Komunikaty PR

MLP Group inwestuje w nowoczesny park biznesowy w Zagłębiu Ruhry

2024-12-12  |  11:00

MLP Group umacnia pozycję na strategicznym rynku niemieckim. W miejscowości Castrop-Rauxel zrealizuje swoje trzecie centrum biznesowe w regionie Zagłębia Ruhry. Projekt powstający na terenach poprzemysłowych dostarczy około 57 tys. m kw. zrównoważonej nowoczesnej powierzchni, która będzie certyfikowana w standardzie DGNB na poziomie co najmniej Gold. Elastyczne moduły oferowane w przedziale od 1 000 do 10 000 m kw. dostosowane będą do różnego rodzaju działalności, w tym także na potrzeby data center.

MLP Group, jako wiodąca europejska platforma nieruchomości logistycznych i przemysłowych, rozpoczyna realizację nowego, szóstego z kolei, projektu w Niemczech. Grupa nabyła działkę o powierzchni około 14,6 hektara w miejscowości Castrop-Rauxel w Zagłębiu Ruhry. Powstanie na niej nowoczesny park biznesowy wzorowany na koncepcji MLP Business Park Schalke w Gelsenkirchen. Będzie to jednocześnie trzecie centrum zlokalizowane na terenie tej przemysłowej części Niemiec, obok kompleksu funkcjonującego już w miejscowości Unna i przygotowywanego w miejscowości Gelsenkirchen.

 – Niemcy są naszym strategicznym kierunkiem ekspansji. To największy rynek w Europie z ciągle gigantycznym potencjałem wzrostu. W ostatnim czasie z sukcesem przeprowadziliśmy pierwszą ofertę zielonych obligacji uprzywilejowanych o wartości 300 mln euro. Pozyskane środki w dużej części przeznaczymy na dalszy rozwój właśnie w tym kraju - mówi Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.

MLP Business Park Castrop-Rauxel dostarczy około 55 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej oraz 2 tys. m kw. powierzchni biurowej. Powstanie na terenie typu brownfield, który zostanie zrewitalizowany zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Obiekt, realizowany z zachowaniem najwyższych standardów ekologicznych, zostanie certyfikowany w standardzie DGNB na poziomie co najmniej Gold. Na dachu obiektu zostanie zainstalowany system fotowoltaiczny. Projekt przewiduje także zastosowanie pomp ciepła jako głównego źródła ogrzewania oraz zagospodarowanie dachu jako powierzchni zielonej. Wszystkie rozwiązania będą wspierać efektywną gospodarkę wodną i energetyczną obiektu.

"Nowa inwestycja w Castrop-Rauxel doskonale wpisuje się w naszą strategię rozwoju na rynku niemieckim. Lokalizacja w sercu Zagłębia Ruhry zapewnia dostęp do rozwiniętej infrastruktury logistycznej oraz bliskość kluczowych szlaków transportowych. Projekt dostosowany zostanie pod różnorodną działalność biznesową, w tym także pod funkcjonowanie data center" – podkreśla Martin Birkert, Chief Country Officer Germany w MLP Group.

MLP Business Park Castrop-Rauxel otrzymał pozytywną opinię władz miejskich. W ramach oferowanych modułów dostępne będą powierzchnie w przedziale od 1 000 do 10 000 m kw. Elastyczna koncepcja parku umożliwi wykorzystanie powierzchni pod różnorodną działalność. Przestrzeń zostanie przystosowana do potrzeb przemysłu lekkiego, działalności magazynowo-logistycznej oraz innych funkcji biznesowych, w tym również m.in. na data center.

„Podobnie jak wiele miast w regionie Ruhry, Castrop-Rauxel w przeszłości było silnie związane z przemysłem węglowym i stalowym. Obecnie działają tu firmy z różnych branż. Jednak dostępność wolnych terenów komercyjnych staje się coraz bardziej ograniczona. Dzięki rewitalizacji terenu poprzemysłowego dostępna będzie nowa pilnie potrzeba powierzchnia, aby wspierać dalszy rozwój przedsiębiorstw. Z entuzjazmem podchodzimy do tego projektu, oczekując na ścisłą współpracę z MLP Group w celu przekształcenia tego terenu w nowoczesne przestrzenie biznesowe” – stwierdza Jens Langensiepen, Managing Director w Wirtschaft & Marketing Castrop-Rauxel GmbH.

Park biznesowy powstanie przy Wartburgstraße 81 w Castrop-Rauxel. Lokalizacja oferuje szereg strategicznych korzyści dla przyszłych najemców. Inwestycja znajduje się w bezpośrednim dostępie do rozwiniętej sieci autostrad - w odległości około 3 km znajdują się autostrady A2, A42, A43 i A45, zapewniające doskonałą komunikację z całym regionem Zagłębia Ruhry i dalszymi destynacjami. Projekt posiada dogodne połączenie z centrum miasta przez czteropasmową drogę federalną oddaloną o 800 metrów. Dodatkowym atutem jest bliskość kluczowych centrów logistycznych, w tym obiektów takich firm jak Dachser, UPS, ad Cargo, Recht Logistik oraz centrów dystrybucyjnych IKEA i Hornbach. Port lotniczy w Dortmundzie znajduje się w odległości około 34 km, co przekłada się na 30-45 minut dojazdu samochodem.

W procesie zakupu działki uczestniczyła renomowana agencja nieruchomości NAI Apollo kancelaria prawna Goodwin oraz kancelaria Berkers & Cie. wspierająca w obszarze podatkowym.

Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.