Bird wchodzi do Trójmiasta z wiodącym na rynku modelem e-hulajnogi
Bird zadebiutował w Polsce w Warszawie w kwietniu 2019 roku. Następnie wystartował także w Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu. W Trójmieście jako pierwsi hulajnogi Bird będą mogli przetestować mieszkańcy Gdańska i Sopotu. Do Gdyni jednoślady trafią na początku kwietnia. Rozszerzenie działalności o kolejne miasta jest kolejnym krokiem do upowszechnienia tej ekologicznej formy transportu w Polsce. Aplikacja pomaga rozwiązać problem "ostatniej mili", kiedy podróże transportem publicznym są zbyt krótkie, aby były opłacalne, a dojście do celu pieszo zbyt czasochłonne. Z tego względu często podróżujący rezygnują z komunikacji miejskiej i wybierają samochody, zwiększając natężenie ruchu i emisję dwutlenku węgla. Bird oferuje przyjazną dla środowiska i wygodną alternatywę do jazdy amochodem.
- W Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu z naszej usługi skorzystały już setki tysięcy użytkowników. Cieszymy się, że możemy rozpocząć działalność w kolejnych miastach w Polsce i wypełniać naszą misję, czyli ułatwiać mieszkańcom dbanie o środowisko. Chcemy przekonać kierowców do zrezygnowania z samochodów i nakłonić do wykorzystywania hulajnóg elektrycznych - mówi Mathieu Deloly, General Manager Poland w Bird.
Do dyspozycji mieszkańców Trójmiasta będą modele Bird One, które zostały zaprojektowane w Kaliforni i charakteryzują się niezwykle długą żywotnością akumulatora oraz zasięgiem - aż do 50 km na jednym naładowaniu. Uaktualnione funkcje konstrukcyjne obejmują: zwiększoną gęstość ramy, reagujący układ hamulcowy, brak odsłoniętych kabli, panele serwisowe z szybkim dostępem, ulepszone oświetlenie i większą stabilność na wyboistych drogach. Wyjątkowa efektywność ekologiczna Bird One jest wynikiem najnowocześniejszego projektowania i inżynierii produktów, certyfikatów bezpieczeństwa oraz rygorystycznych testów drogowych.
Firma Bird wdrożyła szereg strategii mających na celu zapewnienie odpowiedzialnego i zrównoważonego funkcjonowania w miastach, w których prowadzi działalność. Co istotne, aplikacja inteligentnie szacuje zapotrzebowanie na hulajnogi, dodając kolejne do floty tylko wtedy, gdy jest na nie wystarczający popyt. W ten sposób elektryczne środki transportu są cały czas w użytku. W miastach, w których oferowane są hulajnogi Bird, firma zatrudnia lokalne zespoły, odpowiedzialne za utrzymanie porządku i dopilnowanie, aby pojazdy elektryczne były prawidłowo użytkowane i bezpiecznie zaparkowane.
Jak skorzystać z przejazdów:
- Pobierz aplikację Bird na swój smartfon i załóż konto.
- Otwórz aplikację i znajdź dostępną hulajnogę niedaleko twojej lokalizacji.
- Zeskanuj kod QR z hulajnogi aby rozpocząć przejazd - odblokowanie hulajnogi kosztuje 3 zł + 50 groszy za każdą minutę.
- Ciesz się jazdą, dbając o przestrzeganie zasad ruchu drogowego.
- Kiedy dotrzesz do celu, zostaw hulajnogę w bezpiecznym miejscu (nie blokując chodników ani innych przestrzeni publicznych) i zakończ podróż w aplikacji.
- W celu uzyskania pomocy technicznej należy skontaktować się przez aplikację lub wysłać wiadomość e-mail na adres pomoc@bird.com
O Bird
Bird to firma, która udostępnia przejazdy elektrycznymi środkami transportu, której celem jest dostarczanie przystępnych cenowo i przyjaznych dla środowiska rozwiązań dla społeczności na całym świecie. Oferuje flotę wspólnych hulajnóg elektrycznych, z których można skorzystać poprzez aplikację na smartfonie. Bird oferuje przejazdy użytkownikom, którzy chcą odbyć krótką podróż przez miasto lub przedostać się do wyznaczonego miejsca z metra lub autobusu, w sposób, który nie zanieczyszcza powietrza ani nie zwiększa natężenia ruchu. Bird ściśle współpracuje z miastami, w których prowadzi działalność, dzięki czemu jest niezawodnym i przystępnym cenowo środkiem transportu. Założona w 2017 roku przez pioniera transportu Travisa VanderZandena, firma Bird ma siedzibę w Venice w Kalifornii i szybko rozwija się na całym świecie.
Zachęcamy do śledzenia Bird na Instagramie (www.instagram.com/bird), oraz na Twitterze na
@BirdRide. Więcej informacji na www.bird.co
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.