Bird wchodzi do Trójmiasta z wiodącym na rynku modelem e-hulajnogi
Bird zadebiutował w Polsce w Warszawie w kwietniu 2019 roku. Następnie wystartował także w Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu. W Trójmieście jako pierwsi hulajnogi Bird będą mogli przetestować mieszkańcy Gdańska i Sopotu. Do Gdyni jednoślady trafią na początku kwietnia. Rozszerzenie działalności o kolejne miasta jest kolejnym krokiem do upowszechnienia tej ekologicznej formy transportu w Polsce. Aplikacja pomaga rozwiązać problem "ostatniej mili", kiedy podróże transportem publicznym są zbyt krótkie, aby były opłacalne, a dojście do celu pieszo zbyt czasochłonne. Z tego względu często podróżujący rezygnują z komunikacji miejskiej i wybierają samochody, zwiększając natężenie ruchu i emisję dwutlenku węgla. Bird oferuje przyjazną dla środowiska i wygodną alternatywę do jazdy amochodem.
- W Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu z naszej usługi skorzystały już setki tysięcy użytkowników. Cieszymy się, że możemy rozpocząć działalność w kolejnych miastach w Polsce i wypełniać naszą misję, czyli ułatwiać mieszkańcom dbanie o środowisko. Chcemy przekonać kierowców do zrezygnowania z samochodów i nakłonić do wykorzystywania hulajnóg elektrycznych - mówi Mathieu Deloly, General Manager Poland w Bird.
Do dyspozycji mieszkańców Trójmiasta będą modele Bird One, które zostały zaprojektowane w Kaliforni i charakteryzują się niezwykle długą żywotnością akumulatora oraz zasięgiem - aż do 50 km na jednym naładowaniu. Uaktualnione funkcje konstrukcyjne obejmują: zwiększoną gęstość ramy, reagujący układ hamulcowy, brak odsłoniętych kabli, panele serwisowe z szybkim dostępem, ulepszone oświetlenie i większą stabilność na wyboistych drogach. Wyjątkowa efektywność ekologiczna Bird One jest wynikiem najnowocześniejszego projektowania i inżynierii produktów, certyfikatów bezpieczeństwa oraz rygorystycznych testów drogowych.
Firma Bird wdrożyła szereg strategii mających na celu zapewnienie odpowiedzialnego i zrównoważonego funkcjonowania w miastach, w których prowadzi działalność. Co istotne, aplikacja inteligentnie szacuje zapotrzebowanie na hulajnogi, dodając kolejne do floty tylko wtedy, gdy jest na nie wystarczający popyt. W ten sposób elektryczne środki transportu są cały czas w użytku. W miastach, w których oferowane są hulajnogi Bird, firma zatrudnia lokalne zespoły, odpowiedzialne za utrzymanie porządku i dopilnowanie, aby pojazdy elektryczne były prawidłowo użytkowane i bezpiecznie zaparkowane.
Jak skorzystać z przejazdów:
- Pobierz aplikację Bird na swój smartfon i załóż konto.
- Otwórz aplikację i znajdź dostępną hulajnogę niedaleko twojej lokalizacji.
- Zeskanuj kod QR z hulajnogi aby rozpocząć przejazd - odblokowanie hulajnogi kosztuje 3 zł + 50 groszy za każdą minutę.
- Ciesz się jazdą, dbając o przestrzeganie zasad ruchu drogowego.
- Kiedy dotrzesz do celu, zostaw hulajnogę w bezpiecznym miejscu (nie blokując chodników ani innych przestrzeni publicznych) i zakończ podróż w aplikacji.
- W celu uzyskania pomocy technicznej należy skontaktować się przez aplikację lub wysłać wiadomość e-mail na adres pomoc@bird.com
O Bird
Bird to firma, która udostępnia przejazdy elektrycznymi środkami transportu, której celem jest dostarczanie przystępnych cenowo i przyjaznych dla środowiska rozwiązań dla społeczności na całym świecie. Oferuje flotę wspólnych hulajnóg elektrycznych, z których można skorzystać poprzez aplikację na smartfonie. Bird oferuje przejazdy użytkownikom, którzy chcą odbyć krótką podróż przez miasto lub przedostać się do wyznaczonego miejsca z metra lub autobusu, w sposób, który nie zanieczyszcza powietrza ani nie zwiększa natężenia ruchu. Bird ściśle współpracuje z miastami, w których prowadzi działalność, dzięki czemu jest niezawodnym i przystępnym cenowo środkiem transportu. Założona w 2017 roku przez pioniera transportu Travisa VanderZandena, firma Bird ma siedzibę w Venice w Kalifornii i szybko rozwija się na całym świecie.
Zachęcamy do śledzenia Bird na Instagramie (www.instagram.com/bird), oraz na Twitterze na
@BirdRide. Więcej informacji na www.bird.co
![VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1404572337,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych
![Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1700192320,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
![Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1755203170,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/headway-5qgiuubxkwm-unsplash,w_274,_small.jpg)
Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Problemy społeczne
Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
![](https://www.newseria.pl/files/11111/izdebski-awaria-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie, a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.
Ochrona środowiska
Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wiatraki-nowelizacja-2-foto2,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.