Komunikaty PR

Mieszanie olejów samochodowych. Może lepiej nie eksperymentować?

2020-02-03  |  01:00
Biuro prasowe

Czasami pojawia się możliwość zaoszczędzenia gotówki poprzez dolanie do zbiornika z olejem silnikowym środka smarnego innego od tego, który się w nim aktualnie znajduje. Czy jednak mieszanie olejów jest bezpieczne? Jeżeli nie mamy innego wyjścia, to mieszanka olejów jest dopuszczalna, jednak trzeba mieć świadomość, że może to doprowadzić do zniszczenia silnika i innych podzespołów w samochodzie.

Olej silnikowy ma fundamentalne znaczenie, jeśli chodzi o prawidłową i płynną pracę jednostki napędowej w aucie. Dobrze jest też sięgać po te produkty, które spełniają najwyższe normy jakościowe oraz ekologiczne, a także te, które chronią elementy silnika przed zużyciem, zmniejszają spalanie w aucie oraz wydłużają okres pomiędzy kolejnymi wymianami oleju. Ale czy można je ze sobą mieszać?

Zdaniem ekspertów oleje spełniające te same specyfikacje jakościowe można mieszać razem bez względu na to, czy są one olejami jednosezonowymi czy wielosezonowymi. Nie ma też znaczenia, czy są to substancje syntetyczne czy mineralne.

– Trzeba jednak pamiętać o tym, że duże znaczenie ma specyfikacja oleju (API, specyfikacje ACEA OEM) i techniczne parametry. Na przykład jeśli jeden olej ma temperaturę krzepnięcia -42 stopnie, a drugi -20, to nie jest to dobra kombinacja – mówi Marek Klimowicz z firmy P.H.U. Andrzej Klimowicz – dystrybutora produktów Neste na terenie Polski.

Również lepkość oleju ma wpływ na jakość pracy silnika. Tylko tu sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana i niejednoznaczna dla wszystkim modeli samochodów.

– W przypadku niektórych modeli samochodów dopuszczalne jest stosowanie tylko jednego rodzaju oleju (nie chodzi tu o markę, ale o jego lepkość). W innych pojazdach producenci silników przewidzieli możliwość użycia środka smarnego o różnych parametrach lepkościowych. W tym przypadku pomieszanie preparatów nie powinno wpłynąć w żaden sposób na stan pojazdu – tłumaczy Marek Klimowicz i dodaje, że dla zwykłego kierowcy samochodu takie tłumaczenie może wydać się zbyt skomplikowane i dlatego lepiej powiedzieć: „Nie mieszaj ze sobą olejów o różnej lepkości”. Tak będzie najbezpieczniej.

Nie jest zalecane mieszanie olejów do silników Diesla i silników benzynowych. Najlepszym sposobem na zagwarantowanie jednolitej jakości pracy podzespołów samochodowych jest stosowanie tego samego rodzaju preparatów podczas każdej wymiany. Każdy olej silnikowy jest inny i możemy tylko zgadywać, co się stanie, gdy w nieumiejętny sposób pomieszamy oleje silnikowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Kodeks Dobrej Komunikacji FORVIA – narzędzie wspierające dialog i współpracę Biuro prasowe
2024-12-04 | 11:00

Kodeks Dobrej Komunikacji FORVIA – narzędzie wspierające dialog i współpracę

Efektywna komunikacja stanowi fundament codziennej współpracy i jest kluczowym elementem budowania nowoczesnej kultury organizacyjnej. W FORVIA zrozumienie, szacunek i otwarty dialog są
Firma Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024
2024-11-28 | 13:00

Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024

Maxi Zoo, lider w branży zoologicznej, zostało wyróżnione prestiżowym godłem „Friendly Workplace 2024” za swoje nowoczesne podejście do zarządzania relacjami z
Firma Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
2024-11-28 | 09:30

Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.

26 listopada br. Rada Nadzorcza FBSerwis S.A. podjęła decyzję o poszerzeniu składu Zarządu FBSerwis S.A. – spółki należącej do Grupy Budimex, zajmującej się gospodarką

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.