Mill Games wydawcą gry Second Hand: Frankie's Revenge studia Rikodu
Mill Games, akcelerator rozwoju dla zespołów gamingowych z Rumunii, wywodzący się z grupy kapitałowej Movie Games, podpisał umowę wydawniczą z rumuńskim studiem Rikodu. Mill Games zostanie globalnym wydawcą gry Second Hand: Frankie’s Revenge na platformy Nintendo Switch i Playstation 4, oraz wykona porting tytułu obecnie dostępnego w wersji Early Access na platformie Steam. Premiera pełnej wersji gry jest przewidziana na II kwartał bieżącego roku. Wsparcie marketingowe zapewni Movie Games.
Second Hand: Frankie's Revenge to gra kooperacyjna z gatunku action-adventure, w ramach której gracze tworzą drużynę robotów konstruowanych z części domowych urządzeń. Zadaniem zespołu jest stawienie czoła hordzie robotów sterowanych przez obcą cywilizację. Każdy bot może być w pełni spersonalizowany, podkreślając charakter gracza poprzez niezliczone ilości skinów, broni oraz części. Frankie's Revenge to również łamigłówki, których rozwiązanie staje się wyzwaniem podczas wymagających walk z wrogiem.
Od 2019 roku gra jest dostępna na platformie Steam w wersji Early Access, natomiast w II kwartale br. odbędzie się premiera ostatecznej wersji zarówno na Steam, jak i na konsole.
- Zamierzamy wykorzystać rosnący potencjał gier typu couch/online co-op. Jako tytuł z komponentem online gra stanowi ważny kamień milowy dla Rodziny Movie Games, która dotąd skupiała się na produkcjach single player. Celowo wybraliśmy produkcję, która jest jednocześnie obiecująca w kontekście rynku konsol, a zarazem na tyle kompaktowa, abyśmy jako wydawca z łatwością wkroczyli w przestrzeń multiplayer, unikając problemów technologicznych "day one", z którymi borykają się o wiele bardziej rozbudowane produkcje online - komentuje Dariusz Wais, prezes Mill Games.
Za produkcję Second Hand: Frankie's Revenge odpowiada rumuńskie studio Rikodu. Second Hand: Frankie’s Revenge zdobyła wyróżnienia na takich eventach branżowych jak Casual Connect Berlin 2017 oraz Dev-Play 2016.
- Gra jest tworzona stricte pod tryb co-op w wersji local oraz online, dlatego szczególny potencjał dostrzegamy w wersji konsolowej, w szczególności na Nintendo Switch. Potwierdzeniem tego założenia są sukcesy sprzedażowe osiągnięte na konsolach przez podobne gry, takie jak Overcooked czy polskie Tools Up! Jesteśmy przekonani, że dzięki naszym działaniom Frankie's Revenge dołączy do tego grona. Dodatkowym atutem jest uniwersalność gry, która dzięki atrakcyjnej, kolorowej grafice jest propozycją zarówno dla dorosłych, jak i młodszych graczy. – dodaje Dariusz Wais.
Środki na finansowanie projektów gamingowych z Rumuni zostały pozyskane w ramach emisji akcji serii B, która zakończyła się na przełomie kwietnia i maja 2021 r. Spółka pozyskała wówczas 2 mln zł. Akcje zostały nabyte przez 26 inwestorów, którzy objęli pełną pulę oferowanych akcji.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.