Komunikaty PR

MLEKOVITA otworzyła największe centrum logistyczne w mleczarstwie

2021-09-24  |  14:50

Grupa MLEKOVITA, będąca liderem branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej, nieustannie się rozwija i konsekwentnie opiera swój model biznesowy o stały rozwój. Służą mu inwestycje nie tylko w bazę technologiczną, ale również techniczną i logistyczną. Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA 24 września 2021 r. dokonał uroczystego otwarcia największego i najnowocześniejszego centrum logistycznego w mleczarstwie.

– Przyczyniamy się do budowy zdrowego społeczeństwa bardzo dobrą żywnością i zdrowym środowiskiem. Mleczarstwo to nasza polska potęga i wielki element eksportu, dlatego tu trzeba inwestować, aby być konkurencyjnym. MLEKOVITA jako lider nieustannie się rozwija i konsekwentnie  swój  model  biznesowy opiera o stały rozwój dla dobra klientów i konsumentów – mówił podczas uroczystości Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Nie ma rozwoju bez inwestycji, nie ma rozwoju bez patrzenia w przyszłość. Rozwój technologiczny pozwala nam wdrażać i udoskonalać innowacyjne rozwiązania. Będąc największym inwestorem w  branży, w ostatniej dekadzie zainwestowaliśmy ponad miliard złotych i dlatego też w tym trudnym okresie również podjąłem bardzo trudną decyzję o budowie największego i najnowocześniejszego centrum logistycznego w mleczarstwie.

Nowo otwarte centrum logistyczne obejmuje: magazyny chłodnicze, mroźnię oraz magazyn z przeznaczeniem technicznym. W realizacji inwestycji brały udział m.in. firmy: UNIBEP SA (roboty budowlane), Johnson Controls International Sp. z o.o. (branża chłodnicza), PROMAG S.A. (systemy magazynowe).

– Bardzo się cieszę, że UNIBEP SA od lat współpracuje z MLEKOVITĄ, największą grupą mleczarską w Polsce. Przypomnę, że wcześniej dla tej firmy wybudowaliśmy halę produkcyjno-magazynową oraz najnowocześniejszą w tej części Europy Fabrykę Proszków Mlecznych. Nasza ostatnia inwestycja prowadzona dla MLEKOVITY to budynek mroźni i dwa budynki magazynowe. Jestem przekonany, że ze wszystkich realizacji możemy być zadowoleni – i inwestor, i my, wykonawcy. Inaczej nie byłoby naszej wieloletniej kooperacji. Chciałbym jednocześnie pogratulować prezesowi Dariuszowi Sapińskiemu i całej załodze MLEKOVITY – to niesamowite, jak dynamicznie rozwijacie swoją firmę – mówił Leszek Gołąbiecki, Prezes Zarządu UNIBEP SA.

Wartość otwartej 24 września inwestycji wyniosła ponad 45 mln zł i w całości została sfinansowana ze środków własnych. Budowa tego największego i najnowocześniejszego centrum logistycznego w mleczarstwie trwała zaledwie rok, a łączna liczba miejsc paletowych to 17 000.

PROMAG S.A. z zadowoleniem przyjął zaproszenie do kolejnego projektu Grupy MLEKOVITA. Z całym przekonaniem mogę powiedzieć, że otwarte dziś centrum logistyczne jest doskonałym przykładem rozwoju i wdrażania nowych technologii w polskich firmach. Cieszę się, że Pan Prezes Dariusz Sapiński, przy wyborze partnera w zakresie systemów magazynowych, postawił na nowoczesne rozwiązania oraz na 40-letnie doświadczenie PROMAG – powiedziała Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny PROMAG S.A. Karolina Tokarz. – Podstawą sukcesu inwestycji w Wysokiem Mazowieckiem jest doskonała współpraca pomiędzy naszymi firmami, zrozumienie procesów logistycznych w magazynach MLEKOVITY oraz ich optymalizacja. Wierzę, że nowo otwarty obiekt przyczyni się do jeszcze lepszej obsługi klientów i umocnienia marki MLEKOVITA na świecie. Gratuluję inwestycji i życzę dalszego, równie dynamicznego rozwoju.

W podobnym tonie o współpracy przy inwestycji wypowiadał się Konrad Ciszkowski, Członek Zarządu Johnson Controls International Sp. z o.o. – Mieliśmy niewątpliwy zaszczyt uczestniczyć w budowie największego centrum logistycznego w mleczarstwie zrealizowanego przez największą w Polsce spółdzielnię mleczarską. Chciałbym podkreślić, że współpraca naszej spółki JCI z MLEKOVITĄ i z panem Prezesem Dariuszem Sapińskim jest długoletnia – zrealizowaliśmy wspólnie wiele instalacji chłodniczych, począwszy od połowy lat 90. MLEKOVITA zawsze była i będzie kluczowym klientem dla spółki Johnson Controls. Wiedza chłodnicza naszych polskich projektantów pozwoliła zaprojektować nowoczesne i, co ważne, energooszczędne instalacje chłodnicze, spełniające zawsze wysokie i wszystkie obowiązujące normy ochrony środowiska i ekologii. Instalacje te zostały następnie wykonane na najwyższym poziomie jakościowym z pełnymi rygorami bezpieczeństwa pracy i obsługi dla załogi.

Grupa MLEKOVITA to obecnie już 22 zakłady produkcyjne, 34 własne centra dystrybucyjne, 142 sklepy firmowe Mlekovitka i oferta 1555 najwyższej jakości produktów. Dzięki nowemu centrum logistycznemu MLEKOVITA będzie mogła być jeszcze bardziej konkurencyjna na rynku krajowym i zagranicznym oraz sprawniej dystrybuować szeroki asortyment najwyższej jakości markowych produktów mleczarskich.

Podczas uroczystości Prezes Dariusz Sapiński przypomniał, że nowe centrum logistyczne, jedna z większych ostatnich inwestycji, powstawało w trudnym czasie. – Ubiegły rok był rokiem wyjątkowym dla nas wszystkich, także dla MLEKOVITY. Nasze produkty były powszechnie dostępne dla zaspokojenia podstawowych potrzeb mieszkańców Polski, a tysiące naszych rolników i pracowników stanęło w pierwszej linii frontu walki z pandemią. Zapewnienie bezpieczeństwa naszym klientom, pracownikom i dostawcom mleka było dla nas absolutnym priorytetem. Wdrożyliśmy dobre praktyki w zakresie walki z pandemią i jej skutkami – podkreślał Prezes Dariusz Sapiński. – Jesteśmy firmą odpowiedzialną i codziennie wywiązujemy się z tego zobowiązania. Dla MLEKOVITY nie ma innej drogi niż zrównoważony rozwój. Tę misję podzielamy wszyscy w firmie – od rolników po kadrę zarządzającą. Będąc jedną z największych firm w Polsce, doskonale zdajemy sobie sprawę z wpływu naszych decyzji na dziesiątki tysięcy naszych dostawców mleka, kilka tysięcy naszych pracowników, na miliony naszych klientów, na środowisko naturalne i całą krajową gospodarkę. Tworzymy postęp dla mleczarstwa, bo po to jesteśmy, takie jest nasze zadanie i staramy się wywiązać z tego jak najlepiej.

Z okazji otwarcia największego i najnowocześniejszego centrum logistycznego w mleczarstwie list do zgromadzonych skierował także Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki. Odczytał go Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Adam Andruszkiewicz (treść listu w załączeniu).

Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA odebrał również nagrodę EKOINWESTORA w przemyśle spożywczym 2021 za instalację układów odzyskiwania ciepła w Wysokiem Mazowieckiem w konkursie organizowanym przez redakcję magazynu „AGRO Industry” pod patronatem honorowym Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Startuje nowa kampania wizerunkowa marki Wawel Biuro prasowe
2021-10-20 | 06:00

Startuje nowa kampania wizerunkowa marki Wawel

„Szlachetny smak czekolady, na który warto czekać” - pod takim hasłem ruszyła nowa, zupełnie inna niż dotychczas, kampania reklamowa marki Wawel. Marka w nowej
Przemysł spożywczy Wielki finał S.Pellegrino Young Chef 2021 już wkrótce!
2021-10-19 | 16:45

Wielki finał S.Pellegrino Young Chef 2021 już wkrótce!

Zdradzamy kilka ekscytujących szczegółów, na temat wielkiego finału konkursu S.Pellegrino Young Chef Academy 2021. W dniach 28-30 października w Mediolanie najlepsi młodzi
Przemysł spożywczy Zadbaj o dobrą formę jesienią i postaw na produkty od MLEKOVITY
2021-10-19 | 10:25

Zadbaj o dobrą formę jesienią i postaw na produkty od MLEKOVITY

Jesienią warto zadbać o dobrą formę fizyczną, która ma również wpływ na naszą odporność. Przy większej aktywności fizycznej ważne jest zapewnienie w diecie odpowiednich

Więcej ważnych informacji

Infrastruktura

Utrata danych poważnym problemem dla firm. Coraz więcej z nich decyduje się na zewnętrzne centra przetwarzania danych

Dane są dziś dla biznesu motorem napędowym i podstawą działalności. Ich utrata może oznaczać nawet wielomilionowe konsekwencje finansowe, niemożność kontynuowania działalności i utratę zaufania klientów. Tymczasem w ostatnich latach liczba naruszeń bezpieczeństwa danych wciąż rośnie, a związane z tym koszty są najwyższe w historii. Pandemia dodatkowo zwiększyła ryzyko, przyczyniając się do wzrostu liczby ataków hakerskich. Dlatego – jak podkreśla Sebastian Mikołajczyk, menedżer produktu Kolokacja w Grupie Orange – przedsiębiorstwa muszą dziś przykładać szczególną wagę do bezpieczeństwa swoich danych, a firmowa serwerownia to często za mało, żeby zapewnić im konieczną ochronę.

Ochrona środowiska

Europejski Zielony Ład budzi niepokój producentów mleka. Może spowodować spadek wydajności produkcji i wzrost kosztów

Europa chce być neutralna dla klimatu do 2050 roku, a to oznacza poważne zmiany dla rolników. Zielona transformacja wymaga bowiem wprowadzenia daleko idących zmian w produkcji rolno-spożywczej, zwłaszcza zwierzęcej. Hodowcy bydła i producenci mleka obawiają się spadku wydajności i wzrostu kosztów produkcji, a tym samym kłopotów finansowych całego sektora, który jest znaczącym producentem żywności w kraju i ważnym eksporterem. Dlatego apelują o zachowanie równowagi między ekologią a ekonomią.

Handel

Trzeci kwartał nie był dobry dla chińskiej gospodarki. Trwający tam kryzys energetyczny może się odbić także na polskim rynku

Od tygodni na rynku chińskim trwa kryzys związany z niewypłacalnością największego lokalnego dewelopera, a także kolejnych podmiotów w branży. To mocno przekłada się na wyniki całej gospodarki Państwa Środka. Dodatkowo w przemyśle zaczyna brakować energii, co wymusza przestoje fabryk. Powodzie uniemożliwiają wydobywanie większej ilości węgla, więc Chiny chcą zwiększyć jego import. Jeśli zima w Europie i Azji będzie mroźna, to już drogie surowce mogą jeszcze podrożeć. Trwający w Chinach kryzys energetyczny może mieć poważne konsekwencje dla światowego rynku węgla i może być odczuwalny również w Polsce. Eksperci oceniają, że nie powinien on jednak wpłynąć na długofalową strategię zielonej rewolucji energetycznej w Państwie Środka.

Handel

Rekordowo niska szara strefa na rynku tytoniowym. Eksperci widzą szansę dla budżetu na większe wpływy z akcyzy na papierosy

– Podniesienie podatku akcyzowego o 5 proc. przełoży się na wzrost ceny paczki papierosów o około 30 gr. To bardzo skromna propozycja. Mamy dużą przestrzeń do tego, aby podnieść ten podatek wyżej – ocenia ekspert podatkowy Wojciech Bronicki. Jak szacuje, podniesienie minimalnej stawki akcyzy na papierosy o 15 proc. przełożyłoby się na blisko 2 mld zł dodatkowych wpływów do budżetu państwa. Mogłoby też skłonić część palących do rzucenia nałogu. Zdaniem ekspertów moment na wprowadzanie takiej podwyżki jest sprzyjający, bo szara strefa na rynku wyrobów tytoniowych w Polsce spada od sześciu lat i w tej chwili jest rekordowo niska: wynosi 5,5 proc.