MLEKOVITA Najlepszą Polską Marką 2020
MLEKOVITA, firma ze 100-procentowym polskim kapitałem, największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej, jako jedyna z tej branży znalazła się na liście marek uhonorowanych tytułem „Najlepsza Polska Marka 2020”.
Każdego dnia w 20 zakładach produkcyjnych MLEKOVITY przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka, dostarczanego przez 15 tysięcy polskich rolników. 5 tysięcy wykwalifikowanych pracowników dba o najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 180 liniach produkcyjnych. Ponad 1000 mlecznych smakowitości, produkowanych przez MLEKOVITĘ, znanych jest nie tylko w polskich domach, ale również w 167 krajach świata, do których są one eksportowane.
Magazyn „Home&Market” zaprezentował na łamach październikowego numeru listę marek najbardziej kojarzonych z polskością. W tym wąskim gronie znalazła się MLEKOVITA – firma ze 100% polskim kapitałem, stworzona od podstaw, która skutecznie umacnia swoją pozycję lidera branży mleczarskiej nie tylko w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej.
– MLEKOVITA, jako dobrze rozpoznawalna marka oparta na komunikacie: „polska”, już od ponad 90 lat zdobywa zaufanie klientów i wyznacza trendy na rynku, proponując najwyższej jakości produkty mleczarskie – największy wybór nabiału w Polsce i w Europie – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Zawsze podkreślam polskość MLEKOVITY – że jesteśmy polską spółdzielnią, która z polskiego mleka, dostarczanego przez polskich rolników, produkuje polskie wyroby mleczarskie. A polskie wyroby to przecież produkty najwyższej jakości i dzięki niej zdobywamy serca i podniebienia konsumentów w kraju i za granicą. Tym bardziej cieszy tzw. moda na polskość i rosnąca świadomość konsumentów – dodaje.
Mimo zawirowań na rynku związanych z pandemią Covid-19, MLEKOVITA notuje znakomite wyniki. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła i 10 tys. ton proszków mlecznych. Przychody firmy za trzy kwartały tego roku wyniosły ponad 4 mld zł, a wartość sprzedaży eksportowej wzrosła w tym czasie aż o 33% w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r.
![Cosori i WeWork ze wspólnym warsztatem kulinarnym w Warszawie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1506446130,w_254,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Cosori i WeWork ze wspólnym warsztatem kulinarnym w Warszawie
![Pomiar poboru mleka w fabryce Hochland w Węgrowie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2079972812,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Pomiar poboru mleka w fabryce Hochland w Węgrowie
![Grupa Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju 2023](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1329818174,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Grupa Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju 2023
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/anna-jimenez-calaf-ploq7ouq0fm-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pge-projekt-warszawa-bb-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Infrastruktura
Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/nexera-dofinansowanie-foto,w_133,r_png,_small.png)
W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.