Komunikaty PR

AUTOMOTIVE IS OUR MOTIVE

2020-01-22  |  19:17
Biuro prasowe
Kontakt

Ilona Urbańczyk
Seifert Polska

Kosztowska 21
41-409 Mysłowice
i.urbanczyk|seifert-logistics.com| |i.urbanczyk|seifert-logistics.com
+48 327 317 110
www.seifert-logistics.com
Do pobrania Scan ME ( 0.79 MB )

Branża motoryzacyjna jest jednym z najważniejszych sektorów gospodarki europejskiej. Szacuje się, że na jej rzecz, w Europie pracuje bezpośrednio około 12 mln osób.

Na naszych oczach dokonuje się transformacja automotive, która wieści koniec tradycyjnego rynku samochodowego. Konsekwentnie realizowane są strategiczne decyzje koncernów. Zmieniają się standardy ekologiczne oraz nasze postrzeganie - motoryzacja widziana naszymi oczami w niedalekiej przyszłości.

 

Z początkiem tego roku wprowadzono nowe obowiązujące limity spalin. Samochody z napędem alternatywnym są segmentem, który w istocie odnotowuje wzrost liczby rejestracji. A po raz pierwszy w historii, respondenci znanego globalnego badania KPMG „Global Automotive Executive Survey” uznali, że do 2030 r. nastąpi detronizacja tradycyjnych aut spalinowych na rzecz większości pojazdów o napędzie alternatywnym, wskazując pojazdy o elektrycznym napędzie akumulatorowym jako główny kierunek rozwoju rynku motoryzacyjnego.

 

Podstawą natomiast działalności koncernów samochodowych jest bezpieczeństwo łańcuch dostaw i zaopatrzenia linii produkcyjnych.

 

SEIFERT POLSKA I SEIFERT AUTOMOTIVE POLSKA SĄ CZĘŚCIĄ MIĘDZYNARODOWEJ GRUPY LOGISTYCZNEJ – SEIFERT LOGISTICS GROUP, Z PONAD 70-LETNIM DOŚWIADCZENIEM, KTÓREJ MOTOREM NAPĘDOWYM JEST WYSPECJALIZOWANY SEKTOR LOGISTYKI KONTRAKTOWEJ DLA BRANŻY AUTOMOTIVE.

 

Jako operator logistyczny od lat równolegle rozwijaliśmy się wraz z nią. Nie inaczej jest i teraz, w kierunku elektromobilności, także w Polsce – podkreśla Jan Brachmann, prezes Seifert Polska, obecnej na polskim rynku TSL już od ponad 20 lat, z siedzibą główną w Mysłowicach na Górnym Śląsku, w bezpośrednim sąsiedztwie Jaworzna.

Przez lata wypracowaliśmy logistyczny know-how automotive. Bardzo dobrze znamy i czujemy się w branży motoryzacyjnej, która obdarzyła nas zaufaniem. Partnerstwo w automotive opiera się na współdzieleniu tych samych wartości i legitymuje pełne wykorzystanie naszego potencjału – dodaje Brachmann.

 

Obecnie Grupa Seifert odpowiada za kompleksową i innowacyjną obsługę logistyczną w fabrykach w Malsch, w Rastatt, Lipsku czy też we francuskim Hambach. Przy zachodniej granicy z Polską aktualnie przygotowuje powierzchnie magazynowe oraz proces obsługi logistycznej gigafabryki amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego, polegający na składowaniu i sekwencjonowaniu części bezpośrednio na potrzeby zaopatrzenia linii produkcyjnej w Brandenburgii. W Polsce, w Jaworze, od 2019 Seifert Automotive Polska - spółka-córka Seifert Polska, zapewnia wewnętrzną, jak i zewnętrzną obsługę logistyczną pierwszej w kraju fabryki 4.0, niemieckiego producenta samochodów, a od lata 2020 także nowo powstałej fabryki baterii do modelów hybrydowych oraz w pełni elektrycznych.

W tym roku docelowo, w cyklu: przyjęcie – magazynowanie – zaopatrzenie linii – odbiór i wysyłka gotowych komponentów – zarządzanie pustymi opakowaniami, zabezpieczymy logistycznie produkcję 110 000 baterii – informuje  Michał Musielak, dyrektor logistyki Seifert Automotive Polska.

 

Aktualnie w Europie działa niemalże 300 zakładów montażu samochodów i produkcji silników, w tym 16 fabryk w Polsce (samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów).

Dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego równie istotni, co same fabryki są działający w Polsce producenci części i podzespołów. Jako Seifert specjalizujemy się w bezpośredniej obsłudze transportowej i logistycznej z wartością dodaną, samych producentów, ale też pośrednio wspierając logistycznie wspomniane OEM-y, uczestnicząc w kompleksowym zaopatrzeniu linii – komentuje Szymon Szczepanik, dyrektor logistyki Seifert Polska.

 

Doświadczony operator logistyczny, który wie, jak budować odporność i wzmocnić siatkę bezpieczeństwa logistycznego to z pewnością dobry partner dla wszystkich tych graczy w przestrzeni automotive. Także w kontekście planów „nearshoringu”, racjonalizacji produkcji w Europie Zachodniej (trend również wymieniany przez respondentów KPMG), czy też w efekcie doświadczeń ostatnich 12 miesięcy, które wyraziście pokazały potrzebę buforowania i tworzenia w kraju zapasów surowców i półproduktów pochodzących głównie z Azji.

Firma Seifert to marka logistyczna sama w sobie. Budząca zaufanie ważnych marek – podsumowuje Ilona Urbańczyk, Specjalistka ds. Marketingu Seifert Polska. Szerokie portfolio, jako efekt dywersyfikacji stanowi solidny fundament Grupy (który nabiera realnych kształtów w postaci właśnie budowanego Centrum administracyjnego w Ulm Nord), natomiast …zdecydowanie to „Automotive is our motive”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show Biuro prasowe
2024-04-30 | 01:00

The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show

After releasing OMODA 5 ICE and the fully electric OMODA 5E variant, the manufacturer is not slowing down. OMODA is preparing to introduce the eagerly awaited OMODA 7 model to the global market.
Motoryzacja Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
2024-04-30 | 01:00

Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce

W ubiegłym tygodniu do Polski dotarły pierwsze samochody pokazowe marki  OMODA&JAECOO. Chiński producent samochodów przygotowuje się do wejścia na polski rynek ze swoimi
Motoryzacja The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
2024-04-30 | 01:00

The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland

Last week, the first OMODA&JAECOO show cars arrived in Poland. The Chinese car manufacturer is preparing to enter the Polish market with its flagship OMODA 5 model, which may happen as early

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.