miała miejsce w 2024 roku podczas targów World Money Fair w Berlinie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty
Finanse Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem
2025-06-05 | 11:20

Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem

Kiedy myślisz o wejściu w świat kryptowalut, Kanada może nie być pierwszym kierunkiem, który przychodzi Ci do głowy. A szkoda – bo to jeden z najbardziej
Finanse BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.