Komunikaty PR

Młode Miasto – nowo powstająca dzielnica Gdańska stawia na lokale użytkowe

2021-03-22  |  14:00
Biuro prasowe

Zdjęcia i wizualizacje: https://wetransfer.com/downloads/9a6665e084f3cf6bf71033f217fe2e4f20210322110712/f4b63f56780f073a397f4577c8a9d20920210322111016/56c991

 

Powstanie Młodego Miasta jest ściśle związane z planem przywrócenia do życia dawnych terenów stoczniowych. W ostatnich latach wybudowano tu Europejskie Centrum Solidarności i Muzeum II Wojny Światowej. Oczywistym jest, że powstanie nowych miejsc do zamieszkania w tak atrakcyjnych przestrzeniach oraz bliskość obiektów o znaczeniu historycznym i turystycznym znacznie podnosi prestiż tej lokalizacji, ale wymaga również utworzenia infrastruktury towarzyszącej, podnoszącej jakość życia przyszłych mieszkańców. A temat jest niebagatelny, gdyż w najbliższej okolicy powstanie tu ponad 4500 mieszkań.

 

W centrum i na uboczu

 

Jeszcze kilka lat temu zwiedzanie największych atrakcji turystycznych Gdańska, położonych wzdłuż nabrzeża Motławy, kończyło się na wysokości Targu Rybnego. Inwestycje powstałe na dawnych terenach stoczniowych sprawiły jednak, że obszar atrakcyjny turystycznie znacznie się powiększył. Główną zaletą przechodzącego dynamiczną rewitalizację Młodego Miasta jest fakt, że znajduje się ono jednocześnie w centrum miasta, ale i na uboczu, co zapewnia jakże cenioną kameralność i wygodę.

Od najważniejszych gdańskich zabytków, w tym także Żurawia, mieszkańców Młodego Miasta będzie dzielić zaledwie kilka minut spaceru. Ustronność lokalizacji pozwala z kolei uniknąć turystycznego gwaru. Niewątpliwym atutem dzielnicy jest również bezpośredni kontakt z nabrzeżem i bliskość przystani jachtowej, co przyciąga amatorów wodnej rekreacji.

 

Inwestycje mieszkaniowe

 

Naturalną odpowiedzią na rosnącą popularność Młodego Miasta było powstanie prestiżowych inwestycji mieszkaniowych. W ciągu kilku ostatnich lat pojawiło się tu kilkaset apartamentów i mieszkań, które znalazły swoich nabywców niemal natychmiast – jeszcze na długo przed ukończeniem prac budowlanych. W najbliższej przyszłości deweloperzy planują oddanie do użytku kolejnych etapów swoich inwestycji. Wiele wskazuje więc na to, że przestrzeń znajdująca się na styku starej i nowej historii Gdańska już niedługo może stać się najmodniejszym i przez to – niezwykle pożądanym miejscem do zamieszkania.

 

Lokalizacja zapewnia inwestorom wiele korzyści, między innymi dostęp do wodnych atrakcji, zabytków Gdańska czy obiektów kultury i sztuki - mówi Bartłomiej Oset, wiceprezes zarządu NDI Development, spółki przygotowującej inwestycję Chlebova Apartamenty przy u. Wiosny Ludów 4. Miejsce to zapewnia wytchnienie od zgiełku centrum miasta, a jednocześnie pozwala czerpać z komfortu prawdziwego zacisza domowego z widokiem na nabrzeża Motławy i najważniejsze gdańskie atrakcje. To właśnie te czynniki bezpośrednio przekładają się na dobre wyniki sprzedaży.

 

Zakup nieruchomości w tak atrakcyjnej lokalizacji z pewnością będzie również dobrą inwestycją. Bliskość gdańskich zabytków przyciągnie bowiem turystów zainteresowanych krótkoterminowym najmem apartamentów, zwłaszcza w dobie panującej pandemii i wciąż niestabilnej sytuacji na rynku hotelowym.

 

Lokale użytkowe

 

Zakrojone na szeroką skalę procesy inwestycyjne w sektorze mieszkaniowym nie mogły umknąć uwadze przedsiębiorców z branży usługowej i gastronomicznej. Oczywistym jest, że tak duża ilość mieszkańców i turystów skupionych w jednym miejscu będzie wymagać odpowiedniego zaplecza. Deweloperzy, zdając sobie sprawę z tego faktu, wyszli naprzeciw ich oczekiwaniom, przeznaczając najniższe kondygnacje przygotowywanych przez siebie obiektów mieszkalnych, właśnie pod szeroko rozumiane usługi. W lokalach usługowych, zrealizowanych dotychczas inwestycji bardzo szybko pojawiły się nowe restauracje, kawiarnie, cukiernie i sklepy spożywcze.

 

Nowym przykładem może tu być wspomniana już inwestycja Chlebova. Ten 6-kondygnacyjny obiekt składający się ze 163 apartamentów klasy premium będzie oczywiście pełnił przede wszystkim funkcję mieszkalną i apart hotelową. Na parterze budynku deweloper przewidział natomiast przestrzenie dla lokali użytkowych, zlokalizowanych w najbardziej wyeksponowanej części inwestycji – przy trakcie nadwodnym, głównej gdańskiej rzeki Motławy, która na całym nabrzeżu rozkwita nowymi lokalami gastronomicznymi. Zostały one przystosowane do zagospodarowania jako sklepy, punkty gastronomiczne oraz usługowe. W rogu budynku, od strony Motławy, został natomiast zaprojektowany 2-poziomowy lokal restauracyjny o łącznej powierzchni 402 m2 z antresolą oraz pięknym widokiem na rzekę.

 

Perspektywy

 

Wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie na Młodym Mieście powstawać będą kolejne inwestycje o charakterze miastotwórczym. Oprócz mieszkań, apartamentów i lokali użytkowych, przewidziane są również place miejskie, promenady i ścieżki rowerowe. Dzięki temu ta odradzająca się dzielnica ma szansę już niedługo stać się kolejną popularną przestrzenią Gdańska, która wpisze się na listę najatrakcyjniejszych miejsc do spędzania wolnego czasu i odniesie sukces porównywalny z tym, który nieco wcześniej odniosła rewitalizacja Wyspy Spichrzów. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.