Komunikaty PR

Czy rynek wideorejestratorów czeka kryzys?

2020-09-23  |  12:10
Biuro prasowe

Rok 2019 z pewnością można nazwać rokiem wzrostu dla producentów wideorejestratorów. Według analiz w 2019 roku sprzedano ponad 272 tysiące urządzeń tego typu, a niemal każdy z ostatnich kwartałów posiadał niewielkie, ale stabilne poziomy wzrostów. Czy branża elektroniki samochodowej w obliczu zmiany upodobań konsumenckich spowodowanych epidemią COVID-19 może liczyć na utrzymanie wzrostu sprzedaży? Czy jednak musi się przygotować na spadek popytu na swoje produkty? Na te pytania próbują odpowiedzieć przedstawiciela marki Mio - największego producenta tego typu urządzeń w Europie.

 

Mariusz Manowski- CEE Country Director Mitac Europe

 

Wideorejestratory to bardzo specyficzny segment rynku elektroniki konsumenckiej. Okres lock downu był również wyzwaniem dla naszej branży. Tezę tą potwierdzają pierwsze analizy sprzedaży wideorejestratorów w Polsce w okresie zamrożenia gospodarki (kwiecień 2020-czerwiec 2020) kiedy to Polacy kupili około 15% mniej wideorejstratorów niż w analogicznym kwartale roku poprzedniego. Branża odnotowała spadek obrotów na poziomie ok 17%. Już mogę stwierdzić, że wszystko wskazuje na to, że spadek sprzedaży był chwilowy i w 3cim  kwartale rynek kamer samochodowych odnotuje wzrosty sprzedaży zarówno w ujęciu wartościowym jak i ilościowym. Ma na to wpływ kilka czynników. Pierwszy to fakt, że w Polsce rośnie świadomość użyteczności kamer samochodowych. Czynnikiem, który również ma wpływ na zakup tego typu produktów jest decyzja o zmianie auta. Jak podaje Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców w lipcu Polacy zarejestrowali o 17% więcej aut niż w czerwcu, co może być sygnałem, że wraz z powolnie wracającym popytem na auta wzrośnie popyt na akcesoria do nich. Wraz z rosnąca świadomością produktową kierowców wyraźnie widać, że po odmrożeniu gospodarki konsumenci wnikliwiej sprawdzają oferty produktowe i w 3 kwartale coraz częściej decydują się na zakup produktów droższych, ale jednocześnie bardziej zaawanasowanych technologicznie, co cieszy nas gdyż produkty Mio to high end wśród pozostałych brandów. Jestem przekonany, że za sprawą rosnącej świadomości konsumenckiej firmy gwarantujące odpowiednią relację między ceną a jakością produktu nie odczują obniżonego popytu na swoje marki. Problem za to mogą mieć te firmy, które w swoim modelu działalności zamiast na jakość postawiły tylko na niską cenę, wielu z nich nie ma już na rynku.

 

 

Łukasz Tetkowski - CEE Country Marketing Manager Mitac Europe.

 

 

Aktualną sytuację na rynku wideorejestratorów można śmiało porównać od maratonu, w którym na starcie wszyscy mieli równe szanse, lecz po kilkunastu kilometrach wyłonił się lider i grupa, która próbuje go dogonić zostawiając resztę biegaczy w tyle. Mio to kilkanaście lat tradycji oraz doświadczenia i zrozumienia dla zmieniającego się rynku elektroniki dedykowanej motoryzacji. Cena przestała, być głównym czynnikiem przy wyborze modelu kamery samochodowej. Z naszych obserwacji wynika, że Polacy decydując się na zakup urządzeń  szczególną uwagę zwracają na jakość nagrań nocnych, optykę, moduł GPS, tryb parkingowy, bezprzewodową komunikację z innymi urządzeniami. Coraz większy wpływ na zakup urządzenia ma również opcja podłączenia kamery tylnej, która daje nam pełne zabezpieczenie pojazdu. Są to cechy, których zazwyczaj nie są w stanie zapewnić ,,b-brandowi” producenci, przez co ich udział w rynku zaczyna topnieć. Bardzo istotnym elementem stabilnego rozwoju jest ciągłe poszerzanie oferty kamer oraz dywersyfikacja portfolio produktowego  o nowe segmenty takie jak kamera dedykowana motocyklistom oraz  urządzenia do nawigacji rowerowej. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Mio - Liderem kamer samochodowym w 2020 roku Biuro prasowe
2020-10-22 | 01:00

Mio - Liderem kamer samochodowym w 2020 roku

16 października 2020 w warszawskim hotelu Regent, odbyła się XI gala konkursu Polish Businesswoman Awards, którego organizatorem jest redakcja magazynu „Businesswoman &
Motoryzacja Lexus rejestruje kolejne oznaczenie. RX z hybrydą plug-in wkrótce w Europie?
2020-10-12 | 16:00

Lexus rejestruje kolejne oznaczenie. RX z hybrydą plug-in wkrótce w Europie?

Lexus zarejestrował właśnie w europejskim urzędzie patentowym znak towarowy RX 450h+. Nowa nazwa najpewniej oznacza SUV-a RX z napędem hybrydowym typu plug-in. To już drugie oznaczenie 450h+
Motoryzacja Elektryczna Mazda MX-30 z Ekodopłatą dla każdego klienta
2020-10-12 | 15:30

Elektryczna Mazda MX-30 z Ekodopłatą dla każdego klienta

Od poniedziałku 21 września w salonach Mazdy w Polsce dostępny jest pierwszy elektryczny model marki – MX-30. Wprowadzeniu samochodu do sprzedaży towarzyszy akcja specjalna –

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Bankowość

Polacy nie mają zaufania do rynku kapitałowego. Szansą na jego zbudowanie może być wzmocnienie nadzoru

Według szacunków Polskiego Funduszu Rozwoju utracone korzyści Polaków wynikające z niechęci do aktywnego inwestowania na rynku kapitałowym to około 10 mld zł rocznie. W efekcie oszczędności są zamrażane w gotówce lub na lokatach bankowych, zamiast „pracować” na większe zyski. – Potrzebne jest wzmocnienie nadzoru nad instytucjami finansowymi, aby odbudować zaufanie Polaków do rynku kapitałowego – mówi dr Konrad Hennig, współautor raportu „Save & Invest: Prawo chroniące pieniądze Polaków”.

Farmacja

Dzieci z cukrzycą w trudnej sytuacji z powodu pandemii. Pomóc im mogą systemy ciągłego monitorowania cukru

W Polsce jest około 20 tys. dzieci z cukrzycą typu I, która może prowadzić do ciężkich powikłań. – Sytuacja zrobiła się trudna, kiedy zaczął obowiązywać lockdown. Dzieci zostały w domu, a część rodziców nadal chodziła do pracy. Kłopot polega na tym, że dziecko chorujące na cukrzycę nie jest w stanie samo sobie z tą chorobą poradzić – wskazuje prezes Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą, Dagmara Staniszewska. W tej chwili problemem jest też brak pielęgniarek w szkołach, przez co młodzi pacjenci diabetologiczni zostali bez profesjonalnej opieki. W kryzysowych warunkach alternatywą dla rodziców są systemy ciągłego monitorowania cukru, które pozwalają na bieżąco kontrolować stan zdrowia dziecka.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Bankowość

60 proc. studentów uważa naukę zdalną za mniej efektywną. Ich zaangażowanie może poprawić grywalizacja

W związku z rekordowym przyrostem zakażeń SARS-CoV-2 rząd rozważa wprowadzenie nauki zdalnej we wszystkich szkołach ponadpodstawowych, jak i młodszych klasach podstawówek. Już od początku października w tryb zdalnej nauki przeszła zdecydowana większość uczelni wyższych. Z badania zrealizowanego na zlecenie BIK wynika, że zdania studentów dotyczące tej formy kształcenia są podzielone, a ponad 60 proc. ocenia ją jako mniej motywującą i mniej efektywną od stacjonarnego modelu nauczania. Brak zajęć praktycznych i warsztatowych wymaga wprowadzenia do zdalnego nauczania nowych narzędzi, które to zrekompensują i zwiększą zaangażowanie. Przykładem jest grywalizacja, często wykorzystywana w korporacjach jako narzędzie motywacyjne jeszcze przed pandemią COVID-19.

 

Media i PR

Pandemia zmieniła rynek usług PR. W odpowiedzi na wyzwania branży powołano nowe stowarzyszenie oraz centrum badawcze

Przez pandemię COVID-19 wiele agencji PR odnotowało spadek przychodów i liczby klientów, co zmusiło je do obniżek wynagrodzeń albo redukcji zatrudnienia. Z drugiej strony firmy przekonały się, jak ważny jest PR i komunikacja w czasie kryzysu. Nowo powołana przez 20 agencji PR organizacja ma szeroko reprezentować interesy branży. Jedną z jej pierwszych inicjatyw jest utworzenie pierwszego w Polsce think-tanku, który dostarczy informacji o trendach, prognozach i wiedzy badawczo-analitycznej dotyczącej rynku usług PR.