AUTOMOTIVE IS OUR MOTIVE

Ilona Urbańczyk
Seifert Polska
Kosztowska 21
41-409 Mysłowice
i.urbanczyk|seifert-logistics.com| |i.urbanczyk|seifert-logistics.com
+48 327 317 110
www.seifert-logistics.com
Branża motoryzacyjna jest jednym z najważniejszych sektorów gospodarki europejskiej. Szacuje się, że na jej rzecz, w Europie pracuje bezpośrednio około 12 mln osób.
Na naszych oczach dokonuje się transformacja automotive, która wieści koniec tradycyjnego rynku samochodowego. Konsekwentnie realizowane są strategiczne decyzje koncernów. Zmieniają się standardy ekologiczne oraz nasze postrzeganie - motoryzacja widziana naszymi oczami w niedalekiej przyszłości.
Z początkiem tego roku wprowadzono nowe obowiązujące limity spalin. Samochody z napędem alternatywnym są segmentem, który w istocie odnotowuje wzrost liczby rejestracji. A po raz pierwszy w historii, respondenci znanego globalnego badania KPMG „Global Automotive Executive Survey” uznali, że do 2030 r. nastąpi detronizacja tradycyjnych aut spalinowych na rzecz większości pojazdów o napędzie alternatywnym, wskazując pojazdy o elektrycznym napędzie akumulatorowym jako główny kierunek rozwoju rynku motoryzacyjnego.
Podstawą natomiast działalności koncernów samochodowych jest bezpieczeństwo łańcuch dostaw i zaopatrzenia linii produkcyjnych.
SEIFERT POLSKA I SEIFERT AUTOMOTIVE POLSKA SĄ CZĘŚCIĄ MIĘDZYNARODOWEJ GRUPY LOGISTYCZNEJ – SEIFERT LOGISTICS GROUP, Z PONAD 70-LETNIM DOŚWIADCZENIEM, KTÓREJ MOTOREM NAPĘDOWYM JEST WYSPECJALIZOWANY SEKTOR LOGISTYKI KONTRAKTOWEJ DLA BRANŻY AUTOMOTIVE.
Jako operator logistyczny od lat równolegle rozwijaliśmy się wraz z nią. Nie inaczej jest i teraz, w kierunku elektromobilności, także w Polsce – podkreśla Jan Brachmann, prezes Seifert Polska, obecnej na polskim rynku TSL już od ponad 20 lat, z siedzibą główną w Mysłowicach na Górnym Śląsku, w bezpośrednim sąsiedztwie Jaworzna.
Przez lata wypracowaliśmy logistyczny know-how automotive. Bardzo dobrze znamy i czujemy się w branży motoryzacyjnej, która obdarzyła nas zaufaniem. Partnerstwo w automotive opiera się na współdzieleniu tych samych wartości i legitymuje pełne wykorzystanie naszego potencjału – dodaje Brachmann.
Obecnie Grupa Seifert odpowiada za kompleksową i innowacyjną obsługę logistyczną w fabrykach w Malsch, w Rastatt, Lipsku czy też we francuskim Hambach. Przy zachodniej granicy z Polską aktualnie przygotowuje powierzchnie magazynowe oraz proces obsługi logistycznej gigafabryki amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego, polegający na składowaniu i sekwencjonowaniu części bezpośrednio na potrzeby zaopatrzenia linii produkcyjnej w Brandenburgii. W Polsce, w Jaworze, od 2019 Seifert Automotive Polska - spółka-córka Seifert Polska, zapewnia wewnętrzną, jak i zewnętrzną obsługę logistyczną pierwszej w kraju fabryki 4.0, niemieckiego producenta samochodów, a od lata 2020 także nowo powstałej fabryki baterii do modelów hybrydowych oraz w pełni elektrycznych.
W tym roku docelowo, w cyklu: przyjęcie – magazynowanie – zaopatrzenie linii – odbiór i wysyłka gotowych komponentów – zarządzanie pustymi opakowaniami, zabezpieczymy logistycznie produkcję 110 000 baterii – informuje Michał Musielak, dyrektor logistyki Seifert Automotive Polska.
Aktualnie w Europie działa niemalże 300 zakładów montażu samochodów i produkcji silników, w tym 16 fabryk w Polsce (samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów).
Dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego równie istotni, co same fabryki są działający w Polsce producenci części i podzespołów. Jako Seifert specjalizujemy się w bezpośredniej obsłudze transportowej i logistycznej z wartością dodaną, samych producentów, ale też pośrednio wspierając logistycznie wspomniane OEM-y, uczestnicząc w kompleksowym zaopatrzeniu linii – komentuje Szymon Szczepanik, dyrektor logistyki Seifert Polska.
Doświadczony operator logistyczny, który wie, jak budować odporność i wzmocnić siatkę bezpieczeństwa logistycznego to z pewnością dobry partner dla wszystkich tych graczy w przestrzeni automotive. Także w kontekście planów „nearshoringu”, racjonalizacji produkcji w Europie Zachodniej (trend również wymieniany przez respondentów KPMG), czy też w efekcie doświadczeń ostatnich 12 miesięcy, które wyraziście pokazały potrzebę buforowania i tworzenia w kraju zapasów surowców i półproduktów pochodzących głównie z Azji.
Firma Seifert to marka logistyczna sama w sobie. Budząca zaufanie ważnych marek – podsumowuje Ilona Urbańczyk, Specjalistka ds. Marketingu Seifert Polska. Szerokie portfolio, jako efekt dywersyfikacji stanowi solidny fundament Grupy (który nabiera realnych kształtów w postaci właśnie budowanego Centrum administracyjnego w Ulm Nord), natomiast …zdecydowanie to „Automotive is our motive”.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

PGE mocno inwestuje w odnawialne źródła energii. Prowadzi też analizy dotyczące Bełchatowa jako lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej
Rekordowe w historii zyski Grupy PGE pozwolą na dalszą transformację energetyczną i kolejne inwestycje. Spółka planuje budowę bateryjnych magazynów energii, będzie też intensywnie rozwijać inwestycje w odnawialne źródła energii, szczególnie offshore, a także sieci dystrybucyjne. Analizuje też możliwość budowy elektrowni jądrowej w Bełchatowie. – Nasze plany to dalsza transformacja grupy zmierzająca w stronę tego, czego oczekuje od nas rynek – zapowiada Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Handel
Niepewność powodowana amerykańskimi cłami wstrzymuje inwestycje. Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów

Chaotyczna polityka celna administracji Donalda Trumpa, polegająca na zapowiadaniu, wprowadzaniu, a potem zawieszaniu ceł na różne sektory działalności i kraje, utrudnia planowanie działalności gospodarczej i inwestowanie w warunkach rosnącej niepewności. W tej sytuacji wiele firm wstrzymuje się z inwestycjami bądź gromadzi zapasy surowców i półproduktów na kolejne tygodnie działalności. Amerykańskie cła powodują wprowadzenie taryf odwetowych ze strony dotkniętych nowymi przepisami krajów. W efekcie globalny handel wyhamuje, a wraz z nimi spowolni rozwój gospodarczy.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.