Komunikaty PR

BMW inwestuje w cyfrowe łańcuchy dostaw, które wspierają innowacje

2024-03-28  |  10:41
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

W erze dynamicznych zmian technologicznych i rosnących oczekiwań klientów, branża motoryzacyjna stoi przed wyzwaniami wymagającymi nie tylko innowacyjności, ale także zrównoważonego i efektywnego zarządzania całym ekosystemem produkcyjnym i logistycznym. BMW Group, wykorzystując rozwiązania SAP, przekształca tradycyjne procesy w cyfrowe strategie, które napędzają rozwój i innowacje, podnosząc zarazem efektywność operacyjną na nieosiągalnym dotąd poziomie.

Branża motoryzacyjna ma przed sobą wiele wyzwań. W 2024 roku spodziewany jest skromny wzrost sprzedaży nowych samochodów – o zaledwie 2,5% w porównaniu do 12% wzrostu obserwowanego w 2023 roku. Dodatkowo, sektor będzie musiał stawić czoła licznym zmianom regulacyjnym, związanym m. in. z zieloną transformacją. W takim środowisku, inwestycje w transformację cyfrową sygnalizują znaczące finansowe zaangażowanie w przyjęcie technologii cyfrowych i transformację tradycyjnych modeli biznesowych, które mają pomóc producentom sprostać obecnym jak i nadchodzącym wyzwaniom. Według szacunków firmy SRIVE, aż 25% budżetu R&D firm motoryzacyjnych jest przeznaczone na wysiłki związane z transformacją cyfrową.

W obliczu wspomnianych wyzwań, BMW Group, jedna z największych i najbardziej prestiżowych marek w branży motoryzacyjnej, znalazła się w potrzebie optymalizacji swoich procesów planowania i zarządzania łańcuchem dostaw. Precyzyjne planowanie zapotrzebowania na różne komponenty jest kluczowym czynnikiem, który zapobiega przestojom i opóźnieniom w testowaniu podczas prac projektowych jak i produkcyjnych. Rozwój nowych pojazdów wymaga nie tylko innowacji, ale także skutecznej koordynacji złożonej sieci dostawców.

– Raport SAP Polska „Biznes napędzany cyfrowo” pokazuje, że ponad 60% firm uznaje systemy IT wspierające zarządzanie procesami logistycznymi za kluczowe w osiąganiu korzyści ekonomicznych i zwiększaniu efektywności operacyjnej przedsiębiorstw oraz całych łańcuchów dostaw. Przypadek BMW Group jasno ilustruje, że efektywne, zwinne zarządzanie współpracą z dostawcami ma znaczenie nie tylko w kontekście produkcji, ale również inwestycji w rozwój biznesu i innowacje – zauważa Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain, SAP CEE.

Aby lepiej prognozować i planować wymagania dla każdego projektu, BMW Group zdecydowało się na platformę technologiczną SAP jako fundament dla budowy centralnego magazynu danych. W połączeniu z SAP Analytics Cloud, firma uzyskała kompleksowe funkcjonalności do planowania i raportowania. Dzięki tej inicjatywie BMW Group może teraz przeprowadzać analizę scenariuszy, uzyskując klarowny obraz swojego wyspecjalizowanego łańcucha dostaw, co sprawia, że cały proces rozwoju staje się znacznie efektywniejszy.

Wdrożenie tego projektu przyniosło BMW Group znaczne korzyści, w tym zwiększoną dokładność planowania, co pozytywnie wpływa na zadowolenie pracowników i pomaga w dostarczaniu bezpiecznych, zrównoważonych i innowacyjnych samochodów teraz i dla przyszłych pokoleń. Udoskonalenie procesów planowania pomaga BMW Group w eliminacji przestojów i opóźnień w testowaniu, co jest kluczowe dla utrzymania pozycji lidera w branży w zakresie innowacji i jakości.

Zaangażowanie zespołów BMW Group i bliska współpraca z działem SAP Services and Support przyczyniły się do szybkiej i skutecznej realizacji projektu, co przełożyło się na poprawę dokładności planowania i zwiększenie zadowolenia pracowników. W efekcie, BMW Group może teraz jeszcze sprawniej dostarczać bezpieczne, zrównoważone i innowacyjne samochody, odpowiadając na bieżące i przyszłe potrzeby rynku motoryzacyjnego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.