Komunikaty PR

Czy rynek wideorejestratorów czeka kryzys?

2020-09-23  |  12:10
Biuro prasowe

Rok 2019 z pewnością można nazwać rokiem wzrostu dla producentów wideorejestratorów. Według analiz w 2019 roku sprzedano ponad 272 tysiące urządzeń tego typu, a niemal każdy z ostatnich kwartałów posiadał niewielkie, ale stabilne poziomy wzrostów. Czy branża elektroniki samochodowej w obliczu zmiany upodobań konsumenckich spowodowanych epidemią COVID-19 może liczyć na utrzymanie wzrostu sprzedaży? Czy jednak musi się przygotować na spadek popytu na swoje produkty? Na te pytania próbują odpowiedzieć przedstawiciela marki Mio - największego producenta tego typu urządzeń w Europie.

 

Mariusz Manowski- CEE Country Director Mitac Europe

 

Wideorejestratory to bardzo specyficzny segment rynku elektroniki konsumenckiej. Okres lock downu był również wyzwaniem dla naszej branży. Tezę tą potwierdzają pierwsze analizy sprzedaży wideorejestratorów w Polsce w okresie zamrożenia gospodarki (kwiecień 2020-czerwiec 2020) kiedy to Polacy kupili około 15% mniej wideorejstratorów niż w analogicznym kwartale roku poprzedniego. Branża odnotowała spadek obrotów na poziomie ok 17%. Już mogę stwierdzić, że wszystko wskazuje na to, że spadek sprzedaży był chwilowy i w 3cim  kwartale rynek kamer samochodowych odnotuje wzrosty sprzedaży zarówno w ujęciu wartościowym jak i ilościowym. Ma na to wpływ kilka czynników. Pierwszy to fakt, że w Polsce rośnie świadomość użyteczności kamer samochodowych. Czynnikiem, który również ma wpływ na zakup tego typu produktów jest decyzja o zmianie auta. Jak podaje Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców w lipcu Polacy zarejestrowali o 17% więcej aut niż w czerwcu, co może być sygnałem, że wraz z powolnie wracającym popytem na auta wzrośnie popyt na akcesoria do nich. Wraz z rosnąca świadomością produktową kierowców wyraźnie widać, że po odmrożeniu gospodarki konsumenci wnikliwiej sprawdzają oferty produktowe i w 3 kwartale coraz częściej decydują się na zakup produktów droższych, ale jednocześnie bardziej zaawanasowanych technologicznie, co cieszy nas gdyż produkty Mio to high end wśród pozostałych brandów. Jestem przekonany, że za sprawą rosnącej świadomości konsumenckiej firmy gwarantujące odpowiednią relację między ceną a jakością produktu nie odczują obniżonego popytu na swoje marki. Problem za to mogą mieć te firmy, które w swoim modelu działalności zamiast na jakość postawiły tylko na niską cenę, wielu z nich nie ma już na rynku.

 

 

Łukasz Tetkowski - CEE Country Marketing Manager Mitac Europe.

 

 

Aktualną sytuację na rynku wideorejestratorów można śmiało porównać od maratonu, w którym na starcie wszyscy mieli równe szanse, lecz po kilkunastu kilometrach wyłonił się lider i grupa, która próbuje go dogonić zostawiając resztę biegaczy w tyle. Mio to kilkanaście lat tradycji oraz doświadczenia i zrozumienia dla zmieniającego się rynku elektroniki dedykowanej motoryzacji. Cena przestała, być głównym czynnikiem przy wyborze modelu kamery samochodowej. Z naszych obserwacji wynika, że Polacy decydując się na zakup urządzeń  szczególną uwagę zwracają na jakość nagrań nocnych, optykę, moduł GPS, tryb parkingowy, bezprzewodową komunikację z innymi urządzeniami. Coraz większy wpływ na zakup urządzenia ma również opcja podłączenia kamery tylnej, która daje nam pełne zabezpieczenie pojazdu. Są to cechy, których zazwyczaj nie są w stanie zapewnić ,,b-brandowi” producenci, przez co ich udział w rynku zaczyna topnieć. Bardzo istotnym elementem stabilnego rozwoju jest ciągłe poszerzanie oferty kamer oraz dywersyfikacja portfolio produktowego  o nowe segmenty takie jak kamera dedykowana motocyklistom oraz  urządzenia do nawigacji rowerowej. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Europejska premiera Mazdy CX-80 Biuro prasowe
2024-04-18 | 14:30

Europejska premiera Mazdy CX-80

Dziś nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o
Motoryzacja BRAK ZDJĘCIA
2024-04-18 | 01:00

Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy

Branża motoryzacyjna zawsze była i wciąż jest zdominowana przez mężczyzn. Tendencja ta utrzymuje się również w firmach IT, zajmujących się najnowocześniejszymi technologiami motoryzacyjnymi. Jak się okazuje, to właśnie niska
Motoryzacja Wymagający tor Imola debiutuje w wyścigach FIA WEC - nowe wyzwanie dla Goodyeara
2024-04-16 | 13:20

Wymagający tor Imola debiutuje w wyścigach FIA WEC - nowe wyzwanie dla Goodyeara

Już w najbliższy weekend odbędzie się kolejny wyścig Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), którego gospodarzem po raz pierwszy będzie tor Imola,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.