Komunikaty PR

ARVAL POSADZI DRZEWO ZA KAŻDY WYNAJĘTY POJAZD ZELEKTRYFIKOWANY

2021-06-02  |  09:45
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Krowicka
NBS Communications

Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka@nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl

Arval, światowy lider w wynajmie długoterminowym z pełną obsługą i rozwiązaniach z zakresu zrównoważonej mobilności, rusza ze swoim pierwszym międzynarodowym projektem wspierającym bioróżnorodność. Za każdy wynajęty przez klienta samochód elektryczny lub hybrydowy, Arval posadzi w danym kraju jedno drzewo. W ten sposób firma chce promować lokalną bioróżnorodność, a także zaangażować swych pracowników i klientów w działania na rzecz środowiska. Do końca 2025 roku Arval zamierza posadzić ponad 500 000 drzew. W Polsce firma wsparła już m.in. nasadzenia w Lipuszu na Kaszubach, gdzie w 2017 roku huragan zniszczył 4,2 tys. hektarów lasu. 

Rosnące obawy dotyczące zmian klimatycznych sprawiły, że zrównoważony rozwój znalazł się w centrum strategii CSR firm na całym świecie. Arval, jako lider rynku wynajmu pojazdów, znajduje się na właściwej pozycji, by być motorem pozytywnych zmian w kierunku zrównoważonej mobilności i aktywnie uczestniczyć w przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym. 

W swojej strategii Arval Beyond, firma zawarła główne cele CSR, które zamierza zrealizować do końca 2025 roku: 500 000 zelektryfikowanych pojazdów w wynajmie, co stanowić będzie 25% całej floty; redukcja emisji CO2 z wynajmowanych aut o 30% w stosunku do roku 2020 oraz uzyskanie jako firma neutralności emisyjnej.

1 zelektryfikowane auto = 1 posadzone drzewo

By wesprzeć i przyspieszyć te zmiany, Arval uruchomił międzynarodowy program zalesiania we wszystkich 30 krajach, w których oferuje swe usługi. Projekt polega na sadzeniu jednego drzewa za każde zelektryfikowane auto (samochód w pełni elektryczny lub hybrydowy) wynajęte przez firmę w danym kraju. Lokalne podejście ma pomóc w zaangażowaniu w projekt pracowników i klientów firmy. Jest to też okazja, by podjąć konkretne działania w kontekście ochrony lasów i zachowania bioróżnorodności, a przy okazji promować pojazdy elektryczne, które są naturalnym wyborem w walce ze zmianami klimatycznymi. 

W projekcie odbudowy lasów Arval współpracuje z firmą Reforest'Action, której działalność skupia się wokół ochrony, odtwarzania i sadzenia nowych lasów na całym świecie. Będzie ona odpowiedzialna za nadzór nad realizacją programu i za proces sadzenia drzew w krajach, w których działa Arval. 

Pierwsze drzewa w Polsce już rosną

Polski oddział Arval pierwsze nasadzenia ma już za sobą. – W pierwszym kwartale tego roku sfinansowaliśmy już 101 drzew, a w kolejnych zamierzamy zdecydowanie przyspieszyć. Na początek wybraliśmy las w Lipuszu na Kaszubach, który bardzo ucierpiał w czasie huraganu w 2017 roku. Co kwartał będziemy sadzić kolejne drzewa w różnych częściach Polski, w zależności od tego, ile pojazdów zelektryfikowanych wynajmiemy klientom – mówi Anna Lelonek, odpowiedzialna w Arval Service Lease Polska za CSR. – Będziemy także zachęcać naszych klientów, pracowników i partnerów, by wspierali ten szczytny cel. Na stronie www.reforestaction.com/en/arval-bnp-paribas każdy może przyłączyć się do akcji i wirtualnie posadzić drzewo np. w Lipuszu – dodaje. 

Wymierne efekty dla środowiska

Projekt został początkowo uruchomiony w 8 krajach, w których Arval wynajął w 2021 roku najwięcej samochodów zelektryfikowanych. Są to Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania. Plan zakłada zasadzenie przez Arval ponad 70 000 drzew do końca bieżącego roku, a do końca 2025 roku – 500 000 drzew. Rozszerzenie projektu na wszystkie pozostałe kraje, w których Arval oferuje swe usługi, przewidywane jest na przyszły rok. 

Poprzez nową inicjatywę firma będzie miała pozytywny wpływ nie tylko na tereny leśne. Drzewa wytwarzają tlen dla nas wszystkich, pochłaniają szkodliwy dwutlenek węgla, są schronieniem dla dzikich zwierząt, a nasadzenia i pielęgnacja generują nowe miejsca pracy. Ekologiczny i społeczny wpływ działań Arval będzie więc można zmierzyć. Do końca 2025 przy udziale firmy zostaną zasadzone drzewa, które:

  • pochłoną 75 000 ton CO2
  • stworzą schronienie dla 1 500 000 zwierząt
  • wyprodukują tlen, który zaspokoi miesięczne potrzeby 2 000 000 ludzi
  • wygenerują 500 000 godzin pracy w leśnictwie

– Wraz z projektem “1 zelektryfikowane auto = 1 drzewo”, społeczną odpowiedzialność biznesu umieściliśmy w samym sercu naszej działalności. Liczymy na to, że każdy pracownik i każdy klient wyruszy w zrównoważoną podróż w kierunku niskoemisyjnego transportu – mówi Alain Van Groenendael, dyrektor generalny i prezes Arval.

Dowiedz się więcej o nowej ekologicznej inicjatywie Arval >>>

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: NBS Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.