Miraculum podsumowuje sprzedaż w maju
Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna Miraculum wypracowała od początku roku do końca maja 21,3 mln zł przychodów – jest to o 22 proc. więcej r/r. W samym maju wyniosły one 3,5 mln zł – jest to o 11 proc mniej niż rok wcześniej. Spółka systematycznie umacnia eksport. Narastająco, wpływy z tego tytułu wyniosły 5,3 mln zł i jest to wzrost o 56 proc. względem okresu styczeń-maj 2022 r. W minionym miesiącu spółka realizowała zaplanowane dostawy do kontrahentów zagranicznych, uczestniczyła również w targach Central Asia Beauty Expo w Kazachstanie, co powinno przełożyć się na kolejne międzynarodowe kontrakty.
- Wynik osiągnięty w maju, choć niższy w porównaniu z rokiem poprzednim, jest dla nas zadawalający. W minionym roku maj był wyjątkowym miesiącem, ponieważ wtedy odbyły się duże, jednorazowe dostawy do Ukrainy oraz na rynek krajowy, co spowodowało efekt wysokiej bazy i przełożyło się na niższy wynik w tym roku. Ze spokojem i optymizmem patrzymy w przyszłość, ponieważ sprzedaż towaru u naszych partnerów jest wyższa niż oczekiwana, a nasze nowości produktowe są bardzo dobrze przyjmowane przez rynek – komentuje Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum.
Miraculum konsekwentnie realizuje założenia związane z rozwojem eksportu. W maju zostały zrealizowane między innymi zamówienia do partnerów z Malezji, Hiszpanii i Arabii Saudyjskiej. Do realizacji na II kwartał 2023 pozostały dostawy o łącznej wartości ok 75 tys. USD. W minionym miesiącu spółka uczestniczyła w targach Central Asia Beauty Expo w Kazachstanie, w czerwcu natomiast odbędą się targi Slavic B2B Beauty. Uczestnictwo w tego typu wydarzeniach przekłada się na pozyskanie nowych, zagranicznych partnerów.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier
Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Polityka
J. Scheuring-Wielgus: Napięcia geopolityczne wymagają silniejszego zjednoczenia państw Europy. To lekcja z II wojny światowej

Parlament Europejski podczas specjalnej sesji w Strasburgu uczcił 80. rocznicę zakończenia II wojny światowej. – Jesteśmy zdeterminowani, by stanąć razem i powiedzieć jasno i stanowczo: nigdy więcej – podkreśliła przewodnicząca PE Roberta Metsola. Zarówno kombatanci, których obecność uświetniła uroczystość, jak i europosłowie podkreślali, że projekt utworzenia europejskiej wspólnoty był odpowiedzią na ówczesne zagrożenia dla pokoju, o który nieustannie trzeba wspólnie dbać.
Ochrona środowiska
Budownictwo modułowe coraz popularniejsze w samorządach. Teraz rozwój sektora jest napędzany przez KPO

Rozwój budownictwa modułowego jest coraz bardziej zauważalny w inwestycjach samorządowych. Wpływa na to przede wszystkim szybsze tempo prowadzonych prac w porównaniu z tymi, w których wykorzystywane są tradycyjne technologie budowlane. Istotną kwestią jest również spełnianie warunków środowiskowych, w tym wysoka efektywność energetyczna budynków, która ma wpływ na możliwość uzyskania dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy. Samorządowcy mają już niewiele czasu na finalizację dotowanych inwestycji. Termin upływa 31 sierpnia 2026 roku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.