Akcesoria do rodzinnego auta
Rodzinne auto niszczy się szybciej. Są jednak metody zabezpieczające je przed intensywną eksploatacją, choćby ochronne nakładki na zderzaki lub listwy progowe. Te wysokiej jakości są nie do zadarcia, nawet przez małe stópki.
Tegoroczne letnie podróże może nie będą tak dalekie jak zwykle. Jednak dla pięcioosobowej rodziny, nie ważne czy jedzie nad pobliskie jezioro czy w góry, pakowanie to zawsze wyzwanie i wielka logistyczna operacja. Nie każdy samochód wychodzi z tego bez szwanku.
Postanowiliśmy sprawdzić jak rodzinne auta, znajdujące w czubie rankingów tego typu samochodów, można zabezpieczyć, wyposażając je w dodatkowe akcesoria, takie jak nakładki na zderzak, bagażnik i na progi.
Nakładki na zderzak a wakacyjne pakowanie
Podczas pakowania punktem newralgicznym jest oczywiście bagażnik. Większe rodziny wybierają zazwyczaj taki, który ma dużą ładowność. Aktualnie numerem jeden na listach rankingowych rodzinnych aut jest Volkswagen Tiguan. Do nowszych modeli przy złożonych siedzeniach da się zapakować nawet 1700 litrów różnych "najpotrzebniejszych" podczas wyjazdu rzeczy (przy rozłożonych fotelach około 700 l). Można więc tam zmieścić i wózek, parawan, i zestaw niezbędnych zabawek.
- Bagażnik w tym modelu jest bardzo pojemny, ale nie ma opcji, by ładując go lub rozładowując przez kilka sezonów nie zarysować tylnego zderzaka - mówi Paweł Goździk z białostockiej firmy alu-frost specjalizującej się w produkcji stalowych akcesoriów do samochodów. - Psuje to na trwałe wygląd auta, a zarysowania są bardzo widoczne. Koszty ponownego lakierowana wynoszą od 300 do 1000 zł. Oznacza to też, że bez lakierowania przy ewentualnej sprzedaży samochodu jego cena spadnie. Wyjściem jest zakup nakładki na zderzak. Te produkowane przez naszą firmę można zamontować samodzielnie (posiadają mocną klejącą taśmę). Po zdjęciu, fabryczny zderzak będzie wyglądał jak nowy, a to zawsze robi dobre wrażenie na kupcach. Poza tym, kiedy zainstalujemy nakładkę, przy wakacyjnym pakowaniu tata nie będzie się denerwował, że dzieci demolują mu auto upychając do niego hulajnogę.
Nakładka na zderzak dopasowana jest do modelu auta. Alu-frost produkuje je także do innych samochodów chętnie kupowanych przez rodziny, takich jak Seat Alhambra II, Honda CR-V czy Skoda Octavia Kombi. Można dostać je w wersji błyszczącej (typu lustro), matowe lub w kolorze czarnym (pokryte folią karbonową). Jedni klienci wolą wystrój monochromatyczny, inni wręcz odwrotnie - dobierają nakładki kontrastujące z resztą auta. Niektóre z nich mają ciekawe elementy dekoracyjne, poprawiające ogólny wygląd auta i podnoszące prestiż właściciela.
- Dodatkowa opcja warta rozpatrzenia, która sprawdzi się w autach, gdzie bagażnik jest intensywnie wykorzystywany i przewozi się nim ciężkie rzeczy, to nakładka na próg bagażnika. Po prostu zabezpiecza ona fabryczne części przez zniszczeniem podczas załadunku - wyjaśnia Piotr Świrko z alu-frost. - Z rodzinnych aut najwięcej nakładek na próg bagażnika sprzedajemy do Skody Octavii Kombi.
Listwy progowe chroniące przed małymi stópkami
O Ile letnie wyjazdy zdarzają się raz na jakiś czas, o tyle auto służy jako środek transportu dla całej rodziny przez okrągły rok. Dowożenie do szkoły, na zajęcia dodatkowe, nawet na spacery czy basen oznacza, że codziennie wchodzi się do samochodu i z niego wychodzi kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt razy. Czasami z wyładowanymi ciężkimi rzeczami plecakami, czasami z patykiem znalezionym podczas wprawy do parku. Tak częste i intensywne eksploatowanie bardzo szybko widać na samochodowych progach. Dlatego zapobiegliwi posiadacze dwuśladów zaraz po ich zakupie montują nakładki progowe, nazywane też listwami progowymi.
- Podobnie jak w przypadku zderzaków to rzecz, która naprawdę zabezpiecza auto przed zniszczeniami wynikającymi z częstego użytkowania - mówi ekspert z alu-frost. - Polecam nakładki wykonane z dobrej jakościowo stali. My produkujemy je z kwasoodpornej stali szlachetnej, dzięki czemu są odporne na różne warunki atmosferyczne - sól, piach wilgoć, mróz. Nie kupujmy też uniwersalnych, najtańszych nakładek, ponieważ powinny by one idealnie dopasowane do progu, a więc do konkretnego modelu i rocznika. Inne mogą uszkodzić powierzchnię progu, a poza tym stanowić utrudnienie, a nawet zagrożenie dla wsiadających.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.