MLP Business Park Berlin w pełni wynajęty
Ostatnia z czterech hal powstająca w MLP Business Park Berlin została w 100% wynajęta. Z przygotowywanych 5,8 tys. m2 powierzchni korzystać będzie czterech najemców. Ukończenie inwestycji i przekazanie do użytkowania gotowego obiektu planowane jest w grudniu br. W efekcie cały park, będący pierwszym projektem typu Urban/City Logistics zrealizowanym przez MLP Group, osiągnął pełne obłożenie oferowanych łącznie 18 tys. m2.
MLP Group, jeden z wiodących deweloperów na europejskim rynku nieruchomości magazynowych, skomercjalizował w całości budowany spekulacyjnie MLP Business Park Berlin. Zostało to osiągnięte jeszcze przed zakończeniem budowy ostatniego obiektu wchodzącego w skład kompleksu.
Czterech nowych najemców
Po ukończeniu i wprowadzeniu się najemców do trzech pierwszych hal, również czwarta została w pełni wynajęta. Realizowane 5,8 tys. m2 nowoczesnej powierzchni wykorzystywane będzie przez cztery firmy. Do zróżnicowanego grona najemców dołączą: Muzeum Historii Naturalnej w Berlinie, Dassbach Küchen specjalizujący się w wyposażeniu kuchni, firma eventowa STL oraz dostawca usług logistycznych Girr Logistik.
Dla logistyki miejskiej
MLP Business Park Berlin jest pierwszym projektem typu Urban Logistics zrealizowanym przez MLP Group. Składa się z czterech hal o łącznej powierzchni 18 tys. m2 na działce o powierzchni około 5 hektarów mieszczącej się niedaleko centrum Berlina. Użytkownicy będą mieli dostęp do modułów liczących co najmniej 750 m2, z których każdy może być elastycznie dzielony i dostosowywany do indywidualnych potrzeb. Wysokość budynków wynosi 8 metrów. Dzięki doskonałej lokalizacji i połączeniu z drogą B101, Berliner Ring (A10) i Portem Lotniczym Berlin Brandenburg, do którego można dotrzeć samochodem w ciągu zaledwie 30 minut, Business Park jest atrakcyjny dla najemców z wielu różnych branż, w tym specjalizujących się w lekkiej produkcji, jak również działalności handlowej i usługowej.
„Pełne wynajęcie MLP Business Park Berlin jeszcze przed zakończeniem budowy to dla nas wielki sukces. Cel, jakim było zapewnienie użytkownikom z różnych sektorów, a w szczególności małym i średnim firmom, odpowiedniej powierzchni w doskonałej lokalizacji, został zrealizowany. Witamy czterech nowych najemców i życzymy im udanej przyszłości w MLP Business Park” - powiedział Andreas R.W. Wahlen, Manager - Business Development & Acquisitions w MLP Group.
W trosce o naturę
W zakresie zrównoważonego i energooszczędnego rozwoju MLP Group dąży do uzyskania dla budynku certyfikatu DGNB Gold. Innowacyjna koncepcja przewiduje instalację systemu fotowoltaicznego dla niskoemisyjnego zaopatrzenia w energię, jak również dużą liczbę stacji do ładowania samochodów elektrycznych. Ponieważ park biznesowy jest budowany na terenie greenfield, deweloper w ramach ochrony przyrody i gatunków zabezpieczył również okoliczny teren dla występujących tu jaszczurek oraz zainstalował skrzynki lęgowe i siedliska dla gadów.
„Dla nas jako dewelopera ważne jest, aby realizować projekty w sposób zrównoważony. Oprócz zastosowania najnowszych technologii, w Berlinie szczególnie ważne było ekonomiczne wykorzystanie przestrzeni i terenu. Dlatego cieszymy się, że udało nam się opracować innowacyjną koncepcję, która spełnia nasze ekologiczne i społeczne zobowiązania" – podkreślił Andreas M. Bertsch, Senior Technical Project Manager w MLP Group.
Projekt na ukończeniu
Ceremonia wmurowania kamienia węgielnego pod budowę parku biznesowego odbyła się w styczniu 2020 r., a pierwsze powierzchnie w halach zostały oddane do użytkowania w czerwcu 2021 r. W grudniu 2021 r. MLP Group rozpoczęło budowę ostatniej – czwartej hali, która zostanie ukończona w grudniu br.
Finansowanie ostatniej fazy budowy zapewnił Bayerische Landesbank (BayernLB). Za pozyskiwanie najemców odpowiedzialne były firmy świadczące usługi na rynku nieruchomości CBRE Deutschland i Jones Lang LaSalle.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.