MIRACULUM podsumowuje 2022 rok
Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna MIRACULUM w 2022 roku osiągnęła bardzo dobry wynik na poziomie przychodów netto: 43,3 mln zł względem 33,7 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost 27 proc. r/r. W 2022 roku marża na sprzedaży wzrosła o 36 proc. r/r. Spółka osiągnęła dodatni wynik EBITDA i zmniejszyła stratę względem roku poprzedniego.
W 2022 r. spółka odnotowała pierwszy raz od kilku lat dodatni wynik EBITDA: 0,48 mln zł, a wynik EBIT wyniósł -0,5 mln zł względem -2,8 mln zł rok wcześniej. Miraculum zmniejszyło stratę netto do 2,4 mln zł względem 4,1 mln zł rok wcześniej. Wynik netto roku 2022 został w znacznym stopniu obciążony zmianą w linii aktywa z tytułu podatku odroczonego oraz zwiększonymi kosztami odsetek od otrzymanych pożyczek, co jest związane ze wzrostem stóp procentowych.
- Pomimo wzrostu kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, znaczący wzrost sprzedaży, przełożył się na poprawę wyniku EBIT i EBITDA. Celem Zarządu na rok 2022 było osiągnięcie pozytywnej EBITDA, co się udało. Bardzo cieszy wzrost market share naszych brandów, ale głównym celem na najbliższą przyszłość jest dalsza poprawa efektywności funkcjonowania. Pracujemy nad dalszą poprawą marży i wyników na każdym poziomie rachunku zysków i strat. – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
Pomimo nadal trudnych warunków rynkowych (wzrost kosztów wytworzenia, inflacji, trwającej pandemii COVID oraz agresji Rosji na Ukrainę) nastąpił wzrost przychodów ze sprzedaży o 9,6 mln zł, przy jednoczesnym wzroście kosztów sprzedaży i ogólnozakładowych o 2 mln zł. Spółka odnotowała wzrosty przychodów praktycznie we wszystkich kanałach sprzedaży. Wzrosty dotyczą szerokiego portfolio marek: Miraculum, Wars, Pani Walewska, oraz JOKO.
Spółka dynamicznie rozwija sprzedaż eksportową: w 2022 r. Miraculum poszerzyło zasięg geograficzny swojej oferty między innymi o kraje Zatoki Perskiej. W 2023 poza rozwojem współpracy na rynkach, gdzie spółka jest już obecna, jednym z celów jest wprowadzenie produktów spółki na rynki Europy Zachodniej, Azji i Ameryki Północnej.
- Liczymy, że nowa oferta produktowa w markach Joko, CHOPIN, MIRACULUM oraz Tanita, pomoże nam w wejściu na nowe rynki. Klienci wskazują nowości wdrożone w latach 2020-2022 jako produkty, którymi są najbardziej zainteresowani. Sprzedaż eksportowa w Miraculum systematycznie się umacnia i spodziewamy się, że będzie stanowić jeden z filarów wzrostu sprzedaży i wyników Miraculum w kolejnych latach – podsumowuje Ziemski.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo
Trwają przygotowania do budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Zgodnie z harmonogramem przedstawianym przez rząd fizyczna budowa ma ruszyć w 2028 roku, a początek eksploatacji pierwszego bloku planuje się na 2036 rok. Również Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do realizacji zadań związanych z dozorem nad budową, rozruchem i eksploatacją nowej jednostki. Kluczowe są kwestie związane z bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną obiektu.
Ochrona środowiska
K. Wyszkowski: Porozumienie paryskie to duże osiągnięcie. Odwrót USA tego nie zmieni

Z danych Climate Action Tracker wynika, że do końca lutego br. tylko 18 państw sygnatariuszy porozumienia paryskiego zaktualizowało swoje plany realizacji celów klimatycznych do 2035 roku. Chociaż walka z rosnącymi emisjami CO2 nie postępuje w takim tempie, jakie jest wymagane, to samo porozumienie klimatyczne z Paryża należy uznać za osiągnięcie, które przyniesie efekty. Zdaniem Kamila Wyszkowskiego z UN GCNP nie powinno tego zmienić nawet wycofanie się z niego Stanów Zjednoczonych.
Ochrona środowiska
Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł

Niemal 200 mln zł trafi na realizację innowacyjnych projektów dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. NCBR i Orlen w ramach konkursu NEON III chcą znaleźć partnerów wśród instytucji naukowych i technologicznych do działania w trzech obszarach: dekarbonizacji, cyfryzacji i gospodarki obiegu zamkniętego. Nabór wniosków potrwa do 30 czerwca br.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.