Międzynarodowa sieć franczyzowa oferuje lokalnym przedsiębiorcom dostęp do zaawansowanej technologii myjni samochodowych
Franczyzy mają czterokrotnie większe szanse na odniesienie sukcesu po pięciu latach niż niezależne firmy. Sukces ten wynika z zaawansowanej technologii i solidnych systemów wsparcia oferowanych przez marki franczyzowe. Na przykład lokalni przedsiębiorcy w sektorze myjni samochodowych mogą korzystać z 96-sekundowych usług i przyjaznych dla użytkownika aplikacji mobilnych marek franczyzowych.
Firmy franczyzowe są zwykle bardziej odporne niż firmy niezależne, co podkreślono w niedawnym raporcie z Polski. Zgodnie z wynikami, 80% polskich firm franczyzowych kontynuuje działalność po pięciu latach. W przeciwieństwie do tego, tylko 20% niezależnych firm pozostaje na rynku w tym samym okresie.
Kristijonas Minelga, dyrektor ds. rozwoju biznesu i franczyzy w PRO BRO, międzynarodowej sieci franczyzowej ekspresowych myjni tunelowych, wyjaśnia, dlaczego marki franczyzowe są często bardziej odporne.
- Franczyzy zapewniają sprawdzony model sukcesu, a także dostęp do kompleksowej wiedzy firmy, w tym innowacji technologicznych i rozwoju umiejętności. Daje to firmom przewagę konkurencyjną i większe szanse na odniesienie sukcesu na rynku – tłumaczy.
Zaawansowane technologie jako przewaga konkurencyjna dla lokalnych przedsiębiorców
Według Minelga, franczyzy oferują silną przewagę w przyjmowaniu zaawansowanych technologii wykraczających poza standardy branżowe. Technologia myjni samochodowych znacznie ewoluowała w ciągu ostatniej dekady, koncentrując się na szybkości. Tradycyjne myjnie zajmują od 5 do 10 minut na pojazd, ale nowoczesne tunele ekspresowe skracają ten czas do zaledwie 96 sekund. Franczyzy sprawiają, że ta zaawansowana technologia jest dostępna dla operatorów, którzy w przeciwnym razie nie mogliby sobie pozwolić na takie inwestycje.
- Franczyzodawcy nieustannie udoskonalają swoje produkty, usługi i metody operacyjne poprzez dedykowane badania i rozwój. Umożliwia to franczyzobiorcom dostęp do postępu technologicznego bez ponoszenia wysokich kosztów badań i rozwoju - wyjaśnia Minelga. - Dołączając do sieci franczyzowej, przedsiębiorcy mogą konkurować z krajowymi graczami, jednocześnie pobudzając lokalną gospodarkę.
Na Litwie rodzinna sieć franczyzowa pomogła stworzyć 23 myjnie samochodowe. Każda ekspresowa myjnia tunelowa tworzy do ośmiu stanowisk, takich jak kasjerzy, personel konserwacyjny i menedżerowie.
- Franczyza myjni samochodowych przynosi dodatkowe przychody lokalnym firmom, takim jak restauracje, kawiarnie i sklepy detaliczne. Tworzy to efekt mnożnikowy, w którym franczyza myjni stymuluje wydatki w innych sektorach lokalnej gospodarki – dodaje ekspert.
Wzmacnianie małych przedsiębiorstw za pomocą narzędzi cyfrowych
Franczyzy również napędzają cyfrową transformację, ponieważ franczyzodawcy szybciej dostosowują się do megatrendów i zmieniających się preferencji konsumentów.
- Konsumenci przyzwyczaili się do zamawiania jedzenia, płacenia za artykuły spożywcze i kupowania biletów do kina przez telefon. Usługi mycia samochodów mogą oferować ten sam poziom wygody, udostępniając klientom aplikacje mobilne - zauważa Kristijonas Minelga. - Poprawia to zarówno doświadczenia klientów, jak i rentowność.
Najnowszy raport OECD stwierdza, że cyfryzacja firm może podnieść PKB Polski. W szczególności branża usługowa musi nadrobić zaległości w zakresie cyfryzacji, ponieważ wykorzystanie technologii jest o 10% niższe od średniej europejskiej. Jednak wiele małych i średnich przedsiębiorstw nadal waha się przed dokonaniem transformacji ze względu na brak wiedzy, umiejętności i czasu.
- Sieci franczyzowe zapewniają plany operacyjne i rozwój umiejętności, upraszczając integrację narzędzi cyfrowych z codziennymi operacjami - dodaje ekspert. - Pozwala to lokalnym przedsiębiorstwom spełniać najwyższe standardy obsługi klienta i przyciągać szerszą bazę klientów z okolicznych społeczności.
PRO BRO
PRO BRO to najszybciej rozwijająca się międzynarodowa sieć franczyzowa ekspresowych myjni tunelowych. Firma wykorzystuje najnowocześniejszą technologię, aby stworzyć kulturę czystości nowej generacji, w której pojazd jest myty w 96 sekund. Cztery modele ekspresowych myjni tunelowych o różnych rozmiarach mają różną wydajność: sam model MAXI może obsłużyć około 500 tys. samochodów rocznie, a przy zaledwie pięciu lokalizacjach franczyzobiorca byłby w stanie umyć do 2,5 mln samochodów rocznie. Dzięki ponad 26-letniemu doświadczeniu w branży, ponad 700 pracownikom i 23 tunelom ekspresowym na Litwie i Łotwie, PRO BRO jest największą wyspecjalizowaną siecią myjni samochodowych i sprzątania pomieszczeń na Litwie.
Źródło informacji: PRO BRO

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.