Ministerstwo zachęca przedsiębiorców do korzystania z technologii cyfrowych
Remarkable Ones
Marszałkowska
00001 Warszawa
agnieszka.wronska|ro.team| |agnieszka.wronska|ro.team
607292224
www.ro.tam
Jak oszczędzać czas i pieniądze prowadząc działalność gospodarczą? - czyli jak Ministerstwo Rozwoju i Technologii zachęca przedsiębiorców do korzystania z technologii cyfrowych.
Warszawa, 19.11.2024
Z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii wynika, że w Polsce z cyfrowych usług publicznych korzysta 55% użytkowników Internetu, co jest wynikiem o prawie 10% niższym od średniej unijnej. Polska zajmuje 22. miejsce w UE w zakresie cyfrowych usług publicznych, podczas, gdy transformacja cyfrowa jest jednym z kluczowych priorytetów Komisji Europejskiej. Według badań przeprowadzonych na zlecenie MRiT, przedsiębiorcy oczekują od państwa większego wsparcia w cyfryzacji biznesu oraz dostępu do ekspertów.
Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom Ministerstwo Rozwoju i Technologii organizuje cykl bezpłatnych webinarów i spotkań stacjonarnych skierowanych do małych i średnich przedsiębiorców oraz ich pracowników.
Celem akcji jest wsparcie firm w prowadzeniu działalności biznesowej i załatwianiu spraw urzędowych online, bo chociaż, jak deklarują ankietowani przedsiębiorcy, nauczyliśmy się już korzystać z funkcjonalności takich, jak mObywatel czy ePuap, wciąż wiele narzędzi usprawniających prowadzenie działalności gospodarczej jest przedsiębiorcom obcych.
Bezpłatne webinary dla przedsiębiorców, którzy nie lubią stać przy okienku
„Chcemy wyposażyć przedsiębiorców w praktyczne narzędzia, pozwalające zaoszczędzić czas, którego tak bardzo im brakuje i skupić się na rozwoju firmy. Większość formalności można dziś załatwić online, bez konieczności wizyt w urzędzie. Wiemy, że czas przedsiębiorców jest bardzo cenny, dlatego podczas planowania spotkań przyświecał nam jeden cel - podawać wiedzę w pigułce, odpowiadając na realne potrzeby, bez konieczności wyszukiwania informacji w internecie na własną rękę.” – tak do udziału w webinarach i spotkaniach zachęca Jakub Stefaniak, Rzecznik Prasowy Ministerstwa Rozwoju i Technologii.
Wielu przedsiębiorców z zapoznaniem się z usługami cyfrowymi zwleka, aż do chwili, kiedy jest to wymagane przepisami prawa. Tymczasem cyfryzacja działalności wiąże się ze wzrostem zysków i minimalizacją kosztów. Wykorzystanie możliwości cyfrowych usprawnia pracę, oszczędza czas, a przede wszystkim - znacznie ułatwia prowadzenie tych aspektów działalności, które wiążą się formalnościami i papierologią.
Pierwszy webinar z serii „Digital biznes. Jak oszczędzać czas i pieniądze prowadząc działalność gospodarczą” odbędzie się 28 listopada 2024 roku o godz. 10:00 i będzie dostępny online. Udział jest bezpłatny, wystarczy się zarejestrować.
Dlaczego warto wziąć udział w webinarze?
Podczas pierwszego webinaru organizowanego przez ministerstwo, pt. “Rozwijaj swój biznes dzięki nowoczesnym technologiom cyfrowym” przedsiębiorcy dowiedzą się:
-
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję, rozwiązania chmurowe, BigData lub e‑usługi nawet w niedużej firmie - Oszczędność czasu, zasobów i sprawne zarządzanie, czyli korzyści ze stosowania narzędzi cyfrowych.
-
Jakie darmowe narzędzia online ułatwiają życie przedsiębiorcy - Lista konkretnych rozwiązań cyfrowych, które pomogą usprawnić procesy i codzienną pracę, aby zwiększyć efektywność, a zaoszczędzić czas.
Kolejny webinar 3 grudnia 2024 r. poświęcony będzie bezpieczeństwu przedsiębiorcy w sieci i cyberzagrożeniom.
Spotkania stacjonarne - również bezpłatne, które będą towarzyszyć wydarzeniom online, to okazja do pogłębienia zdobytej wiedzy i zadawania pytań ekspertom na żywo.
Stanowią one część większego projektu dla małych i średnich firm. Jako pierwsi w spotkaniach pilotażowych wezmą udział przedsiębiorcy z województwa mazowieckiego.
Spotkania stacjonarne odbędą się 4 grudnia 2024 r. w Centrum Przedsiębiorczości Smolna w Warszawie (“Wykorzystanie technologii cyfrowych w prowadzeniu firmy”) oraz 12 grudnia 2024 r. (“Jak zapobiegać i radzić sobie z cyberzagrożeniami). Więcej informacji znajduje się na stronie www.digitalbiznes.org
Więcej informacji:
www.gov.pl/web/rozwoj-technologia
Rozwijaj swój biznes pracując mniej!
www.bdigitalbiznes.org
Dołącz do webinaru!

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.