BMW inwestuje w cyfrowe łańcuchy dostaw, które wspierają innowacje
W erze dynamicznych zmian technologicznych i rosnących oczekiwań klientów, branża motoryzacyjna stoi przed wyzwaniami wymagającymi nie tylko innowacyjności, ale także zrównoważonego i efektywnego zarządzania całym ekosystemem produkcyjnym i logistycznym. BMW Group, wykorzystując rozwiązania SAP, przekształca tradycyjne procesy w cyfrowe strategie, które napędzają rozwój i innowacje, podnosząc zarazem efektywność operacyjną na nieosiągalnym dotąd poziomie.
Branża motoryzacyjna ma przed sobą wiele wyzwań. W 2024 roku spodziewany jest skromny wzrost sprzedaży nowych samochodów – o zaledwie 2,5% w porównaniu do 12% wzrostu obserwowanego w 2023 roku. Dodatkowo, sektor będzie musiał stawić czoła licznym zmianom regulacyjnym, związanym m. in. z zieloną transformacją. W takim środowisku, inwestycje w transformację cyfrową sygnalizują znaczące finansowe zaangażowanie w przyjęcie technologii cyfrowych i transformację tradycyjnych modeli biznesowych, które mają pomóc producentom sprostać obecnym jak i nadchodzącym wyzwaniom. Według szacunków firmy SRIVE, aż 25% budżetu R&D firm motoryzacyjnych jest przeznaczone na wysiłki związane z transformacją cyfrową.
W obliczu wspomnianych wyzwań, BMW Group, jedna z największych i najbardziej prestiżowych marek w branży motoryzacyjnej, znalazła się w potrzebie optymalizacji swoich procesów planowania i zarządzania łańcuchem dostaw. Precyzyjne planowanie zapotrzebowania na różne komponenty jest kluczowym czynnikiem, który zapobiega przestojom i opóźnieniom w testowaniu podczas prac projektowych jak i produkcyjnych. Rozwój nowych pojazdów wymaga nie tylko innowacji, ale także skutecznej koordynacji złożonej sieci dostawców.
– Raport SAP Polska „Biznes napędzany cyfrowo” pokazuje, że ponad 60% firm uznaje systemy IT wspierające zarządzanie procesami logistycznymi za kluczowe w osiąganiu korzyści ekonomicznych i zwiększaniu efektywności operacyjnej przedsiębiorstw oraz całych łańcuchów dostaw. Przypadek BMW Group jasno ilustruje, że efektywne, zwinne zarządzanie współpracą z dostawcami ma znaczenie nie tylko w kontekście produkcji, ale również inwestycji w rozwój biznesu i innowacje – zauważa Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain, SAP CEE.
Aby lepiej prognozować i planować wymagania dla każdego projektu, BMW Group zdecydowało się na platformę technologiczną SAP jako fundament dla budowy centralnego magazynu danych. W połączeniu z SAP Analytics Cloud, firma uzyskała kompleksowe funkcjonalności do planowania i raportowania. Dzięki tej inicjatywie BMW Group może teraz przeprowadzać analizę scenariuszy, uzyskując klarowny obraz swojego wyspecjalizowanego łańcucha dostaw, co sprawia, że cały proces rozwoju staje się znacznie efektywniejszy.
Wdrożenie tego projektu przyniosło BMW Group znaczne korzyści, w tym zwiększoną dokładność planowania, co pozytywnie wpływa na zadowolenie pracowników i pomaga w dostarczaniu bezpiecznych, zrównoważonych i innowacyjnych samochodów teraz i dla przyszłych pokoleń. Udoskonalenie procesów planowania pomaga BMW Group w eliminacji przestojów i opóźnień w testowaniu, co jest kluczowe dla utrzymania pozycji lidera w branży w zakresie innowacji i jakości.
Zaangażowanie zespołów BMW Group i bliska współpraca z działem SAP Services and Support przyczyniły się do szybkiej i skutecznej realizacji projektu, co przełożyło się na poprawę dokładności planowania i zwiększenie zadowolenia pracowników. W efekcie, BMW Group może teraz jeszcze sprawniej dostarczać bezpieczne, zrównoważone i innowacyjne samochody, odpowiadając na bieżące i przyszłe potrzeby rynku motoryzacyjnego.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.