Komunikaty PR

Branża warsztatowa na drodze do pełnej profesjonalizacji

2024-01-17  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

W 2023 roku do sieci PETRONAS dołączyło ponad 100 partnerów, to wzrost o 25% w stosunku do 2022 roku. Do tego, firma otworzyła 5 warsztatów flagowych zlokalizowanych w całej Polsce. Eksperci marki wskazują na zmianę rynkowych trendów – rośnie liczba zakładów specjalizujących się w konkretnym rodzaju usług. Przeczytaj o tym, jak rozwija się branża warsztatowa oraz z jakimi wyzwaniami mierzą się niezależne serwisy.

W mijającym roku ponownie doświadczyliśmy wyzwań biznesowych związanych z wysoką inflacją, gospodarczą niepewnością czy przetasowaniami na rynku pracy. Choć ogólna liczba warsztatów samochodowych z roku na rok sukcesywnie się zmniejsza, to rośnie ich ilość w sektorze niezależnym oraz ich profesjonalizacja, a tym samym efektywność pracy. Niezależne serwisy coraz częściej wybierają także partnerstwo z uznanymi markami, takimi jak PETRONAS. W minionym roku, znany z torów Formuły 1 koncern, powiększył swoją sieć o ponad 100 nowych partnerów. Tym samym liczba warsztatów partnerskich firmy w Polsce przekroczyła 500.

W pogoni za oczekiwaniami klientów

Park samochodowy w Polsce powoli się zmienia. Choć średni wiek pojazdu nadal jest stosunkowo wysoki i wynosi niespełna 16 lat, to rośnie liczba nowoczesnych modeli z silnikami hybrydowymi i elektrycznymi. Do końca 2023 roku po polskich drogach będzie jeździć ponad 100 tysięcy „elektryków”. Takie pojazdy wymagają odpowiedniego serwisu i kompetencji mechaników, dlatego rosną oczekiwania klientów w stosunku do warsztatów. W tym kierunku zmierza też oferta produktowa, która obejmuje płyny dla szerokiego grona pojazdów, nie tylko tych konwencjonalnych.

Jednocześnie, coraz mniej kierowców samodzielnie naprawia swoje samochody. Z tegorocznych badań Instytutu GiPA wynika, że aż 85% właścicieli pojazdów decyduje się na wymianę oleju w serwisie. Ponadto, trzech na czterech posiadaczy kupuje olej lub części za pośrednictwem warsztatu. Tym samym coraz więcej kierowców zdaje się na doświadczenie mechaników w zakresie nie tylko naprawy, ale także doradztwa i doboru podzespołów.  

- Układy samochodowe stają się coraz bardziej skomplikowane, a ich serwisowanie wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiednich narzędzi. Dlatego coraz więcej kierowców oddaje samochód do warsztatu, zamiast naprawić go samodzielnie. To szansa dla branży warsztatowej, aby rozszerzyć zakres usług i przygotować się na serwisowanie układów hybrydowych i elektrycznych. Jako PETRONAS dążymy do tego, aby nasi partnerzy posiadali kompetencje, środki i produkty do świadczenia usług najwyżej jakości wyjaśnia Danuta Michałus-Sokołowska, Dyrektorka Marketingu Petronas w Polsce.

Twarzą w twarz z warsztatami

Strategia sprzedaży olejów Syntium, czy Urania nastawiona jest na dystrybucję przez serwisy samochodowe. Firma od lat sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem dystrybutorów i warsztatów partnerskich. Taki model biznesowy wymaga właściwych relacji między danymi podmiotami, dlatego Petronas inwestuje w relacje z warsztatami. Na koniec 2023 roku sieć partnerska PETRONAS jest szczególnie liczna w południowej i centralnej Polsce. Dlatego wśród priorytetów na kolejne 12 miesięcy jest nawiązanie nowych relacji również w północnych i wschodnich zakątkach Polski. To właśnie tam firma aktywnie poszukuje nowych dystrybutorów i serwisy partnerskie.

Miniony rok obfitował w spotkania na żywo z partnerami PETRONAS w całej Polsce. Rozpoczęło się w kwietniu od hucznego otwarcia pierwszego flagowego warsztatu marki w kraju – AS Rondo w Kaliszu. Wiosną odbyła się seria spotkań z serii PETRONAS Gokart Challenge, w których wzięło udział ponad 300 mechaników. Pomiędzy wyścigami uczestnicy mogli na własne oczy zobaczyć nowości Petronas oraz porozmawiać o produktach i czynnościach serwisowych związanych z olejami i płynami funkcyjnymi. W drugiej połowie roku kolejne cztery firmy otrzymały status warsztatów flagowych PETRONAS. Do tego ambasadorka marki, Karolina Pilarczyk, ruszyła w kolejną podróż po Polsce i odwiedziła kilkunastu partnerów koncernu.

- W ostatnim roku z pełną mocą wróciliśmy do regularnych spotkań z naszymi partnerami twarzą w twarz. To bardzo poprawia i przyspiesza wymianę doświadczeń, od razu na miejscu otrzymujemy feedback dotyczący produktów, ich dostępności, sposobu pakowania czy dostawy. Wdrażane w tym roku opakowania Bag In Box to także efekt dialogu z naszymi partnerami i analizowania ich potrzeb, choćby w zakresie magazynowania olejów. Dzięki dobrym relacjom z branżą warsztatową, możemy pochwalić się, że co dziesiąty warsztat partnerski PETRONAS w Europie znajduje się w Polsce – dodaje Danuta Michałus-Sokołowska.

Cele na 2024: zrównoważony rozwój i jeszcze większa dostępność

Zielona strategia PETRONAS zakłada stałe ograniczanie wpływu na środowisko, a jednym z takich kamieni milowych jest upowszechnianie ekologicznych opakowań Bag In Box. Do olejów Syntium pakowanych w karton w 2024 roku dołączą produkty z linii Tutela. Takie 20-litrowe pojemniki pozwalają zredukować zużycie plastiku o 92%. To dobra wiadomość dla warsztatów, ponieważ kartonowe pudełka są zwolnione z opłat środowiskowych. Mniej odpadów oznacza mniejsze koszty operacyjne. Jednocześnie, w nadchodzącym roku możemy spodziewać się kolejnych premier produktów dla silników hybrydowych i elektrycznych (rozwój linii Syntium i Iona) oraz szerszej współpracy z autoryzowanymi warsztatami.

- Na nadchodzący rok wyznaczamy sobie trzy priorytety: chcemy zwiększyć swoją dostępność w całej Polsce, umacniać nasza pozycję w warsztatach partnerskich przez oferowanie nowych elementów naszej oferty a także stać się liderem zielonej rewolucji w branży warsztatowej. Pozornie małe rzeczy, takie jak zmiana opakowania przynoszą gigantyczne oszczędności w zużyciu materiałów. Dlatego planujemy nasze operacje tak, by nasi partnerzy odnosili dodatkowe korzyści, takie jak niższe koszty magazynowania czy gospodarowania odpadami – podsumowuje Danuta Michałus-Sokołowska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.